Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut! Vectra C 2007, Essentia Z16XEP, AC climatic (semi-automat). Compresor+Radiator AC+ Filtru Uscator schimbate anul trecut. Are o pierdere de freon neidentificata inca. Am mers sa ii puna freon, si mi s-a spus ca nu merge compresorul. Am apelat la un electrician auto, care a pornit compresorul pe direct si functioneaza. Relee verificate. Se si aude cand apesi butonul cum cupleaza releul din bord. Problema pare sa fie faptul ca ECU nu da comanda compresorului sa porneasca. A mai intampinat cineva aceasta problema si daca da, cum a rezolvat? Multumec.
MODEL: Vectra 2007
MOTOR: z16xep
MODEL: Vectra 2007
MOTOR: z16xep
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"Ãla" nu este electrician auto, eventual este un tip care stie sa lege doua fire.
Un electrician auto, ar fi ajuns repede si simplu la defect, chiar sunt instalatii relativ simple.
Prima data trebuia verificat daca sunt intrunite conditiile de functionare, cu o diagnoza.
ECU comanda un releu, nu direct ambreajul compresorului, deci trebuia verificata comanda pe releu.
Detalii nu pot da acum, nu am acces la documentatii, dar "electricianul auto", trebuia sa aiba
Un electrician auto, ar fi ajuns repede si simplu la defect, chiar sunt instalatii relativ simple.
Prima data trebuia verificat daca sunt intrunite conditiile de functionare, cu o diagnoza.
ECU comanda un releu, nu direct ambreajul compresorului, deci trebuia verificata comanda pe releu.
Detalii nu pot da acum, nu am acces la documentatii, dar "electricianul auto", trebuia sa aiba
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Tester-ul nu indica cod eroare, legat de AC. Asa ca a luat-o prin excludere, sigurante, releu compartiment motor (din caseta de sigurante de langa baterie), iar ca o ultima solutie a verificat si compresorul. A deschis schema electrica, cred ca din Autodata, in care traseul semnalului era prin ECU, insa in ECU nu a umblat. Mufele sunt coapte si momentan nu le-am dat jos. Sebage, din felul in care te exprimi, pare ca ai cunostiinte temeinice de electrica/electronica auto. Poate imi dai un sfat cum sa rezolv problema, eu nu-mi permit sa critic prestatia electricianului respectiv si nici nivelul de cunoastere pentru ca eu am apelat la el, nu invers. Daca eram in masura sa il critic, atunci nu mai apelam la serviciile sale.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Off topic:
1. Nu luati in seama micile mele rabufniri! (si totusi sper ca nu ma exprim chiar atat de alambicat)
2. Am eu o "boalã" mai veche pe unele persoane de acest gen, care stiu cate ceva intr-un domeniu, insa ei se dau foarte buni. Te ademenesc la ei si cu putinul lor de cunostinte incearca sa rezolve rapid problema, fara sa faca eforturi prea mari. Daca defectul este unul simplu si reusesc sa rezolve (repede si fara eforturi), te taxeaza de nu te vezi, iar daca defectul necesita ceva munca/cunostinte, te trimit repede la plimbare, pe diferite motive. Si uite asa, se pot face bani si fara sa stii prea multe.
3. Nu o sa obosesc sa spun ca un tester/o interfata de diagnoza, nu se foloseste doar pentru citit si sters erori. Asta poate face oricine chiar daca are 0 (zero) cunostinte in domeniu. O "scula buna" este aur pentru cineva care stie ce sa faca cu ea (parametri, comenzi etc.)
On topic:
Repet, momentan nu am acces la documentatii, deci nu pot spune ceva concret, insa ECU sigur comanda un releu pentru a actiona ambreajul compresorului, deci prima verificare trebuia facuta la acel releu, daca primeste sau nu comanda si daca o trimite spre compresor. (se poate actiona manual acel releu, pentru verificarea/eliminarea problemelor de fire/mufe).
Toate acestea, doar daca sunt indeplinite toate conditiile pentru functionarea instalatiei de AC.
1. Nu luati in seama micile mele rabufniri! (si totusi sper ca nu ma exprim chiar atat de alambicat)
2. Am eu o "boalã" mai veche pe unele persoane de acest gen, care stiu cate ceva intr-un domeniu, insa ei se dau foarte buni. Te ademenesc la ei si cu putinul lor de cunostinte incearca sa rezolve rapid problema, fara sa faca eforturi prea mari. Daca defectul este unul simplu si reusesc sa rezolve (repede si fara eforturi), te taxeaza de nu te vezi, iar daca defectul necesita ceva munca/cunostinte, te trimit repede la plimbare, pe diferite motive. Si uite asa, se pot face bani si fara sa stii prea multe.
3. Nu o sa obosesc sa spun ca un tester/o interfata de diagnoza, nu se foloseste doar pentru citit si sters erori. Asta poate face oricine chiar daca are 0 (zero) cunostinte in domeniu. O "scula buna" este aur pentru cineva care stie ce sa faca cu ea (parametri, comenzi etc.)
On topic:
Repet, momentan nu am acces la documentatii, deci nu pot spune ceva concret, insa ECU sigur comanda un releu pentru a actiona ambreajul compresorului, deci prima verificare trebuia facuta la acel releu, daca primeste sau nu comanda si daca o trimite spre compresor. (se poate actiona manual acel releu, pentru verificarea/eliminarea problemelor de fire/mufe).
Toate acestea, doar daca sunt indeplinite toate conditiile pentru functionarea instalatiei de AC.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut
Schema alimentare compresor la masina colegului @Omega
Acesta este releul
Iar aici siguranta
Alimentarea compresorului o face releul de mai sus. Comada releului este facuta cu minus de catre ECU, bineinteles daca sint indeplnite conditiile cerute de acesta, asa cum zicea si @sebage. Ar trebui vazut daca siguranta de mai sus este buna si apoi facuta o punte intre contactele de forta ale releului (30 si 87). Daca porneste compresorul inseamna ca siguranta si firele/mufele pina la compresor sint bune. Apoi trebuie verificat daca se primeste minus de la ecu pe comanda releului. Daca nu se primeste = de vazut conditiile si cablajul/mufele releu-> ecu.
Daca e minus pe comanda releului atunci releu defect. Releul se poate proba pe baterie.
Schema alimentare compresor la masina colegului @Omega
Acesta este releul
Iar aici siguranta
Alimentarea compresorului o face releul de mai sus. Comada releului este facuta cu minus de catre ECU, bineinteles daca sint indeplnite conditiile cerute de acesta, asa cum zicea si @sebage. Ar trebui vazut daca siguranta de mai sus este buna si apoi facuta o punte intre contactele de forta ale releului (30 si 87). Daca porneste compresorul inseamna ca siguranta si firele/mufele pina la compresor sint bune. Apoi trebuie verificat daca se primeste minus de la ecu pe comanda releului. Daca nu se primeste = de vazut conditiile si cablajul/mufele releu-> ecu.
Daca e minus pe comanda releului atunci releu defect. Releul se poate proba pe baterie.
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Salut
Schema alimentare compresor la masina colegului @Omega
Acesta este releul
Iar aici siguranta
Alimentarea compresorului o face releul de mai sus. Comada releului este facuta cu minus de catre ECU, bineinteles daca sint indeplnite conditiile cerute de acesta, asa cum zicea si @sebage. Ar trebui vazut daca siguranta de mai sus este buna si apoi facuta o punte intre contactele de forta ale releului (30 si 87). Daca porneste compresorul inseamna ca siguranta si firele/mufele pina la compresor sint bune. Apoi trebuie verificat daca se primeste minus de la ecu pe comanda releului. Daca nu se primeste = de vazut conditiile si cablajul/mufele releu-> ecu.
Daca e minus pe comanda releului atunci releu defect. Releul se poate proba pe baterie.
Schema alimentare compresor la masina colegului @Omega
Acesta este releul
Iar aici siguranta
Alimentarea compresorului o face releul de mai sus. Comada releului este facuta cu minus de catre ECU, bineinteles daca sint indeplnite conditiile cerute de acesta, asa cum zicea si @sebage. Ar trebui vazut daca siguranta de mai sus este buna si apoi facuta o punte intre contactele de forta ale releului (30 si 87). Daca porneste compresorul inseamna ca siguranta si firele/mufele pina la compresor sint bune. Apoi trebuie verificat daca se primeste minus de la ecu pe comanda releului. Daca nu se primeste = de vazut conditiile si cablajul/mufele releu-> ecu.
Daca e minus pe comanda releului atunci releu defect. Releul se poate proba pe baterie.
Salut,
In primul rand vreau sa iti multumesc pentru raspunsul elaborat si detaliat. Compresorul a pornit "pe direct", deci cablajele si compresorul sunt functionale. Siguranta este functionala, releul K8_x125 este in parametrii de functionare. Daca exista pe forum un electrician auto din Bucuresti care crede ca poate rezolva problema, imi poate lasa mesaj aici. Va multumesc!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
releul acela K8 x125 este comandat de ECU cu minus in pinul 86 iar in pinul 87 primeste plus din siguranta FE4. ECU trimite minus aici doar daca senzorul de presiune vede ca ai presiunea corecta de freon.Acest senzor citeste presiunea de freon si trimite informatia in ECU. Acesta o inregistreaza si tu cind apesi butonul de ac din cabina ECU trimite minus la releul K8.
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Am rezolvat! Victorie! Cine nu vrea sa citeasca tot, puteti sari la ultimul paragraf!
Cu o zi inainte de reparatie, am apelat la serviciile unui atelier de reparatii auto din Bucuresti, pe care l-am gasit pe google in urma cautarii "reparatie ac auto". Va spun sincer ca am avut niste dubii initial, dar, deoarece website-ul era destul de profesionist realizat, si faptul ca acestia efectuau niste interventii mai in profunzime (reparatii de compresoare etc) si nu numai inlocuiri de piese, am decis totusi sa incerc. Nici nu am ajuns bine, de la intrarea in curte, mi s-a spus ca trebuie sa achit dinainte 100ron ptr constatare. Bineinteles ca am refuzat si am incercat sa am un dialog rational, explicandu-le ca le voi plati 100ron, dar in cazul in care nu imi vor indica defectiunea pe un document probator, vor fi nevoiti sa imi dea banii inapoi. Deoarece acestia au anuntat pe internet ca sunt specialisti in reparatii aere conditionate auto, masina mea avea unitatea AC nefunctionala, deci, nu am fost dispus (iar) sa platesc bani, sa stau cu speranta 30-40min ca imi rezolva situatia, sa verifice si apoi sa ma trimita la plimbare ca nu. Angajatul de la acest service auto, in sprijinul cerintei sumei in avans mi-a invocat faptul ca, au existat persoane care le-au mai calcat pragul unitatii si nu au vrut sa achite costul constatarii (probabil dupa ce nu le-a fost constatata problema), si ca daca are 3-4 masini pe zi la care nu este capabil sa constate atunci nu va mai incasa nimic? Ca lui timpul pierdut cine i-l plateste? I-am explicat ca nu este problema clientului ca nivelul de pricepere si dotarile tehnice de care dispune nu sunt suficiente pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu si dupa o discutie (telefonica) cu patroana, careia i-am explicat situatia, aceasta initial a dat semne ca doreste banii inainte, deoarece si la reprezentante si peste tot (la service-uri) tot asa iti cer banii dinainte (lucru complet eronat, la Di-Bas am platit dupa finalizarea lucrarii), a invocat ca este o ora mult prea matinala (9:30) pentru discutii in contradictoriu si a solicitat angajatul la telefon inapoi pentru a discuta dumnealui, discutie care s-a concretizat in faptul ca angajatul a inceput verificarea, insa, dupa aprox 10-15min, acesta mi-a spus ca nu stie ce are, ca nici la masina lui nu a reusit sa repuna in functiune aerul conditionat si ca probabil e ori de la ECU ori de la unitatea de control al climei din habitaclu. Si asa am plecat cu problema in continuare dupa ce am facut un drum de 20km. Nu am sa dau numele acestei unitati service deoarece nu vreau ca lumea sa isi inchipuie ca fac reclama negativa avand interese ascunse. Insa cine vrea cu adevarat sa stie imi poate da pm.
Ca urmare a acestei intamplari, am decis sa apelez la o reprezentanta dupa mai multe incercari esuate si pe la alti diversi "reparatori" care nu au reusit sa imi spuna ce are masina si carora le-am platit sume "modice" de 50-100ron doar ca sa elimine anumite defecte. Deci recomandarea mea, desi poate parea contra-intuitiv, datorita preturilor ridicate de manopera, un service autorizat Opel iti repara masina mai ieftin si mai repede decat mai multi reparatori care bajbaie, si te mai pun degeaba pe drumuri. Am sunat pe la mai multe reprezentante Opel, Erebus (de vreo 3 ori si nu au raspuns...mi-au returnat apelurile dupa aproximativ 4ore), GTT cu slot de programare saptamana viitoare si Di-Bas care m-au programat chiar ieri, avand un slot in urma anularii programarii de catre un client.
Pe scurt(acum) , mi s-a spus ca este A/C era dezactivat sau debifat din calculator si masina nu "stia" ca are unitate AC. Am fost foarte multumit de promptitudinea si profesionalismul de care au dat dovada. Pretul undeva pe la 400lei (constatare+umplere freon si substanta de contrast+activare din soft).
Doresc sa multumesc tuturor celor care au participat la acest thread, si sa le urez multa sanatate si cat mai putine reparatii la masini!
Cu stima!
Cu o zi inainte de reparatie, am apelat la serviciile unui atelier de reparatii auto din Bucuresti, pe care l-am gasit pe google in urma cautarii "reparatie ac auto". Va spun sincer ca am avut niste dubii initial, dar, deoarece website-ul era destul de profesionist realizat, si faptul ca acestia efectuau niste interventii mai in profunzime (reparatii de compresoare etc) si nu numai inlocuiri de piese, am decis totusi sa incerc. Nici nu am ajuns bine, de la intrarea in curte, mi s-a spus ca trebuie sa achit dinainte 100ron ptr constatare. Bineinteles ca am refuzat si am incercat sa am un dialog rational, explicandu-le ca le voi plati 100ron, dar in cazul in care nu imi vor indica defectiunea pe un document probator, vor fi nevoiti sa imi dea banii inapoi. Deoarece acestia au anuntat pe internet ca sunt specialisti in reparatii aere conditionate auto, masina mea avea unitatea AC nefunctionala, deci, nu am fost dispus (iar) sa platesc bani, sa stau cu speranta 30-40min ca imi rezolva situatia, sa verifice si apoi sa ma trimita la plimbare ca nu. Angajatul de la acest service auto, in sprijinul cerintei sumei in avans mi-a invocat faptul ca, au existat persoane care le-au mai calcat pragul unitatii si nu au vrut sa achite costul constatarii (probabil dupa ce nu le-a fost constatata problema), si ca daca are 3-4 masini pe zi la care nu este capabil sa constate atunci nu va mai incasa nimic? Ca lui timpul pierdut cine i-l plateste? I-am explicat ca nu este problema clientului ca nivelul de pricepere si dotarile tehnice de care dispune nu sunt suficiente pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu si dupa o discutie (telefonica) cu patroana, careia i-am explicat situatia, aceasta initial a dat semne ca doreste banii inainte, deoarece si la reprezentante si peste tot (la service-uri) tot asa iti cer banii dinainte (lucru complet eronat, la Di-Bas am platit dupa finalizarea lucrarii), a invocat ca este o ora mult prea matinala (9:30) pentru discutii in contradictoriu si a solicitat angajatul la telefon inapoi pentru a discuta dumnealui, discutie care s-a concretizat in faptul ca angajatul a inceput verificarea, insa, dupa aprox 10-15min, acesta mi-a spus ca nu stie ce are, ca nici la masina lui nu a reusit sa repuna in functiune aerul conditionat si ca probabil e ori de la ECU ori de la unitatea de control al climei din habitaclu. Si asa am plecat cu problema in continuare dupa ce am facut un drum de 20km. Nu am sa dau numele acestei unitati service deoarece nu vreau ca lumea sa isi inchipuie ca fac reclama negativa avand interese ascunse. Insa cine vrea cu adevarat sa stie imi poate da pm.
Ca urmare a acestei intamplari, am decis sa apelez la o reprezentanta dupa mai multe incercari esuate si pe la alti diversi "reparatori" care nu au reusit sa imi spuna ce are masina si carora le-am platit sume "modice" de 50-100ron doar ca sa elimine anumite defecte. Deci recomandarea mea, desi poate parea contra-intuitiv, datorita preturilor ridicate de manopera, un service autorizat Opel iti repara masina mai ieftin si mai repede decat mai multi reparatori care bajbaie, si te mai pun degeaba pe drumuri. Am sunat pe la mai multe reprezentante Opel, Erebus (de vreo 3 ori si nu au raspuns...mi-au returnat apelurile dupa aproximativ 4ore), GTT cu slot de programare saptamana viitoare si Di-Bas care m-au programat chiar ieri, avand un slot in urma anularii programarii de catre un client.
Pe scurt(acum) , mi s-a spus ca este A/C era dezactivat sau debifat din calculator si masina nu "stia" ca are unitate AC. Am fost foarte multumit de promptitudinea si profesionalismul de care au dat dovada. Pretul undeva pe la 400lei (constatare+umplere freon si substanta de contrast+activare din soft).
Doresc sa multumesc tuturor celor care au participat la acest thread, si sa le urez multa sanatate si cat mai putine reparatii la masini!
Cu stima!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Singurul om care a intervenit cu un tester asupra masinii din momentul in care nu a mai functionat AC-ul a fost un electrician, care mi-a spus ca ar fi ECU defect (motivul pentru care am si deschis acest thread). Acel "electrician" mi-a recomandat un alt individ care "se ocupa" cu ECU-uri. Probabil o metoda de scam...ala imi "Repara" ECU si ii dadea partea astuia ca i-a trimis fra..clienti. Sau mai e si varianta de greseala neintentionata...dar asta e. Bine ca am rezolvat si am postat aici ca sa verifice si alti colegi care au probleme asemanatoare si incearca tot si nu ii dau de cap. Inainte de a schimba ECU.