- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut
Dupa parerea mea nu cred ca are treaba cu polaritatea firelor (nu cred ca are importanta cum legi cele doua fire de la filament, sau ce are sonda inauntru).
La fel si cu celelalte doua de la rezistenta, nu conteaza cum sint legate, rezistenta se va incalzi. Important sa nu se atinga cele de la rezistenta de cele de la filament.
Dupa parerea mea nu cred ca are treaba cu polaritatea firelor (nu cred ca are importanta cum legi cele doua fire de la filament, sau ce are sonda inauntru).
La fel si cu celelalte doua de la rezistenta, nu conteaza cum sint legate, rezistenta se va incalzi. Important sa nu se atinga cele de la rezistenta de cele de la filament.
raven4is
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Multumesc pentru poze ... este Corsa D, deci cu Mufa scoasa se masoara pinii de pe.masina vs - de la baterie, mai fac si masuratori la astea.
Am masurat sonda veche, am pus in album poze cum
pinul 1 de la incazitor da 6.6 Ohm la pinul 3,
Ma gandewc sa nu fi bulit un fir din Ecu,
Sonda noua pe masina da 0.100- 0.750V, (am.pus video in link cu masuraorile) am bagat pe la admisia de aer putin gaz de butelir si a crescut la 0.850, scos furtunul de vacum si a coborat la 0.100V
Deci sonda functioneaza bine zic eu. Dar daca unu din fiere de la senzor este intrerupt in ECU, poate sa fie asta problema?
Mai fac masuratorile de la pinii de la mifa ce vine la Senzor 1 la - de la baterie sa vad ce zice,
probabil aceste masuratori imi vor spune daca un fir nu da nimic la minus deci e intrerupt. Cum am zis le-am verificat de la mufa Lamda pana la mufa ce intra in ecu si au dat ok.
Planific sa dau jos ECU, evitam sa il dau jos ca e greu de scos masina din fabrica fara ECU dar cred ca il desfac si il montez provizoriu (cu tot cu firul de masa legat) pana dau afara masina .
Dupa care de desfacut macar sa elimin si problema asta
Din cate am intele ideal este daca ai ECU de la aceasi motorizare si echipare in principiu doar codul de la imobilizator si VIN-ul trebuie schimbat. Sa nu fac alta scriere de soft.
Sau recomandati pe cineva in iasi la rescris ECU?
Multumesc!
Multumesc pentru poze ... este Corsa D, deci cu Mufa scoasa se masoara pinii de pe.masina vs - de la baterie, mai fac si masuratori la astea.
Am masurat sonda veche, am pus in album poze cum
pinul 1 de la incazitor da 6.6 Ohm la pinul 3,
Ma gandewc sa nu fi bulit un fir din Ecu,
Sonda noua pe masina da 0.100- 0.750V, (am.pus video in link cu masuraorile) am bagat pe la admisia de aer putin gaz de butelir si a crescut la 0.850, scos furtunul de vacum si a coborat la 0.100V
Deci sonda functioneaza bine zic eu. Dar daca unu din fiere de la senzor este intrerupt in ECU, poate sa fie asta problema?
Mai fac masuratorile de la pinii de la mifa ce vine la Senzor 1 la - de la baterie sa vad ce zice,
probabil aceste masuratori imi vor spune daca un fir nu da nimic la minus deci e intrerupt. Cum am zis le-am verificat de la mufa Lamda pana la mufa ce intra in ecu si au dat ok.
Planific sa dau jos ECU, evitam sa il dau jos ca e greu de scos masina din fabrica fara ECU dar cred ca il desfac si il montez provizoriu (cu tot cu firul de masa legat) pana dau afara masina .
Dupa care de desfacut macar sa elimin si problema asta
Din cate am intele ideal este daca ai ECU de la aceasi motorizare si echipare in principiu doar codul de la imobilizator si VIN-ul trebuie schimbat. Sa nu fac alta scriere de soft.
Sau recomandati pe cineva in iasi la rescris ECU?
Multumesc!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
raven4is
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
raven4is
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Din cate cunosc (eu am schimbat ECU ) trebuie doar resetat de pe masina donatoare, sau se poate cumpara unul
deja programat cu specificatiile autoturismului dvs. (de ex. conteaza daca masina are sau nu AC), apoi trebuie sa
faceti dvs procedura de imperechere cu instrumentele si cheile cu o interfata op-com.
Din nefericire, persoana de la care am cumparat ecu programat vad ca e suspendata de pe forum, insa pretul
a fost ok. la vremea aia.
Discutii cu suspended9452(cel de la care am cumparat - nu imi mai amintesc numele lui) aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=50884
deja programat cu specificatiile autoturismului dvs. (de ex. conteaza daca masina are sau nu AC), apoi trebuie sa
faceti dvs procedura de imperechere cu instrumentele si cheile cu o interfata op-com.
Din nefericire, persoana de la care am cumparat ecu programat vad ca e suspendata de pe forum, insa pretul
a fost ok. la vremea aia.
Discutii cu suspended9452(cel de la care am cumparat - nu imi mai amintesc numele lui) aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=50884
raven4is
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am desfacut ECU , se pare a mai cochetat cineva prin el, dar pare ca nu a intervenit doar observatie.
Am zis ca nu este nimic ars dar la o inspectie amanuntita am gasit un firicel.
Are 1 fir ars/rupt, fir e mult spus .. pare sa fie fir de par de la bretonul bacteriei.
adica ce vedeti langa e varful probei de la aparatul de masura.
Caut ECU, si de preferat cineva care se pricepe sa il programeze, daca-mi puteti recomanda pe cineva care sa imi spuna si ce anume sa cumpar sau de unde.
Ca si feedback pentru alti colegi care au eroare P0130-00, poate dupa ce schimbati sonda ..
apare ca pending FAULT pe diagnoza... iar dupa 30-40km apare si Check engine!
dupa ce au schimbat sonde ... sa verifice continuitatea dintre firele de la incalzitorul sondei si firele de la senzor.
Cele 2 circuite trebuei sa fie separata daca aveti continuitate la sonda veche ... este foarte posibil sa fi ars ... bretonu la bacterie.
Multumesc!
Ionut
Am zis ca nu este nimic ars dar la o inspectie amanuntita am gasit un firicel.
Are 1 fir ars/rupt, fir e mult spus .. pare sa fie fir de par de la bretonul bacteriei.
adica ce vedeti langa e varful probei de la aparatul de masura.
Caut ECU, si de preferat cineva care se pricepe sa il programeze, daca-mi puteti recomanda pe cineva care sa imi spuna si ce anume sa cumpar sau de unde.
Ca si feedback pentru alti colegi care au eroare P0130-00, poate dupa ce schimbati sonda ..
apare ca pending FAULT pe diagnoza... iar dupa 30-40km apare si Check engine!
dupa ce au schimbat sonde ... sa verifice continuitatea dintre firele de la incalzitorul sondei si firele de la senzor.
Cele 2 circuite trebuei sa fie separata daca aveti continuitate la sonda veche ... este foarte posibil sa fi ars ... bretonu la bacterie.
Multumesc!
Ionut
raven4is
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
raven4is
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
raven4is
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ca sa rama pe On Topic.
Reparatia a fost doar pentru verificare ca intradevar de acolo era problema, a fost o reparatie pe genunchi, mai mutl din dorinta garanta ca de acolo era problema,
in timpul operatiei de curatare a gelului am rupt firicelul alaturat care era de la sonda 2 .
Deci recomand ca incercarile de reparatii sa le faceti doar pentur a va convinge ca aia e buba,
sau mergeti al cineva care poate asigura si o garantie si eventual sa imbrace tot circuitul inapoi in gel.
Deci daca aveti erori generice de genul P0130 sau P0136 ... care dupa resetare erori apar in aproximativ 20minute de functionare a motorului .
si stiti siguri ca sondele sunt bune.
Sau cand stergeti erorile, daca aveti o diagnoza cam in 2-3 minute o sa aveti un pending code P0130 sonda 1, P0136 sonda 2,
Valorile voltajelor vor fi fixe in jurul valorii de 450mv. La mine a ars firul de masa de la partea de senzor cand a bagat 12V de la incalzitorul sondei in senzorul sondei deci scurt si a ars desigur firicelul. Presupun ca intentionat sunt atat de subtiri, sa crape firicelul nu ECU si sa ramaneti cu masina'n drum.
Riscul la un ECU SH, pe langa lipsa codului dar se pare ca la ora actuala nu mai sunt probleme grave de resetare, aveti sa nu fie cu acelasi defect sau defecte mai grave in ECU.
Din fericire ECU sh cumparat era fara probleme,
am reusit sa gasesc pe cineva in iasi sa dea reset la ECU vechi (ideal este sa aveti car pass-ul masini de pe care vine ECU)
Sa reprogrameze configuratia masinii si imperecherea cu imobilizatorul.
Succes si perseverenta in toate!
Reparatia a fost doar pentru verificare ca intradevar de acolo era problema, a fost o reparatie pe genunchi, mai mutl din dorinta garanta ca de acolo era problema,
in timpul operatiei de curatare a gelului am rupt firicelul alaturat care era de la sonda 2 .
Deci recomand ca incercarile de reparatii sa le faceti doar pentur a va convinge ca aia e buba,
sau mergeti al cineva care poate asigura si o garantie si eventual sa imbrace tot circuitul inapoi in gel.
Deci daca aveti erori generice de genul P0130 sau P0136 ... care dupa resetare erori apar in aproximativ 20minute de functionare a motorului .
si stiti siguri ca sondele sunt bune.
Sau cand stergeti erorile, daca aveti o diagnoza cam in 2-3 minute o sa aveti un pending code P0130 sonda 1, P0136 sonda 2,
Valorile voltajelor vor fi fixe in jurul valorii de 450mv. La mine a ars firul de masa de la partea de senzor cand a bagat 12V de la incalzitorul sondei in senzorul sondei deci scurt si a ars desigur firicelul. Presupun ca intentionat sunt atat de subtiri, sa crape firicelul nu ECU si sa ramaneti cu masina'n drum.
Riscul la un ECU SH, pe langa lipsa codului dar se pare ca la ora actuala nu mai sunt probleme grave de resetare, aveti sa nu fie cu acelasi defect sau defecte mai grave in ECU.
Din fericire ECU sh cumparat era fara probleme,
am reusit sa gasesc pe cineva in iasi sa dea reset la ECU vechi (ideal este sa aveti car pass-ul masini de pe care vine ECU)
Sa reprogrameze configuratia masinii si imperecherea cu imobilizatorul.
Succes si perseverenta in toate!
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salut! Nu am mai postat demult... Sunt convins cã numãrul posesorilor de Agila este in continuã scãdere dar tot mai suntem suficient de mulți încât sã mai avem cui cere pãrerea atunci când ceva ne depãșește priceperea.
Am primit ca temã de lucru de la un prieten agilist îmbinarea unor fire, mai exact cuplarea unei sonde lambda cu 4 fire la conectorul sondei lambda 2 (de pe evacuare). Problema e cã mufa e originalã dar sonda nu. Este GM dar Siemens, cu firele de culori diferite: negru, rosu, alb si galben. Știți careva, existã compatibilitate între o asemenea sondã si circuitul electronic al mașinii? Sonda are si un cod: 90 528 253. Mufa de la sonda lambda 2 are doua fire albe, unul negru si unul gri.
Am primit ca temã de lucru de la un prieten agilist îmbinarea unor fire, mai exact cuplarea unei sonde lambda cu 4 fire la conectorul sondei lambda 2 (de pe evacuare). Problema e cã mufa e originalã dar sonda nu. Este GM dar Siemens, cu firele de culori diferite: negru, rosu, alb si galben. Știți careva, existã compatibilitate între o asemenea sondã si circuitul electronic al mașinii? Sonda are si un cod: 90 528 253. Mufa de la sonda lambda 2 are doua fire albe, unul negru si unul gri.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Din ce imi aduc aminte este de la vechituri facute prin 94-99 si sunt tytan cu iesire semnal de 5V, concluzie nu are ce face cu ea.
Sonda este consumabil chiar daca este cea de proba dupa catalizator, ar tine 150,000km maxim 250,000-300,000 pe un motor care nu papa ulei. Una second buna este 50lei, una noua de Logan care teroretic este ieftina cam 200.
Sonda este consumabil chiar daca este cea de proba dupa catalizator, ar tine 150,000km maxim 250,000-300,000 pe un motor care nu papa ulei. Una second buna este 50lei, una noua de Logan care teroretic este ieftina cam 200.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Sonda vrea s-o monteze la o Agila cu motor de 1000. E ștanțat pe ea 12 V. De mãsurat cu ohmmetrul pe incercate nu o fac pt cã am citit cã pot distruge senzorul. Poate ca e deja distrusã sonda, având în vedere cã a mai avut-o legatã aiurea la mașinã și nu a funcționat. De fapt nici nu-i pornea motorul cu ea in circuit. Mai bine alta și nu mã mai complic. Oricum am citit pe undeva cã sondele Siemens nu merg pe echipare electrica Bosch dar nu era decât o pãrere, nimic cert.
Vã mulțumesc pt rãspunsuri!
Vã mulțumesc pt rãspunsuri!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- PClaudiu864
- *
- 9 mesaje
- din 15 Jul 2019
PClaudiu864
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2019
- Mesaj Privat