razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut dragi Opel-isti,
Poate printre voi mai sunt cativa care incearca sa fenteze timpul si sa tina "dinozauri" pe drum.
La inceputul anului am acceptat misiunea de a salva un Omega B1 (fab. 1995, dotare de baza "Omega" si pus in miscare de un X20SE), aflat pe cale de a fi ori vandut ori dat la fier vechi. Masina a fost in stare buna, doar ca din conjunctura (proprietar decedat, urmasa cu bilet de intoarcere in SUA) risca sa ajunga aruncata.
Am reusit deocamdata sa o repun pe drum si sa tratez temporar urmele de rugina, pana pun piese de schimb si o duc la revops.
Am reusit sa "pescuiesc" la mare noroc un interior complet de la un MV6 din aceeasi perioada, constand in fete de usi, usi spate complete (ale mele fiind ambele cu rugina, una compromisa), scaune Recaro full electric cu memorie si bancheta incalzita. Interiorul este complet si fara rupturi (doar mici urme la tapiteria usilor spate, dar se poate lipi marginea).
Practic se vede in poze. Cu mentiunea ca am montat doar scaunele si bancheta, restul la toamna cand vine desfacuta masina pt schimb cablaj.
Acum vine dilema mea : ce solutii sa folosesc pentru a curata si proteja
(1) catifeaua tapiteriei si
(2) tot vinilul de pe masina ?
Mai are careva din voi un B1 incat sa fi testat niste solutii ? E OK sau riscanta curatarea cu abur, de exemplu ?
Vreau sa le tin intr-o stare aproape perfecta pt ca intentionez sa incerc atestarea ca vehicul istoric peste cativa ani (masina are acum 26 de ani) si regulile sunt destul de stricte : fara defecte si 100% original...
MODEL: Omega 1995
MOTOR: X20SE
Poate printre voi mai sunt cativa care incearca sa fenteze timpul si sa tina "dinozauri" pe drum.
La inceputul anului am acceptat misiunea de a salva un Omega B1 (fab. 1995, dotare de baza "Omega" si pus in miscare de un X20SE), aflat pe cale de a fi ori vandut ori dat la fier vechi. Masina a fost in stare buna, doar ca din conjunctura (proprietar decedat, urmasa cu bilet de intoarcere in SUA) risca sa ajunga aruncata.
Am reusit deocamdata sa o repun pe drum si sa tratez temporar urmele de rugina, pana pun piese de schimb si o duc la revops.
Am reusit sa "pescuiesc" la mare noroc un interior complet de la un MV6 din aceeasi perioada, constand in fete de usi, usi spate complete (ale mele fiind ambele cu rugina, una compromisa), scaune Recaro full electric cu memorie si bancheta incalzita. Interiorul este complet si fara rupturi (doar mici urme la tapiteria usilor spate, dar se poate lipi marginea).
Practic se vede in poze. Cu mentiunea ca am montat doar scaunele si bancheta, restul la toamna cand vine desfacuta masina pt schimb cablaj.
Acum vine dilema mea : ce solutii sa folosesc pentru a curata si proteja
(1) catifeaua tapiteriei si
(2) tot vinilul de pe masina ?
Mai are careva din voi un B1 incat sa fi testat niste solutii ? E OK sau riscanta curatarea cu abur, de exemplu ?
Vreau sa le tin intr-o stare aproape perfecta pt ca intentionez sa incerc atestarea ca vehicul istoric peste cativa ani (masina are acum 26 de ani) si regulile sunt destul de stricte : fara defecte si 100% original...
MODEL: Omega 1995
MOTOR: X20SE
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Felicitari pentru implicare si curaj!Aburul este ok pentru suprafete plasticate , gen imitatie de piele grosiera.Pe vinil as merge cu ceva solutie degresanta plus carpa microfibra la stergere , asta ca sa nu ai surprize.Catifeaua merge cu injectie/extractie garantat si apoi pe vinil Kentaur.Nu merge pe abur la plansa de bord si fetele de usi , imitatia si asa sta pe un strat de burete si are si ceva vechime la bord.Cu metode neortodoxe poti scoate fetele de usi si plansa de bord super curate si tratate cu , kentaur la final.Mahonul ala inserat in plansa de bord arata ca nuca in perete , exact cum era sa ma pricopsec eu cu cu 1.9 tapiterie de plus si ceva interior mahon de ''plastic''.Genul ala de echipari vin cu parrot la purtator , ala era singurul avantaj pe astra h.
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
@black_soulwhite
Mahonul ala in bord e de fapt unicat, la clima manuala nu primesti. Am dezmembrat un MV6 cu interior tuning Steinmetz, altfel nu primeam veci asa ceva. E standard doar la climatronic. Arata urat pentru ca inca n-am pus si fetele de usi cu imitatie de mahon.
Am cautat un pic, de la Kentaur gasesc la o prima foire numai solutii de parbriz ... ai oare o denumire exacta a solutiei ? Sau pur si simplu sa caut un degresant mai acatarii ?
Pe plasticul de la Corsa C a functionat si sprayul cu silicon, dar aici e alta marfa si mi-e teama ca nu merge "copy-paste".
Injectie/extractie ... va trebui sa-mi explici mai in detaliu, pt ca e primul youngtimer de care ma ocup si evident n-am experienta. Deocamdata mi-am facut doar curaj sa o aspir dar are evident tendinta de a aduna scame. Mi-a trecut prin minte sa folosesc pur si simplu o laveta de microfibra usor umezita dar nu stiu daca-i solutie buna pe termen lung.
Mahonul ala in bord e de fapt unicat, la clima manuala nu primesti. Am dezmembrat un MV6 cu interior tuning Steinmetz, altfel nu primeam veci asa ceva. E standard doar la climatronic. Arata urat pentru ca inca n-am pus si fetele de usi cu imitatie de mahon.
Am cautat un pic, de la Kentaur gasesc la o prima foire numai solutii de parbriz ... ai oare o denumire exacta a solutiei ? Sau pur si simplu sa caut un degresant mai acatarii ?
Pe plasticul de la Corsa C a functionat si sprayul cu silicon, dar aici e alta marfa si mi-e teama ca nu merge "copy-paste".
Injectie/extractie ... va trebui sa-mi explici mai in detaliu, pt ca e primul youngtimer de care ma ocup si evident n-am experienta. Deocamdata mi-am facut doar curaj sa o aspir dar are evident tendinta de a aduna scame. Mi-a trecut prin minte sa folosesc pur si simplu o laveta de microfibra usor umezita dar nu stiu daca-i solutie buna pe termen lung.
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat