adinpop
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2008
- Mesaj Privat
Officer
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
Officer a scris:
Cei de la eds au recomandat inlocuire furtun. Probabil incepe sa cedeze. M-am uitat si eu si e niste ulei mai mult intarit si uscat inspre motor. Nu se poate vedea daca e vreo fisura sau altceva ca e locul prea ingust.
David_Andrei a scris:
Salut. Doar 38000 de mii? Incredibil.... Imi pare rau pentru neplacerile intampinate. De la ce cauza a ajuns ulei pe acel furtun? Stima. o seara buna.
Officer a scris:Am facut si eu revizia si s-a gasit celebrul furtun cu ceva ulei pe el. S-a recomandat schimbarea. O sa il schimb cu unul TAP. Masina are 38.000 km.
Salut. Doar 38000 de mii? Incredibil.... Imi pare rau pentru neplacerile intampinate. De la ce cauza a ajuns ulei pe acel furtun? Stima. o seara buna.
Cei de la eds au recomandat inlocuire furtun. Probabil incepe sa cedeze. M-am uitat si eu si e niste ulei mai mult intarit si uscat inspre motor. Nu se poate vedea daca e vreo fisura sau altceva ca e locul prea ingust.
Intr-un final am schimbat si eu furtunul. 41.000 km la bord. Cel original e intr-adevar murdar de ulei (intarit) dar nu am observat vreo fisura. O sa il curat sa vad. Operatiunea s-a efectuat la EDS si s-a inlocuit si garnitura vaporizator. Nu stiu ce ala dar ma rog, cica trebuia schimbata Cost total 435 ron piese si manopera.
- raducanuionudan
- **
- 55 mesaje
- din 16 Oct 2016
- Insignia 2009 Y20DTL
- Bucuresti
raducanuionudan
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 Y20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2016
- Mesaj Privat
MGalea
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2018
- Mesaj Privat
- ionut vasilian
- **
- 72 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Insignia 2012 a20dt
- Ialomita
ionut vasilian
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Ialomita
- Masina: Insignia 2012 a20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut, și mie dupã 260000 km mi s-a spart furtunul. Pe moment l-am bandajat cu un scoci special cicã și i-am pus 3 coliere. Am gãsit așa ceva pe net și vroiam sã știu dacã se potrivește. Sper sa nu se considere reclama. METZGER 2400141 https://www.epiesa.ro/furtun...28/subcat-102076/ https://www.epiesa.ro/furtun.../ideps-173841840/
puscasum
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2014 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
La 141.000km s-a spart furtunul de intercooler. Interesant este faptul ca am comandat Gates, insa când a venit furtunul am observat cã, pe langa firma Gates imprimata pe furtun, pe partea metalica alaturi de cateva coduri scrise mic era scris și Henn. Am vazut ca a mai scris cineva ca a comandat TAP și scria Henn. Oare Henn sa vina din fabrica? Furtunul pe care l-am inlocuit avea scris pe partea matalica tot Henn, insa nu am mai curatat furtunul sa vad daca mai avea imprimat vreo marca pe el (era prea murdar și ma grabeam). Precizez ca masina e din 2014 si am cumparat-o la cca. 100.000km, așa ca nu știu daca a mai fost schimbat sau nu.
In ceea ce priveste schimbarea furtunului, am fost la un mecanic la care fac mentenanța mașinii și a inceput sã râdã cand i-am zis de scos ornamentul de proiector. A dat scutul jos și in cateva minute a fost schimbat furtunul, folosind colierul original, toata afacerea costându-mã 2 beri reci.
In ceea ce priveste schimbarea furtunului, am fost la un mecanic la care fac mentenanța mașinii și a inceput sã râdã cand i-am zis de scos ornamentul de proiector. A dat scutul jos și in cateva minute a fost schimbat furtunul, folosind colierul original, toata afacerea costându-mã 2 beri reci.
Albz07
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2018
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- LMariusOnciu
- *
- 2 mesaje
- din 27 Jul 2020
LMariusOnciu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2020
- Mesaj Privat
gyzmo a scris:Da,acest cod de eroare este legat si de furtunul de la intercooler,daca ai desfacut acel furtun si l-ai gasit fisurat atunci dupa remediere/inlocuire stergi eroarea si mai efectuezi o diagnoza intrucat este posibil daca filtrul de particule este plin sa-ti mai apara o eroare de la senzorul de presiune diferentiala.Daca este ucazul efectueaza o regenerare fortata pentru a curata filtrul de particule.
CUM SE EFECTUEAZAO REGENERARE FORTATA PENTRU CURATARE A FILTRULUI ?
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
darius_86
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003 Y1.7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Exista 4 posibile defectiuni care duc la spargerea/fisurarea furtunului de la intercooler
1. Filtru de particule infundat de cenusa
2. Trasee de vaacum deteriorate
3. Geometria variabila a turbinei blocata sau o problema la actuatorul turbinei
4. Ruperea suportilor de la radiatoare (valabil la ASTRA J , 1.7 D) si miscarea ansamblului catre furtun duce la erodarea lui mecanica
La masina mea , ASTRA J 1.7 D de 131 CP, am patit 1,3,4 din cele scrise mai sus !
Filtru infundat 85 %
Geometria variabila semiblocata de calamina/reziduri de carbon
Suporti rupti la ansamblul de radiatoare si implicit distrugerea furtunului de la intercooler care este de plastic
In mers , la accelerare apare Eroare P0234 - Power Engine in reduced , OVER BOOST CONDITION - Pozitiv cand furtunul este spart si se pierde presiunea, si NEGATIVE cand presiunea generata de turbina este prea mare, adica ,, cand geometria variabila ramane blocata !
Va doresc sanatate si sper ca am putut sa va fiu de folos
Darius/ ARAD
11.02.2021
1. Filtru de particule infundat de cenusa
2. Trasee de vaacum deteriorate
3. Geometria variabila a turbinei blocata sau o problema la actuatorul turbinei
4. Ruperea suportilor de la radiatoare (valabil la ASTRA J , 1.7 D) si miscarea ansamblului catre furtun duce la erodarea lui mecanica
La masina mea , ASTRA J 1.7 D de 131 CP, am patit 1,3,4 din cele scrise mai sus !
Filtru infundat 85 %
Geometria variabila semiblocata de calamina/reziduri de carbon
Suporti rupti la ansamblul de radiatoare si implicit distrugerea furtunului de la intercooler care este de plastic
In mers , la accelerare apare Eroare P0234 - Power Engine in reduced , OVER BOOST CONDITION - Pozitiv cand furtunul este spart si se pierde presiunea, si NEGATIVE cand presiunea generata de turbina este prea mare, adica ,, cand geometria variabila ramane blocata !
Va doresc sanatate si sper ca am putut sa va fiu de folos
Darius/ ARAD
11.02.2021
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
primele 3 defectiuni indica faptul ca nu ai masina potrivita. ai luat un diesel cand aveai nevoie de benzinara.
folosesti masina in special in oras si nu faci drumuri de durata mare. . asa infunzi filtrul de particule ca nu poate sa faca regenerarea si asa distrugi turbina ca nu mergi turat sa poata sa faca treaba si sa nu aiba depuneri pe ea.
folosesti masina in special in oras si nu faci drumuri de durata mare. . asa infunzi filtrul de particule ca nu poate sa faca regenerarea si asa distrugi turbina ca nu mergi turat sa poata sa faca treaba si sa nu aiba depuneri pe ea.
RRay
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2014 A20DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2019
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
RRay
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2014 A20DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2019
- Mesaj Privat
- TAlexandru687
- *
- 7 mesaje
- din 19 Jun 2021
TAlexandru687
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2021
- Mesaj Privat
Va salut . Am o Insignia din 2010 si azi am pus-o pe tester sa vad daca sunt probleme pe la ea . Totul ok mai putin 80% filtru de particule . Furtunul de intercooler are ceva depuneri de ulei pe el de la mijloc in jos si de curiozitate am iesit pe autostrada sa vad daca turbina lucreaza . Am dus-o pana in 170/h deci trage .
Furtunul avand ulei pe el , sa il schimb ? Si filtrul acesta , cand ajunge la 100% face singur regenerarea ? Multumesc .
Furtunul avand ulei pe el , sa il schimb ? Si filtrul acesta , cand ajunge la 100% face singur regenerarea ? Multumesc .
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu pe interior conteaza ci pe exterior.
cand ai furtunul murdar de ulei pe exterior inseamna ca este fisurat si masina oricum o sa intre in avarie.
pe interior este normal la o masina din 2010.
trebuia dupa ce faceai 50 Km pe autostrada sa vezi iarasi DPF-ul daca a facut regenerarea.daca nu se mai curata deloc si ramane la 80% este nasol . trebuie sa il dai jos si sa il cureti la un service specializat.
cand ai furtunul murdar de ulei pe exterior inseamna ca este fisurat si masina oricum o sa intre in avarie.
pe interior este normal la o masina din 2010.
trebuia dupa ce faceai 50 Km pe autostrada sa vezi iarasi DPF-ul daca a facut regenerarea.daca nu se mai curata deloc si ramane la 80% este nasol . trebuie sa il dai jos si sa il cureti la un service specializat.
- TAlexandru687
- *
- 7 mesaje
- din 19 Jun 2021
TAlexandru687
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2021
- Mesaj Privat
- MLiviuMunteanu
- *
- 42 mesaje
- din 19 Mar 2022
- Insignia 2016
- Caras-Severin
MLiviuMunteanu
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Insignia 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2022
- Mesaj Privat
paul_fly a scris:Deschid un subiect care trateaza o problema mai veche.
Foarte multi colegi cu aceeasi problema "furtun intercooler spart".
Oare nu am putea face o petitie care sa ajunga la urechile celor de la Opel ?
Poate printre noi sunt persoane care cunosc procedura sau poate s-au mai facut sesizari.
Nu credeti ca Opel ar trebui sa suporte reparatia acelei piese care este foarte slaba din punct de vedere calitativ ?
Nu mi se pare corect ca la o astfel de masina, cu pretentii, sa crape furtunul pentru ca nu ai incalzit motorul corespunzator.
Nu sunt unul dintre cei care dau cheie si pleaca dar nici sa stau in masina 20 min sa ajunga apa la 90 grade, sau in mers sa nu depasesc biciclistul ca-mi crapa furtunul
as fi curios sa facem o lista cu cei care au avut aceasta problema si la cat timp dupa ce au achizitionat masina
E vorba de furtunul ãsta? E de la mine, s-a spart la imbinare.
Foarte multi colegi cu aceeasi problema "furtun intercooler spart".
Oare nu am putea face o petitie care sa ajunga la urechile celor de la Opel ?
Poate printre noi sunt persoane care cunosc procedura sau poate s-au mai facut sesizari.
Nu credeti ca Opel ar trebui sa suporte reparatia acelei piese care este foarte slaba din punct de vedere calitativ ?
Nu mi se pare corect ca la o astfel de masina, cu pretentii, sa crape furtunul pentru ca nu ai incalzit motorul corespunzator.
Nu sunt unul dintre cei care dau cheie si pleaca dar nici sa stau in masina 20 min sa ajunga apa la 90 grade, sau in mers sa nu depasesc biciclistul ca-mi crapa furtunul
as fi curios sa facem o lista cu cei care au avut aceasta problema si la cat timp dupa ce au achizitionat masina
- MLiviuMunteanu
- *
- 42 mesaje
- din 19 Mar 2022
- Insignia 2016
- Caras-Severin
MLiviuMunteanu
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Insignia 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2022
- Mesaj Privat
Mie mi-a crãpat furtunul intercooler la îmbinarea de la motor. A trebuit sã-l comand tot, nu existã pe bucãți. Am comandat unul nou, 800 ron, plus 100 manopera, total 900 ron.A doua oarã n-am sã-l mai schimb, ci am sã-l repar românește. L-am pãstrat și pe primul, în fond, dupã ce l-am studiat și am mai discutat și cu alți cunoscãtori, poate fi sertizat și montat din nou, dupã reparare.