oltean00
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2017 B13DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2018
- Mesaj Privat
Salutare, corsari. A venit vara si instalatiile AC incep sa fie folosite din plin. La masina din semnatura am remarcat ca instalatia nu mai baga aer la fel de rece cum se intampla in anii trecuti. Desigur, ma voi duce la service pt o verificare dar voiam sa stiu daca vi s-a intamplat si voua respectiv cum ati rezolvat. Multumesc anticipat!
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
Am clima electronica pe corsa e, vara nu prea facea fata la caldura, eu de fel nu o dau mai jos de 22°c, o cam tin la 24°c indiferent de anotimp; insa totul s-a rezolvat foarte simplu : am pus folii, pe toate geamurile, fata, spate, luneta, parbriz. Folii serioase, nu pocnitori,diferenta e uluitoare; bine poti apela si la varianta saracului ca astia cu bmwuri negre, setezi si tu 15° cand afara-s peste 35-40° ca apoi sa te plangi de fiabilitatea compresorului.
Anul asta ma gandesc sa pun burete termoizolator sub plafon, care e negru
Anul asta ma gandesc sa pun burete termoizolator sub plafon, care e negru
oltean00
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2017 B13DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2018
- Mesaj Privat
Revin cu privire la postarea initiala. Am fost la service, au completat cu freon desi era lipsa destul de putin, vreo 40 ml. Acum baga aer ceva mai rece dar parca tot nu e ceea ce trebuie. Cand vor fi temperaturi de peste 35 de grade afara, cred ca va trebui sa dau la maxim aerul conditionat - nu am climatronic - si nici asa nu sunt sigur ca va face fata. Oricum, din cate stiu, Opel nu exceleaza in ceea ce priveste instalatiile de climatizare. Spre ex., cand e f frig afara, dureaza mult pana baga caldura.
Pantalon, mersi mult pt sfaturi, dar pentru mine nu merge varianta cu folii, e masina sotiei si nu le vrea. Drumuri bune!
Pantalon, mersi mult pt sfaturi, dar pentru mine nu merge varianta cu folii, e masina sotiei si nu le vrea. Drumuri bune!
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
JDoe594
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2020
- Mesaj Privat
Eu am clima + geamuri fumurii spate (fabricata in 2016).
Iarna-vara clima este intre 21-22 grd.C si este ok. Caldura vine iarna de la motor (nu de la clima, clima nu creaza caldura). Acolo ajuta si ca masina are scut motor, care mai ajuta putin cu timpul de incalzire. Motorul pe benzina e un avantaj aici fata de diesel pe timpul iernii.
Ca pont, fantele de ventilatie din laterale sunt reglate sa dea aerul catre burta sofer/pasager (dar sa ocoleasca mana de pe volan - altfel ingheata), iar cele centrale sa dea spre plafon/bancheta spate. Asa asigur climat comfortabil in tot habitaclul.
Pentru a preveni pierderile de freon, manualul spune ca trebuie pornit motorul+cuplat compresorul cel putin saptamanal, iarna-vara, altfel se usuca garnituri. Dupa 3 ani dealerul a spus ca e 'ok' clima, nu necesita freon.
Iarna-vara clima este intre 21-22 grd.C si este ok. Caldura vine iarna de la motor (nu de la clima, clima nu creaza caldura). Acolo ajuta si ca masina are scut motor, care mai ajuta putin cu timpul de incalzire. Motorul pe benzina e un avantaj aici fata de diesel pe timpul iernii.
Ca pont, fantele de ventilatie din laterale sunt reglate sa dea aerul catre burta sofer/pasager (dar sa ocoleasca mana de pe volan - altfel ingheata), iar cele centrale sa dea spre plafon/bancheta spate. Asa asigur climat comfortabil in tot habitaclul.
Pentru a preveni pierderile de freon, manualul spune ca trebuie pornit motorul+cuplat compresorul cel putin saptamanal, iarna-vara, altfel se usuca garnituri. Dupa 3 ani dealerul a spus ca e 'ok' clima, nu necesita freon.
mirceacr
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
JDoe594 a scris:Eu am clima + geamuri fumurii spate (fabricata in 2016).
Iarna-vara clima este intre 21-22 grd.C si este ok. Caldura vine iarna de la motor (nu de la clima, clima nu creaza caldura). Acolo ajuta si ca masina are scut motor, care mai ajuta putin cu timpul de incalzire. Motorul pe benzina e un avantaj aici fata de diesel pe timpul iernii.
Ca pont, fantele de ventilatie din laterale sunt reglate sa dea aerul catre burta sofer/pasager (dar sa ocoleasca mana de pe volan - altfel ingheata), iar cele centrale sa dea spre plafon/bancheta spate. Asa asigur climat comfortabil in tot habitaclul.
Pentru a preveni pierderile de freon, manualul spune ca trebuie pornit motorul+cuplat compresorul cel putin saptamanal, iarna-vara, altfel se usuca garnituri. Dupa 3 ani dealerul a spus ca e 'ok' clima, nu necesita freon.
Iarna-vara clima este intre 21-22 grd.C si este ok. Caldura vine iarna de la motor (nu de la clima, clima nu creaza caldura). Acolo ajuta si ca masina are scut motor, care mai ajuta putin cu timpul de incalzire. Motorul pe benzina e un avantaj aici fata de diesel pe timpul iernii.
Ca pont, fantele de ventilatie din laterale sunt reglate sa dea aerul catre burta sofer/pasager (dar sa ocoleasca mana de pe volan - altfel ingheata), iar cele centrale sa dea spre plafon/bancheta spate. Asa asigur climat comfortabil in tot habitaclul.
Pentru a preveni pierderile de freon, manualul spune ca trebuie pornit motorul+cuplat compresorul cel putin saptamanal, iarna-vara, altfel se usuca garnituri. Dupa 3 ani dealerul a spus ca e 'ok' clima, nu necesita freon.
Manualul mai merge si oleca pe aratura, cum dracu sa se usuce garnituri care stau in ulei de compresor? cine a demontat o instalatie de ac si le-a avut in maini sau s-a murdarit de acel ulei stie ca greu mai scapi de el ,datu iarna drumu la compresor cand presetupa de pe axul lui e tapana nu stiu ce mare efect poate avea sa nu se piarda un gaz .Tot asa au scos-o si pe aia ca o pierdere de max.50gr. pe an e normala,adica din 3 in 3 ani ramai fara freon suficient sa raceasca cum trebuie chiar daca mai functioneza instalatia.
Orice-am face tot nu scapam de revizii la 3-4 ani max 5 cu conditia cine o face sa dispuna si de tot ce trebuie pentru asta nu doua furtune cu o butelie si multa vrajeala.
mirceacr
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Da tu ma contrazici cu instalatia ta ,eu te contrazic cu o experienta de 30 de ani numai mecanica motoare si 7 ani si instalatii de climatizare facute sa mearga nu incarcat la vulcanizare,sau dupa bloc cu butelia ,exista si exceptii dar atat de putine incat eu unu nu-mi permit sa le iau drept regula iar ca fiabilitate masinile japoneze sunt in top la capitolu rece cat si anduranta.
Eu nici nu indraznesc sa gandesc la atata timp cand cele mai multe Opel-uri vin cu lipsa freon datorat corodarii radiatorului ca se acumuleaza mizerie intre radiatoare si se duce pe copca,plus ventilatoare pentru AC blocate la greu de rugina ,urmatoarele motive sunt compresorul cu celebrele Oring-uri dintre corpuri la egalitate cu presostate care pierd prin mufa ....cele mai rare garnituri care e adevarat dupa un timp se aplatizeaza dar numai daca sunt presate in timp de oxid de aluminiu,simplu.
Sa revenim la oile noastre,producatoru a gasit solutia pierderi considerate ..'normale' daca tineti minte asa au facut si cu consumul de ulei la anumite coduri de motor le bagam la normale nu la teapa cum ar fi normal si clientu tre sa inghita galusca atata timp cat le dam in carte pe care unii le considera 'biblie' adica crede si nu cerceta ...
Eu nici nu indraznesc sa gandesc la atata timp cand cele mai multe Opel-uri vin cu lipsa freon datorat corodarii radiatorului ca se acumuleaza mizerie intre radiatoare si se duce pe copca,plus ventilatoare pentru AC blocate la greu de rugina ,urmatoarele motive sunt compresorul cu celebrele Oring-uri dintre corpuri la egalitate cu presostate care pierd prin mufa ....cele mai rare garnituri care e adevarat dupa un timp se aplatizeaza dar numai daca sunt presate in timp de oxid de aluminiu,simplu.
Sa revenim la oile noastre,producatoru a gasit solutia pierderi considerate ..'normale' daca tineti minte asa au facut si cu consumul de ulei la anumite coduri de motor le bagam la normale nu la teapa cum ar fi normal si clientu tre sa inghita galusca atata timp cat le dam in carte pe care unii le considera 'biblie' adica crede si nu cerceta ...
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
Hai sa va zic si eu, acum vreo cateva sapt am schimbat niste chestii, pe langa faptul ca am schimbat ulei cutie viteze, in loc de 2l erau 1.7.... acum merge si mai bine, am zis sa schimb si antigelul, mi-a facut tipul amestecul ca la carte cu apa distilata, am pus un antigel mai scumpisor, inainte aveam ceva la 10lei pe L, poate chiar mai ieftin, pe langa faptul ca antigelul avea impuritati, cum zice nenea de mai sus, parca e altceva acum, pai dau la 23° si iti crapa sangele de rece, nu stiu care sa fie explicatia, nu ma pricep, masina face max 30km pe sapt, poate nici atat, de asta nici nu prea pornesc clima, ca daca e merg cu geamurile deschise, p distante f scurte, insa se observa schimbarea, in bine. Cum am zis recomand si folii, incercati si cu antigel nou. Am de gand sa il schimb anual de-acu', iar cutia de viteze, cand am luat-o si era noua agata, acum 0 probleme, uleiul era clar, maroniu, s-a pus din cel rosu.
JDoe594
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2020
- Mesaj Privat
As zita sa schimb antigelul anual.
Poate pe la 3-4 ani e ok, dar altfel mi-e frica sa introduc aer (oxigen) prin sistem odata cu schimbarea si sa fac depuneri si coroziune marita. Asta e parerea mea, poate cineva cu mai multa experienta stie mai bine.
Asta cu capacitatea de racire la antigel nou este adevarata. Un amestec corect antigel/apa preia mai multa caldura decat apa pura. Poate masina era aproape de supraincalzire datorita deteriorarii calitatii antigelului (sau formularii eronate), si de ceea nu mai racea nici clima prea bine.
Poate pe la 3-4 ani e ok, dar altfel mi-e frica sa introduc aer (oxigen) prin sistem odata cu schimbarea si sa fac depuneri si coroziune marita. Asta e parerea mea, poate cineva cu mai multa experienta stie mai bine.
Asta cu capacitatea de racire la antigel nou este adevarata. Un amestec corect antigel/apa preia mai multa caldura decat apa pura. Poate masina era aproape de supraincalzire datorita deteriorarii calitatii antigelului (sau formularii eronate), si de ceea nu mai racea nici clima prea bine.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca vreti cu adevarat sa protejati sistemul de racire este important antigelul sa fie cel prescris de producator sa nu se mearga pe ideeea mai bine mai concentrat ca poate cine stie pentru ca antigelul prea concentrat devine coroziv si va puneti mainile in cap ce poate face in afara sa treaca prin presetupa incet incet, FOARTE IMPORTANT SA SE FOLOSEASCA APA DEMINERALIZATA SAU DISTILATA.
Stiu e scump si pare ca e tot apa ,eu cand demontez motoare,chiulase si radiatoare stiu care a avut apa distilata si care nu dupa cat de multe depuneri sunt si cat de corodate.Chiar daca pare ilogic sa dai banii tot pe o apa faptul ca protejeaza mult mai mult pe interior instalatia de racire se amortizeaza in timp, si ca o paranteza radiatoarele noi cu saraciile de garnituri la capete unde vin serizate bazinele cedeaza mult mai repede de la antigel prea concentrat,sau mineralele pe care le contine apa de la robinet....
Stiu e scump si pare ca e tot apa ,eu cand demontez motoare,chiulase si radiatoare stiu care a avut apa distilata si care nu dupa cat de multe depuneri sunt si cat de corodate.Chiar daca pare ilogic sa dai banii tot pe o apa faptul ca protejeaza mult mai mult pe interior instalatia de racire se amortizeaza in timp, si ca o paranteza radiatoarele noi cu saraciile de garnituri la capete unde vin serizate bazinele cedeaza mult mai repede de la antigel prea concentrat,sau mineralele pe care le contine apa de la robinet....
Kelysman
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2019
- Mesaj Privat
- GRoiescu23
- *
- 1 mesaje
- din 25 Sep 2023
GRoiescu23
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2023
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
nfudulu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2007
- Mesaj Privat