- 99sit
- OP
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
Dupa vreo 17.000km facuti cu insignia noua, 2014 163 cp, ecoflex, am zis si eu sa verific consumul , mai ales ca bord computerul mi-a dat un consum decent de 6.7 % pe ultimii 12.000km.si un 5.9 pe ultimii 900km. Cum ecoflex-ul e din ce stiu eu , mai economic cu cca 1 l , decat , fosta mea insignia cu 160cp, frecventa trecerilor la pompa nu a scazut foarte mult. Si asa am facut experienta clasica de la un plin la altul vs nr de km .Surpriza neplacuta , a fost o diferenta de cca 0.8l% fata de consumul de pe CB( intre un plin si altul), bineinteles in plus, ceea ce ma duce aproape de consumul fostei insignii. Asa ca ecoflex-ul e cam bluff zic eu. Altfel vorbind asta noua cu 163 cp nu are vana celei vechi de 160 cp, probabil tocmai fiindca e motor ecoflex.
Sa zicem ca mai consuma regenerarea , si de sapt asta webasto-ul , ca mai porneste de nebun , dar chiar si asa diferenta de aproape 1l intre consumul de pe CB si cel real , mi se pare exagerata!
Intrebarea mea, este catre cei cu motoare similare ecoflex /sport tourer, daca au sesizat un consum mai mare decat cel din CB.
P.S: la cea veche am verificat si consumul era identic cu cel din CB , la zecime.
Sa zicem ca mai consuma regenerarea , si de sapt asta webasto-ul , ca mai porneste de nebun , dar chiar si asa diferenta de aproape 1l intre consumul de pe CB si cel real , mi se pare exagerata!
Intrebarea mea, este catre cei cu motoare similare ecoflex /sport tourer, daca au sesizat un consum mai mare decat cel din CB.
P.S: la cea veche am verificat si consumul era identic cu cel din CB , la zecime.
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- crybabyro
- ***
- 696 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Insignia 2010 A2DT
- Sibiu
crybabyro
- Mesaje scrise: 696
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2010 A2DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
- evelyn
- **
- 102 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Arges
evelyn
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
CStuparu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2021
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
chiar 15% in oras nu (acum depinde si unde in oras si cate drumuri scurte) dar 10% aceasi masina imi ia si mie. Ma mir insa de nr de km care imi pare de-a dreptul ireal pentru varsta ei...
in alta ordine de idei calculeaza ca are 4x4 deci masina mult mai grea si a mea este si cu cutie automata deci 2l/100% in plus fata de aceasi masina si motorizare dar fara 4x4 si cu cutie manuala.
in alta ordine de idei calculeaza ca are 4x4 deci masina mult mai grea si a mea este si cu cutie automata deci 2l/100% in plus fata de aceasi masina si motorizare dar fara 4x4 si cu cutie manuala.
- sadcozma
- **
- 147 mesaje
- din 25 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
NU exista "consum real". E un mit si vad ca in continuare sunt discutii pe tema asta. (poate nu e cazul fix la tine, nu zic nu, dar) Daca te uiti dupa consum inseamna ca nu iti permiti masina pe care o ai - punct. Un Logan 1.0 cu gpl din fabrica nou nout consuma ~8 GPL / 100 km (testat). Cu toate optionalele pe care le poti pune pe ea este 12K de noua (masina din familie achizitionata acum cateva luni) care as putea sa adaug ca are sistem de franare automata, faruri cu LED, avertizare unghi mort si camera de mers inapoi - optionale pe care masina mea de 2X si ceva mai scumpa nu le are. Daca eu dau 30-40K pe o masina noua (sau o iau SH dupa cativa ani la jumate) dar ma uit dupa cat consuma inseamna ca m-am lungit mai mult decat am plapuma.
(daca poate ai intrebat in ideea in care e ceva tehnic in neregula cu masina) Referitor la aceasta problema a consumului, este influentata de zeci de factori: de la cat de in mintile ei e masina, pana la vreme, oras, dimensiune cauciucuri (presiunea in cauciucuri!), greutatea masinii, carburant, cat de mult mergi (are timp sa se incalzeasca motorul sa fie in parametri sau mergi 1 km timp de juma de ora prin bara la bara in Bucuresti la 0 grade si gata acolo opresti) si asa mai departe. 2 persoane diferite in fix aceleasi conditii cu fix aceeasi masina pot sa scoata consumuri total diferite: pleci bara la bara dar accelerezi rapid pana in 50 de km /h si pui frana repede (ca in fata ai coloana) si tot asa scoti 15; pleci batraneste schimbi la 1500 de ture si iti ia 5 minute sa prinzi 50km/h cu accelerare treptata si "gentila" garantat scoti cu 2-3l mai putin la consum (daca nu chiar mai mult). Deci doar din "pedala" poti sa ai consum mai mic. Si apoi vezi alti zeci de factori care iti pot influenta consumul - nici o zi nu e la fel ca cealalta.
Personal, eu nu cred ca am scos sub 12 in oras, mers alert. DAR pe talonul masinii am 1840 de kg + plin de masina + peste 100 de kg in viu ale mele am deja 2 tone singur in masina. Si nu merg in bara la bara ca stau mai la periferie si am drumuri relativ OK, nu prea stau blocat in trafic cu orele. Cauciucuri late de 255; daca erau 205 sigur aveam consum mai mic.. Presiunea recomandata de producator pentru "eco" este 2.6 - scrie si in carte si pe stalp (ca fapt divers, ca sigur nu se uita multa lume) Pui doar 2.3 ~ 2.4 cum pune oricine, automat ai rolling resistance mai mare deci consuma mai mult. Pana si tipul de anvelopa: iei una mai aderenta UHP automat o sa ai grip mai mare dar consum putin mai mult. Iei una din astea "eco" ca multe branduri au facut asa ceva sunt demonstrate stiintific ca ai consum mai mic.
Dar cred ca partea de consum nu ar trebui sa fie neaparat o chestie de speriat. Pentru ca de exemplu un mers mai "alert"/"sportiv" sau cum vrei sa ii zici stiu ca nu omor nici turbina (vs cu mers subturat), nici injectoare si "vede" destul de des viteze de peste suta astfel incat sa nu am probleme nici cu DPF-ul. Mers "batraneste" "subturat" sau "la consum" dauneaza masinii (asa cum dauneaza si mers in 4500 de ture non stop). Deci acest mitic consum "5%" nu este neaparat benefic sau de laudat (pentru discutia noastra, sunt alte marci/modele/motoare care pot scoate fara nicio problema consumul asta dar nu e ideea discutiei) Mai bine cativa litri la suta in plus / suta de km decat probleme mai mari cu componentele vitale ale masinii.
Fa un calcul: 3 litri in plus /100 km. Media romanului e undeva la 10K km /an inseamna ca o sa ai cu 300L in plus consumati intr-un an. X6 ron motorina = 1800 ron pe an. Intre injectoare, turbina, dpf (pe care trebuie sa ii dai o data cand iti crapa ceva) si costa mult. Sau suma asta data in transe la pompa eu as alege oricand esalonat. Ca la noi la romanasi nu se schimba DPF-ul si se sudeaza sau se fac fel de fel de artificii pe ieftineala, nu intru in discutie. Parerea mea
Daca ai de putin timp masina inseamna ca o sa dureze sa te obisnuiesti cu ea. E ok. Cat timp tehnic nu ai probleme, nu vad o problema cu un consum asa zic "mare" (a nu se intelege ca daca ai la 90km/h pe autostrada, drum plat, fara vant, pe pilot automat 20% instant nu e o problema)
(daca poate ai intrebat in ideea in care e ceva tehnic in neregula cu masina) Referitor la aceasta problema a consumului, este influentata de zeci de factori: de la cat de in mintile ei e masina, pana la vreme, oras, dimensiune cauciucuri (presiunea in cauciucuri!), greutatea masinii, carburant, cat de mult mergi (are timp sa se incalzeasca motorul sa fie in parametri sau mergi 1 km timp de juma de ora prin bara la bara in Bucuresti la 0 grade si gata acolo opresti) si asa mai departe. 2 persoane diferite in fix aceleasi conditii cu fix aceeasi masina pot sa scoata consumuri total diferite: pleci bara la bara dar accelerezi rapid pana in 50 de km /h si pui frana repede (ca in fata ai coloana) si tot asa scoti 15; pleci batraneste schimbi la 1500 de ture si iti ia 5 minute sa prinzi 50km/h cu accelerare treptata si "gentila" garantat scoti cu 2-3l mai putin la consum (daca nu chiar mai mult). Deci doar din "pedala" poti sa ai consum mai mic. Si apoi vezi alti zeci de factori care iti pot influenta consumul - nici o zi nu e la fel ca cealalta.
Personal, eu nu cred ca am scos sub 12 in oras, mers alert. DAR pe talonul masinii am 1840 de kg + plin de masina + peste 100 de kg in viu ale mele am deja 2 tone singur in masina. Si nu merg in bara la bara ca stau mai la periferie si am drumuri relativ OK, nu prea stau blocat in trafic cu orele. Cauciucuri late de 255; daca erau 205 sigur aveam consum mai mic.. Presiunea recomandata de producator pentru "eco" este 2.6 - scrie si in carte si pe stalp (ca fapt divers, ca sigur nu se uita multa lume) Pui doar 2.3 ~ 2.4 cum pune oricine, automat ai rolling resistance mai mare deci consuma mai mult. Pana si tipul de anvelopa: iei una mai aderenta UHP automat o sa ai grip mai mare dar consum putin mai mult. Iei una din astea "eco" ca multe branduri au facut asa ceva sunt demonstrate stiintific ca ai consum mai mic.
Dar cred ca partea de consum nu ar trebui sa fie neaparat o chestie de speriat. Pentru ca de exemplu un mers mai "alert"/"sportiv" sau cum vrei sa ii zici stiu ca nu omor nici turbina (vs cu mers subturat), nici injectoare si "vede" destul de des viteze de peste suta astfel incat sa nu am probleme nici cu DPF-ul. Mers "batraneste" "subturat" sau "la consum" dauneaza masinii (asa cum dauneaza si mers in 4500 de ture non stop). Deci acest mitic consum "5%" nu este neaparat benefic sau de laudat (pentru discutia noastra, sunt alte marci/modele/motoare care pot scoate fara nicio problema consumul asta dar nu e ideea discutiei) Mai bine cativa litri la suta in plus / suta de km decat probleme mai mari cu componentele vitale ale masinii.
Fa un calcul: 3 litri in plus /100 km. Media romanului e undeva la 10K km /an inseamna ca o sa ai cu 300L in plus consumati intr-un an. X6 ron motorina = 1800 ron pe an. Intre injectoare, turbina, dpf (pe care trebuie sa ii dai o data cand iti crapa ceva) si costa mult. Sau suma asta data in transe la pompa eu as alege oricand esalonat. Ca la noi la romanasi nu se schimba DPF-ul si se sudeaza sau se fac fel de fel de artificii pe ieftineala, nu intru in discutie. Parerea mea
Daca ai de putin timp masina inseamna ca o sa dureze sa te obisnuiesti cu ea. E ok. Cat timp tehnic nu ai probleme, nu vad o problema cu un consum asa zic "mare" (a nu se intelege ca daca ai la 90km/h pe autostrada, drum plat, fara vant, pe pilot automat 20% instant nu e o problema)
CStuparu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2021
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Multumesc frumos pentru precizrile facute @mikyboi si @sadcozma .
@mikyboi - masina a fost cumparata de la reprezentanta OPEL, am platit 11.000 euro si am o garantie de 2 ani sau 30.000 km .
@sadcozma - este masina sotiei iar deplasarea se face pe distante scurte casa - gradinita - diverse deplasari cumparaturi - casa ( aproximativ 10-15 km/zi) .
Stilul de condus nu este unul sportiv mai ales ca in spate pe scaunul copilului sta fetita noastra de 5 ani.
Masina a venit echipata cu anvelope Bridgestone Potenza RE050A - 245/45/R18 .
Intrebarea mea a venit ca urmare a unor recomandari a vecini care au Insignia 2.0 si care mi-au spus ca au consum in oras de 8,5 - 9,5% .
Masina de servici este o masina VW break 2000cc 150cp consum oras 8,5% .
Masina de familie este un suv bavarez de 3000cc 256cp consum oras 14,0%.
Nu sunt nabab dar nici nu imi fac griji de consum mare la cat merge sotia .Am optat pt aceasta masina intrucat dispun de garantie, lucru care imi ofera o relaxare financiara, este o masina cu o intretinere la preturi decente si nu in ultimul rand este masina care i-a placut sotiei.
Am postat aceasta intrebarea de mai sus legat de consum intrucat am avut temeri ca masina sotiei are ceva stricat la injectoare sau pompa de injectie etc, de are un consum asa de mare comparativ ce cele semnalate de catre cei doi vecini posesori de Insignia 2.0 .
Va multumesc frumos tuturor pentru timpul alocat si explicatiile date .
Sa ne auzim cu bine .
Drumuri bune si fara probleme.
Multumesc frumos pentru precizrile facute @mikyboi si @sadcozma .
@mikyboi - masina a fost cumparata de la reprezentanta OPEL, am platit 11.000 euro si am o garantie de 2 ani sau 30.000 km .
@sadcozma - este masina sotiei iar deplasarea se face pe distante scurte casa - gradinita - diverse deplasari cumparaturi - casa ( aproximativ 10-15 km/zi) .
Stilul de condus nu este unul sportiv mai ales ca in spate pe scaunul copilului sta fetita noastra de 5 ani.
Masina a venit echipata cu anvelope Bridgestone Potenza RE050A - 245/45/R18 .
Intrebarea mea a venit ca urmare a unor recomandari a vecini care au Insignia 2.0 si care mi-au spus ca au consum in oras de 8,5 - 9,5% .
Masina de servici este o masina VW break 2000cc 150cp consum oras 8,5% .
Masina de familie este un suv bavarez de 3000cc 256cp consum oras 14,0%.
Nu sunt nabab dar nici nu imi fac griji de consum mare la cat merge sotia .Am optat pt aceasta masina intrucat dispun de garantie, lucru care imi ofera o relaxare financiara, este o masina cu o intretinere la preturi decente si nu in ultimul rand este masina care i-a placut sotiei.
Am postat aceasta intrebarea de mai sus legat de consum intrucat am avut temeri ca masina sotiei are ceva stricat la injectoare sau pompa de injectie etc, de are un consum asa de mare comparativ ce cele semnalate de catre cei doi vecini posesori de Insignia 2.0 .
Va multumesc frumos tuturor pentru timpul alocat si explicatiile date .
Sa ne auzim cu bine .
Drumuri bune si fara probleme.
- victor.pana80
- **
- 103 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
victor.pana80
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
Nu stiu cum scot unii consumuri din astea .. eu am avut Insignia A ST 2.0 diesel, 163 cp, anul 2013, vanduta la 240.000 km, si niciodata nu am avut consumul sub 8L/100km. Mergeam si inca merg numai in afara in 95% din timp, si nici nu dorm, nici nu zbor, tot timpul merg cu 10-20km/h peste limita legala. Am tinut evidenta consumului intr-o aplicatie, Spritmonitor, care calcula de la plin la plin, iar media in 240.000 km a fost de 8.3 L/100km. Consum de 5 puteam sa scot si eu in afara pe o portiune de X km daca conduceam cu 80-90... dar aici vorbesc despre cat combustibil am alimentat in XXX km... restul e cancan. PS nu am avut probleme cu DPF, oring etc... pt ca masina a rulat doar in afara.
- sadcozma
- **
- 147 mesaje
- din 25 Jun 2011
- Insignia 2016 B20DTH
- Bucuresti
sadcozma
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
@CStuparu Sper din toata inima (si asa pare din raspunsul tau) ca nu m-ai inteles gresit, ca nu a fost nicio chestie personala referitor la consum mare si lipsa posibilitatilor financiare. Doar ziceam sctrict principial.
Cat despre vecinii respectivi, nu stiu ce sa zic. Fiecare cu treaba lui si cu mersul lui. Eu iti zic ca nu am avut niciodata in oras consum asa mic si masina este de la 0 km la mine (deci stiu tot despre masina, cum a fost intretinuta si nu este "manarita" in niciun fel). Si mai e o chestie: daca as reseta consumul si ma uit pe 15-20 de km in condus bara la bara (viteza medie de 10 km/h sau sub) garantat imi apare si mie 15 la suta. Dar incet incet scade consumul. Ma astept ca dupa 100-200 de km de mers (chiar si doar in oras) o sa se mai egalizeze consumul. La relati cat ai consumul? Isi face regenerarile corect?
Cat despre vecinii respectivi, nu stiu ce sa zic. Fiecare cu treaba lui si cu mersul lui. Eu iti zic ca nu am avut niciodata in oras consum asa mic si masina este de la 0 km la mine (deci stiu tot despre masina, cum a fost intretinuta si nu este "manarita" in niciun fel). Si mai e o chestie: daca as reseta consumul si ma uit pe 15-20 de km in condus bara la bara (viteza medie de 10 km/h sau sub) garantat imi apare si mie 15 la suta. Dar incet incet scade consumul. Ma astept ca dupa 100-200 de km de mers (chiar si doar in oras) o sa se mai egalizeze consumul. La relati cat ai consumul? Isi face regenerarile corect?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
atentie mare si la regenerari pentru ca daca nu sunt facute corect (pentru asta recomand implementarea renumitului LED la boxa mica de pe usa langa oglinda) este posibil ca si senzorii sa dea valori gresite (DPF-ul se umple prea repede si prea mult) si de aici automat influenteaza si consumul. De asemenea conteaza si motorina de unde alimentezi deci iti recomand sa incerci cateva statii PECO renumite gen: Rompetro, Lukoil. Mol, Omv si sa verifici cu resetare la 0 de fiecare daca daca apar schimbari pentru ca mai mult ca sigur 60% din drumurile sotiei tale sunt un tipar de deplasare pe aceleasi rute si astfel poti vedea in mare consumul chiar daca nici o zi nu este ca alta dar in mare poti sa iti faci o idee. De asemenea conteaza mult filtrul de aer sa fie curat si schimbat la maxim 10000km si cel de motorina la fel si uleiul de asemenea. (verifica cand au fost ultima oara schimbate). Poti intreba si la reprezentanta cand a fost facuta ultima revizie, ce istoric de reparare a avut (ti se da gratuit la cerere).
CStuparu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2021
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Multumesc frumos @mikyboy pentru recomandari .
Inaintea efectuarii achizitiei am negociat efectuarea reviziei de filtre, ulei, ulei cutie viteza ( urmeaza partea a doua in 2500 km ), vestitul ORING, curea acesorii, kit distributie, discuri frana fata / spate si placute frana fata /spate .
Din punct de vedere intretinere masina are efectuate toate revizile .
Am sa ii transmit sotiei sa alimenteze pe viitor si de la alta staie PECO .
Pana acum a alimentat de la PETROM .
Dupa ce vom testa cateva statii PECO voi reveni cu un feedback .
Multumesc frumos.
Multumesc frumos @mikyboy pentru recomandari .
Inaintea efectuarii achizitiei am negociat efectuarea reviziei de filtre, ulei, ulei cutie viteza ( urmeaza partea a doua in 2500 km ), vestitul ORING, curea acesorii, kit distributie, discuri frana fata / spate si placute frana fata /spate .
Din punct de vedere intretinere masina are efectuate toate revizile .
Am sa ii transmit sotiei sa alimenteze pe viitor si de la alta staie PECO .
Pana acum a alimentat de la PETROM .
Dupa ce vom testa cateva statii PECO voi reveni cu un feedback .
Multumesc frumos.
CStuparu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2021
- Mesaj Privat
Multumesc frumos @sadcozma pentru comentarii .
Nu m-am suparat si nu sunt un tip gomos iar comentariile facute de tine le-am apreciat pentru sinceritate si detaliere.
In privinta consumului la relantiu, spre rusinea mea nu m-am uitat sa vad ce consum la relantiu .
Recunos ca din ce am citit pe forum, trebuie sa merg eu cu masina si sa vad cad incepe sa isi faca regenerarea . Imi este foarte neclar cum pot sa observ asta daca nu se aprinde nici un martor luminos sau ceva de avertizare .
Din ce am citit inteleg ca in momentul pornirii regenerarii torometrul va urca de la 850 rpm la 1000 rpm .
Am sa revin cu informatii dupa ce ma edific .
Multumesc inca o data tuturor pentru comentarii .
O zi buna.
Nu m-am suparat si nu sunt un tip gomos iar comentariile facute de tine le-am apreciat pentru sinceritate si detaliere.
In privinta consumului la relantiu, spre rusinea mea nu m-am uitat sa vad ce consum la relantiu .
Recunos ca din ce am citit pe forum, trebuie sa merg eu cu masina si sa vad cad incepe sa isi faca regenerarea . Imi este foarte neclar cum pot sa observ asta daca nu se aprinde nici un martor luminos sau ceva de avertizare .
Din ce am citit inteleg ca in momentul pornirii regenerarii torometrul va urca de la 850 rpm la 1000 rpm .
Am sa revin cu informatii dupa ce ma edific .
Multumesc inca o data tuturor pentru comentarii .
O zi buna.