sau http://www.put-schelper.de/GID_Austausch.html
1.Se inlatura capacul de protectie de pe conectorul cu 18 pini, si se scot terminalii cu ajutorul unei tije subtiri apasand pe clapeta care se fixeaza in interiorul conectorului.
1.1.Terminalii sertizati pe fire nu trebuie inlocuiti, conectorii sunt identici ca design, difera doar numarul de poli.
2.Dupa inclichetarea firelor in conectorul cu 32 de pini se monteaza capacul de protectie care are si rol de inchidere a conectorului in interiorul slot-ului din GID (se trage levierul gri spre dreapta)
Mai jos, corespondenta pinilor de la mufa 18 pini(TID), la 32 pini-> in imagine (GID)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
2.1.Asta indica GID-ul ne-resetat (ne-programat)...asta daca a fost luat de pe alta masina.
Atentie: in acest moment comenzile pe volan nu sunt active, iar display-ul nu afiseaza altceva decat ceea ce are scris in memoria lui (data fabricatiei si ora la care a fost reconectat) + temperatura.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
3.GID-ul trebuie reprogramat
o sa revin in functie de progrese...sper
edit by maiandrei:
Corect:
Pin TID/1 -> Green -> GID/25
Pin TID/4 -> Green -> GID/28
In plus, trebuie adaugate trase doua fire pentru CanBus LowSpeed catre mufa de diagnoza:
GID/22 -> Green -> OBD/3
GID/23 -> White -> OBD/11