Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare si la multi ani cu ocazia Zilei Nationale tuturor opelistilor !
As vrea sa schimb lichidul de rãcire, cel de acum fiind de prima umplere din fabrica si are peste 10 ani.Stiu cã în timp orice fluid îsi pierde proprietãtile asa cã pe lângã tradiționalul schimb al uleiului de motor eu am înlocuit uleiul din cutie si lichidul de frana.
Ideea e cã lichidul de rãcire are un rol important si în lubrifierea pompei de apa,eu am inca pompa originala si mã gândesc sã-i prelungesc viata în acest sens.
Ce cantitate si ce tip de lichide e nevoie si in ce proportii se amesteca,eventual de la ce brand e mai ok.Motorul e A14 xer.
Precizez cã pe la colierul de la un furtun(cred cã de retur) de la vasul de expansiune are usoare pierderi ceva de genul 25-50 ml la un an, se vede ca o depunere uscata la îmbinarea colierului.
Când nivelul scade un pic sub nivelul de maxim îmi dã si celebra eroare cu lipsa lichid rãcire dar nu tot timpul.Sa fãcut la vremea respectivã si înlocuirea în garantie a vasului de expansiune dar cred cã au folosit acelasi tip de piesa cu acelasi senzor, în timp eroarea persistand m-am obisnuit cu asta se reseteazã simplu nu e o problema.


MODEL: Opel Astra j
MOTOR: A14xer
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
antigel mai mult ca sigur rosu (fara silicati) iar proportia fiecare producator are procentul lui de mixare functie de temperatura de protectie care se doreste a fi obtinuta. In general se mixeaza 1:1 antigel cu apa demineralizata si se obtine un raport ok. Eu iti recomand antigel HEPU sau original GM ori ceva marca cunoscuta dar mai ales sa obtii un mix de antigel de cel putin -25°C.
rezolva si acea scurgere ca nu este ok intrucat pe acolo pierde si presiune si nu este Ok.
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut mikyboy,mercy pentru recomandari,cred ca o sa iau gm,cam asa arata pierderea de lichid.
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am schimbat colierul respectiv prin presare cu unul cu strângere cu surub si nu mai curge pe acolo dar pe la partea opusa curge pe la acea piesa din plastic de la îmbinarea celor 2 furtune..
A mai avut cineva problema asta,s-a rezolvat prin schimbarea acelui furtun?
  • BSARCU

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Salut!
Revin cu întrebarea,,dacã a mai avut cineva pierderi de antigel pe la piesa aceea de îmbinare,cum a rezolvat-o?Exista vreo garnitura sau se schimba tot subansamblu,eventual un cod piesa ?
  • pantalon

  • Mesaje scrise: 652
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Eu,am patit la fel, in service am schimbat integral piesa si masina la cateva luni, de buna ce era.
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Scuze am postat de pe telefon de pe alt cont
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sa rezolvat dupa inlocuire problema?Nmai pentru un amarat de furtun ai shimbat masina .
Am inteles ca e o problema frecventa acesta scugere ,totusi pe forum parca nu am vazut nimic in acest sens
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
s-ar putea la acea piesa sa fie doar un o-ring care trebuie schimbat...
m-a facut sa rad colegul cu schimbatul piese isi apoi a masinii de buna ce era... acum depinde si ce jaf de masina a avut si cat a dat pe ea cand a cumparat-o Smile dar chiar sa faci Opelul un jaf, ii doresc ca ajunga la grupul VAG cu probleme la pompa de injectie si injectoare sau alte probleme asemanatoare sa vedem atunci ce mai zice... Wink
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De un o-ring mi-a spus si mie mecanicul azi,sãptãmâna asta sper sa se rezolve problema.Oricum nu e decât o transpiratie in acea zona ,nu e cã curge ca la robinet,disconfortul e cã trebuie din când în când sã completez cu antigel.In +10 ani de la achizitie singura problema majora a fost tot o bucatã de cauciuc,respectiv o garnitura sparta de la etrier prin care intra mizerie si gripa pistonasul de frana.Si pentru acea problema ii suspectez pe bãietii de la reprezentanta care au întepat cred cu o surubelnitã acea garnitura in perioada când se fãceau rechemãri pentru glisiere.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Neschimbarea antigelului o perioada îndelungatã nu face bine pompei de apa și întregului circuit de rãcire, acesta în timp își pierde proprietãțile inițiale. Eu îl schimb la fiecare 3-4 ani, Hepu, roz.
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat problema prin schimbarea o-ringului respectiv,timp efectiv de lucru 5 min. pret final cu tot cu manopera 30 lei.Am completat cu Hepu roz rãmas de la înlocuirea recentã,in rest apa,paie si bãtaie!
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Din pacate dupa cam 6 luni de la inlocuirea oringului s.a crapat piesa de plastic in care intra acel oring asa ca am schimbat furtunul cu unul nou,am gasit doar OEM.Posibil sa fi fost fisura si atunci dar mai mica, in timp sa fi avansat.
Odata cu efectuarea shimbului de ulei si filtre am descoperit ca celebra pompa de apa a inceput sa piarda antigel dupa 11 ani,din pacate la mai putin de 1 an de cand am schimbat antigelul.Am pus atunci antigel HEPU roz deci nu cred ca asta a fost cauza cedarii pompei,din cate stiu a fost o problema care au mai avut-o si altii.
Asa ca am purces la cumpararea unei pompe HEPU si la antigelul cu acelasi nume,pe cea veche in afara de GM nu am vazut trecut alt producator aveti voi idee care ar fi?Cu ocazia asta am schimbat si cureaua de accesorii,care insa era in stare perfecta,fara crapaturi sau altceva.
  • banned-143386

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2020

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:s-ar putea la acea piesa sa fie doar un o-ring care trebuie schimbat...
m-a facut sa rad colegul cu schimbatul piese isi apoi a masinii de buna ce era... acum depinde si ce jaf de masina a avut si cat a dat pe ea cand a cumparat-o Smile dar chiar sa faci Opelul un jaf, ii doresc ca ajunga la grupul VAG cu probleme la pompa de injectie si injectoare sau alte probleme asemanatoare sa vedem atunci ce mai zice... Wink

Rusii au venit cu rezolvarea permanenta a piesei. Acel adaptor ce intra in iesirea circuitului de racire se prelucraza frumos la strung, costa 10-20-30 de lei mai mult decat problema vesnica cu acel furtun, deh, uzura morala planificata isi spune cuvantul la foarte multe piese din compartimentul motor la astra j. Pana la urma este un nenorocit de adaptor din plastic ce intra intr-un plastic pentru ventilare, nici macar nu se exercita presiune mare dar plasticul este de o calitate....

HEPU, behr, febi, skf, gm toate sunt la fel ca si calitate.
  • mludwig

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2010 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu la 8 ani a trebuit sa schimb distribuitorul T si furtunul de aerisire pentru ca pierdea antigel. Acum, la 11 ani am schimbat si vasul de expansiune si senzorul pentru ca dadea erori false de nivel scazut. Vasul fusesera deja schimbat o data in campanie in primul an.
Circuitul de racire este un punct slab la A14NET, posibil si la alte motoare.

  • banned-143386

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Nu e un punct slab fix al acestui motor. Este un punct slab al tuturor masinilor ce au foarte mult plastic, adica cam toate 2010+. Surpriza, plasticul nu rezista mai multe de 10 ani, uau, ce stire noua, cine-ar fi zis, cac pe gura lor de ecologisti. Eu am modificat termostatul sa imi deschida la 80 de grade si am pus capac rezervor de 15 PSI, original este de 20 PSI. Momentan este bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR