drujbex
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
final update:
problema a fost rezolvata.
ce era de fapt: primul service, acolo unde mi-au inlocuit racitorul de ulei, au folosit un soi de mastic sau silicon pentru a-l instala si o parte din el a ajuns in circuitul de ungere si a obturat un canal care circula uleiul spre una dintre axele cu came.
datorita faptului ca din momentul in care am sesizat prima data rontaitul "de diesel" si pana s-a remediat problema, am parcurs doar cateva sute de km, axa cu came si culbutorii au "scapat", uzura fiind minima.
anyway, desi mi se pare foarte putin probabil sa mai pateasca si altcineva ce-am patit eu, sper totusi ca intamplarea mea sa-i ajute si pe altii in a-si diagnostica problemele.
problema a fost rezolvata.
ce era de fapt: primul service, acolo unde mi-au inlocuit racitorul de ulei, au folosit un soi de mastic sau silicon pentru a-l instala si o parte din el a ajuns in circuitul de ungere si a obturat un canal care circula uleiul spre una dintre axele cu came.
datorita faptului ca din momentul in care am sesizat prima data rontaitul "de diesel" si pana s-a remediat problema, am parcurs doar cateva sute de km, axa cu came si culbutorii au "scapat", uzura fiind minima.
anyway, desi mi se pare foarte putin probabil sa mai pateasca si altcineva ce-am patit eu, sper totusi ca intamplarea mea sa-i ajute si pe altii in a-si diagnostica problemele.
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
ionutz72
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2020
- Mesaj Privat
Albinoium
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
drujbex a scris:final update:
problema a fost rezolvata.
ce era de fapt: primul service, acolo unde mi-au inlocuit racitorul de ulei, au folosit un soi de mastic sau silicon pentru a-l instala si o parte din el a ajuns in circuitul de ungere si a obturat un canal care circula uleiul spre una dintre axele cu came.
datorita faptului ca din momentul in care am sesizat prima data rontaitul "de diesel" si pana s-a remediat problema, am parcurs doar cateva sute de km, axa cu came si culbutorii au "scapat", uzura fiind minima.
anyway, desi mi se pare foarte putin probabil sa mai pateasca si altcineva ce-am patit eu, sper totusi ca intamplarea mea sa-i ajute si pe altii in a-si diagnostica problemele.
problema a fost rezolvata.
ce era de fapt: primul service, acolo unde mi-au inlocuit racitorul de ulei, au folosit un soi de mastic sau silicon pentru a-l instala si o parte din el a ajuns in circuitul de ungere si a obturat un canal care circula uleiul spre una dintre axele cu came.
datorita faptului ca din momentul in care am sesizat prima data rontaitul "de diesel" si pana s-a remediat problema, am parcurs doar cateva sute de km, axa cu came si culbutorii au "scapat", uzura fiind minima.
anyway, desi mi se pare foarte putin probabil sa mai pateasca si altcineva ce-am patit eu, sper totusi ca intamplarea mea sa-i ajute si pe altii in a-si diagnostica problemele.
Ptiu, drace! Baia de ulei se ermetizeaza tot cu un mastic in loc de garnitura si am vazut multe zdrente mici fluturand pe margine. Nu o flutura vreuna prin zona defazorului de la admisie si de aceea sa imi faca p0011 cand te astepti mai putin? Prea apare doar cand merg subturat, deci presiune mica de ulei. Dupa ce o sa ma incumet sa redeschid pacientul, voi tine cont de ideea asta super.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
Salut.De curând am cumparat un astra din 2007 ,1.4 xep, si am sunetul acela de diesel la pornire pentru 2 3 secunde, apoi dispare.masina are 136000,km, cu istoric .Dupã ce se încãlzește bine motorul mi se pare ca este mai zgomotos. Am vãzut cã ar fi o solutie cu valvele curatare sau sita scoasã, dar nu am gasit in tipic daca si modelul asta are valvele sau nu, si daca e posibil sa vina de acolo zgomotul.Poate sa imi spuna cineva daca le are si cum se pot scoate?multumesc
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Pune alt ulei si mai vorbim
Poti folosi solutii de curatare instalatie de ungere si un schimb de ulei de sacrificiu, dupa care uleiul bun si schimbat decat filtru la 2000 3000 km
Nu se pierde nimic la schimbare sau verificare
Ideal este sa se schimbe distributia (lant ,3patine,intinzator,eventual pinioane), cu garniturile aferente si cu ocazia asta spalata baia si sorbul.
Asta ca sa nu fie surprize cu garnitura de distributie care face etansarea intre circuitul de antigel si ulei motor
Oricum alt ulei e clar si daca mai face la cald aplici schimbarea distributiei
Poti folosi solutii de curatare instalatie de ungere si un schimb de ulei de sacrificiu, dupa care uleiul bun si schimbat decat filtru la 2000 3000 km
Nu se pierde nimic la schimbare sau verificare
Ideal este sa se schimbe distributia (lant ,3patine,intinzator,eventual pinioane), cu garniturile aferente si cu ocazia asta spalata baia si sorbul.
Asta ca sa nu fie surprize cu garnitura de distributie care face etansarea intre circuitul de antigel si ulei motor
Oricum alt ulei e clar si daca mai face la cald aplici schimbarea distributiei
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- IonutN
- **
- 291 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
avianord
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2016
- Mesaj Privat
Deoarece si eu am invatat multe de pe forumuri voi incerca sa va spun din experienta mea cu aceste valve. Masina este un Astra H din 2008, cu motor Z16XER cu 107000km. Zgomotul de diesel era prezent la cald, la un nivel foarte scazut. Am dat jos valvele, am scos sitele dar: aceste valve nu lucreaza pe pozitia inchis sau deschis ci lucreaza in bucla continua, comandata de calculator si pot avea orice pozitie de la inchis la total deschis. Pentru a verifica functionarea lor am folosit o sursa de curent continuu de 0-30V. Am alimentat cele doua contacte din mufa prin intermediul unor cabluri de cupru rigid pe care le-am facut in asa fel incat izolatia sa vina mai lunga. Am tras de conductor in interior ca sa ramana o portiune de izolatie fara conductor in ea. Este necesar deoarece daca bagi doua cabluri dezizolate in mufa exista riscul sa faci scurt si sa arzi sursa. Apoi am inceput sa modific tensiunea de la 0 la 15v. Si surpriza una din valve era intepenita. Am miscat usor de pistonul central si s-a deblocat dar functiona totusi destul de greu ca si cum ar agata. Cealalta avea o cursa lina si oarecum liniara. Pentru a le face sa functioneze corect am folosit un redresor de acumulator auto REDAC ,vechi, care are tensiunea de incarcare de 14v SEMIALTERNANTA, adica alimenteaza de la 0 la 14V de 50 de ori pe secunda(50Hz). Si astfel valva a devenit in fel de motoras care zbarnaia de mama focului. Dupa 7-8 reprize de cate 20 de secunde, pana la 2 minute, cu verificarea pe sursa continua de 30V(atentie sa nu depasiti 16v ca se pot arde) am obtinut doua valve care functionau ca la carte. Deplasari line, fara sa agate si direct proportionale cu tensiunea de alimentare. La una din valve a trebuit sa intervin pe cilindru deoarece avea un fel de bavura care avea tendinta sa agate.E un fel de treaba de ceasornicar dar nu e chiar asa de complicat. Materialul pistonului e foarte dur iar camasa(corpul valvei) e din duraluminiu. Jocul pistonului este foooarte mic si are tendinta sa se gripeze ca sa zic asa. Se pare ca nu este cea mai buna combinatie de materiale aleasa de fabricant( parere gasita pe alte site-uri). Montat la loc si motorul merge perfect. Atentie ca atunci cand le puneti la o sursa alternativa(curent pulsatoriu-REDAC 12-14v), din cauza vibratiilor sare ulei din ele. Sursa asta se poate face dintr-un transformator potent si o dioda.http://www.circuiteelectronice.ro/tutoriale-electronica/redresoare-de-tensiune.html. Am facut aceeasi operatie si la alta Astra H 2007 si merge foarte bine. Daca doriti sa ma intrebati ceva puteti sa o faceti ca raspund cu placere.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
Eu apreciez toate posturile de genul acesta, si raspunsurile pe care le am primit, am luat ulei 0w40 mobil1, urmeazã sã îl schimb, sper la o îmbunãtãțire, tot de pe forum am rezolvat usa stanga spate ca nu se închidea, plus clapeta recirculare aer, dar acolo mai am de remediatã.La mine nu este acea supapã, este 1.4 xep si suna mai degrabã lanțul la relanti, la, cald, în accelerare nu mai suna.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
Am fost de am schimbat uleiul,am bãgat 0e40 mobil, a intrat 3 litri si pe joja, dupã 10 min de la oprirea motorului nivelul este la maxim, deci cred ca au ramas mai mult de 500 ml din uleiul vechi, pt ca la service s au cam grabit, asta e, sã meargã banii repede......ajungi de nevoie sa te bagi tu sa repari sau sa faci mentenanțã, cu siguranțã o poti face mai bine ca la unele servisuri
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
La cele câteva porniri fãcute la rece nu mai suna cum a sunat, este mai silentios.Am fãcut itp ul si pentru ca nu ieșeau gazele, ceva parametri nu a fost ok, a ținut turat motorul la 4000 ture timp de aprox 5 min, am zis ca daca nu crapã acum nu mai crapã, au scazut noxele, a luat pe drept itp ul, dar recomandarea inginerului a fost sa pun ulei 10w40, deci cati oameni atatea pareri, zicea ca este f subtire, ca apa, deși logic 0w40 mi se pare ca este mai bun, mai subtire la rece si mai vascos la cald.