Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • SElena533

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Bunã ziua, sunt noua pe grup și am si eu o problema cu un Opel Astra g 1.7 CDTI an fabricație 2005. Am pãțit de 2 ori sa îmi fiarbã motorul, ventilatorul de rãcire nu funcționeazã normal, la ultimul tester mi sa spus ca funcționeazã doar în treapta 2 de putere, am schimbat calculatorul (cel din stânga de sub bara) am verificat cablajul, am schimbat sonda de alimentare care este lânga radiatoare, și tot nu funcționeazã. Am doi martori aprinși în bord, bateria cu steluța și mașinã cu cheie. Care ar putea fi problema? Ce pot sa ii fac? Nu pot sa merg foarte mult cu ea, imediat ce se încãlzește mai tare, apa da pe afara.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa fie doua ventilatoare de racire, fiecare cu cate doua trepte de viteza (turatie redusa si turatie maxima), dar pentrua fi siguri, ar trebui sa ne dai exact codul de motor.
Daca vrei detalii tehnice amanuntite, sunt deja pe forum, sau le poti solicita si iti vor fi date, dar pentru acele detalii, ar trebui sa ai pe cineva care sa le si urmareasca, verifice si eventual sa remedieze problema, altfel iarasi or sa piarda colegii timp pentru a ti le furniza si vor ramane cu timpul pierdut.
Oricum, un motor diesel, la temperaturile exterioare din prezent, nu ar trebui sa fiarba asa repede si cu treapta 2 functionala, ar trebui sa poti merge multisor...
Ar trebui testate ambele ventilatoare daca sunt functionale pe ambele trepte, sigurantele pentru ventilatoare comandate direct).
Ca o parere personala, pe langa problema cu ventilatoarele, mai ai cel putin o problema si eu m-as gandi la urmatoarele variante:
- instalatia de lichid de racire nu este presurizata (nu este etansa pe undeva si deci nu este asigurata presiunea necesara, astfel ca, apa fierbe undeva pe la 98 - 100 de grade ... inainte sa porneasca treapta 2 a ventilatoarelor);
- termostat blocat pe inchis;
- pompa de apa nu asigura debitul necesar instalatiei;
- ai doar antigel concentrat in instalatie, astfel transferul termic nu se realizeaza corect (putin probabil);
- inca o cauza posibila, pe care eu nu vreau sa o enumar, sper sa nu fie cazul sa afli de ea.
  • SElena533

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Am verificat siguranțele toate din ambele tablouri de la motor.
Da sunt doua ventilatoare, unul pe interior care este pentru radiatorul de apa și unul pe exterior pentru radiatorul de AC. Ambele știu ca funcționeazã, însã nu cum ar trebui. Spre exemplu când am schimbat calculatorul, crezând ca asta este problema, porneau ambele ventilatoare normal, cel de AC când porneam ac, cel de apa când apa atingea aprox. 90 grade, dar în momentul în care temperatura apei creștea mai mult de 90, cel de AC se oprea și cel de apa mergea la o turație mai mica nefãcând fațã. Eu și mecanicul care se ocupa de mașinã mea și o cunoaște destul de bine efectiv acum nu ne dam seama care este problema, și ce putem sa ii facem.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

astra g 17cdti este dat ca fiind motorul Z17DTL (80 CP)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Este clar ca ai si o problema cu ventilatoarele sau circuitele lor de gestionare, dar ,eu raman la parerea ca pe langa aceasta, mai ai o problema, prea repede "fierbe apa".
Problema cu privire la ventilatoare, se rezolva cu o diagnoza facuta cu simtul raspunderii, nu doar citit coduri de eroare si apoi, remediata cauza.
Problema cu fiertul mult prea repede: la presiunea atmosferica, apa fierbe undeva la 98 - 100 de grade (depinde mult de altitudine) iar pentru a muta punctul de fierbere undeva pe la 120 de grade sau chiar mai sus (nu stiu exact valoarea), s-a apelat la a tine instalatia la o anumita presiune, constanta, Daca ai o scapare pe circuitul de apa/antigel(supapa din busonul de umplere, por sau fisura pe un furtun, etc.), presiunea scade si apa fierbe mai repede.
Scuze pentru divagatie.
  • SElena533

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2020

  • Mesaj Privat
O sa încercãm sa luam fiecare fir în parte sa mãsurãm fiecare pin de la mufe, pentru ca din ce am mai citit aici în grup fiecare pin trebuie sa primeascã 12 v sau ceva de genul. Asta cu apa nici eu nu o pot întelege, stau 10 minute cu mașina pe loc, pornita, și apa începe sa "bolboroseasca".
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Diagnoza iti da codurile eroare, dar depinde foarte mult de mecanic sa le interpreteze corect.
Cand ventilatoarele nu merg sau merg prea tare chiar si dupa ce ai oprit motorul, cauzele pot fi:
1. calculatorul de racire - l-ai schimbat
2. senzorul de temperatura
3. rezistenta uneia sau mai multor trepte de viteza a ventilatoarelor

Ca masura de protectie la supra-incalzire, Opel a proiectat rezistenta ultimei trepte, denumita si treapta de avarie, astfel incat sa nu se arda niciodata.
In alte cuvinte, daca exista o problema cu 1, 2 sau 3, ventilatorul intra in modul de avarie (turatie maxima) ca sa tina motorul in temperatura normala.

Daca apa fierbe, si aici imi doresc sa ma insel, e posibil ca garnitura de chiulasa sa fie arsa - simptomul clasic este fierberea motorului la scurt timp dupa pornire.
Verifica si alt service sau alt mecanic
  • Dumitru Ionel

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Am un Opel Astra G 1.7CDTI. Problema este ca nu i-mi pornesc ventilatoarele sau merg aiurea. mentionez ca toate sint bune, probate separat cu alimentare directa functioneaza. Cind se incalzeste motorul peste 80 grade pleaca ventilatorul AC la turatie maxima concomitent cu aprinderea stelutei din bord care desi ventilatorul se opreste si reporneste de cite ori este nevoie martorul ramine aprins. Ventilatorul mare de racire nu a pornit dar nici apa nu s-a ridicat peste 90. Daca in acest timp cuplez ACul martorul steluta se aprinde dar ventilatorul AC nu mai pleaca. De retinut ca fara AC cuplat ventilatorul mic lucreaza ca un ventilator de racire cu porniri si opriri succesuve in functie de cerinte dar cu AC cuplat nu mai pleaca deloc. Pe unde ar putea fi buba?
Inca ceva: aceste ventilatoare nu ar trebui sa aiba - (minus) permanent?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

ai sistemul de racire motor echipat cu relee sau cu modul?

doar unul din ventilatoare are masa directa, celalalt isi ia masa prin bobinajul primului.
  • pantalon

  • Mesaje scrise: 652
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Ai gasit raspunsul? E o problema destul de frecventa, depinde cum ti se supraincarca motorul, la relanti sau in mers, daca e la relanti, cel mai probabil e ventilatorul, daca e in mers atunci e mai serios, sunt mai multe cauze.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR