Remi999
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2020
- Mesaj Privat
Salut.
- Astra H Twintop din 2006 (1.8; 140 HP; Z18XER; Benzina)
Am si eu nevoie de un sfat.
De la o vreme a inceput sa mearga ventilatorul de la masina la viteza maxima. Se aude ca si cand ar sta sa decoleze. Cel care este in fata radiatorului. Iar presiunea lichidului in vasul de expansiune a crescut. Sta ridicat pana sus la capac. Cand opresc masina incepe sa revina incet incet la semn.
Cand sunt in oras in trafic masina se opreste. Doar prima data dupa ce am pornit masina. De exemplu, pornesc acum masina, merg 5 minute si motorul se opreste si nu mai porneste decat daca apas si pedala de acceleratie. Dar dupa acest eveniment nu conteaza cat merg, motorul nu se mai opreste. Dar face asta de fiecare data cand este pornit la rece. Iar de exemplu alt detaliu, in trafic in oras nu se aprinde indicatorul rosu pe bord ca fierbe apa. Dar daca ies pe sosea se aprinde. Se aprinde doar la viteza nu la mers de oras si stat la semafor.
Am fost la un mecanic si a zis ca este stricat vasul de expansiune. L-am schimbat si nici o diferenta.
Am fost la al 2 lea mecanic si a zis ca termostatul este defect. L-am schimbat si nici o diferenta.
Am fost la al 3 lea mecanic si a zis ca este de la pompa de apa. Am schimbat pompa si nimic, totul este la fel.
Am fost si la al 4 lea mecanic si a zis ca este de la distributie asa ca am luat distributia, setul, dar inca nu l-am schhimbat ca nu cred ca o sa aiba efect.
Am fost la al 5 lea mecanic si a zis ca este chiuloasa. Dar am cautat pe net simptome legate de chiuloasa masinii si nu am absolut nici unul din simptome. Nu ulei in antigel, nu spuma, nu nimic din ce am mai gasit pe net. Asa ca ma gandesc ca poate nu ar fii nici chiuloasa.
Pe langa toate acestea am schimbat si bujiile, bobina, bateria.
Acum inainte sa ajung la alt mecanic, ce ar putea sa fie mai exact?
Pe scurt simptomele:
- Presiune crescuta in vasul de expansiune.
- Ventilator la viteza maxima si la cald si la rece.
- Motorul se opreste cand este rece.
- Nu se aprinde pe bord temperatura apei decat la viteza mare.
- Nu scoate fum. Cand era cald afara nu se vedea nimic, acum la frig se vad aburii dar sunt albi.
- Sunetul motorului este constant fara rateuri sau pocanituri. Se aude constant fara nici o bataie.
Multumesc pentru intelegere.
Remi
MODEL: Astra H 2006 Twintop
MOTOR: 1.8 (Z18XER)
- Astra H Twintop din 2006 (1.8; 140 HP; Z18XER; Benzina)
Am si eu nevoie de un sfat.
De la o vreme a inceput sa mearga ventilatorul de la masina la viteza maxima. Se aude ca si cand ar sta sa decoleze. Cel care este in fata radiatorului. Iar presiunea lichidului in vasul de expansiune a crescut. Sta ridicat pana sus la capac. Cand opresc masina incepe sa revina incet incet la semn.
Cand sunt in oras in trafic masina se opreste. Doar prima data dupa ce am pornit masina. De exemplu, pornesc acum masina, merg 5 minute si motorul se opreste si nu mai porneste decat daca apas si pedala de acceleratie. Dar dupa acest eveniment nu conteaza cat merg, motorul nu se mai opreste. Dar face asta de fiecare data cand este pornit la rece. Iar de exemplu alt detaliu, in trafic in oras nu se aprinde indicatorul rosu pe bord ca fierbe apa. Dar daca ies pe sosea se aprinde. Se aprinde doar la viteza nu la mers de oras si stat la semafor.
Am fost la un mecanic si a zis ca este stricat vasul de expansiune. L-am schimbat si nici o diferenta.
Am fost la al 2 lea mecanic si a zis ca termostatul este defect. L-am schimbat si nici o diferenta.
Am fost la al 3 lea mecanic si a zis ca este de la pompa de apa. Am schimbat pompa si nimic, totul este la fel.
Am fost si la al 4 lea mecanic si a zis ca este de la distributie asa ca am luat distributia, setul, dar inca nu l-am schhimbat ca nu cred ca o sa aiba efect.
Am fost la al 5 lea mecanic si a zis ca este chiuloasa. Dar am cautat pe net simptome legate de chiuloasa masinii si nu am absolut nici unul din simptome. Nu ulei in antigel, nu spuma, nu nimic din ce am mai gasit pe net. Asa ca ma gandesc ca poate nu ar fii nici chiuloasa.
Pe langa toate acestea am schimbat si bujiile, bobina, bateria.
Acum inainte sa ajung la alt mecanic, ce ar putea sa fie mai exact?
Pe scurt simptomele:
- Presiune crescuta in vasul de expansiune.
- Ventilator la viteza maxima si la cald si la rece.
- Motorul se opreste cand este rece.
- Nu se aprinde pe bord temperatura apei decat la viteza mare.
- Nu scoate fum. Cand era cald afara nu se vedea nimic, acum la frig se vad aburii dar sunt albi.
- Sunetul motorului este constant fara rateuri sau pocanituri. Se aude constant fara nici o bataie.
Multumesc pentru intelegere.
Remi
MODEL: Astra H 2006 Twintop
MOTOR: 1.8 (Z18XER)
- a.coronovschi
- *
- 8 mesaje
- din 14 Jun 2019
- Meriva 2009
- Moldova
a.coronovschi
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Moldova
- Masina: Meriva 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut,
verifica daca ventilatorul de antigel merge corect. Daca ai doua ventilatoare, din cite stiu, ventilatorul dintre motor si radiator este cel de antigel iar cel de care spui ca porneste pe maxim este cel de aer conditionat.
Parerea mea este ca ventilaorul de antigel nu porneste iar ECU iti porneste pe cel de la aer conditionat (freon) pe maxim. Este posibil ca acest ventilator sa nu faca fata si motorul sa ajunga la o temperatura prea mare si sa ai simptomele de care zici.
verifica daca ventilatorul de antigel merge corect. Daca ai doua ventilatoare, din cite stiu, ventilatorul dintre motor si radiator este cel de antigel iar cel de care spui ca porneste pe maxim este cel de aer conditionat.
Parerea mea este ca ventilaorul de antigel nu porneste iar ECU iti porneste pe cel de la aer conditionat (freon) pe maxim. Este posibil ca acest ventilator sa nu faca fata si motorul sa ajunga la o temperatura prea mare si sa ai simptomele de care zici.
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Remi999
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2020
- Mesaj Privat
Salut.
Imi cer scuze ca raspund asa tarziu.
@a.coronovschi
Senzorul sau temperatura motorului creste la peste 110. Mai exact la 110 grade incepe sa se invarta ventilatorul motorului. Asa ca zic ca senzorul merge.
@gabimilo1
Nu stiu de un al doilea ventilator. Cel care porneste si merge la viteza mare este cel care se afla intre radiator si motor, ventilatorul cel mare. De altul nu situ.
@ney
Cand am schimbat termostat si pompa de apa, mecanicul a bagat aer cu presiune prin toate furtunele de la sistemul de racire. Nu am nici un cablu sau radiator infundat.
In schimb azi dimineata am pus OPC ul pe masina si am o singura eroare.
P0597-61 Care zice ca vlava de la temostat este blocata. In cazul acesta pe deschis pentru ca se incinge motorul.
Dar am schimbat termostatul acum o luna si nu am avut nici o schimbare in problema masinii.
Poate sa fie de la un fir care este intrerupt de la calculator la termostat?
Multumesc.
Remi
Imi cer scuze ca raspund asa tarziu.
@a.coronovschi
Senzorul sau temperatura motorului creste la peste 110. Mai exact la 110 grade incepe sa se invarta ventilatorul motorului. Asa ca zic ca senzorul merge.
@gabimilo1
Nu stiu de un al doilea ventilator. Cel care porneste si merge la viteza mare este cel care se afla intre radiator si motor, ventilatorul cel mare. De altul nu situ.
@ney
Cand am schimbat termostat si pompa de apa, mecanicul a bagat aer cu presiune prin toate furtunele de la sistemul de racire. Nu am nici un cablu sau radiator infundat.
In schimb azi dimineata am pus OPC ul pe masina si am o singura eroare.
P0597-61 Care zice ca vlava de la temostat este blocata. In cazul acesta pe deschis pentru ca se incinge motorul.
Dar am schimbat termostatul acum o luna si nu am avut nici o schimbare in problema masinii.
Poate sa fie de la un fir care este intrerupt de la calculator la termostat?
Multumesc.
Remi
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Remi999
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Remi999
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2020
- Mesaj Privat
Salut.
Azi dimineata vasul de presiune era doar la un deget. Nu era balta pe jos. Dar totusi a disparut antigelul.
Am dat cu sprei de contact pe mufa de la termostat. am verificat cabluri cat am reusit sa inaintez dupa ele si nu pareau rupte sau ciupite.
Am complectat cu antigel si am pornit masina. A durat mai mult sa se incinga de data aceasta. Cam o jumate de ora in loc de 10 minute si motorul nu a cedat.
Am pornit masina pentru o tura in jurul casei.
Motorul a trecut de 110, ventilatorul a pornit la maxim si pe OPC mi a dat eroare ca valva termostatului este blocata pe deschis.
Pe deasupra a crescut si volumul de antigel in vasul de expansiune.
Azi dimineata vasul de presiune era doar la un deget. Nu era balta pe jos. Dar totusi a disparut antigelul.
Am dat cu sprei de contact pe mufa de la termostat. am verificat cabluri cat am reusit sa inaintez dupa ele si nu pareau rupte sau ciupite.
Am complectat cu antigel si am pornit masina. A durat mai mult sa se incinga de data aceasta. Cam o jumate de ora in loc de 10 minute si motorul nu a cedat.
Am pornit masina pentru o tura in jurul casei.
Motorul a trecut de 110, ventilatorul a pornit la maxim si pe OPC mi a dat eroare ca valva termostatului este blocata pe deschis.
Pe deasupra a crescut si volumul de antigel in vasul de expansiune.
INistor
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2022
- Mesaj Privat
Sall....vin si eu cu o problema
De curand am fost in service cu g-ul meu sa imi schimbe garnitura de chiloasa si capacul de la axa cu came ca imi curgea antigel..mecanicul m-a trimis cu chiloasa la rectificat si capacul de la axa cu came ..l-am luat din dezmembrari
Dupa ce am luat chiloasa de la rectificat si capacul din dezmembrari...mecanicul s-a apucat de ea sa o monteze inapoi....o montat-o in cele din urma
Acum am rezolvat problema cu antigelul nu mai curge.
Acum o aparut alta problema de cand am scos-o din service....acum motorul se da la ulei....mentionez ca înainte sa o duc la service completam foarte putin la 5 mii de km vreo 200-300 de grame...acum am facut 550 de chilometri de cand am facuto....si i-am pus 300 de grame de ulei.
De la ce poate fii consumul de ulei...mentionez ca scoate si fum albastrui...
Cod motor x16sep
De curand am fost in service cu g-ul meu sa imi schimbe garnitura de chiloasa si capacul de la axa cu came ca imi curgea antigel..mecanicul m-a trimis cu chiloasa la rectificat si capacul de la axa cu came ..l-am luat din dezmembrari
Dupa ce am luat chiloasa de la rectificat si capacul din dezmembrari...mecanicul s-a apucat de ea sa o monteze inapoi....o montat-o in cele din urma
Acum am rezolvat problema cu antigelul nu mai curge.
Acum o aparut alta problema de cand am scos-o din service....acum motorul se da la ulei....mentionez ca înainte sa o duc la service completam foarte putin la 5 mii de km vreo 200-300 de grame...acum am facut 550 de chilometri de cand am facuto....si i-am pus 300 de grame de ulei.
De la ce poate fii consumul de ulei...mentionez ca scoate si fum albastrui...
Cod motor x16sep
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat