Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut.

- Astra H Twintop din 2006 (1.8; 140 HP; Z18XER; Benzina)

Am si eu nevoie de un sfat.
De la o vreme a inceput sa mearga ventilatorul de la masina la viteza maxima. Se aude ca si cand ar sta sa decoleze. Cel care este in fata radiatorului. Iar presiunea lichidului in vasul de expansiune a crescut. Sta ridicat pana sus la capac. Cand opresc masina incepe sa revina incet incet la semn.
Cand sunt in oras in trafic masina se opreste. Doar prima data dupa ce am pornit masina. De exemplu, pornesc acum masina, merg 5 minute si motorul se opreste si nu mai porneste decat daca apas si pedala de acceleratie. Dar dupa acest eveniment nu conteaza cat merg, motorul nu se mai opreste. Dar face asta de fiecare data cand este pornit la rece. Iar de exemplu alt detaliu, in trafic in oras nu se aprinde indicatorul rosu pe bord ca fierbe apa. Dar daca ies pe sosea se aprinde. Se aprinde doar la viteza nu la mers de oras si stat la semafor.

Am fost la un mecanic si a zis ca este stricat vasul de expansiune. L-am schimbat si nici o diferenta.
Am fost la al 2 lea mecanic si a zis ca termostatul este defect. L-am schimbat si nici o diferenta.
Am fost la al 3 lea mecanic si a zis ca este de la pompa de apa. Am schimbat pompa si nimic, totul este la fel.
Am fost si la al 4 lea mecanic si a zis ca este de la distributie asa ca am luat distributia, setul, dar inca nu l-am schhimbat ca nu cred ca o sa aiba efect.
Am fost la al 5 lea mecanic si a zis ca este chiuloasa. Dar am cautat pe net simptome legate de chiuloasa masinii si nu am absolut nici unul din simptome. Nu ulei in antigel, nu spuma, nu nimic din ce am mai gasit pe net. Asa ca ma gandesc ca poate nu ar fii nici chiuloasa.
Pe langa toate acestea am schimbat si bujiile, bobina, bateria.

Acum inainte sa ajung la alt mecanic, ce ar putea sa fie mai exact?
Pe scurt simptomele:
- Presiune crescuta in vasul de expansiune.
- Ventilator la viteza maxima si la cald si la rece.
- Motorul se opreste cand este rece.
- Nu se aprinde pe bord temperatura apei decat la viteza mare.
- Nu scoate fum. Cand era cald afara nu se vedea nimic, acum la frig se vad aburii dar sunt albi.
- Sunetul motorului este constant fara rateuri sau pocanituri. Se aude constant fara nici o bataie.

Multumesc pentru intelegere.

Remi


MODEL: Astra H 2006 Twintop
MOTOR: 1.8 (Z18XER)
Skip ads

  • a.coronovschi

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Meriva 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Verificã sensorul pentru tempereture lichidului de rãcire
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

verifica daca ventilatorul de antigel merge corect. Daca ai doua ventilatoare, din cite stiu, ventilatorul dintre motor si radiator este cel de antigel iar cel de care spui ca porneste pe maxim este cel de aer conditionat.

Parerea mea este ca ventilaorul de antigel nu porneste iar ECU iti porneste pe cel de la aer conditionat (freon) pe maxim. Este posibil ca acest ventilator sa nu faca fata si motorul sa ajunga la o temperatura prea mare si sa ai simptomele de care zici.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Pt. racire :Radiator infundat; e vorba de debit,,,asta in conditiile care sau verificat toate furtunele si ºtuþurile unde sunt puse anumite furtune
Pt.ventilatoare sunt mai multe cauze: sonda defecta, sonda decalibrata, contact imperfect ,fire intrerupte sau ecu lipitura rece
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut.

Imi cer scuze ca raspund asa tarziu.

@a.coronovschi
Senzorul sau temperatura motorului creste la peste 110. Mai exact la 110 grade incepe sa se invarta ventilatorul motorului. Asa ca zic ca senzorul merge.

@gabimilo1
Nu stiu de un al doilea ventilator. Cel care porneste si merge la viteza mare este cel care se afla intre radiator si motor, ventilatorul cel mare. De altul nu situ.

@ney
Cand am schimbat termostat si pompa de apa, mecanicul a bagat aer cu presiune prin toate furtunele de la sistemul de racire. Nu am nici un cablu sau radiator infundat.

In schimb azi dimineata am pus OPC ul pe masina si am o singura eroare.
P0597-61 Care zice ca vlava de la temostat este blocata. In cazul acesta pe deschis pentru ca se incinge motorul.
Dar am schimbat termostatul acum o luna si nu am avut nici o schimbare in problema masinii.
Poate sa fie de la un fir care este intrerupt de la calculator la termostat?

Multumesc.

Remi
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ai un singur ventilator la masina, la motor?

Masina are aer conditionat?

Mie imi pare ca treapta mica de la ventilator nu functioneaza, nu inteleg insa de ce nu apare eroare pe tester.
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut.

Eu nu vad, poate exista, nu zic nu, decat un ventilator.
Acesta este ventilatorul care porneste cand temperatura motorului ajunge la 110 grade. Porneste la vitexa maxima, se aude ca si cand ar sta sa decoleze. Acopera si zgomotul motorului,
Si am aer conditionat pe masina si merge.


  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
da, ai un singur ventilator, uite schema, cea incercuita cu rosu-



vad ca trec legaturile dintre ECU si releele responsabile de viteze prin cele trei mufe care sint sub UEC, ai incercat vreodata sa le cureti cu spray de contacte electrice?

Poate ar fi bine sa faci asta, daca nu ai facut-o.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare ca ai termostatul blocat pe inchis. Am vazut ca l-ai schimbat, dar dupa simptome, asa pare.
Posibil sa ai rezistenta de pe electroventilator arsa si de-aia porneste direct pe treapta 2, viteza maxima.
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut.

Azi dimineata vasul de presiune era doar la un deget. Nu era balta pe jos. Dar totusi a disparut antigelul.
Am dat cu sprei de contact pe mufa de la termostat. am verificat cabluri cat am reusit sa inaintez dupa ele si nu pareau rupte sau ciupite.
Am complectat cu antigel si am pornit masina. A durat mai mult sa se incinga de data aceasta. Cam o jumate de ora in loc de 10 minute si motorul nu a cedat.
Am pornit masina pentru o tura in jurul casei.
Motorul a trecut de 110, ventilatorul a pornit la maxim si pe OPC mi a dat eroare ca valva termostatului este blocata pe deschis.
Pe deasupra a crescut si volumul de antigel in vasul de expansiune.


  • INistor

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Sall....vin si eu cu o problema
De curand am fost in service cu g-ul meu sa imi schimbe garnitura de chiloasa si capacul de la axa cu came ca imi curgea antigel..mecanicul m-a trimis cu chiloasa la rectificat si capacul de la axa cu came ..l-am luat din dezmembrari
Dupa ce am luat chiloasa de la rectificat si capacul din dezmembrari...mecanicul s-a apucat de ea sa o monteze inapoi....o montat-o in cele din urma
Acum am rezolvat problema cu antigelul nu mai curge.
Acum o aparut alta problema de cand am scos-o din service....acum motorul se da la ulei....mentionez ca înainte sa o duc la service completam foarte putin la 5 mii de km vreo 200-300 de grame...acum am facut 550 de chilometri de cand am facuto....si i-am pus 300 de grame de ulei.
De la ce poate fii consumul de ulei...mentionez ca scoate si fum albastrui...
Cod motor x16sep
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Posibiul segmenti ancransati - am patit-o si eu, acum vreo 14 ani, pe scenariu similar - am dus masina la mecanic, sa schimbe axul cu came, si cat a stat motorul desfacut, s-au ancransat segmentii. Cica asa face motoarele astea, de la Opel.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cam așa ...din cauza arhitecturii pistonului dela aceste motoare, uzurii/vechimii și a uleiului de calitate(poate și benzina) dupã o perioadã relativ scurtã (unii zic chiar 3-4 zile) de nefolosire, segmenții se gripeazã în canalele lor din piston.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR