coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Am avut un termostat Wahler de aprox 10 ani. Anul acesta am observat urmatoarele lucruri :
1. La drum lung temperatura apei era in jur de 85 grade dar daca porneam caldura pe treapta 2, scadea destul de mult.
2. In oras daca ajungea la 80 si porneam caldura, scadea sub 70 grade.
Am schimbat termostatul cu acelasi model + antigel Hepu G12.
Acum daca merg pe autostrada temperatura e in jur de 87 grade si nu mai scade chiar daca am caldura pornita.
Daca stau la relani si temperatura e la 80, am observat ca scade usor.
E ceva normal? Ar trebui sa urce temperatura chiar daca sunt la relanti?
Mi-e sa nu aiba si termostatul acesta probleme
La cel vechi cand functiona bine nu am observat sa scada teperatura chiar daca eram la relanti.
Caldura baga la fel de binel si cel defect si cel nou.
L-am schimbat degeaba?
Multumesc
MODEL: Astra 2001
MOTOR: y20dth
Am avut un termostat Wahler de aprox 10 ani. Anul acesta am observat urmatoarele lucruri :
1. La drum lung temperatura apei era in jur de 85 grade dar daca porneam caldura pe treapta 2, scadea destul de mult.
2. In oras daca ajungea la 80 si porneam caldura, scadea sub 70 grade.
Am schimbat termostatul cu acelasi model + antigel Hepu G12.
Acum daca merg pe autostrada temperatura e in jur de 87 grade si nu mai scade chiar daca am caldura pornita.
Daca stau la relani si temperatura e la 80, am observat ca scade usor.
E ceva normal? Ar trebui sa urce temperatura chiar daca sunt la relanti?
Mi-e sa nu aiba si termostatul acesta probleme
La cel vechi cand functiona bine nu am observat sa scada teperatura chiar daca eram la relanti.
Caldura baga la fel de binel si cel defect si cel nou.
L-am schimbat degeaba?
Multumesc
MODEL: Astra 2001
MOTOR: y20dth
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
pai nu e normal ?la temp scazuta /iarna,, mergand cu viteza aerul f rece trecand prin
fantele de racire (radiator) face ca temp sa fie scazuta si atunci cum sa fie val. de 90-82 gr ca si vara?de ce crezi ca vara electroventilatorul lucra mult mai mult ca si iarna
dar ca sa fi linistit poti face test de specialitate cu programul adecvat,
rog colegii sa faca completarile de rigoare.
fantele de racire (radiator) face ca temp sa fie scazuta si atunci cum sa fie val. de 90-82 gr ca si vara?de ce crezi ca vara electroventilatorul lucra mult mai mult ca si iarna
dar ca sa fi linistit poti face test de specialitate cu programul adecvat,
rog colegii sa faca completarile de rigoare.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
@coaca
E bine asa, boss, toate face asa!
Într-o manierã serioasã, cred cã e Ok, dacã variațiile nu sunt enorme...
Ptr liniștea ta(dacã nu te ia cu somn dela citit), bagã un ochi acilișea, te lãmurești buștean:
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
E bine asa, boss, toate face asa!
Într-o manierã serioasã, cred cã e Ok, dacã variațiile nu sunt enorme...
Ptr liniștea ta(dacã nu te ia cu somn dela citit), bagã un ochi acilișea, te lãmurești buștean:
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am mers ieri cu masina prin Bucuresti vreo 5 km cu caldura oprita si nu s-a clintit acul care indica temp apei. Dupa o stationare de cateva ore, am plecat iar la drrum si apa a ajuns la 80 grade tot cu caldura oprita dupa aprox 8 km.
Am stat la relanti vreo 5 min si acul a ajuns la 70 grade.
E normal pt un termostat nou? Poate fi de la antigel ca e prea dens? Amestecul a fost 3L antigel HEPU + 2L apa, dupa care a mai scos vreo 1/2L din amestec.
Cu cel vechi cand functiona corect nu-mi aduc aminte sa fi scazut vreodata acul.
PS : Caldura baga dupa aprox 2-3 km fara sa se ridice deloc acul. Asta face si cu termostatul nou si cu cel pe care il consideram defect
Multumesc.
Am stat la relanti vreo 5 min si acul a ajuns la 70 grade.
E normal pt un termostat nou? Poate fi de la antigel ca e prea dens? Amestecul a fost 3L antigel HEPU + 2L apa, dupa care a mai scos vreo 1/2L din amestec.
Cu cel vechi cand functiona corect nu-mi aduc aminte sa fi scazut vreodata acul.
PS : Caldura baga dupa aprox 2-3 km fara sa se ridice deloc acul. Asta face si cu termostatul nou si cu cel pe care il consideram defect
Multumesc.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"Dupa parerea mea", verificare empirica:
Dupa o stationare de cateva ore (motor rece), se porneste motorul, se parcurg cativa km, cu caldura pornita, pana se simte ca intra caldura in habitaclu.
Se trage pe dreapta, se pune mana pe furtunul gros dintre carcasa termostat si radiator. Acest furtun trebuie sa ramana rece, pana cand temperatura lichidului atinge temperatura de deschidere a termostatului.
Se repeta operatiunea (cu mana pe furtun), pe masura ce creste temperatura lichidului de racire.
Daca acel furtun ramane rece, pana la atingerea temperaturii de deschidere a termostatului si devine fierbinte cand s-a atins temperatura de deschidere ==> termostat in parametri.
Daca termostatul este in parametri si se constata (sigur, nu doar impresia) ca temperatura lichidului de racire, ramane considerabil mai rece decat in perioade anterioare, avem alte cauze, cum ar fi: amestec mai bogat, mai putin oxigen, modificari aduse sistemului de admisie si/sau evacuare (eliminare EGR, catalizator, etc.), etc..
P.S. EGR, pentru functia secundara, aceea a racitorului de gaze.
Dupa o stationare de cateva ore (motor rece), se porneste motorul, se parcurg cativa km, cu caldura pornita, pana se simte ca intra caldura in habitaclu.
Se trage pe dreapta, se pune mana pe furtunul gros dintre carcasa termostat si radiator. Acest furtun trebuie sa ramana rece, pana cand temperatura lichidului atinge temperatura de deschidere a termostatului.
Se repeta operatiunea (cu mana pe furtun), pe masura ce creste temperatura lichidului de racire.
Daca acel furtun ramane rece, pana la atingerea temperaturii de deschidere a termostatului si devine fierbinte cand s-a atins temperatura de deschidere ==> termostat in parametri.
Daca termostatul este in parametri si se constata (sigur, nu doar impresia) ca temperatura lichidului de racire, ramane considerabil mai rece decat in perioade anterioare, avem alte cauze, cum ar fi: amestec mai bogat, mai putin oxigen, modificari aduse sistemului de admisie si/sau evacuare (eliminare EGR, catalizator, etc.), etc..
P.S. EGR, pentru functia secundara, aceea a racitorului de gaze.
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
Nu conteaza daca merg cu caldura pornita? Pana ajung la 80 grade, furtunul dintre termostat si calorifer trebuie sa fie rece?
La relanti acul trebuie sa creasca continuu sau sa scada? Ma refer la temp de aprox 10 grade cum au fost zilele astea.
PS : cu caldura pornita pana baga aer cald in habitaclu
Ultima modificare făcută de coaca la Dum 06 Feb, 2022 3:59 pm, modificat de 2 ori în total
La relanti acul trebuie sa creasca continuu sau sa scada? Ma refer la temp de aprox 10 grade cum au fost zilele astea.
PS : cu caldura pornita pana baga aer cald in habitaclu
Ultima modificare făcută de coaca la Dum 06 Feb, 2022 3:59 pm, modificat de 2 ori în total
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am facut proba.
La plecare, furtunul care face legatura intre termostat si calorifer foarte rece. Am plecat, caldura oprita pt a urca mai repede temperatura apei si am pornit-o dupa vreo 3-4km. Am pornit caldura pe treapta 1.si am mers vreo 2-3km pana camd temperatura a ajuns la 70 grade. Am pus-o la relanti, am trecut caldura pe treapta 2 si am verificat furtunul care era caldut, nu fierbinte.
Ciudatenia este ca daca merg pe autostrada cu viteza constanta, temperatura sta peste 85 grade, caldura pornita pe orice treapta. Asta indica ca e in regula, nu?
Cu termostatul defect, in aceleasi conditii pe autostrada, daca porneam caldura acul scadea imediat.
Eu sincer nu mai inteleg nimic ((((
La plecare, furtunul care face legatura intre termostat si calorifer foarte rece. Am plecat, caldura oprita pt a urca mai repede temperatura apei si am pornit-o dupa vreo 3-4km. Am pornit caldura pe treapta 1.si am mers vreo 2-3km pana camd temperatura a ajuns la 70 grade. Am pus-o la relanti, am trecut caldura pe treapta 2 si am verificat furtunul care era caldut, nu fierbinte.
Ciudatenia este ca daca merg pe autostrada cu viteza constanta, temperatura sta peste 85 grade, caldura pornita pe orice treapta. Asta indica ca e in regula, nu?
Cu termostatul defect, in aceleasi conditii pe autostrada, daca porneam caldura acul scadea imediat.
Eu sincer nu mai inteleg nimic ((((
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Total fara rautate o spun si sper ca asa sa se si inteleaga, dar tu nu intelegi, pentru ca nu cunosti principiul de functionare (ceea ce nu este o problema, fiecare cu domeniul sau), nu vrei sa il cunosti si nici nu citesti atent ceea ce ti se scrie (aici ai o vina).
Desi nu era o chestie stiintifica, este o verificare destul de relevanta, numai ca, eu iti spun sa dai cu ciocanul in nuca, iar tu imi spui ca ai dat cu piatra in geam.
Pentru ceilalti colegi, care eventual vor citi:
- era vorba de furtunul GROS dintre termostat si RADIATOR (nu calorifer), pentru functionarea termostatului, acel furtun este important si ne spune cand termostatul a deschis:
- circuitul de racire este o bucla destul de mare, cu inertii si intarzieri mari, deci nu va putea sa stea la o temperatura fixa (batuta in cuie);
- pentru a aprecia asa empiric, daca un astfel de circuit este sau nu in regula, trebuie tinut cont de toti factorii, tip motor si generatie (diesel sau benzina), regim de functionare, temperatura exterioara, starea celorlalte elemente de pe masina/motor, modificarile aduse.
Desi nu era o chestie stiintifica, este o verificare destul de relevanta, numai ca, eu iti spun sa dai cu ciocanul in nuca, iar tu imi spui ca ai dat cu piatra in geam.
Pentru ceilalti colegi, care eventual vor citi:
- era vorba de furtunul GROS dintre termostat si RADIATOR (nu calorifer), pentru functionarea termostatului, acel furtun este important si ne spune cand termostatul a deschis:
- circuitul de racire este o bucla destul de mare, cu inertii si intarzieri mari, deci nu va putea sa stea la o temperatura fixa (batuta in cuie);
- pentru a aprecia asa empiric, daca un astfel de circuit este sau nu in regula, trebuie tinut cont de toti factorii, tip motor si generatie (diesel sau benzina), regim de functionare, temperatura exterioara, starea celorlalte elemente de pe masina/motor, modificarile aduse.
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
La furtunul gros ma refeream si eu. Cel care face legatura intre termostat si radiator.
Temperatura era de 7 grade celsius.
Cred ca am facut tot din ce ai zis. Ce mai trebuia facut?
Din ce am inteles eu, furtunul acela gros trebuie sa ramana rece pana temperatura trece de 85 grade si termostatul da drumul apei in radiator.
La mine la 70 grade furtunul acela era caldut.
Termostatul fiind nou mi se pare ciudat sa fie defect.
Diferenta intre termostatul vechi si acesta nou este ca acesta nou tine temp la 87 grade cu caldura pornita in timp ce la termostatul vechi scadea temperatura
Temperatura era de 7 grade celsius.
Cred ca am facut tot din ce ai zis. Ce mai trebuia facut?
Din ce am inteles eu, furtunul acela gros trebuie sa ramana rece pana temperatura trece de 85 grade si termostatul da drumul apei in radiator.
La mine la 70 grade furtunul acela era caldut.
Termostatul fiind nou mi se pare ciudat sa fie defect.
Diferenta intre termostatul vechi si acesta nou este ca acesta nou tine temp la 87 grade cu caldura pornita in timp ce la termostatul vechi scadea temperatura
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
Alt test
6 grade afara. Am pornit masina cu caldura pornita, am mers pana a ajuns temp la 80 grade si am pus mana pe fortunul gros care era foarte cald. ( nu fierbinte ). Era caldut si cand a ajuns la 70 grade.
Cu temp la 80 grade, masina la relanti si caldura pornita pe treapta 4, temperatuta a ajuns la 70 grade in aprox 5 minute.
Daca opresc caldura temperaura creste la relanti dar foarte greu.
Toate aceste teste duc catre un termostat bun sau defect?
Furtunul e cel incercuit cu albastru.
6 grade afara. Am pornit masina cu caldura pornita, am mers pana a ajuns temp la 80 grade si am pus mana pe fortunul gros care era foarte cald. ( nu fierbinte ). Era caldut si cand a ajuns la 70 grade.
Cu temp la 80 grade, masina la relanti si caldura pornita pe treapta 4, temperatuta a ajuns la 70 grade in aprox 5 minute.
Daca opresc caldura temperaura creste la relanti dar foarte greu.
Toate aceste teste duc catre un termostat bun sau defect?
Furtunul e cel incercuit cu albastru.
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- epidaurus
- **
- 270 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
coaca a scris:Dar am primit vreun raspuns concludent?
Tot intreb si nu primesc nici un raspuns concret
E bun sau e defect? Aceasta e intrebarea )
Tot intreb si nu primesc nici un raspuns concret
E bun sau e defect? Aceasta e intrebarea )
Daca tot crezi ca nu ai primit un raspuns aici cum ai vrea tu sa il auzi dute cu masina in service sa o puna pe tester. Poate acolo te multumeste raspunsul.