Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Rooba93

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Salut,

Am si eu o problema cu un Opel Astra H z17DTH cu 2 ventilatoare, cand pornesc AC imi pleaca doar ventilatorul de AC pe treapta maxima functioneaza 5 sec se opreste cateva secunde porneste iar si tot asa.

Ventilatorul din interior (cel de racire antigel) este verificat functioneaza pe toate treptele, relee OK.
Pe tester nu sunt erori.
Daca s-a intalnit si altcineva cu situatia asta va rog sa imi spuneti cum ati procedat pentru remediere.

Multumesc.


MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z17DTH
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Asa, la prima vedere, pare o problema cu siguranta FE5 (40A) din UEC, unul din releele de pe carcasa ventilatorului de AC (cel din dreapta cum te uiti) sau mufa spre acest ventilator, cu oxizi.
  • Rooba93

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2021

  • Mesaj Privat
@sebage verificate, ca si recomandare a fost sa schimb UEC cu altul second, dar nu vreau sa arunc banii fara o a doua opinie. Multumesc.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut, de ce sa schimbi UEC? Comanda releelor vine din ECU. Trebuie vazut daca vine curent in mufa ventilatorului de AC, pe treapta mica. Daca nu vine trebuie vazut daca nu e comandat releul din ECU sau e o problema pe partea de forta (circuitul din sig 5 pina la releu si de acolo spre ventilator).

Deci, care este motivul pentru care ar trebui schimbat UEC?

Poti sa postezi o poza cu UEC -ul de pe masina ta te rog?
  • Rooba93

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2021

  • Mesaj Privat
https://ibb.co/Dr8W7hQ - poza UEC.

Electricianul la care am fost mi-a recomandat schimabarea UEC, dupa ce a schimbat si releul Maro cu cel Verde se vede in poza.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Traseul cu probleme este cel insemnat cu rosu in schema de mai jos (schema ventilatoare pentru masina ta)



Acele doua relee sint plasate pe ventilator, cum a zis si @sebage.



Releul K30A primeste comanda de la ECU prin mufele UEC (XE1 si XE3 si prin mufa X26) si comanda releul K30B care trimite plusul la rezistenta ventilatorului. Releul verde primeste in acelasi timp comanda de la ECU (odata cu K30A). De ce sa schimb UEC?

In cel mai rau caz sint probleme in mufele de sub UEC - xe1 si xe3 (parerea mea) , presupunind ca electricianul a verificat ca ECU trimite minus pina acolo.

Daca e asa poate prima data trebuie curatite acele mufe cu spray.

In opinia mea nu vad de ce sa schimbi UEC . Poate vine cineva cu argument.

Ai (sau ar) putea verifica (daca nu s-a facut pina acum) functionarea treptei reduse de viteza direct, cu doua fire - scoti mufa ventilatorului si dai plus in 2 si minus in 1 (direct de pe baterie).
  • Rooba93

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Mulțumesc de rãspuns, o sa caut alt electrician. Poate aveți o recomandare pentru cineva din Craiova.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Spune-i acestuia sa consulte schema de aici si eventual parerile daca vrea, pina cauti alt electrician. Poate e receptiv.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Stai sa vezi, daca ajungi sa schimbi UEC (absolut degeaba), cum il imperecheaza si programeaza pentru toate functiile masinii ... acolo sa vezi distractie, daca 3 relee au fost prea mult Smile
Verifica atent ceea ce ti s-a scris si ar trebui sa gasesti problema.
  • Rooba93

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Revin.
Am pornit mașina au mers ambele ventilatoare pe treapta mica câteva minute dupã care s a oprit cel din interior și a rãmas doar cel de AC care mergea pe treapta maxima câteva secunde dupã care se oprea și pornea.
https://ibb.co/mGp4qrq
https://ibb.co/kx2ndth

Am gãsit urmãtoarele relee dar pare cã sunt capsate și nu se poate umbla.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Merge in felul acesta racirea indiferent cit de mult se ridica temperatura motorului? La bord nu se aprinde nici un martor?
  • Rooba93

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2021

  • Mesaj Privat
Temperatura nu urca mai mult de 98, pare cã se oprește (ventilatorul antigel) atunci când urcã presiunea din instalația de AC dupã câteva minute. Temperatura la antigel era de 80 când s a oprit ventilatorul și a pornit doar cel de AC.
Martori nu se aprind.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Poate senzorul de temperatura antigel nu trimite informatii corecte, cred ca nu ar trebui sa porneasca ambele ventilatoare la pornirea ac, cu motorul rece, ci doar cel de la ac.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR