Dionisia
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2021
- Mesaj Privat
Salut. Poate ma indruma si pe mine cineva cu privire la o uriasa problema..De doua sapt mi’am cumparat un opel astra j, 1.7 cdti, 110 cp, an 2010. Am luat’o cu un zgomot cand acceleram, iar cand lasam acceleratia nu se mai auzea..la relanti cand apasam ambreiajul nu se mai auzea, dar la lasarea lui, da. Mi s’a spus ca poate o fi ceva rulment, oricum am luat’o cu un risc asumat. Am umblat ce am umblat cu ea cateva zile, si la un moment dat fiind pe autostrada cand sa’i dau a 6 a incepe si scoate un zgomot infernal de metal de parca acolo se frecaut toti rulmentii fara ulei si se rup, apoi pana am ajuns acasa facea ocazional in toate treptele.. Am lasat’o mai usor ca sa ajung acasa totusi, am dus’o la mecanic, si au constatat ca mi’e praf cutia de viteze si ca nu se mai poate face nimic cu ea din pacate.
Este adevarat ca sunt problematice cutiile de viteze la acest model? Se merita sa iau una sh sau noua?
Sunt putine pe net pt modelul meu..si daca nu ma lasa s’o desfac ca sa vad daca e in regula, cum pot stii ca se merita s’o cumpar?
Multumesc.
MODEL: Astra 2010
MOTOR: A17DTE
Este adevarat ca sunt problematice cutiile de viteze la acest model? Se merita sa iau una sh sau noua?
Sunt putine pe net pt modelul meu..si daca nu ma lasa s’o desfac ca sa vad daca e in regula, cum pot stii ca se merita s’o cumpar?
Multumesc.
MODEL: Astra 2010
MOTOR: A17DTE
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Dionisia
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2021
- Mesaj Privat
Dionisia
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2021
- Mesaj Privat
Dionisia
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2021
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Deci : cutiile pana in 2012 sunt praf ,se sparge carcasa si se sudeaza rulmentii din cauza faptului ca au pus a 6 treapta pe un rulment la limita pt. 5 trepte deja.
Ia o cutie dupa poza pe care am pus-o si atat trebuie sa verifici , ca nu stiu mai multe, sa fie carcasa de ambreiaj la fel si restul trebuie sa stie mecanicul ce trebuie sa verifice
Rulmentii se duc deoarece nu numai ca sunt subdimensionati ci si prin faptul ca uleiul care sta la iei( acestia fiind aproape pe fundul cutiei de viteze ,deci in ulei tot timpul) nu se poate schimba prin barbotare, deoarece nu au canale de fuga
Cutiile nou pe langa faptul ca au canale de ungere(fuga) ca in poza, au si rulmenti mai mari. Punct.
Vrificati daca la carcasa , planetare si timonerie e la fel
Bafta!
Daca da , schimba uleiul din ia cand o montezi cu 2,5 litri de Ravenol 75w
Nu 75w 80 nici 90 ....simplu 75w
Nu are buson de verificare nivel cutia noua,,, cea veche are
Uleiul de cutie noua (galben)nu este acelasi ca la modelul vechi(rosu)
Ia o cutie dupa poza pe care am pus-o si atat trebuie sa verifici , ca nu stiu mai multe, sa fie carcasa de ambreiaj la fel si restul trebuie sa stie mecanicul ce trebuie sa verifice
Rulmentii se duc deoarece nu numai ca sunt subdimensionati ci si prin faptul ca uleiul care sta la iei( acestia fiind aproape pe fundul cutiei de viteze ,deci in ulei tot timpul) nu se poate schimba prin barbotare, deoarece nu au canale de fuga
Cutiile nou pe langa faptul ca au canale de ungere(fuga) ca in poza, au si rulmenti mai mari. Punct.
Vrificati daca la carcasa , planetare si timonerie e la fel
Bafta!
Daca da , schimba uleiul din ia cand o montezi cu 2,5 litri de Ravenol 75w
Nu 75w 80 nici 90 ....simplu 75w
Nu are buson de verificare nivel cutia noua,,, cea veche are
Uleiul de cutie noua (galben)nu este acelasi ca la modelul vechi(rosu)
Dionisia
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2021
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Istoria cutiei M32 e lunga. A avut probleme și, se pare ca s-au remediat. Au schimbat capacul și au trecut la uleiul galben.
Asta nu înseamnã cã toate cutiile trebuie sa se strice.
Masina unui amic are 250 k km, fabricata în 2010: funcționeazã fãrã probleme.
A mea, din 2011, are 200 k km. La 150 k aveam un mic joc la schimbãtor. Am desfãcut cutia, crezând ca am.probleme la rulmenți. Și rulmenții erau ok. Dacã tot am desfãcut, am schimbat toți rulmenții, am pus ulei galben GM 75w80. Merge la fel ca în prima zi. Bonus, am dus-o la 155 hp și 350 Nm.
@Dionisia: pe cutie ai un cod de genul 55354986. În baza acestui cod, gãsești o cutie echivalenta. Cei care se ocupa cu asa ceva știu ce sa iti dea. E foarte posibil sa gãsești varianta noua care, cel puțin teoretic, nu este la fel de sensibila.
@ney : cutia mea e modelul vechi si nu are bușon de verificare nivel( e cea cu capacul plat). Are un bușon jos pt golire, iar umplerea se face pe deasupra.
Le: discuții lungi pe aceeași tema.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=89127
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Asta nu înseamnã cã toate cutiile trebuie sa se strice.
Masina unui amic are 250 k km, fabricata în 2010: funcționeazã fãrã probleme.
A mea, din 2011, are 200 k km. La 150 k aveam un mic joc la schimbãtor. Am desfãcut cutia, crezând ca am.probleme la rulmenți. Și rulmenții erau ok. Dacã tot am desfãcut, am schimbat toți rulmenții, am pus ulei galben GM 75w80. Merge la fel ca în prima zi. Bonus, am dus-o la 155 hp și 350 Nm.
@Dionisia: pe cutie ai un cod de genul 55354986. În baza acestui cod, gãsești o cutie echivalenta. Cei care se ocupa cu asa ceva știu ce sa iti dea. E foarte posibil sa gãsești varianta noua care, cel puțin teoretic, nu este la fel de sensibila.
@ney : cutia mea e modelul vechi si nu are bușon de verificare nivel( e cea cu capacul plat). Are un bușon jos pt golire, iar umplerea se face pe deasupra.
Le: discuții lungi pe aceeași tema.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=89127
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Ce le place unora sã dramatizeze!
Cutiile vechi sunt praf și pulbere.......
Iatã cã unii spun cã nu sunt!
Funcționeazã bine mersi și dupã 340k km.
Evident cã au avut o problema, dar oare cate ori fi cedat în timp și la Cati km reali cu "uleiul neschimbat, cã e pe viațã"?
Probabil cã un procent mic, mã gândesc.
Unii mai fac resoftari, care cresc cuplul destul de mult și îl livreazã și în treptele 1 și 2. Softul original protejeazã cutia în treptele 1 și 2, prin livrarea unui cuplu mai mic.
Care sunt argumentele pentru uleiul mai subțire 75W?
In afara de reducerea pierderilor din transmisie (opune o rezistenta mai mica) in numele unor emisii de CO2 mai mici pe hârtie.
Eu zic cã trebuie 75W85 GL4 complet sintetic.
Când am spus ulei mai subțire 75W, m-am referit la ulei mai subțire (vâscozitate mai mica) la temperatura de lucru de 100 grade.
Un ulei complet sintetic 75W85 are o vâscozitate mai buna (mai mare) la 100 de grade, dar poate avea o vâscozitate mai buna (mai mica) și pe vreme geroasã.
Cutiile vechi sunt praf și pulbere.......
Iatã cã unii spun cã nu sunt!
Funcționeazã bine mersi și dupã 340k km.
Evident cã au avut o problema, dar oare cate ori fi cedat în timp și la Cati km reali cu "uleiul neschimbat, cã e pe viațã"?
Probabil cã un procent mic, mã gândesc.
Unii mai fac resoftari, care cresc cuplul destul de mult și îl livreazã și în treptele 1 și 2. Softul original protejeazã cutia în treptele 1 și 2, prin livrarea unui cuplu mai mic.
Care sunt argumentele pentru uleiul mai subțire 75W?
In afara de reducerea pierderilor din transmisie (opune o rezistenta mai mica) in numele unor emisii de CO2 mai mici pe hârtie.
Eu zic cã trebuie 75W85 GL4 complet sintetic.
Când am spus ulei mai subțire 75W, m-am referit la ulei mai subțire (vâscozitate mai mica) la temperatura de lucru de 100 grade.
Un ulei complet sintetic 75W85 are o vâscozitate mai buna (mai mare) la 100 de grade, dar poate avea o vâscozitate mai buna (mai mica) și pe vreme geroasã.
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Situatia e clara pt. mine si am prezentat o asa cum am citit si am vazut in zeci de filme cu aceasta cutie la reparat.
Sunt cutii proaste si cutii bune
Asta e CLAR proasta din punct de vedere constructiv si daca poate fi inlocuita cu modelul nou,ar fi treaba cea mai buna.
Norocosii cu cutii m32 cu sute de mii de km au castigat la loto ,se poate spune
Cutia asta este si pe alfaromeo, fiat ,cruze si peste tot au fost probleme, mai ales la motorizari peste 1.4 turbo unde cuplul este mai mare.
Se recomanda accelerarea lenta in treapta 5 ,6 si asta pt. ca acesta ( pinionul) se afla la coada cutiei, langa capac , unde se sprijina pe rulmentul mic care se incarca cu o sarcina prea mare pt.el in conditii de tractiune.
Simptomele de inceput sunt miscarea schimbatorului fata spate la accelerari decelerari,zumzet si huruit in partea stanga fata
Schimbarea uleiului va confirma prezenta piliturii in cel scurs si nimic nu va schimba in bine mersul cutiei tip vechi.
Din punct de vedere al uleiului puteti pune ce firma si indicativ vreti dvs. dupa ce va informati ce cere masina dupa seria ei.
Hai noroc!
Si o seara placuta pt. doamna care ne a starnit
Sunt cutii proaste si cutii bune
Asta e CLAR proasta din punct de vedere constructiv si daca poate fi inlocuita cu modelul nou,ar fi treaba cea mai buna.
Norocosii cu cutii m32 cu sute de mii de km au castigat la loto ,se poate spune
Cutia asta este si pe alfaromeo, fiat ,cruze si peste tot au fost probleme, mai ales la motorizari peste 1.4 turbo unde cuplul este mai mare.
Se recomanda accelerarea lenta in treapta 5 ,6 si asta pt. ca acesta ( pinionul) se afla la coada cutiei, langa capac , unde se sprijina pe rulmentul mic care se incarca cu o sarcina prea mare pt.el in conditii de tractiune.
Simptomele de inceput sunt miscarea schimbatorului fata spate la accelerari decelerari,zumzet si huruit in partea stanga fata
Schimbarea uleiului va confirma prezenta piliturii in cel scurs si nimic nu va schimba in bine mersul cutiei tip vechi.
Din punct de vedere al uleiului puteti pune ce firma si indicativ vreti dvs. dupa ce va informati ce cere masina dupa seria ei.
Hai noroc!
Si o seara placuta pt. doamna care ne a starnit
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Eu zic cã și dacã vedeai câteva mii de cazuri cu aceasta cutie distrusã, tot era un procent nesemnificativ, raportat la cele câteva milioane de bucãți fabricate.
Pe net apar cele cu probleme, evident.
Daca ceda un procent semnificativ (1% cred cã este semnificativ), producãtorul era obligat sã facã rechemare pentru toate și sã remedieze gratuit problema.
În spețã de fata, este evident cã trebuie înlocuitã cutia cu una model nou, îmbunãtãțitã.
Nu suntem stârniți.....
Pe net apar cele cu probleme, evident.
Daca ceda un procent semnificativ (1% cred cã este semnificativ), producãtorul era obligat sã facã rechemare pentru toate și sã remedieze gratuit problema.
În spețã de fata, este evident cã trebuie înlocuitã cutia cu una model nou, îmbunãtãțitã.
Nu suntem stârniți.....
Dionisia
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2021
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Dionisia
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2021
- Mesaj Privat
Dar se potriveste la montare? Gaurile sunt la fel pozitionate ca si la a mea chiar daca e din 2014? Ce criterii trebuie sa indeplineasca? Conteaza capacitatea cilindrica? Am nevoie de mai multe detalii fiindca trebuie s’o caut eu, nu mecanicul. Si am nevoie sa stiu exact ce ulei sa iau, nu s’o tot lungim cu povestile Poate cineva sa ma ajute?
Va multumesc tuturor oricum, sunteti de treaba.
Va multumesc tuturor oricum, sunteti de treaba.