SElena533
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca vrei detalii tehnice amanuntite, sunt deja pe forum, sau le poti solicita si iti vor fi date, dar pentru acele detalii, ar trebui sa ai pe cineva care sa le si urmareasca, verifice si eventual sa remedieze problema, altfel iarasi or sa piarda colegii timp pentru a ti le furniza si vor ramane cu timpul pierdut.
Oricum, un motor diesel, la temperaturile exterioare din prezent, nu ar trebui sa fiarba asa repede si cu treapta 2 functionala, ar trebui sa poti merge multisor...
Ar trebui testate ambele ventilatoare daca sunt functionale pe ambele trepte, sigurantele pentru ventilatoare comandate direct).
Ca o parere personala, pe langa problema cu ventilatoarele, mai ai cel putin o problema si eu m-as gandi la urmatoarele variante:
- instalatia de lichid de racire nu este presurizata (nu este etansa pe undeva si deci nu este asigurata presiunea necesara, astfel ca, apa fierbe undeva pe la 98 - 100 de grade ... inainte sa porneasca treapta 2 a ventilatoarelor);
- termostat blocat pe inchis;
- pompa de apa nu asigura debitul necesar instalatiei;
- ai doar antigel concentrat in instalatie, astfel transferul termic nu se realizeaza corect (putin probabil);
- inca o cauza posibila, pe care eu nu vreau sa o enumar, sper sa nu fie cazul sa afli de ea.
SElena533
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2020
- Mesaj Privat
Da sunt doua ventilatoare, unul pe interior care este pentru radiatorul de apa și unul pe exterior pentru radiatorul de AC. Ambele știu ca funcționeazã, însã nu cum ar trebui. Spre exemplu când am schimbat calculatorul, crezând ca asta este problema, porneau ambele ventilatoare normal, cel de AC când porneam ac, cel de apa când apa atingea aprox. 90 grade, dar în momentul în care temperatura apei creștea mai mult de 90, cel de AC se oprea și cel de apa mergea la o turație mai mica nefãcând fațã. Eu și mecanicul care se ocupa de mașinã mea și o cunoaște destul de bine efectiv acum nu ne dam seama care este problema, și ce putem sa ii facem.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,628 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,628
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Problema cu privire la ventilatoare, se rezolva cu o diagnoza facuta cu simtul raspunderii, nu doar citit coduri de eroare si apoi, remediata cauza.
Problema cu fiertul mult prea repede: la presiunea atmosferica, apa fierbe undeva la 98 - 100 de grade (depinde mult de altitudine) iar pentru a muta punctul de fierbere undeva pe la 120 de grade sau chiar mai sus (nu stiu exact valoarea), s-a apelat la a tine instalatia la o anumita presiune, constanta, Daca ai o scapare pe circuitul de apa/antigel(supapa din busonul de umplere, por sau fisura pe un furtun, etc.), presiunea scade si apa fierbe mai repede.
Scuze pentru divagatie.
SElena533
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2020
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Cand ventilatoarele nu merg sau merg prea tare chiar si dupa ce ai oprit motorul, cauzele pot fi:
1. calculatorul de racire - l-ai schimbat
2. senzorul de temperatura
3. rezistenta uneia sau mai multor trepte de viteza a ventilatoarelor
Ca masura de protectie la supra-incalzire, Opel a proiectat rezistenta ultimei trepte, denumita si treapta de avarie, astfel incat sa nu se arda niciodata.
In alte cuvinte, daca exista o problema cu 1, 2 sau 3, ventilatorul intra in modul de avarie (turatie maxima) ca sa tina motorul in temperatura normala.
Daca apa fierbe, si aici imi doresc sa ma insel, e posibil ca garnitura de chiulasa sa fie arsa - simptomul clasic este fierberea motorului la scurt timp dupa pornire.
Verifica si alt service sau alt mecanic
- Dumitru Ionel
- *
- 39 mesaje
- din 14 Nov 2008
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
Dumitru Ionel
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2008
- Mesaj Privat
Inca ceva: aceste ventilatoare nu ar trebui sa aiba - (minus) permanent?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat