- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Am observat o marire a consumului instantaneu la relanti de la 0.4-0.5 l/h la 0.6-0.7 l/h fara sa intervina vreo modificare a comportarii motorului in mers.
Turatia de relanti a ramas aceeiasi, adica aprox 675 rot/min.
Momentul se suprapune unei alimentari la Petrom cu benzina CO95 aditivata cu etanol in proportie marita (10% daca imi amintesc corect; anul trecut proportie era parca de 5%).
Nu cred ca asta este cauza, dar am considerat ca este bine sa mentionez acest lucru. Am schimbat uleiul (GM 5W30 cu care a functionat de la inceput), filtrul de ulei si de aer, dar consumul la relanti a ramas marit. Am verificat bujiile Champion (au 25000 Km) si sunt ok. Nu consuma ulei. Consumul de benzina in oras (mers normal, nu agresiv) este intre 7 si 8%, in functie de ora si traficul din Buc.
Afisajul din bord semnaleaza cresterea consumului cand functioneaza aerul conditionat. La testul cu pedala nu sunt erori stocate.
Masina are 5 ani (unic proprietar), 25000 km (60-70% urban) si nu a necesitat decat consumabile.
Idei?
MODEL: Corsa D
MOTOR: A12XER
Turatia de relanti a ramas aceeiasi, adica aprox 675 rot/min.
Momentul se suprapune unei alimentari la Petrom cu benzina CO95 aditivata cu etanol in proportie marita (10% daca imi amintesc corect; anul trecut proportie era parca de 5%).
Nu cred ca asta este cauza, dar am considerat ca este bine sa mentionez acest lucru. Am schimbat uleiul (GM 5W30 cu care a functionat de la inceput), filtrul de ulei si de aer, dar consumul la relanti a ramas marit. Am verificat bujiile Champion (au 25000 Km) si sunt ok. Nu consuma ulei. Consumul de benzina in oras (mers normal, nu agresiv) este intre 7 si 8%, in functie de ora si traficul din Buc.
Afisajul din bord semnaleaza cresterea consumului cand functioneaza aerul conditionat. La testul cu pedala nu sunt erori stocate.
Masina are 5 ani (unic proprietar), 25000 km (60-70% urban) si nu a necesitat decat consumabile.
Idei?
MODEL: Corsa D
MOTOR: A12XER
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
incearca cu benzina cu cifra octanica mare ,99 si cealalta problema ,da creste consumul la funct. ac schimband bujii filtre si ulei e un lucru f bun.sunt primele criterii de funct in conditii bune a motorului si a celorlalte angrenaje,pompa ulei ,ax came etc.....
si nu-ti face probleme ptr un consum putin marit,,,,,,,,,,,,,asta depinde de stil condus conditii de trafic vreme,,,in rest drumuri bune!
si nu-ti face probleme ptr un consum putin marit,,,,,,,,,,,,,asta depinde de stil condus conditii de trafic vreme,,,in rest drumuri bune!
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
S-a remediat consumul la relanti.
Acum ceva timp am facut un drum extraurban si am vrut sa utilizez Cruise Control.
Nu a functionat.
La revenire am cercetat cauza si din aproape in aproape am observat ca acel comutator actionat de pedala de ambreiaj nu era impins suficient la revenirea pedalei, astfel incat nu intrerupea circuitul.
Am montat un distantier pe pedala care sa impinga suficient de mult (la revenirea pedalei de ambreiaj) partea mobila a comutatorului (care este ok, verificat cu un aparat de masura) si Cruise controlul si-a revenit.
In acelasi timp a revenit si consumul la relanti 0.4-0.5 l/h de la 0.6-0.7 l/h.
Exista o legatura intre consumul marit la relanti si acel comutator sau este o pura coincidenta?
PS Intre timp am curatat MAF, MAP si throttle body cu spray de contacte si alcool izopropilic, dar fara nici un efect (erau curate). La EGR nu am ajuns (inca).
Acum ceva timp am facut un drum extraurban si am vrut sa utilizez Cruise Control.
Nu a functionat.
La revenire am cercetat cauza si din aproape in aproape am observat ca acel comutator actionat de pedala de ambreiaj nu era impins suficient la revenirea pedalei, astfel incat nu intrerupea circuitul.
Am montat un distantier pe pedala care sa impinga suficient de mult (la revenirea pedalei de ambreiaj) partea mobila a comutatorului (care este ok, verificat cu un aparat de masura) si Cruise controlul si-a revenit.
In acelasi timp a revenit si consumul la relanti 0.4-0.5 l/h de la 0.6-0.7 l/h.
Exista o legatura intre consumul marit la relanti si acel comutator sau este o pura coincidenta?
PS Intre timp am curatat MAF, MAP si throttle body cu spray de contacte si alcool izopropilic, dar fara nici un efect (erau curate). La EGR nu am ajuns (inca).
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Sa va zic si voua; poate nu repetati eroare (in ciuda avertismentelor repetate de pe net in legatura cu folosirea "cleanerelor" de ocazie).
M-a pus naiba si am dat cu cleanerul de contacte pe senzorul MAF (doar este cleaner si contactele trebuie sa ramana curate, nu?).
A doua zi bordul licarea ca un pom de Craciun; se aprindeau aleatoriu diverse luminite galbene, nu rosii; doar cel galben cu motorasul (nu masinuta cu cheita) era persistent.
Consumul explodase dupa ce cateva minute arata cuminte la relanti 0.4-0.5 l/h. In oras sarea de 14 l/100 km.
Am scos senzorul si l-am imersat pentru 24 de ore in alcool izopropilic; uscat timp de cateva ore si apoi montat.
Bordul curat ... am facut un drum de 120 km si ... liniste, totul normal. Consum afara 5.7 l/100 km (mers normal, nu agresiv, dar nici la consum in zona 80-110 km/h). La relanti 0.4-0.5 l/h.
Sper sa ramana asa, voi urmari.
Poate am noroc, deja pregatisem 500 lei si gasisem un magazin fizic aproape de mine care il avea fizic pe stoc (identic cu cel de pe masina BOSCH 0280218268).
A12XER, 25.000 km si 5 ani
M-a pus naiba si am dat cu cleanerul de contacte pe senzorul MAF (doar este cleaner si contactele trebuie sa ramana curate, nu?).
A doua zi bordul licarea ca un pom de Craciun; se aprindeau aleatoriu diverse luminite galbene, nu rosii; doar cel galben cu motorasul (nu masinuta cu cheita) era persistent.
Consumul explodase dupa ce cateva minute arata cuminte la relanti 0.4-0.5 l/h. In oras sarea de 14 l/100 km.
Am scos senzorul si l-am imersat pentru 24 de ore in alcool izopropilic; uscat timp de cateva ore si apoi montat.
Bordul curat ... am facut un drum de 120 km si ... liniste, totul normal. Consum afara 5.7 l/100 km (mers normal, nu agresiv, dar nici la consum in zona 80-110 km/h). La relanti 0.4-0.5 l/h.
Sper sa ramana asa, voi urmari.
Poate am noroc, deja pregatisem 500 lei si gasisem un magazin fizic aproape de mine care il avea fizic pe stoc (identic cu cel de pe masina BOSCH 0280218268).
A12XER, 25.000 km si 5 ani
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
N-am avut noroc.
Minunea a tinut cateva zile si martorul engine a revenit ... consumul a crescut semnificativ, asa ca mi-am subtiat portofelul si am cumparat MAF si MAP noi, originali Bosch. Apoi procedura de calibrare ECU cu noi senzori.
Toate ok, doar ca a aparut martorul ESP, dar asta s-a rezolvat cu o recalibrare (se pare ca ESP a aparut datorita deconectarii bateriei timp de 30 min inainte de calibrarea ECU)
PS Nu sunt convins ca era necesara si schimbarea MAP.
PS 2 Cleaner de contacte care nu lasa reziduuri! Ca sa repar ce a stricat am cheltuit de cca 15 ori valoarea lui; si asta faca a socoti deranjul
Minunea a tinut cateva zile si martorul engine a revenit ... consumul a crescut semnificativ, asa ca mi-am subtiat portofelul si am cumparat MAF si MAP noi, originali Bosch. Apoi procedura de calibrare ECU cu noi senzori.
Toate ok, doar ca a aparut martorul ESP, dar asta s-a rezolvat cu o recalibrare (se pare ca ESP a aparut datorita deconectarii bateriei timp de 30 min inainte de calibrarea ECU)
PS Nu sunt convins ca era necesara si schimbarea MAP.
PS 2 Cleaner de contacte care nu lasa reziduuri! Ca sa repar ce a stricat am cheltuit de cca 15 ori valoarea lui; si asta faca a socoti deranjul
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Am schimbat si comutatorul de la pedala de ambreiaj.
Noroc cu foaia user guide din cutie care indica toti pasii pt montare-demontare-reglare (inclusiv modalitatea de lungire a tijei).
Puteam economisi pretul lui daca binevoia cineva sa indice cum se lungeste tija. Probabil ca problema i s-a parut puerila. Si asa este, dar asta doar dupa ce stii deja.
Noroc cu foaia user guide din cutie care indica toti pasii pt montare-demontare-reglare (inclusiv modalitatea de lungire a tijei).
Puteam economisi pretul lui daca binevoia cineva sa indice cum se lungeste tija. Probabil ca problema i s-a parut puerila. Si asa este, dar asta doar dupa ce stii deja.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- turmol
- OP
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Pentru MAF se foloseste doar spray special pentru MAF.
Il curat din 2 in 2 ani si niciodata nu au fost probleme.
Consumul la relanti e legat de temperatura si umiditatea exterioara, consumatori de pe masina (de ex. acum pe caldura asta chiar daca tu opresti toti consumatorii, iti poate porni ventilatorul de la radiator).
Ca si colegul de mai sus iti recomand benzina Petrom 99 sau OMV 100, cu care merg foarte bine toate motoarele din seria asta.
Tot din cauza caldurii, e posibil sa mearga cu amestec mai bogat, ca sa nu faca detonatii. Cu o benzina cu CO mai mare, deci o rezistenta mai mare la autoaprindere, e altceva.
P.S. Nu mai cauta EGR-ul ca nu are.
Acest motor isi face functia EGR prin valve overlapping (asa zisul EGR intern), cu ajutorul distributiei variabile.
Il curat din 2 in 2 ani si niciodata nu au fost probleme.
Consumul la relanti e legat de temperatura si umiditatea exterioara, consumatori de pe masina (de ex. acum pe caldura asta chiar daca tu opresti toti consumatorii, iti poate porni ventilatorul de la radiator).
Ca si colegul de mai sus iti recomand benzina Petrom 99 sau OMV 100, cu care merg foarte bine toate motoarele din seria asta.
Tot din cauza caldurii, e posibil sa mearga cu amestec mai bogat, ca sa nu faca detonatii. Cu o benzina cu CO mai mare, deci o rezistenta mai mare la autoaprindere, e altceva.
P.S. Nu mai cauta EGR-ul ca nu are.
Acest motor isi face functia EGR prin valve overlapping (asa zisul EGR intern), cu ajutorul distributiei variabile.