- EHotaran
- **
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
pai conteaza si orasul unde te plimbi,nici unul nu e la fel cu altul in privinta aglomeratiei.Chiar daca se lasa cu suparare la multe masini cu motoare in trei cilindrii,daca pornesti clima sau tragi frana de mana e cam acelasi lucru..imi doresc foarte mult sa gasesc la Opel ceea ce caut pentru ca imi plac mult masinutele astea!
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
lazarb
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2020 F12SHR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2012
- Mesaj Privat
EHotaran a scris:pai conteaza si orasul unde te plimbi,nici unul nu e la fel cu altul in privinta aglomeratiei.Chiar daca se lasa cu suparare la multe masini cu motoare in trei cilindrii,daca pornesti clima sau tragi frana de mana e cam acelasi lucru..imi doresc foarte mult sa gasesc la Opel ceea ce caut pentru ca imi plac mult masinutele astea!
Nu si daca frana de mana e electromecanica.
Ai condus vreun 3 cilindri turbo de peste 100 cai sa te convingi ca e sau nu asa? Cuplul la motoarele turbo sub 1.5 e mult mai mare (si liniar) la turatii intre 1500-2000 decat la multe aspirate de 1.8, 2.0 chiar 2.5.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Aa alege oricând 2.5 aspirat în defavoarea unui motor turbo de 1.5.
Plãcerea de a conduce nu vine la 2000 rotații pe minut.
Eu am condus inclusiv 0.9 turbo de la Dacia. Îți faci treaba cu el, fãrã discuție.
Însã, dacã bariera banilor nu ar fi o problema, oricine pune mana pe un motor mare, l-ar alege în defavoarea oricãrui turbo de mic litraj.
Plãcerea de a conduce nu vine la 2000 rotații pe minut.
Eu am condus inclusiv 0.9 turbo de la Dacia. Îți faci treaba cu el, fãrã discuție.
Însã, dacã bariera banilor nu ar fi o problema, oricine pune mana pe un motor mare, l-ar alege în defavoarea oricãrui turbo de mic litraj.
Sido
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Tulcea
- Masina: Insignia 2020 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2020
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut comunitatea!
Referitor strict la subiectul topicului, dupã umila mea pãrere, Opel e cu un picior în groapã. A ajuns brand secundar in grupul PSA si cred ca l-au luat doar pentru cota de piațã, nu sã facã ceva wow cu el.
Putin offtopic: daca studiem putin cronologic preturile mașinilor noi, observãm o creștere gradualã a prețului pentru fix acelasi model de masina, doar ca in iterație nouã sau facelift. Cu fiecare modificare de model, pretul a crescut simțitor. Cel mai elocvent exemplu il avem la Logan care a pornit inițial anunțat de la vreo 5000€, in realitate s-a vândut de la 6200€, iar acum cel mai tigaie model costa 8500€ la prima strigare.
Concomitent, observãm si o scãdere drasticã a calitãții materialelor, deci un cut cost masiv chiar si in cazul motoarelor. Pãi un 3 cilindri ar trebui in teorie sa fie mai ieftin de produs decat un 4 cilindri, iar interiorul unui Astra H, era prin multe locuri mai calitativ decat la Astra K.
Mi se pare bãtaie de joc!
Si eu cred ca motorizarile litraj mic, in 3 cilindri, cu turbo sunt o glumã si oricine cumpãrã asa ceva pe o masina nouã e pasibil de avarii majore dupã un timp mult mai mic de exploatare decat crede. Stati linistiti, calculele sunt facute si asumate de producatorii auto, ei stiu cat pot oferi garanție, stiu cat parcurge in medie cetãțeanul fiecãrei țãri si in ce regim foloseste masina. Excepțiile sunt asumate, însã grosul vânzãrilor se vor încadra în predicții si nu vor avea probleme in perioada garanției (cui pasã dacã dupã garantie rãmâi cu motorul in brate?).
Cine a vãzut vreodatã internele unui motor 1.0 sau 1.2 cu 3 cilindri turbo si a avut si posibilitatea sã le compare cu unele ale unei cilindree mai mare (4 cilindri, 5, 6, V, etc aspirate sau turbo), si-a dat seama imediat unde va face poc sub-dimensionatul pe steroizi, la care mai toate brandurile auto au facut downsizing.
Sa auzim de bine si dau follow discuției ca e foarte interesanta, mai ales pe viitor!
Referitor strict la subiectul topicului, dupã umila mea pãrere, Opel e cu un picior în groapã. A ajuns brand secundar in grupul PSA si cred ca l-au luat doar pentru cota de piațã, nu sã facã ceva wow cu el.
Putin offtopic: daca studiem putin cronologic preturile mașinilor noi, observãm o creștere gradualã a prețului pentru fix acelasi model de masina, doar ca in iterație nouã sau facelift. Cu fiecare modificare de model, pretul a crescut simțitor. Cel mai elocvent exemplu il avem la Logan care a pornit inițial anunțat de la vreo 5000€, in realitate s-a vândut de la 6200€, iar acum cel mai tigaie model costa 8500€ la prima strigare.
Concomitent, observãm si o scãdere drasticã a calitãții materialelor, deci un cut cost masiv chiar si in cazul motoarelor. Pãi un 3 cilindri ar trebui in teorie sa fie mai ieftin de produs decat un 4 cilindri, iar interiorul unui Astra H, era prin multe locuri mai calitativ decat la Astra K.
Mi se pare bãtaie de joc!
Si eu cred ca motorizarile litraj mic, in 3 cilindri, cu turbo sunt o glumã si oricine cumpãrã asa ceva pe o masina nouã e pasibil de avarii majore dupã un timp mult mai mic de exploatare decat crede. Stati linistiti, calculele sunt facute si asumate de producatorii auto, ei stiu cat pot oferi garanție, stiu cat parcurge in medie cetãțeanul fiecãrei țãri si in ce regim foloseste masina. Excepțiile sunt asumate, însã grosul vânzãrilor se vor încadra în predicții si nu vor avea probleme in perioada garanției (cui pasã dacã dupã garantie rãmâi cu motorul in brate?).
Cine a vãzut vreodatã internele unui motor 1.0 sau 1.2 cu 3 cilindri turbo si a avut si posibilitatea sã le compare cu unele ale unei cilindree mai mare (4 cilindri, 5, 6, V, etc aspirate sau turbo), si-a dat seama imediat unde va face poc sub-dimensionatul pe steroizi, la care mai toate brandurile auto au facut downsizing.
Sa auzim de bine si dau follow discuției ca e foarte interesanta, mai ales pe viitor!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Opel a ajuns ,,EXACT,, acolo unde l-au dus managerii alesi pentru a-l conduce.
Cu Stima(?!) celor ce i-au ales, si deosebita stima celor ce l-au condus ! In opinia mea, Opel e pe drumul sau, asa cum fiecare suntem pe drumul nostru. Bun sau rau, suntem pe un drum.. o sa vedem la final care a fost calea si ce-am ajuns.
Cu Stima(?!) celor ce i-au ales, si deosebita stima celor ce l-au condus ! In opinia mea, Opel e pe drumul sau, asa cum fiecare suntem pe drumul nostru. Bun sau rau, suntem pe un drum.. o sa vedem la final care a fost calea si ce-am ajuns.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am avut Opel in familie din 1959 ,era un Kapitan negru lat cat autobuzu 311 si consuma aproape la fel de mult, am o poza de familie de care nu mai dau cu mine pe capota lui cand aveam 5 ani ,a urmat un Audi care a rupt pentru putin timp traditia ,imediat alte Opeluri ,Rekord ,Kadett ,Astra, Vectra A si B Omega A si B,Insignia si ....stop.Ori calitatea a scazut drastic ori eu am devenit prea pretentios,culmea e ca lucrez cu masini si umblu din una'n alta ,fara sa vrei faci comparatie si nu mai este ce era odata,stiu presiunea asiatica,goana dupa profit da plasticele din bordu ultimului Opel de la gama superioara se compara cu ce avea Renaultu 25 acu tot atatia ani poate ceva mai multi.
Avem din ce alege asa ca fiecare cu ce-i place si da Opel este acolo unde l-au adus cei care l-au condus iar de cele mai multe ori baietii de la contabilitate se baga in conceperea noilor modele iar rezultatele se vad.Nu este nimic facut sa cada dupa un numar de km. sa manance producatorii de piese, este calculat doar sa nu cada in perioada de garantie si atat,mai departe se descurca el maria sa clientul,lor doar li se poate reprosa ca nu au remediat absolut nimic din problemele constatate in exploatare decat cu mici exceptii.Toate firmele au modele mai bune urmate de modele mai slabe,au aceste fluctuatii cand graficele vanzarilor o iau la vale mai scot bani si urmatorul model e mai acatarii sa spele putin rusinea celui dinainte.
Nu va ascund ca am lucrat 15 luni la un mare dealer de masini in sudul Angliei,adica conduceam zilnic daca erau de mutat de colo colo 8-10 masini nu prea departe adica 10-15 mile daca le mai duceam la MOT sau clienti doar 2-4 ,diferite marci,diferite modele anii 2008-2019 ....asa am renuntat la Insignia.Este o masina corecta la pretul de vanzare sau cel putin era pana sa fie supraevaluata cand era la moda,dar am gasit ceva mai onest de banii aia si m-am sucit.
Era sa uit am avut si Opel Monterey 3.1 d .....
Dupa parerea mea masina cea mai buna nu exista,exista doar masina aleasa cat mai aproape de nevoile fiecaruia si de pretentiile lui aia e masina cea mai buna dar doar pentru el,reclamatiile si carcotelile apar cand alegi ce nu trebuie .
Singura greseala a celor de la Opel in ziua de azi este doar ca au renuntat la marele lor atu din ultimii 30 de ani ....pretul.
Avem din ce alege asa ca fiecare cu ce-i place si da Opel este acolo unde l-au adus cei care l-au condus iar de cele mai multe ori baietii de la contabilitate se baga in conceperea noilor modele iar rezultatele se vad.Nu este nimic facut sa cada dupa un numar de km. sa manance producatorii de piese, este calculat doar sa nu cada in perioada de garantie si atat,mai departe se descurca el maria sa clientul,lor doar li se poate reprosa ca nu au remediat absolut nimic din problemele constatate in exploatare decat cu mici exceptii.Toate firmele au modele mai bune urmate de modele mai slabe,au aceste fluctuatii cand graficele vanzarilor o iau la vale mai scot bani si urmatorul model e mai acatarii sa spele putin rusinea celui dinainte.
Nu va ascund ca am lucrat 15 luni la un mare dealer de masini in sudul Angliei,adica conduceam zilnic daca erau de mutat de colo colo 8-10 masini nu prea departe adica 10-15 mile daca le mai duceam la MOT sau clienti doar 2-4 ,diferite marci,diferite modele anii 2008-2019 ....asa am renuntat la Insignia.Este o masina corecta la pretul de vanzare sau cel putin era pana sa fie supraevaluata cand era la moda,dar am gasit ceva mai onest de banii aia si m-am sucit.
Era sa uit am avut si Opel Monterey 3.1 d .....
Dupa parerea mea masina cea mai buna nu exista,exista doar masina aleasa cat mai aproape de nevoile fiecaruia si de pretentiile lui aia e masina cea mai buna dar doar pentru el,reclamatiile si carcotelile apar cand alegi ce nu trebuie .
Singura greseala a celor de la Opel in ziua de azi este doar ca au renuntat la marele lor atu din ultimii 30 de ani ....pretul.
- vercingetorix
- *
- 23 mesaje
- din 25 Sep 2007
vercingetorix
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
Viitorul e electric, nu 3 pistoane supraturate.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
lazarb
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2020 F12SHR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2012
- Mesaj Privat
3 pistoane supraturate? Habar n-ai despre ce vorbesti. Ce inseamna supraturare, de exemplu? Ca doar nu vorbim despre dacii 1100 care la 4000 rpm aruncau bujii in atmosfera ca pe artificii.
Daca vrei sa vorbesti de turatii mari, 4000-6000, atunci e alta discutie. Si hai sa comparam cel mai puternic 3 cilindri, 1.2 145 cp turbo 3 cilindri, cu un aspirat 1.8 140 cp care are cuplul maxim la 4500 rpm si puterea maxima la 6000. Care are nevoie de turatii mai mari cand vrei sa depasesti sau sa urci un deal? Il cuplezi si cu o cutie in 5 trepte si ti l-ai pus in cap pe autostrada pe aspiratul tau, la 140 ai 4000 rpm, vmax nu ajunge la 180.
Daca vrei sa vorbesti de turatii mari, 4000-6000, atunci e alta discutie. Si hai sa comparam cel mai puternic 3 cilindri, 1.2 145 cp turbo 3 cilindri, cu un aspirat 1.8 140 cp care are cuplul maxim la 4500 rpm si puterea maxima la 6000. Care are nevoie de turatii mai mari cand vrei sa depasesti sau sa urci un deal? Il cuplezi si cu o cutie in 5 trepte si ti l-ai pus in cap pe autostrada pe aspiratul tau, la 140 ai 4000 rpm, vmax nu ajunge la 180.
- pantalon
- OP
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
vercingetorix a scris:Viitorul e electric, nu 3 pistoane supraturate.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
Cel mai tare comentariu! Evident, venit dela un viitor antreprenor de succes ale cãrui idei se bazeazã pe cunoștințe tehnice de invidiat, cel puțin!
PS
Și mai are 1 calitate, mãrinimia: ideile lui strãlucite de afaceri ”la cheie” le împãrtãșește lumii întregi cu nonșalanțã!
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salutare colegi, multi dintre voi ma cunosc de pe la festuri, altii doar din mesajele de pe forum. Lucrez ca inginer proiectant in indrustria automotive de 20 de ani si am vazut cum evolueaza aceasta industrie si care este trendul... Momentan directia este spre hibride cu motoare diesel sau pe benzina dar problema este din modul in care au ajuns sa fie concepute: pline de electronica si puncte de conexiunea si module si senzori. Un ac daca arunci nu cade jos. Eu concep piese din plastic (adica cam 60% din masina in ziua de azi) si lupta este foarte mare pentru obtinerea de piese ieftine si cat mai complicate. Sunt pasionat de Opel din 2006 odata cu primul Opel Astra G de care am fost foarte multumit pana in decembrie cand am trecut la o Insignia 2014 Facelift. Clitatea materialelor a scazut mult in industria auto, e drept ca a crescut mult confortul si siguranta. Dar desi Insignia este mare, spatioasa si grea, Astra G-ul imi dadea impresia de a fi mai tanc decat Insignia. Ambele motoare de 2.0 diesel, dar la consum insignia este tare gurmanda, mult mai gurmanda pentru motorul care ar fi trebuit sa fie mai economic si mai performant. Stiu ca veti zice ca e diferenta de greutate dar este si putere: 126 CP (Astra G cu chiptunning) si 163 CP (fara chip dar urmeaza) deci raportul pe km este cam pe acolo...
De asemenea tendinta este clara spre electrice dar preturile sunt inca foarte mari si cum zicea cineva mai sus, pana nu se va realiza o infrastructura pentru ca cei de la blocuri sa poata incarca masinile, nu le vad in viitorul prea apropiat sa inlocuiasca cele cu combustibili fosili.
In germania (unde merg des) incearca sa rezolve problema infrastructurii de ceva ani si la blocuri au si ei mari probleme (si majoritatea sunt gen vila cu 2 maxim 3 etaje). La case au inceput un program de montare (subventionat de stat) a statilor de incarcare cu un maxim de 5 per casa (statul da 900 euro/priza) dar pretul masinilor electrice este inca mare, chiar si a hibridelor (raportat la un salariu din Germania nu la noi).
Cel mai mult lucrez cu Audi si acolo tendinta asta spre electric este cea mai bine vizibila. Motoare de 2000-3000cmc cu o baterie electrica (deci hibrida) care sa respecte cerintele UE privind poluarea: altfel spus in oras mergi mai mult electri si la drumuri lungi tot clasic...
Legat de Opel, asa cum zicea cineva mai sus, din pacate preluarea de catre PAG nu este un lucru foarte avantajos, preturile la piese au crescut destul de mult (aceleasi piese nimic nou), design-ul se apropie de politica grupului iar PAG a avut interesul mai mult ca sa puna mana pe tehnologia de la Ampera (electrica) pentru dezvoltarea in acest domeniu unde au ramas mult in urma fata de alte firme din Europa si Asia (de Americani nu vorbim ca ei numai verbal vor ecologie, real tot motoare mari pe benzina).
De asemenea tendinta este clara spre electrice dar preturile sunt inca foarte mari si cum zicea cineva mai sus, pana nu se va realiza o infrastructura pentru ca cei de la blocuri sa poata incarca masinile, nu le vad in viitorul prea apropiat sa inlocuiasca cele cu combustibili fosili.
In germania (unde merg des) incearca sa rezolve problema infrastructurii de ceva ani si la blocuri au si ei mari probleme (si majoritatea sunt gen vila cu 2 maxim 3 etaje). La case au inceput un program de montare (subventionat de stat) a statilor de incarcare cu un maxim de 5 per casa (statul da 900 euro/priza) dar pretul masinilor electrice este inca mare, chiar si a hibridelor (raportat la un salariu din Germania nu la noi).
Cel mai mult lucrez cu Audi si acolo tendinta asta spre electric este cea mai bine vizibila. Motoare de 2000-3000cmc cu o baterie electrica (deci hibrida) care sa respecte cerintele UE privind poluarea: altfel spus in oras mergi mai mult electri si la drumuri lungi tot clasic...
Legat de Opel, asa cum zicea cineva mai sus, din pacate preluarea de catre PAG nu este un lucru foarte avantajos, preturile la piese au crescut destul de mult (aceleasi piese nimic nou), design-ul se apropie de politica grupului iar PAG a avut interesul mai mult ca sa puna mana pe tehnologia de la Ampera (electrica) pentru dezvoltarea in acest domeniu unde au ramas mult in urma fata de alte firme din Europa si Asia (de Americani nu vorbim ca ei numai verbal vor ecologie, real tot motoare mari pe benzina).
- vercingetorix
- *
- 23 mesaje
- din 25 Sep 2007
vercingetorix
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:
Cel mai tare comentariu! Evident, venit dela un viitor antreprenor de succes ale cãrui idei se bazeazã pe cunoștințe tehnice de invidiat, cel puțin!
PS
Și mai are 1 calitate, mãrinimia: ideile lui strãlucite de afaceri ”la cheie” le împãrtãșește lumii întregi cu nonșalanțã!
vercingetorix a scris:Viitorul e electric, nu 3 pistoane supraturate.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
Cel mai tare comentariu! Evident, venit dela un viitor antreprenor de succes ale cãrui idei se bazeazã pe cunoștințe tehnice de invidiat, cel puțin!
PS
Și mai are 1 calitate, mãrinimia: ideile lui strãlucite de afaceri ”la cheie” le împãrtãșește lumii întregi cu nonșalanțã!
Bravo, ai si ceva umor, pari inteligent...
Ia da-ne tu solutia pentru romanii ce stau la bloc, sa te auzim.
Ca din cate stiu, inca nu e rezolvat pe nicaieri pe planeta.
- vercingetorix
- *
- 23 mesaje
- din 25 Sep 2007
vercingetorix
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
lazarb a scris:3 pistoane supraturate? Habar n-ai despre ce vorbesti. Ce inseamna supraturare, de exemplu? Ca doar nu vorbim despre dacii 1100 care la 4000 rpm aruncau bujii in atmosfera ca pe artificii.
Daca vrei sa vorbesti de turatii mari, 4000-6000, atunci e alta discutie. Si hai sa comparam cel mai puternic 3 cilindri, 1.2 145 cp turbo 3 cilindri, cu un aspirat 1.8 140 cp care are cuplul maxim la 4500 rpm si puterea maxima la 6000. Care are nevoie de turatii mai mari cand vrei sa depasesti sau sa urci un deal? Il cuplezi si cu o cutie in 5 trepte si ti l-ai pus in cap pe autostrada pe aspiratul tau, la 140 ai 4000 rpm, vmax nu ajunge la 180.
Daca vrei sa vorbesti de turatii mari, 4000-6000, atunci e alta discutie. Si hai sa comparam cel mai puternic 3 cilindri, 1.2 145 cp turbo 3 cilindri, cu un aspirat 1.8 140 cp care are cuplul maxim la 4500 rpm si puterea maxima la 6000. Care are nevoie de turatii mai mari cand vrei sa depasesti sau sa urci un deal? Il cuplezi si cu o cutie in 5 trepte si ti l-ai pus in cap pe autostrada pe aspiratul tau, la 140 ai 4000 rpm, vmax nu ajunge la 180.
Prietene, intamplator sunt absolvent de Politehnica profilul motoare termice, cu diploma de licenta luata pe bune acum vreo 25 de ani.
Iti stau la dispozitie cu cativa metri de documentatie pe tema asta, dar in mod sigur as depasi trendul discutiei si nu tin sa epatez.
Pe scurt, pentru cultura generala a tuturor, solutia pentru electric exista deja, e la sertar, mai trebuie ca sefii Planetei sa se puna de acord deoarece trebuie o conversie serioasa a industriei si asta costa foarte multi bistari.
Pina atunci se va merge pe hibrid ca sa-i dea consumatorului un flavour de cum va fi.
Hai sa fie bine ca sa nu fie rau, zic.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
vercingetorix a scris:
Bravo, ai si ceva umor, pari inteligent...
Ia da-ne tu solutia pentru romanii ce stau la bloc, sa te auzim.
Ca din cate stiu, inca nu e rezolvat pe nicaieri pe planeta.
bibu16v a scris:
Cel mai tare comentariu! Evident, venit dela un viitor antreprenor de succes ale cãrui idei se bazeazã pe cunoștințe tehnice de invidiat, cel puțin!
PS
Și mai are 1 calitate, mãrinimia: ideile lui strãlucite de afaceri ”la cheie” le împãrtãșește lumii întregi cu nonșalanțã!
vercingetorix a scris:Viitorul e electric, nu 3 pistoane supraturate.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
Cine vrea sa faca bani, sa cumpere prelungitoare din China...
Tot romanul care sta la bloc cum isi va incarca masina ?
Pai simplu, scoate prelungitorul pe geamul de la bucatarie sau din balcon pina jos la masina.
Mai nasol e cand stai la etajele 7-8-9-10, intra mult cablu...
Si o alta idee de afaceri sunt flansele, adica adaptarea unui motor electric la actualele cutii de viteze.
Ma gandesc ca un motor de masina de spalat Samsung e fix ce trebuie.
Cel mai tare comentariu! Evident, venit dela un viitor antreprenor de succes ale cãrui idei se bazeazã pe cunoștințe tehnice de invidiat, cel puțin!
PS
Și mai are 1 calitate, mãrinimia: ideile lui strãlucite de afaceri ”la cheie” le împãrtãșește lumii întregi cu nonșalanțã!
Bravo, ai si ceva umor, pari inteligent...
Ia da-ne tu solutia pentru romanii ce stau la bloc, sa te auzim.
Ca din cate stiu, inca nu e rezolvat pe nicaieri pe planeta.
Pãi, ce sã zic, colegule(la propriu!)?!
Mi-a plãcut mult ideea cu prelungitoarele din China! Pãcat cã nu am vreun milion-douã de coco, cã aș cumpãra de toți cablu, mai ales cã sugerezi cã e o soluție universalã ptr reîncãrcarea electromobilelor!
Iar aia cu motorul de Samsung, fie el și de mașinã de spãlat, adaptat la cv-urile actuale, mi-a luat auzul, mai ales venind dela un coleg!
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
dupa 3 Opeluri, eu am schimbat marca anul trecut.
la ce masini am avut, chiar nu ma pot plange de fiabilitate in contextul in care am parcurs cam 300.000 km cu ele fara probleme majore.
imi pare rau sa vad acum Opel cu motor in 3 pistoane cu turbo, diesel de 1,5 samd.
unde-s motoarele pe benzina de la 180cp in sus, unde sunt OPC-urile albastre care intorceau capete pe strada, unde e dorinta de a avea unul?
probabil se numeste "moving with the times".
cum sa dai jos motorul de 1.6 diesel ca sa schimbi distributia?
cum lasi un O-ring de 50 ei sa strice un motor de 2l?
parerea mea e ca Opel si-a pierdut sufletul cu trecerea la PSA si odata cu el si fascinatia fanilor.
pe principiul fostele iubiri sunt simple amintiri, raman cu dragostea pentru Bertone Turbo cu al sau perfect squared 1998cmc si turbina care facea o senzatie din fiecare tura, cu 1.8 fiabil si sprinten, 1.6 care n-a cerut mare lucru in 11 ani si comunitatea de aici care inca impartaseste pasiunea
la ce masini am avut, chiar nu ma pot plange de fiabilitate in contextul in care am parcurs cam 300.000 km cu ele fara probleme majore.
imi pare rau sa vad acum Opel cu motor in 3 pistoane cu turbo, diesel de 1,5 samd.
unde-s motoarele pe benzina de la 180cp in sus, unde sunt OPC-urile albastre care intorceau capete pe strada, unde e dorinta de a avea unul?
probabil se numeste "moving with the times".
cum sa dai jos motorul de 1.6 diesel ca sa schimbi distributia?
cum lasi un O-ring de 50 ei sa strice un motor de 2l?
parerea mea e ca Opel si-a pierdut sufletul cu trecerea la PSA si odata cu el si fascinatia fanilor.
pe principiul fostele iubiri sunt simple amintiri, raman cu dragostea pentru Bertone Turbo cu al sau perfect squared 1998cmc si turbina care facea o senzatie din fiecare tura, cu 1.8 fiabil si sprinten, 1.6 care n-a cerut mare lucru in 11 ani si comunitatea de aici care inca impartaseste pasiunea
- FBogdan
- **
- 488 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Zafira 2006 Z20LER
- Bucuresti
FBogdan
- Mesaje scrise: 488
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2006 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salutari!
Viitorul nu e electric, nici hibrid, însã hibridele vor face tranziția pe o perioadã de cativa ani buni. A mai spus un coleg mai documentat, acelasi lucru referitor la hibride.
Dacã urmãriți știrile, direcția si investitiile pentru viitor s-au dat deja cãtre hidrogen. Trebuie doar dezvoltatã tehnologia de obținere a hidrogenului si metode mai ieftine de stocare.
Abia atunci vom vorbi de poluare redusã.
Cu hidrogen, nu vom avea range anxiety, nu vom sta minim 30 de min pentru o alimentare cum se sta pentru electrice, vom consuma o resursã care exista din abundenta in natura si practic este inepuizabilã.
Foarte usor pot fi înlocuite pompele de benzina si motorina cu rezervoare si pompe de hidrogen, deci infrastructura nu va costa o avere.
Rezultatul emisiilor va fi apã purã (H2O ) si cu puținã inteligentã, o putem folosi util (nu o picurãm pe strãzi), iar cu ceva mai multã inteligențã, chimie și inginerie, apa rezultatã din procesul de combustie a hidrogenului, poate genera o parte de hidrogen ce ar putea fi usor redirectionata si reutilizata.
Sky is the limit, trebuie doar sa se doreascã acest lucru.
Sa auzim de bine!
Viitorul nu e electric, nici hibrid, însã hibridele vor face tranziția pe o perioadã de cativa ani buni. A mai spus un coleg mai documentat, acelasi lucru referitor la hibride.
Dacã urmãriți știrile, direcția si investitiile pentru viitor s-au dat deja cãtre hidrogen. Trebuie doar dezvoltatã tehnologia de obținere a hidrogenului si metode mai ieftine de stocare.
Abia atunci vom vorbi de poluare redusã.
Cu hidrogen, nu vom avea range anxiety, nu vom sta minim 30 de min pentru o alimentare cum se sta pentru electrice, vom consuma o resursã care exista din abundenta in natura si practic este inepuizabilã.
Foarte usor pot fi înlocuite pompele de benzina si motorina cu rezervoare si pompe de hidrogen, deci infrastructura nu va costa o avere.
Rezultatul emisiilor va fi apã purã (H2O ) si cu puținã inteligentã, o putem folosi util (nu o picurãm pe strãzi), iar cu ceva mai multã inteligențã, chimie și inginerie, apa rezultatã din procesul de combustie a hidrogenului, poate genera o parte de hidrogen ce ar putea fi usor redirectionata si reutilizata.
Sky is the limit, trebuie doar sa se doreascã acest lucru.
Sa auzim de bine!