- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
pentru cei interesati:
sau http://www.put-schelper.de/GID_Austausch.html
1.Se inlatura capacul de protectie de pe conectorul cu 18 pini, si se scot terminalii cu ajutorul unei tije subtiri apasand pe clapeta care se fixeaza in interiorul conectorului.
1.1.Terminalii sertizati pe fire nu trebuie inlocuiti, conectorii sunt identici ca design, difera doar numarul de poli.
2.Dupa inclichetarea firelor in conectorul cu 32 de pini se monteaza capacul de protectie care are si rol de inchidere a conectorului in interiorul slot-ului din GID (se trage levierul gri spre dreapta)
Mai jos, corespondenta pinilor de la mufa 18 pini(TID), la 32 pini-> in imagine (GID)
2.1.Asta indica GID-ul ne-resetat (ne-programat)...asta daca a fost luat de pe alta masina.
Atentie: in acest moment comenzile pe volan nu sunt active, iar display-ul nu afiseaza altceva decat ceea ce are scris in memoria lui (data fabricatiei si ora la care a fost reconectat) + temperatura.
3.GID-ul trebuie reprogramat
o sa revin in functie de progrese...sper
edit by maiandrei:
Corect:
Pin TID/1 -> Green -> GID/25
Pin TID/4 -> Green -> GID/28
In plus, trebuie adaugate trase doua fire pentru CanBus LowSpeed catre mufa de diagnoza:
GID/22 -> Green -> OBD/3
GID/23 -> White -> OBD/11
sau http://www.put-schelper.de/GID_Austausch.html
1.Se inlatura capacul de protectie de pe conectorul cu 18 pini, si se scot terminalii cu ajutorul unei tije subtiri apasand pe clapeta care se fixeaza in interiorul conectorului.
1.1.Terminalii sertizati pe fire nu trebuie inlocuiti, conectorii sunt identici ca design, difera doar numarul de poli.
2.Dupa inclichetarea firelor in conectorul cu 32 de pini se monteaza capacul de protectie care are si rol de inchidere a conectorului in interiorul slot-ului din GID (se trage levierul gri spre dreapta)
Mai jos, corespondenta pinilor de la mufa 18 pini(TID), la 32 pini-> in imagine (GID)
2.1.Asta indica GID-ul ne-resetat (ne-programat)...asta daca a fost luat de pe alta masina.
Atentie: in acest moment comenzile pe volan nu sunt active, iar display-ul nu afiseaza altceva decat ceea ce are scris in memoria lui (data fabricatiei si ora la care a fost reconectat) + temperatura.
3.GID-ul trebuie reprogramat
o sa revin in functie de progrese...sper
edit by maiandrei:
Corect:
Pin TID/1 -> Green -> GID/25
Pin TID/4 -> Green -> GID/28
In plus, trebuie adaugate trase doua fire pentru CanBus LowSpeed catre mufa de diagnoza:
GID/22 -> Green -> OBD/3
GID/23 -> White -> OBD/11
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
si eu mi-am cumparat cu mufa si firele taiate si vreau sa-mi instalez singur. din cate am inteles fiecare fir de la GID/MID trebuie legat la firele existente. mufele nu se potrivesc. daca aveti detalii eu sunt dispus sa experimentam. poate la intalnire ...
(oricum daca provine de la alt motor se pare ca tot trebuie de mers la un dealer opel sa schimbe ceva cod in functie de motor)
(oricum daca provine de la alt motor se pare ca tot trebuie de mers la un dealer opel sa schimbe ceva cod in functie de motor)
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ca si background pentru aceasta discutie avem:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=755
Deseara incerc sa gasesc niste scheme relevante si sa le postez aici.
LAAATER EDIT: Am cautat prin TIS de ne-au sarit capacele, nu am gasit niciun pin-out de GID care sa corespunda cu mufa pe care o aveam de la GID-ul lui laurscr. Continuam sapaturile!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=755
Deseara incerc sa gasesc niste scheme relevante si sa le postez aici.
LAAATER EDIT: Am cautat prin TIS de ne-au sarit capacele, nu am gasit niciun pin-out de GID care sa corespunda cu mufa pe care o aveam de la GID-ul lui laurscr. Continuam sapaturile!
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
cu ajutorul lui florianu si maiandrei am reusit si eu sa montez GID-ul. la mine afiseaza si faptul am becuri arse (de fapt imi lipsesc proiectoarele) si ca nu am apa pentru parbriz.
partea negativa este ca nu mai functioneaza comenzile de pe volan, radio-ul cdr2005 nu mai porneste de la buton (dar porneste, fara iluminare, dupa ce apas pe buton si apoi pe un nr de canal), nu se mai opreste la scoaterea cheii din contact si evident ... nu mai porneste odata cu introducerea cheii. am inlocuit si maneta de la stergator cu una speciala pentru BC dar nu face nimic. se pare ca mai sunt necesare niste fire.
pentru cine stie poloneza poate traduce cineva pasajele mai importante din urmatorul topic polonez: http://forum.vectraklub.pl/...c=24866&st=20 aici se vede foarte clar si cum se desface bordul.
revin cu poze ...
partea negativa este ca nu mai functioneaza comenzile de pe volan, radio-ul cdr2005 nu mai porneste de la buton (dar porneste, fara iluminare, dupa ce apas pe buton si apoi pe un nr de canal), nu se mai opreste la scoaterea cheii din contact si evident ... nu mai porneste odata cu introducerea cheii. am inlocuit si maneta de la stergator cu una speciala pentru BC dar nu face nimic. se pare ca mai sunt necesare niste fire.
pentru cine stie poloneza poate traduce cineva pasajele mai importante din urmatorul topic polonez: http://forum.vectraklub.pl/...c=24866&st=20 aici se vede foarte clar si cum se desface bordul.
revin cu poze ...
Unknown
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebarepe site-ul polonez am vazut ca din legatura facuta plecau doua fire separat ... am inteles ca ele sunt pentru maneta cu butoanele BC1 BC2 .... stie cineva .... pe mufa displayului GID care sunt pinii ?!? ... adica ce fire mai trag separat din GID ... fire care sa le conectez la maneta cu comenzi de BC ?!?
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Unknown a scris:Am si eu o intrebarepe site-ul polonez am vazut ca din legatura facuta plecau doua fire separat ... am inteles ca ele sunt pentru maneta cu butoanele BC1 BC2 .... stie cineva .... pe mufa displayului GID care sunt pinii ?!? ... adica ce fire mai trag separat din GID ... fire care sa le conectez la maneta cu comenzi de BC ?!?
Cele doua fire nu au legatura cu maneta si butonele BC1 si BC2. Firele sunt pentru conectorul de Diagnoza aflat sub scrumiera( pe site-ul german...vezi topicu' mai sus), necesare la programarea GID-ului cu TECH-2.
Pentru comanda nu trebuie fire separate. GID-ul comunica cu BC-ul prin CAN-BUS-uri. De altfel maneta de la Vectra nici nu are fire ci niste contacte de cupru.
florianu
- lucianlucuta
- *
- 22 mesaje
- din 30 Nov 2007
- Arad
lucianlucuta
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2007
- Mesaj Privat
- D@ny
- **
- 369 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Arad
D@ny
- Mesaje scrise: 369
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
DID - dual info display
TID - triple info display
MID - Multi info display
BID - Board info display, acelasi cu MID dar pe Vectra C
GID - Graphic info display
CID - Colour info display
Toate acestea sunt niste ecrane pe care le ai in masina (1 dintre ele) care pot sa iti arate : temperatura , ora , postul radio (de la TID) iar de la MID in jos si computerul de bord+alte functii pe care le mai ai
adaugat si BID in lista, sa le avem pe toate la un loc
editat de maiandrei
TID - triple info display
MID - Multi info display
BID - Board info display, acelasi cu MID dar pe Vectra C
GID - Graphic info display
CID - Colour info display
Toate acestea sunt niste ecrane pe care le ai in masina (1 dintre ele) care pot sa iti arate : temperatura , ora , postul radio (de la TID) iar de la MID in jos si computerul de bord+alte functii pe care le mai ai
adaugat si BID in lista, sa le avem pe toate la un loc
editat de maiandrei
- lucianlucuta
- *
- 22 mesaje
- din 30 Nov 2007
- Arad
lucianlucuta
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2007
- Mesaj Privat
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
da, poti pune GID, sau CID
Nu ai nevoie de senzori in plus sau fire, comunicarea se face prin reteaua CAN
Ai nevoie de un GID/CID resetat, si un player la fel...resetat!
Mai trebuie ceva mufe, una la GID/CID iar cealalta la player daca este mai nou.
Dupa modificarile de rigoare ai nevoie de TECH2 pentru reprogramare.
...poti sa ma cauti daca ai nevoie de ajutor...sunt pe aproape
Nu ai nevoie de senzori in plus sau fire, comunicarea se face prin reteaua CAN
Ai nevoie de un GID/CID resetat, si un player la fel...resetat!
Mai trebuie ceva mufe, una la GID/CID iar cealalta la player daca este mai nou.
Dupa modificarile de rigoare ai nevoie de TECH2 pentru reprogramare.
...poti sa ma cauti daca ai nevoie de ajutor...sunt pe aproape
california- Suspendat
- 18 mesaje
- din 24 Oct 2007
- Signum 2005 3.2
- Bucuresti
california- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Signum 2005 3.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
CAN - Controller Area Network, retea transmitere date (de genul celor care conecteaza computerele)
TECH2 - Aparatura Opel (intefata) cu ajutorul careia se reprogrameza, reseteaza si se fac diagnostice etc. diferitelor componente ale masinii.
Poti pune si CID, chia daca nu ai climatronic, dar nu recomand fiinca o sa ai nevoie si de un NCDR (CD cu navigatie) care este foarte scump + cablu RGB.
CID sau GID gasesti pe ebay, chiar daca nu scrie ca trimit si in RO, poti intreba....atentie, ultimul sa dat cu 180 de euro....stai la panda poti lua si cu 50, sau la schrot-uri (ai unul la Vinga) .....atentie, trebuie sa fie resetat!
TECH2 - Aparatura Opel (intefata) cu ajutorul careia se reprogrameza, reseteaza si se fac diagnostice etc. diferitelor componente ale masinii.
Poti pune si CID, chia daca nu ai climatronic, dar nu recomand fiinca o sa ai nevoie si de un NCDR (CD cu navigatie) care este foarte scump + cablu RGB.
CID sau GID gasesti pe ebay, chiar daca nu scrie ca trimit si in RO, poti intreba....atentie, ultimul sa dat cu 180 de euro....stai la panda poti lua si cu 50, sau la schrot-uri (ai unul la Vinga) .....atentie, trebuie sa fie resetat!
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
revin cu informatii noi dar si ...intrebari
dupa multa chinuiala am reusit sa achizitionez si sa instalez in locul TID-ului si a CDR2005 un GID si un CD30MP3. (Voi face un Topic cand totul va fi OK)
Toate bune si frumoase cu exceptia comenzilor pe volan...nefunctionale.
Principiul de functionare a comenzilor pe volan SWRC (steering wheel remote control) cel putin pentru masinile care au CAN BUS-uri (cred ca dupa 2000) este urmatorul:
semnalul provenit de la butoane prin apasare si inchiderea unor circuite cu rezistente de diferite valori care corespund cu + volum, - volum etc, este preluat de CIM si transmis mai departe la Display (GID/CID) prin CAN H LOW SPEED (doua fire). Acesta la randul lui transforma aceste valori in informatie digitala receptionata de CD prin CAN-L si CAN H MID SPEED (doua fire).
CD-ul recunoaste aceste semnale si modifica in functie de apasare pe butoane.
Intreabarea este de ce nu recunoaste semnalele, adica nu functioneaza?
1. exista o diferenta intre semnalul de receptionat pentru CDR2005 si CD30 MP3? asta tinand cont de faptul ca sunt generatii diferite (pe Vectra 2003 nu exista CD30)?
2. datorita faptului ca pe Vectra 2003 nu exista CD30 si am fost nevoit sa programez cu TECH 2 ca si cand masina ar fi 2005 (ca sa recunoasca CD-UL si GID-UL) este oare posibil ca CIM-ul sa trebuiasca reprogramat tot cu soft de 2005?
Daca da, accepta CIM-ul acesta programare? Este oare diferit fata de cel de 2003?
Orice idee, sugestie este binevenita
dupa multa chinuiala am reusit sa achizitionez si sa instalez in locul TID-ului si a CDR2005 un GID si un CD30MP3. (Voi face un Topic cand totul va fi OK)
Toate bune si frumoase cu exceptia comenzilor pe volan...nefunctionale.
Principiul de functionare a comenzilor pe volan SWRC (steering wheel remote control) cel putin pentru masinile care au CAN BUS-uri (cred ca dupa 2000) este urmatorul:
semnalul provenit de la butoane prin apasare si inchiderea unor circuite cu rezistente de diferite valori care corespund cu + volum, - volum etc, este preluat de CIM si transmis mai departe la Display (GID/CID) prin CAN H LOW SPEED (doua fire). Acesta la randul lui transforma aceste valori in informatie digitala receptionata de CD prin CAN-L si CAN H MID SPEED (doua fire).
CD-ul recunoaste aceste semnale si modifica in functie de apasare pe butoane.
Intreabarea este de ce nu recunoaste semnalele, adica nu functioneaza?
1. exista o diferenta intre semnalul de receptionat pentru CDR2005 si CD30 MP3? asta tinand cont de faptul ca sunt generatii diferite (pe Vectra 2003 nu exista CD30)?
2. datorita faptului ca pe Vectra 2003 nu exista CD30 si am fost nevoit sa programez cu TECH 2 ca si cand masina ar fi 2005 (ca sa recunoasca CD-UL si GID-UL) este oare posibil ca CIM-ul sa trebuiasca reprogramat tot cu soft de 2005?
Daca da, accepta CIM-ul acesta programare? Este oare diferit fata de cel de 2003?
Orice idee, sugestie este binevenita
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
ultimele noutati...
CIM-ul nu poate fi reprogramat cu alt soft decat cel initial (cazul meu 2003).
Semnalul emis de comenzile de pe volan este diferit intre 2001-2004 si 2004-2007 adica intre cele doar cu butoane prin apasare si cele cu butoane prin apasare plus buton rotire, Ex. Vol+ la Vectra 2003 = 164 ohmi
Vol+ la Vectra 2005 = 62ohmi
La varianta mai veche cele doua module de comanda sunt inseriate comparativ cu modele mai noi.
Una peste alta cele mai vechi au sistem Half CAN-BUS iar cele noi sunt Full CAN BUS, asa ca NO CHANCE!
CIM-ul nu poate fi reprogramat cu alt soft decat cel initial (cazul meu 2003).
Semnalul emis de comenzile de pe volan este diferit intre 2001-2004 si 2004-2007 adica intre cele doar cu butoane prin apasare si cele cu butoane prin apasare plus buton rotire, Ex. Vol+ la Vectra 2003 = 164 ohmi
Vol+ la Vectra 2005 = 62ohmi
La varianta mai veche cele doua module de comanda sunt inseriate comparativ cu modele mai noi.
Una peste alta cele mai vechi au sistem Half CAN-BUS iar cele noi sunt Full CAN BUS, asa ca NO CHANCE!
andres
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
eu am montat MID pe vectra C 2003, Y20dth, dar am alta problema.
nu imi mai merge CD ul.
adica face o chestie ciudata:
daca pun TID inapoi, merge brici
daca pun MID, arata ca e la melodia 5 de exemplu si CD ul se invarte in aparat (se aude chestia asta) dar nu scoate nici un sunet.
bineinteles, dupa montarea MID, am reprogramat BC la reprezentanta de aici din craiova.
am scris in VDO si alte eeproame, tot la fel. cu TID merge, cu MID nu
orice idee este binevenita. multumesc anticipat
nu imi mai merge CD ul.
adica face o chestie ciudata:
daca pun TID inapoi, merge brici
daca pun MID, arata ca e la melodia 5 de exemplu si CD ul se invarte in aparat (se aude chestia asta) dar nu scoate nici un sunet.
bineinteles, dupa montarea MID, am reprogramat BC la reprezentanta de aici din craiova.
am scris in VDO si alte eeproame, tot la fel. cu TID merge, cu MID nu
orice idee este binevenita. multumesc anticipat
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
andres
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2007
- Mesaj Privat
ionelamartin- Suspendat
- 0 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Bucuresti
ionelamartin- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
- florianu
- OP
- 270 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Timis
florianu
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat