Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am observat o marire a consumului instantaneu la relanti de la 0.4-0.5 l/h la 0.6-0.7 l/h fara sa intervina vreo modificare a comportarii motorului in mers.
Turatia de relanti a ramas aceeiasi, adica aprox 675 rot/min.
Momentul se suprapune unei alimentari la Petrom cu benzina CO95 aditivata cu etanol in proportie marita (10% daca imi amintesc corect; anul trecut proportie era parca de 5%).
Nu cred ca asta este cauza, dar am considerat ca este bine sa mentionez acest lucru. Am schimbat uleiul (GM 5W30 cu care a functionat de la inceput), filtrul de ulei si de aer, dar consumul la relanti a ramas marit. Am verificat bujiile Champion (au 25000 Km) si sunt ok. Nu consuma ulei. Consumul de benzina in oras (mers normal, nu agresiv) este intre 7 si 8%, in functie de ora si traficul din Buc.
Afisajul din bord semnaleaza cresterea consumului cand functioneaza aerul conditionat. La testul cu pedala nu sunt erori stocate.
Masina are 5 ani (unic proprietar), 25000 km (60-70% urban) si nu a necesitat decat consumabile.
Idei?



MODEL: Corsa D
MOTOR: A12XER
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
incearca cu benzina cu cifra octanica mare ,99 si cealalta problema ,da creste consumul la funct. ac schimband bujii filtre si ulei e un lucru f bun.sunt primele criterii de funct in conditii bune a motorului si a celorlalte angrenaje,pompa ulei ,ax came etc.....
si nu-ti face probleme ptr un consum putin marit,,,,,,,,,,,,,asta depinde de stil condus conditii de trafic vreme,,,in rest drumuri bune!
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Nu este problema de consum marit; ma gandesc sa nu se fi dereglat ceva
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
incearca sa circuli un timp cu benzina cu c o de99 si pe urma mai vezi,,,daca merge nu-ti face probleme si nu ai diferite simptome la motor,,,,
daca la test pedale nu sunt erori,,,este ok! Respect! Respect! Respect!
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am mers 5 ani numai cu CO95 si deodata ceva s-a schimbat. O fi problema de clapeta de acceleratie sau EGR care ar necesita curatare? Sau proportia de etanol din benzina prea mare?Asta la prima alimentare cu noua proportie de etanol in benzina.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
oricum curata egr f bine,tb clapeta acceleratie orificiul din trhotle,si benzina premium,,,nu strica o cura de benzina buna,,uneori,,,asa fac si eu,,,,1,2 luni cu benzina buna si pe urma,,,cu de aia de 95,, si e ok,,,a mea e astra g caravan 2001 1,6 16 valve./101 cai.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc; o sa incep cu ce este mai comod: benzina CO98 sau chiar 100 de la MOL
Am mers mai turat in ultima perioada ... am zis poate, poate. Dar nu a functionat Rolling Eyes
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
S-a remediat consumul la relanti.
Acum ceva timp am facut un drum extraurban si am vrut sa utilizez Cruise Control.
Nu a functionat.
La revenire am cercetat cauza si din aproape in aproape am observat ca acel comutator actionat de pedala de ambreiaj nu era impins suficient la revenirea pedalei, astfel incat nu intrerupea circuitul.
Am montat un distantier pe pedala care sa impinga suficient de mult (la revenirea pedalei de ambreiaj) partea mobila a comutatorului (care este ok, verificat cu un aparat de masura) si Cruise controlul si-a revenit.
In acelasi timp a revenit si consumul la relanti 0.4-0.5 l/h de la 0.6-0.7 l/h.
Exista o legatura intre consumul marit la relanti si acel comutator sau este o pura coincidenta?

PS Intre timp am curatat MAF, MAP si throttle body cu spray de contacte si alcool izopropilic, dar fara nici un efect (erau curate). La EGR nu am ajuns (inca).
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@turmol
Lungimea tijei la switch-ul de ambreiaj este ajustabilã(pânã la un punct). Ar fi trebuit sã încerci sã reajustezi...adicã sã o lungești.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Cum se poate ajusta tija? prin rotire?
Este foarte inghesuit acolo si nu am reusit sa apas cele 2 cleme ca sa scot afara comutatorul sa ma lamuresc
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Sa va zic si voua; poate nu repetati eroare (in ciuda avertismentelor repetate de pe net in legatura cu folosirea "cleanerelor" de ocazie).
M-a pus naiba si am dat cu cleanerul de contacte pe senzorul MAF (doar este cleaner si contactele trebuie sa ramana curate, nu?).
A doua zi bordul licarea ca un pom de Craciun; se aprindeau aleatoriu diverse luminite galbene, nu rosii; doar cel galben cu motorasul (nu masinuta cu cheita) era persistent.
Consumul explodase dupa ce cateva minute arata cuminte la relanti 0.4-0.5 l/h. In oras sarea de 14 l/100 km.
Am scos senzorul si l-am imersat pentru 24 de ore in alcool izopropilic; uscat timp de cateva ore si apoi montat.
Bordul curat ... am facut un drum de 120 km si ... liniste, totul normal. Consum afara 5.7 l/100 km (mers normal, nu agresiv, dar nici la consum in zona 80-110 km/h). La relanti 0.4-0.5 l/h.
Sper sa ramana asa, voi urmari.
Poate am noroc, deja pregatisem 500 lei si gasisem un magazin fizic aproape de mine care il avea fizic pe stoc (identic cu cel de pe masina BOSCH 0280218268).

A12XER, 25.000 km si 5 ani
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
N-am avut noroc.
Minunea a tinut cateva zile si martorul engine a revenit ... consumul a crescut semnificativ, asa ca mi-am subtiat portofelul si am cumparat MAF si MAP noi, originali Bosch. Apoi procedura de calibrare ECU cu noi senzori.
Toate ok, doar ca a aparut martorul ESP, dar asta s-a rezolvat cu o recalibrare (se pare ca ESP a aparut datorita deconectarii bateriei timp de 30 min inainte de calibrarea ECU)
PS Nu sunt convins ca era necesara si schimbarea MAP.
PS 2 Cleaner de contacte care nu lasa reziduuri! Ca sa repar ce a stricat am cheltuit de cca 15 ori valoarea lui; si asta faca a socoti deranjul
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am schimbat si comutatorul de la pedala de ambreiaj.
Noroc cu foaia user guide din cutie care indica toti pasii pt montare-demontare-reglare (inclusiv modalitatea de lungire a tijei).
Puteam economisi pretul lui daca binevoia cineva sa indice cum se lungeste tija. Probabil ca problema i s-a parut puerila. Si asa este, dar asta doar dupa ce stii deja.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Acum pune si tu foaia de user guide pe forum, poate mai are cineva nevoie.
Imi pare rau ca nu ai primit ajutor Sad
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
User guide pt comutator pedala ambreiaj


poate are cineva nevoie
  • wud

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pentru MAF se foloseste doar spray special pentru MAF.
Il curat din 2 in 2 ani si niciodata nu au fost probleme.
Consumul la relanti e legat de temperatura si umiditatea exterioara, consumatori de pe masina (de ex. acum pe caldura asta chiar daca tu opresti toti consumatorii, iti poate porni ventilatorul de la radiator).
Ca si colegul de mai sus iti recomand benzina Petrom 99 sau OMV 100, cu care merg foarte bine toate motoarele din seria asta.
Tot din cauza caldurii, e posibil sa mearga cu amestec mai bogat, ca sa nu faca detonatii. Cu o benzina cu CO mai mare, deci o rezistenta mai mare la autoaprindere, e altceva.

P.S. Nu mai cauta EGR-ul ca nu are.
Acest motor isi face functia EGR prin valve overlapping (asa zisul EGR intern), cu ajutorul distributiei variabile.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR