Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Schimbat distribuția.Motorul ,,toarce,, silențios.
P.S.
-arc întinzãtor hidraulic (vechi) lanț = rupt în 3 bucãți în interior pistonaș;
-kit nou GM venit incomplet fãrã șaibe frontale pinioane axe came;
-montat pinioane axe came vechi dupã verificare vizualã atentã și mãsuratã cu șublerul(mãsurat cote grosimi dinți pinion,distanța între dinți și adâncime canal între dinți comparativ cu cote lãrgime interior zale lanț nou cât și a modului cum calcã lanțul nou pe pinioanele vechi);
-am renunțat deocamdatã la schimbat simeringuri supape.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am spus sa ma suni, saibe aveai dar nu stiai unde.
Surub vibrochen nou , la axe noi ?
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am pus șuruburi noi peste tot inclusiv la ghidajul lanțului de deasupra pinioanelor(toate șuruburile noi erau în kit).
Am schimbat și simering vibrochen/arbore cotit și garnitura capac culbutori.
Unde gãsesc separat numai șaibe frontale pinioane axe came ? Ce cod au ? Sunt compatibile/se potrivesc de la altceva?
(pinioanele noi care mi-au rãmas+șaibe frontale pinioane+șuruburi noi fixare pinioane axe came-am primit douã perechi-aș vrea sã le vând).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ma suni.
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare! Legat de un RK la un Z14XEP am intalnit 2 chesti ciudate, intr-un bolt de ghidaj al blocului pentru chiuloasa am intalnit o solutie care semana cu un pamant un pic verzui dar avea un miros ciudat, nu era de mizerie cu ulei stransa si daca te gandesti logic nu prea avea cum sa se stranga acolo.
Intrebarea este: are vreun scop sa fie acolo sau il pot curata?

A doua chestie ciudata la axele cu came am gasit in gaurile in partea in care bagi cala, dopuri din plastic/ceramica faramitate. Le-am dat jos si am constatat ca gaura e in tot corpul axei cu came. Am dat cu spray de frane in interior sa scot toate ramasitele de dop si a iesit o gramada de mizerie ce pare a fi rugina sau pilitura de fonta de cand au fost rectificate.
Ce pot pune in acele gauri pentru a evita ca murdaria care probabil mai e in interior sau se va mai desprinde de acolo sa ajunga in motor? M-am gandit la poxilina pt metal sau un adeziv epoxidic pt metal.

Multumesc anticipat!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La ghigaj cireti ci peria de sarma sau mai elegant su solvent si periute dinti.
La gaura din ax cureti, bagi o sarma si scoti tot, nu pui dop. Restirile din poza par a fi de sa o supapa.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La biele suruburi noi pe original, la chiulasa rectificate supapele si scaunul lor plus simeringuri noi.
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns. Ca sa va faceti o idee de cum arata aceasta supapa/dop de la axa cu came o sa il desenez cum arata initial in sectiune. Nu mai tine minte exact daca acel inel din poza daca venea spre varf sau mai in spate ca in desen.

Legat de al doilea raspuns ma intereseaza si pe mine, si de unde inteleg ca nu am voie sa refolosesc suruburile de la biele chiar daca nu schimb cuzinetii ci doar desfac pistoanele, nu?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Suruburile capac biela sunt de unica folosinta, au o usoara deformare plastica, identic cel vibrochen si axe came, chiulasa clar. Asa spune GM si un amic nu si nu ca el pleaca in wikend la socri, intors pe platforma sambata noaptea.
Grija la cuzineti si semicuzineti, fix identi ii pui, nu amesteci alba neagra.
De dop chiar nu am fost curios daca are axul vezi daca apare ca piesa distincta in catalog.
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am inteles domnul Cuciureanu, invat si eu la de la profesori Very Happy Am sa schimb si suruburile de la biela, celelalte toate au fost comandate deja pe original la reprezentanta.
Cuzinetii nici nu i-am dat jos tocmai ca ii poti incurca foarte usor. Imediat dupa demontare am pus capacul bielei si am strans suruburile la mana ca sa nu poate pica.
Dop-ul din pacate nu il gasesc nicaieri nici in catalog nici pe net ca poza. Deci vine ca parte din axa. O sa curat bine interiorul si asa raman. Acele dopuri erau sparte dinainte dar din cauza mizeriei si uleiului nu au picat de acolo, altfel cred ca distrugeau motorul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Teprezenyanta are de regula pretiri mai mari decat magazinul din proximitate.
Grija la semicuzineti axe came, cum ii scoti asa pui pe un carton si fixati cu suruburile lor.
Tot ce este filet interior sau exterior curayat cu sprai frane cu tevusta sau imersie in nitrodiluant. Preferabil pasta blocare la suruburi, medie sau silicon ca oricum vei cumpara un tub victor, la prezoane chiulasa set victor si nu pui nimic pe filet.
Ungerea la axe se face prin chiulasa, nu prin gaurica din ax, desfunzi tot ce este gaurica se ungere sau racire.
Este multa treaba jegoasa si meticuloasa dar numai asa ai calitate si pleci la drum linisti.
Daca ai neclatitati, ma sini ca este greu sa remediezi o greseala facuta intr o secunda.
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
10 lei din pacate este pretul cel mai mic pt suruburile de biela la autokarma. Garnituri am luat victor toate, si FAI la capac desi cea veche parea schimbata recent, suruburi chiulasa tot victor, silicon la fel victor pentru cele 3 imbinari chiulasa, bloc si capac distributie. La chiulasa am vazut ca unii ung cu putin ulei suruburile sau vaselina de montaj motoare ca sa se stranga corect suruburile la cuplu, nu stiu cat de ok este? Pasta blocare pentru restu am ceva de la mannol pana in M20.
La suruburile de la semicuzineti axa nu am tinut cont de pozitie ci doar de semicuzinet si la orientarea lui. Unul din semicuzineti a prins ceva mizerie si a zgariat un pic axa, sper ca nu o sa fie probleme.
Axele nu au buza de uzura pe came dar totusi la ultima cama de pe admise de la pistonul 4 a fost o deficienta de ulei si are un pic de buza.
Chiulasa am trimis-o la niste baieti aici in Bucuresti sa ii fac RK complet, curatare supape, rectificare scaune, simeringuri, planat NUMAI daca e necesar am cerut sub 0.1 daca se poate. De curatat o sa o curete ei cap coada inainte de a se apuca de treaba intr-o masina cu niste solutii fierbinti. Am mai facut la ei si iese zici ca e noua.
Suruburile de la baie si capac distributie au necesitat curatare mecanica la perie de alama pentru ca erau pline de silicon. Cine a mai umblat la motor in Germania a pierdut si din ele vreo 3 si nici nu a avut incredere in garnituri si a pus silicon peste tot pentru ca am gasit silicon in sorb la greu.

Motivul pentru care m-am apucat de motor este ca aveam compresie 8bar, iar apa ajungea in ulei atat de mult incat cand am desfacut capacul aveam urme de urgina superficiale pe came. Iar la rotirea motorului cu capacul chiulasei dat jos se auzea compresia cum scapa pe undeva bolborosind prin motor/traseu apa. Urme de rugina erau si in galeria de evacuare deci antigelul probabil se ducea peste tot. Segmentii de ungere erau blocati complet de la depuneri Sad

Daca intampin probleme la asamblare va cer ajutorul. Multumesc frumos!
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am revenit si cu o concluzie rapida dupa RK. Motorul merge rotund, eroare P0340 a disparut si momentan nu a reaparut. Am lasat sa mearga in gol 30 de minute sa ajunga la temperatura si sa se aeriseasca instalatia de racire si am facut o masuratoare de compresie la cald si a iesit 10.5 / 10.7 / 10,5 / 10,5 bari. Sincer nu stiu cat trebuie sa aiba Z14XEP de fabrica, dar mai am o a doua Corsa tot cu Z14XEP si are 11 bari pe toate pistoanele avand in vedere ca are in jur de 170000km. Masina nu este deplasabila deoarece au expirat numerele rosii. Oare dupa ce voi merge cativa km cu masina si in sarcina, compresia va creste avand in vedere ca poate segmentii nu s-au pasuit complet?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Compresia este mica , ori scula ori erori la montare.
Faza cu pasuitul este vrajeala la motoarele noi, tinea acum o suta de ani cand se lucra la milimetru acum la micron si benzina avea cifra octanica un 25.
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Este foarte ciudat pentru ca totul a fost facut ca la carte, strans cu dinamometrica + goniometru pt unghiuri. Garnitura victor si segmenti Mahle ca cei de fabrica. Am verificat tolerantele la segmenti in bloc si in piston si totul era ok in parametrii. Chiulasa a fost planata sub 10 zecimi iar blocul a fost curatat foarte bine. Ce este drept nu am verificat ovalitatea cilindrilor. Sunt niste pete pe cilindrii probabil de la apa care a ajuns in capul pistonului inainte. La mana nu este nimic sesizabil si se vede si honuiala de fabrica daca te uiti atent.

Cand am verificat compresia era bateria cam slaba posibil din cauza ei sa nu fi masurat corect.
Mai am 2 Corse cu motoare z12xep si z14xep si la ele au iesit 10-11 bari deci tot cam la fel.

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite daca te ajuta
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cilindrul este honuit ulterior prosteste, compromis daca nu se face profi. Urmele trebuie sa fie la 90grd sau 45 depinde de producator. Tu ai urme verticale gen bujie sparta si agatata. Pistonul jos are joc, ovalizare posibil joc mare.
Nu trebuie ceas comparator, ajunge un segment rotit si vezi inttefier prin rotire.
Din poze eu vad bloc compromis, merge honuit dar profi si il scoti.
Sementi mahle sunt bunicei, mergi pe goetze.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca s-au schimbat in chiulasa supape si s-au rectificat scaune o sa dureze ceva mii de km pâna se aseaza perfect si dupa aceea compresia va mai creste cu ceva. Eu as lua compresia la motor dupa urmatorii 5.000km, si inca odata la 10.000km de la reparatie. Nu am motor pe benzina, dar la diesel dupa RK chiulasa doar la 5 supape din 16 nu lacrima nimic cu petrol turnat pentru verificare etanseitate, restul lacrimau putin. In prima iarna am pornit unpic mai greu (in sensul ca motorul invartea ceva mai mult) dar dupa 10.000km motorul porneste la sfert si vara si iarna (exact ca un benzinar).
  • georulz

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca s-a facut honuiala dar stiu ca intra la greu apa in capul pistonului pentru ca garnitura era dusa si mai avea vreo 8 bari. Eu din ce am vazut honuiala de fabrica la 45 in ambele sensuri se vede in poza pe o partea. Ce se vad urme verticale cred ca sunt de la pistonul care a frecat peretii fara ungere corespunzatoare pentru ca segmentii de ungere erau ancrasati complet.
Chiuloasa e facuta profi cu aceleasi supape curatate, verificate si rectificate, la fel si scaunele, iar cei de acolo nu cred ca mai fac teste cu benzina de ani de zile la supape acum in mai toate atelierele specializate de chiuloase am vazut ca se face verificare prin vaccumare pe port de admisie/ evacuare si se verifica sa tina la -1bar cu supapa introdusa pe scaun.
Nu mi-a placut deloc fizica dar legat de compresie conform raportului 10.5 ar rezulta o compresie de 10.5 x 1.01325 = 10.64 bari la standardul atmosferic de 760 mm Hg. Nu stiu daca calculul este corect deoarece nimeni nu mi-a zis concret cat trebui sa aiba un motor de genul bun.
O sa reiau compresia dupa ceva km si o sa pun si bateria pe redresor inainte, iar apoi la 5000 km.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut !
De aproximativ 6 luni de zile a apãrut un țãcãnit periodic intens la motor în timpul deplasãrii.
Problema se manifestã în felul urmãtor:
- înainte de a pleca de pe loc încãlzesc motorul 5 minute pânã ajunge la ralanti(700 rot/min);
- dupã ce parcurg 20-45 km cu viteza de 75-80 km/h , când se încãlzește bine motorul apare țãcãnitul puternic intens de tachet care se manifestã 15-30 secunde dupã care dispare, apoi reapare periodic de câteva ori la diferite intervale scurte de timp în funcție de cum modulez accelerația dupã care țãcãnitul rãmâne stabil și se aude permanent;
- sunetul de bãtaie de tachet este mai puternic și frecvențã intensã atunci când motorul este în sarcinã;
- dacã anterior, țãcãnitul acesta începea la distanțe lungi parcurse, în prezent s-a amplificat manifestându-se la distanțe parcurse mai scurte și apare mai des rãmânând permanent și în oprire cu motorul cald la ralanti (bãtaie de tachet se aude având sunetul și frecvența mai redusã);
-menționez cã bãtaia de tachet nu se aude pânã nu parcurg cel puțin 15-25 km.
- i-am schimbat uleiul și filtrul de ulei de douã ori în 6 luni dar fãrã rezultat zgomotul de bãtaie de tachet a rãmas(în acest interval de timp nu am parcurs 3000 km).
- la bord nu se aprinde și nu s-a aprins pânã acum absolut niciun martor în timpul acestor manifestãri;
- motorul parcã a mai pierdut din putere;
- țeava de eșapament nu este afumatã;
- nivelul uleiului este normal;
* Este posibil sã nu am presiune de ulei suficientã pentru ca tacheții sã se amorseze corespunzãtor sau trebuie sã schimb tacheții ?!
Menționez cã distribuția am schimbat-o anul trecut(2020).
Aștept cu interes sugestii și comentarii pentru a-mi rezolva problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR