- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Salut! Nu mai incarca bateria. Am demobtat alternatir, am fost la cineva cu el insa nu m.a lamurit. Am verificat cu un multimetru cablajul, pe firul gros vine 12,5 cat mai e in baterie, dar pe firul de excitatie vine 12,1, mai putin ca in baterie. Am demontat alternator si aici am masurat cam asa.
-pe stator are continuitate intre cele doua borne
-pe releu are continuitate intre un carbune si borna de plus de iesire din alternator
-pe releu, intre celalalt carbune si borna de excitatie nu are continuitate, eu banuiesc aici problema
- nu stiu cum sa masor diodele, ele par ok
-bobinajul pare ok vizual.
- carbunii sunt ok.
Ce ma sfatuiti sa fac? Ce sa mai masor?
MODEL: Astra 2002
MOTOR: z16xe
-pe stator are continuitate intre cele doua borne
-pe releu are continuitate intre un carbune si borna de plus de iesire din alternator
-pe releu, intre celalalt carbune si borna de excitatie nu are continuitate, eu banuiesc aici problema
- nu stiu cum sa masor diodele, ele par ok
-bobinajul pare ok vizual.
- carbunii sunt ok.
Ce ma sfatuiti sa fac? Ce sa mai masor?
MODEL: Astra 2002
MOTOR: z16xe
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- "pe releu, intre celalalt carbune si borna de excitatie nu are continuitate, eu banuiesc aici problema"
Acolo exista un regulator (asa numit ... releu de incarcare). Doar la cele cu regulator extern excitatia vine direct pe perie.
- "pe stator are continuitate intre cele doua borne"
Nu stiu care doua borne le-ai vazut, dar fiind un generator trifazic, ai cel putin 3 (trei) borne (capete) ale infasurarilor ... (celelalte fiind izolate si ascunse, probabil).
- "nu stiu cum sa masor diodele, ele par ok"
Diodele nu o sa le poti masura in circuit, pentru ca (in curent continuu) ele sunt in paralel toate de pe o alternanta (trei pe minus si trei pe plus). (aici configuratia mai poate sa difere, in functie de varianta constructiva, dar principiul ramane acelasi).
Diodele o sa le poti masura doar dupa ce ai separat blocul de diode de infasurarile statorului.
Periile (carbunii) se demonteaza pentru a vedea daca mai sunt suficient de lungi ca sa asigure presiune pe suprafata de contact.
Regulatorul (releul de incarcare) nu se poate masura, doar poti sa ii creezi conditiile de functionare si sa urmaresti daca isi face treaba. (aici difera de la model la model)
Se mai pot verifica si inelele colectoare. Inelele de cupru pe care ating periile (carbunii).
Pentru un diagnostic corect, daca nu ai ștand, ar fi trebuit facute masuratori corecte si atente cu alternatorul pe masina.
Acolo exista un regulator (asa numit ... releu de incarcare). Doar la cele cu regulator extern excitatia vine direct pe perie.
- "pe stator are continuitate intre cele doua borne"
Nu stiu care doua borne le-ai vazut, dar fiind un generator trifazic, ai cel putin 3 (trei) borne (capete) ale infasurarilor ... (celelalte fiind izolate si ascunse, probabil).
- "nu stiu cum sa masor diodele, ele par ok"
Diodele nu o sa le poti masura in circuit, pentru ca (in curent continuu) ele sunt in paralel toate de pe o alternanta (trei pe minus si trei pe plus). (aici configuratia mai poate sa difere, in functie de varianta constructiva, dar principiul ramane acelasi).
Diodele o sa le poti masura doar dupa ce ai separat blocul de diode de infasurarile statorului.
Periile (carbunii) se demonteaza pentru a vedea daca mai sunt suficient de lungi ca sa asigure presiune pe suprafata de contact.
Regulatorul (releul de incarcare) nu se poate masura, doar poti sa ii creezi conditiile de functionare si sa urmaresti daca isi face treaba. (aici difera de la model la model)
Se mai pot verifica si inelele colectoare. Inelele de cupru pe care ating periile (carbunii).
Pentru un diagnostic corect, daca nu ai ștand, ar fi trebuit facute masuratori corecte si atente cu alternatorul pe masina.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut,
@Silviu1393, ai putea sa risti si sa cumperi "orbeste" releul de incarcare si sa-l inlocuiesti.
Verifici ca inelele pe care calca periile sa fie in stare buna si nu mai faci alte verificari, doar schimbi releul. Fara stand si scule e greu (spre exemplu daca puntea de diode e lipita trebuie ciocan de lipit, nu pistol ca nu face fata. Pistol de lipit mai are lumea dar ciocan de lipit gasesti mai rar).
Daca totusi vrei sa-l repari prin masuratori etc (pentru a ajunge exact la piesa defecta) , atunci nu lua in seama ce am zis mai sus.
@Silviu1393, ai putea sa risti si sa cumperi "orbeste" releul de incarcare si sa-l inlocuiesti.
Verifici ca inelele pe care calca periile sa fie in stare buna si nu mai faci alte verificari, doar schimbi releul. Fara stand si scule e greu (spre exemplu daca puntea de diode e lipita trebuie ciocan de lipit, nu pistol ca nu face fata. Pistol de lipit mai are lumea dar ciocan de lipit gasesti mai rar).
Daca totusi vrei sa-l repari prin masuratori etc (pentru a ajunge exact la piesa defecta) , atunci nu lua in seama ce am zis mai sus.
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Scuzele mele, pe rotor are continuitate intre cele 2 borne cum le.am zis eu, inele colectoare de fapt. Tipul la care am fost zice ca inelele colectoare sunt ok. El facea electrica bine, dar din motive de batranete nu mai face. Nu cunosc un meserias, ca i.o duceam sa o faca. Asa ca incerc sa fac eu. Diodele nu sunt lipite, sunt doar presate de pubte, nu stiu cum sa ma axprim sa intelegeti. Sunt usor de desfacut de pe punte. Alternatorul e Bosch 100 amperi.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
NU separi diodele de pe blocul de diode. Se separa blocul de diode, de infasurarile statorului. Astfel vei putea masura fiecare dioda in parte, pentru ca vor avea doar cate un terminal comun, Anodul sau Catodul.
Fara masuratorile facute in functionare, este greu de ghicit problema.
Cele mai des intalnite probleme sunt cele enumerate deja (regulator/releul de tensiune cu tot cu perii, perii, blocul/puntea de diode, inelele colectoare.), mai rar sunt probleme cu infasurarile (stator sau rotor).
Daca tot il ai desfacut, dai un ochi si la rulmenti.
Fara masuratorile facute in functionare, este greu de ghicit problema.
Cele mai des intalnite probleme sunt cele enumerate deja (regulator/releul de tensiune cu tot cu perii, perii, blocul/puntea de diode, inelele colectoare.), mai rar sunt probleme cu infasurarile (stator sau rotor).
Daca tot il ai desfacut, dai un ochi si la rulmenti.
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Merci de info. In functionare nu mai baga deloc curent, martor aprins la bord, verificat cu multimetru pe baterie 11,5v. I.am dat curent de la alta masina cat sa ajung acasa. Pe drum martorul s.a stins, mai palpaia pe la 3000 rpm dar tot nu baga curent deloc. Am mers doar pe baterie. Dupa cum am scris am verificat si cele 2 fire ce bin la alternator au curent pe ele. Acum o sa desfac puntea sa o masor dar nu prea stiu cum.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
eu nu m-as baga la punte, schimba prima data ce e usor de schimbat si probeaza pe masina (releul de incarcare se schimba usor si de obicei ala se si defecteaza des).
poate scapi cu asta.
stiu, e mai mult de munca, daca nu e de la releu trebuie dat iar jos dar avind in vedere conditiile cred ca e o solutie buna. Vezi de rulmenti, cum a zis si sebage, ca tot il ai dat jos.
Eu asa as face - verifcare rulmenti si schimbat direct releul de incarcare, apoi proba pe masina.
poate scapi cu asta.
stiu, e mai mult de munca, daca nu e de la releu trebuie dat iar jos dar avind in vedere conditiile cred ca e o solutie buna. Vezi de rulmenti, cum a zis si sebage, ca tot il ai dat jos.
Eu asa as face - verifcare rulmenti si schimbat direct releul de incarcare, apoi proba pe masina.
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Ce ma nelinisteste pe mine e firul care vine la excitatie pe instalatia masinii. Cu multimetrul pe 20v imi arata 11,7 v, mai putin ca pe cel gros unde am 12,3. Daca pun multimetrul pe rezistenta(buzzer) piuie continuitate cu borna minus a bateriei, nu cu borna plus. Cel gros are continuitate cu borna plus a bateriei. Iar martorul din bord nu se mai aprinde deloc.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Firul ala (alb/albastru) duce in mai multe locuri, daca vrei iti postez schema, este si pe forum in sectiunea astra g, daca nu te descurci sa o citesti te indrumam.
unul din locuri este in bord, la martorul baterie. Martorul baterie se alimenteaza cu plus cind pui contactul. Minusul il ia din alternator, asa ca atunci cind pui contactul se aprinde. Dupa ce pornesti, alternatorul ia excitatie prin filamentul becului (mai nou este pusa o rezistenta in paralel) si incepe sa incarece iar pe firul asta alb albastru incepe sa vina plus, si atunci martorul se stinge.
deci, pe alb albastru ai minus inainte de a porni motorul si plus dupa ce il pornesti.
unul din locuri este in bord, la martorul baterie. Martorul baterie se alimenteaza cu plus cind pui contactul. Minusul il ia din alternator, asa ca atunci cind pui contactul se aprinde. Dupa ce pornesti, alternatorul ia excitatie prin filamentul becului (mai nou este pusa o rezistenta in paralel) si incepe sa incarece iar pe firul asta alb albastru incepe sa vina plus, si atunci martorul se stinge.
deci, pe alb albastru ai minus inainte de a porni motorul si plus dupa ce il pornesti.
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Am inteles orecum. Am facut o punte intre firul alb- albastru si minusul bateriei cu un bec de far in serie, si martorul se aprinde, nu si becul deci curentul pe el e de intensitate mica. Mie ieri initial mi s.a aprins martorul, deci nu mai incarca. Doar ca la ceva timp martorul a palpait putin dupa care s.a stins, dar tot nu incarca. Deloc. Sa fie simptome de releu belit?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Da, e intrerupta legatura in interiorul releului. Exact unde vine lipita sarmulita ce vine de la borna periei pe circuitul integrat din releu. Imi pare rau ca nu am facut poza, oricum abia se vedea cu ochiul liber. Era afumat acolo, prajit. Am gasit pe net releu, tot Bosch, tot 14v dar difera codul. O avea vreo importanta?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- OP
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
Am montat in seara asta regulatorul nou (munca bat.o vina) si totul a revenit la normal. Chiar daca are alt cod. Am 14,3 fara nimic pornit si 14,10-14,15 cu absolut toti consumatorii posibili porniti. Avand in vedere ca bateria inca e oarecum descarcata, mi se pare ok. Multumesc tuturor pentru ajutor!