- petruliviu
- *
- 6 mesaje
- din 16 Mai 2018
- Corsa 2004 Z13DT
- Neamt
petruliviu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2018
- Mesaj Privat
- petruliviu
- *
- 6 mesaje
- din 16 Mai 2018
- Corsa 2004 Z13DT
- Neamt
petruliviu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2018
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Nu mai este.
Releul primeste comanda din BCM care la rindul lui primeste comanda din maneta (switch). Astea trei au mai ramas, releu defect, maneta defecta sau BCM defect (eventual mufele /firele cu contact imperfect). Daca vrei verifica mufele de la maneta, eventual schimba cu alta, macar de proba.
uite schema, cea din dreptunghiul verde. Dupa mine releul nu prea se defecteaza dar poti sa-l probezi pe baterie, cu aparatul de masura sau lampa de control.
Releul primeste comanda din BCM care la rindul lui primeste comanda din maneta (switch). Astea trei au mai ramas, releu defect, maneta defecta sau BCM defect (eventual mufele /firele cu contact imperfect). Daca vrei verifica mufele de la maneta, eventual schimba cu alta, macar de proba.
uite schema, cea din dreptunghiul verde. Dupa mine releul nu prea se defecteaza dar poti sa-l probezi pe baterie, cu aparatul de masura sau lampa de control.
- petruliviu
- *
- 6 mesaje
- din 16 Mai 2018
- Corsa 2004 Z13DT
- Neamt
petruliviu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2018
- Mesaj Privat
- MPetrescu78
- *
- 3 mesaje
- din 16 Apr 2019
MPetrescu78
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2019
- Mesaj Privat
BLiviu732
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2023
- Mesaj Privat
Buna seara, am un opel corsa c 2001 1.0 benzina si ma confrunt cu urmatoarea problema:
Uneori imi indica benzina alteori nu se ridica acul deloc, precizez ca am schimbat sonda litrometrica cu o alta sh si face la fel, am plinut facut si nu imi indica decand cand vrea.... a mai intampinat cineva aceasta problema? Si mai am o mica problema am vibrati intre 1100 1500 rpm...
Uneori imi indica benzina alteori nu se ridica acul deloc, precizez ca am schimbat sonda litrometrica cu o alta sh si face la fel, am plinut facut si nu imi indica decand cand vrea.... a mai intampinat cineva aceasta problema? Si mai am o mica problema am vibrati intre 1100 1500 rpm...
BLiviu732
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2023
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- floreasandu54
- *
- 24 mesaje
- din 10 Jul 2019
- Corsa 2001 X10XE
- Ialomita
floreasandu54
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2019
- Mesaj Privat
Buna seara....
Am o Corsa C cu motor X10XE din 2001 si trebuie sa verific conexiunile senzorilor axe cu came si arbore cotit cu pinii aferenti de pe ECU.
Problema mea este ca nu stiu care este....de exmplu pinul 36 de pe ECU , atat timp cat pe ECU sunt doua mufe identice, fiecare cu cate 80 de pini pozotionati si numerotati identic....adica pinul 36 exista si pe o mufa , dar si pe cealalta....
Scuze daca intrebarea este neavenita ....
Va rog sa ma lamureasca cineva.....
multumesc
Am o Corsa C cu motor X10XE din 2001 si trebuie sa verific conexiunile senzorilor axe cu came si arbore cotit cu pinii aferenti de pe ECU.
Problema mea este ca nu stiu care este....de exmplu pinul 36 de pe ECU , atat timp cat pe ECU sunt doua mufe identice, fiecare cu cate 80 de pini pozotionati si numerotati identic....adica pinul 36 exista si pe o mufa , dar si pe cealalta....
Scuze daca intrebarea este neavenita ....
Va rog sa ma lamureasca cineva.....
multumesc
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Mufele au cate 64 de pini fiecare, adica 16 pini pe 4 randuri.
Pinul 36 ar fi deci, al 4-lea de pe randul 3.
Din cate ma tot uit eu pe schema, pinul 36 (culoare Negru cu Galben) este folosit doar in una dintre mufe, in cealalta nu este folosit, deci nu va fi fir care sa plece de acolo.
Identificarea mufei se poate face in mai multe moduri, toate perfect valabile, dintre acestea:
- eu m-as uita dupa coloana/magistrala/manunchiul de fire, care pleaca spre toti senzorii si actuatoarele de pe motor (injectoare, bobina inductie, EGR, senzori etc.), cealalta mufa, are coloana/magistrala/manunchiul de fire care vin dinspre caroserie si interiorul masinii;
- stiind numarul pinului si culoarea firului de la acel pin (pe cealalta mufa, chiar daca ar fi pin, firul nu ar avea aceeasi culoare).
Mare atentie, pentru acel senzor, trebuie verificate toate 3 firele, adica sa fie si Masa (minus) pe firul Maro (pin 1 senzor) si +5V (cu contactul pus) pe firu Galben (pin 3 senzor) si pinul 2 sa aiba continuitate pana pe pinul 36 al mufei ECU.
Daca toate astea sunt in regula si daca senzorul este sigur bun si daca pinii din mufe nu sunt largiti (de la incercarile de masuratori), nu trebuie uitat ca vorbim despre un ECU Hibrid si deci, problema poate fi chiar in interiorul lui.
Pinul 36 ar fi deci, al 4-lea de pe randul 3.
Din cate ma tot uit eu pe schema, pinul 36 (culoare Negru cu Galben) este folosit doar in una dintre mufe, in cealalta nu este folosit, deci nu va fi fir care sa plece de acolo.
Identificarea mufei se poate face in mai multe moduri, toate perfect valabile, dintre acestea:
- eu m-as uita dupa coloana/magistrala/manunchiul de fire, care pleaca spre toti senzorii si actuatoarele de pe motor (injectoare, bobina inductie, EGR, senzori etc.), cealalta mufa, are coloana/magistrala/manunchiul de fire care vin dinspre caroserie si interiorul masinii;
- stiind numarul pinului si culoarea firului de la acel pin (pe cealalta mufa, chiar daca ar fi pin, firul nu ar avea aceeasi culoare).
Mare atentie, pentru acel senzor, trebuie verificate toate 3 firele, adica sa fie si Masa (minus) pe firul Maro (pin 1 senzor) si +5V (cu contactul pus) pe firu Galben (pin 3 senzor) si pinul 2 sa aiba continuitate pana pe pinul 36 al mufei ECU.
Daca toate astea sunt in regula si daca senzorul este sigur bun si daca pinii din mufe nu sunt largiti (de la incercarile de masuratori), nu trebuie uitat ca vorbim despre un ECU Hibrid si deci, problema poate fi chiar in interiorul lui.