- florinro
- OP
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Buna, in urma cu ceva timp corsa mea a început sã nu mai bage cãldurã, la un control la vasul de expansiune am observat cã antigelul avea o culoare ruginie opaca, am zis cã trebuie curãțat sistemul de rãcire și probabil caloriferul desfundat operațiune pe care am executat-o astãzi. Am bãgat apa pe tur și apoi pe retur, a ieșit mizerie însã caloriferul nu era înfundat, am bãgat o tura de apa distilata cu un flush am mers câțiva km, am golit și am pus antigel.
Cãldurã nu baga nici acum iar la relanti antigelul sare de 100 de grade, ventilatorul cupleazã pe treapta 2. La drum întins menținut undeva la 3000 rpm antigelul ramane in limita normala ~90 grade. Aveți vreo sugestie? Mulțumesc.
MODEL: Corsa C
MOTOR: Z12Xae
Cãldurã nu baga nici acum iar la relanti antigelul sare de 100 de grade, ventilatorul cupleazã pe treapta 2. La drum întins menținut undeva la 3000 rpm antigelul ramane in limita normala ~90 grade. Aveți vreo sugestie? Mulțumesc.
MODEL: Corsa C
MOTOR: Z12Xae
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
clapetele de recirculare aer cald/rece sunt ok ? le-ai verificat ?verifica furtunele care merg la caloriferul din habitaclu,,tur retur si vezi daca sunt calde sau f calde sau caldute,,, si pune manuta si pe calorifer vezi daca e fierbinte...si vezi daca comanda de la butoane ptr dirijarea fluxului de aer/ caldura e ok,,
- florinro
- OP
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
Clapetele sunt ok, furtunele de la calorifer sunt reci (tur-retur), când am scos furtunul gros de la vasul de expansiune pe interior aveam mizerie 1mm grosime, cum am spus am bãgat apa pe tur și apoi pe retur la calorifer pana a ieșit apa curatã, termostatul cupleazã, am antigel fierbinte pe întrarea în radiator și cãlduț pe ieșire, ventilatorul la ralanti ajunge în treapta 2. În momentul în care turez motorul chiar și în gol și stau cu el câteva secunde temperatura antigelul ui revine spre 90 de grade. E posibil sa fie pompa de apa? Sa nu facã debit suficient? Sau tot sistemul de rãcire e colmatat și pompa nu reușește sa facã debit la turații scãzute. Ma gândesc ca dacã ar fi garnitura de chiulasa, problema temperaturii antigelul ui ar rãmâne la fel în turații crescute sau chiar s-ar agrava. Spuma în antigel nu am, nici pe busonul de ulei de la chiulasa. Încã o chestie importanta, dacã pornesc motorul cu busonul vasului de expansiune deschis se umple vasul pana da antigelul afara, cu busonul închis face presiune dar nu atât de mare încât sa fie probleme.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- florinro
- OP
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ce marca de antigel ai pus inițial?
Sistemul tãu de rãcire este înfundat: antigelul va merge pe traseul minimei rezistente. Cel mai probabil, ai mizerie care nu permite antigelului sa meargã și prin calorifer. Și nu numai.
Cred ca va trebui sa demontezi tot ce se poate din sistemul de rãcire și sa speli/cureți foarte bine.
Apoi bagi apa și soluție de spalt circuitul de rãcire de mai multe ori.
Verifica sa îți între lichid exact cât are volumul instalației de racire:asa știi sigur ca instalația nu este înfundata.
Sistemul tãu de rãcire este înfundat: antigelul va merge pe traseul minimei rezistente. Cel mai probabil, ai mizerie care nu permite antigelului sa meargã și prin calorifer. Și nu numai.
Cred ca va trebui sa demontezi tot ce se poate din sistemul de rãcire și sa speli/cureți foarte bine.
Apoi bagi apa și soluție de spalt circuitul de rãcire de mai multe ori.
Verifica sa îți între lichid exact cât are volumul instalației de racire:asa știi sigur ca instalația nu este înfundata.
Bastos
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2021
- Mesaj Privat
- florinro
- OP
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- florinro
- OP
- 152 mesaje
- din 13 Nov 2012
- Astra 2008 Z14XEP
- Brasov
florinro
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2012
- Mesaj Privat
N-am apucat sa mai fac nimic la Corsa, momentan merg cu astra. O sa schimb pompa de apa si termostatul si o sa mai bag un flush atunci. Revin cu detalii cand o sa am timp sa ma ocup de asta.
Eu sper ca nu e ceva grav (gen garnitura de chiulasa) din moment ce la un 3000 rpm temperatura se mentine in 90 de grade. La ralanti ajunge pe tester si la 110 grade cu ventilatorul la radiator pe ultima treapta, cum ii dau 3000 rpm incepe sa scada temperatura. ma gandesc ca paletele pompei is duse si nu mai face debit decat la turatie mare.
Eu sper ca nu e ceva grav (gen garnitura de chiulasa) din moment ce la un 3000 rpm temperatura se mentine in 90 de grade. La ralanti ajunge pe tester si la 110 grade cu ventilatorul la radiator pe ultima treapta, cum ii dau 3000 rpm incepe sa scada temperatura. ma gandesc ca paletele pompei is duse si nu mai face debit decat la turatie mare.