nicushor
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2017
- Mesaj Privat
Simptome: Buna seara, cu ocazia altor interventii asupra masini am observat ca temperatura nivelului de racire pe tester este diferita fata de cea indicata de ceasul de temperatura in bord. Este normal sa fie diferenta asta. In bord acul era fix la 90 de grade iar pe tester erau 102 grade. Din punct de vedere functional masina este ok, pompa de apa este schimbata, termostatul functioneaza de caldura nu este problema, ventilatorul radiatorului porneste. Oare asa mare sa fie marja de eroare?
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2011
Cod motor: A14NET
Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2011
Cod motor: A14NET
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Da, este normal. De la 80grC in sus (temp reala), temperatura afisata pe indicatorul analogic "ingheata" la 90grC indiferent daca temp reala este 82... 95 sau 102 grC. Altfel, indicatorul analogic ar fi trebuit sa oscileze mereu intre 80 - >100grC functie de regimul de mers, viteza, incarcatura etc...
nicushor
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2017
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
clau70 a scris:Da, este normal. De la 80grC in sus (temp reala), temperatura afisata pe indicatorul analogic "ingheata" la 90grC indiferent daca temp reala este 82... 95 sau 102 grC. Altfel, indicatorul analogic ar fi trebuit sa oscileze mereu intre 80 - >100grC functie de regimul de mers, viteza, incarcatura etc...
Unde-i logica folosirii acelui indicator analogic...?! Posibil doar pentru impresie artistica...!
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Leana lu' Costel ar zice....ezista o iexplicatie da nu-i aia e alta ,pentru cine nu stie aparatele de bord sa primeasca omologare de a fi montate pe autoturisme trec prin niste verificari foarte drastice una dintre ele este abaterea de max 5% la cap de scala ...pam pam. Stiu despre indicatiile vitezometrului ,alea sunt valabile la toate autoturismele si indica din calibrare cu plus ,restu' respecta regula,nu poti pune acolo niste ceasuri doar de decor,nu merge.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Sunt perfect de acord cu tine, cu abateri și restul...
Dar întrebarea mea rãmâne: de ce sã limitezi (cam asta cred eu cã se întâmplã, ) termometrul analogic la sã zicem 92grd C(efectiv nu trece niciodatã de aceastã temperaturã), deși temperatura realã a lichidului ajunge și la 108grd C(cititã în testmode-meniu ascuns)? Cu atât mai mult cu cât suntem de acord cã termometrul analogic este suficient de performant ptr a indica temperatura realã cu o precizie mai mult decât mulțumitoare?! Unii sugereazã cã ptr a proteja comfortul psihic al utilizatorului, care s-ar îngrijora important dacã ar vedea temperaturi de 105-108grd C, necunoscând cã așa sunt priectate sã funcționeze aceste motoare(mã refer cu precãdere la benzinare de generație mai nouã), în regimuri joase de utilizare, din motive destul de evidente: randament, consum, noxe, etc.
Sã fie oare puncte de citire(în interiorul circuitului de rãcire) diferite și atunci e clar cã pot rezulta diferențe(cam mari aș zice, dar e relativ)?! Implicit, sunt 2 senzori diferiți (nu sunt foarte informat pe subiect, dar n-aș crede)? Asta ar putea fi o explicație simplã(momentan doar o speculație), dar este oare și realã?
Am tot cãutat o explicație mãcar parțialã, dar credibilã, însã tot ce am gãsit sunt doar supoziții/speculații sau doar semne de întrebare, nimeni nu are o opinie fermã, susținutã cu argumente pe mãsurã...
Dar întrebarea mea rãmâne: de ce sã limitezi (cam asta cred eu cã se întâmplã, ) termometrul analogic la sã zicem 92grd C(efectiv nu trece niciodatã de aceastã temperaturã), deși temperatura realã a lichidului ajunge și la 108grd C(cititã în testmode-meniu ascuns)? Cu atât mai mult cu cât suntem de acord cã termometrul analogic este suficient de performant ptr a indica temperatura realã cu o precizie mai mult decât mulțumitoare?! Unii sugereazã cã ptr a proteja comfortul psihic al utilizatorului, care s-ar îngrijora important dacã ar vedea temperaturi de 105-108grd C, necunoscând cã așa sunt priectate sã funcționeze aceste motoare(mã refer cu precãdere la benzinare de generație mai nouã), în regimuri joase de utilizare, din motive destul de evidente: randament, consum, noxe, etc.
Sã fie oare puncte de citire(în interiorul circuitului de rãcire) diferite și atunci e clar cã pot rezulta diferențe(cam mari aș zice, dar e relativ)?! Implicit, sunt 2 senzori diferiți (nu sunt foarte informat pe subiect, dar n-aș crede)? Asta ar putea fi o explicație simplã(momentan doar o speculație), dar este oare și realã?
Am tot cãutat o explicație mãcar parțialã, dar credibilã, însã tot ce am gãsit sunt doar supoziții/speculații sau doar semne de întrebare, nimeni nu are o opinie fermã, susținutã cu argumente pe mãsurã...
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
Vezi ca in afara de astra j 1.4 restul functioneaza la temperaturi normale (sub 100 gr), g h k. Pentru a se incadra in noxe si bla bla si-au dat seama ca, crescand temperatura de deschidere a termostatului la 103 gr mai scad cateva grame de CO2. In afara de acest fapt nu aduce nici un beneficiu motorului. Ca norocul ca exista rezolvare, se modifica termostatul pentru a deschide la 80 dar ramane problema ventilatorului ce nu porneste pana la 108 gr. 108 GRADE! la 120 pa pa motor. Pentru pornirea ventilatorului folosim clima vara. Treaba rezolvata.
Iti dai seama ce panica ar fi daca "ceasul" ar arata 113 grade vara?
Iti dai seama ce panica ar fi daca "ceasul" ar arata 113 grade vara?
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Exista o sonda si pe radiator in stg jos langa compresorul de aer,,,,presupun ca aceasta da drumul ventilatiei pe trepte dupa ce sesizeaza lichid fierbinte in radiator, ajuns acolo dupa ce a fost comandata la 105 grade deschiderea termostatului
Deci practic ar trebui schimbata aceasta sonda ( cu alte valori),daca reusim sa comandam deschidere la 90-95grade a termostatului pentru a porni ventilatorul pe treapta 1
Deci practic ar trebui schimbata aceasta sonda ( cu alte valori),daca reusim sa comandam deschidere la 90-95grade a termostatului pentru a porni ventilatorul pe treapta 1
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Vectra B 1.7TD cu AC avea o sonda in stanga-jos pe radiator (la baza radiatorului principal de racire) pentru a detecta cresterea temperaturii lichidului de racire motor dincolo de limita admisa de fabricant, moment in care dezactiva A/C-ul pâna ce temparatura lichidului de racire revenea in valori acceptabile (sub o temperatura de prag).
Sa nu fie acelasi rationament, cu privire la ultima postare a ta.
Sa nu fie acelasi rationament, cu privire la ultima postare a ta.
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Dezactivarea ac intradevar duce la o racire mai buna avand in vedere ca , condensatorul nu mai este cald si aerul aspirat prin el raceste mai bine (repede) radiatorul de lichid de racire( antigel)
Nu cred ca e cazul
Ma gandesc ca exista prelucrare de soft pt. A deschide termostatul ai treptele mai devreme
Nu cred ca e cazul
Ma gandesc ca exista prelucrare de soft pt. A deschide termostatul ai treptele mai devreme