Totul a pornit prin octombrie, cand, in timpul unui drum mai lung (aprox. 50km), am ramas fara caldura in habitaclu (brusc, din mers nu a mai bagat decat aer rece). Nu m-a deranjat prea mult pana acum, deoarece a fost o iarna blanda si am folosit masina pt drumuri scurte prin oras, doar la cumparaturi.
Zilele trecute am avut mai avut un drum mai lung si am tremurat serios, asa ca m-am hotarat sa ii schimb termostatul (identificat ca defect dupa multe cautari pe forumuri).
Asa ca ieri l-am cumparat (codul e pe cutie, in poza) si m-am apucat de treaba (la -4 grade afara). Chinuiala mare la demontare, eu am modelul cu teava metalica la termostat (atentie, in kit este garnitura de la corp, dar dar nu si pe cele doua rotunde de pe stutul termostatului), din doua motive: suruburile termostatului (cel de dedesubt l-am scos pe sub masina abia dupa ce am demontat sonda se presiune ulei) a si tevii se scot foarte greu datorita pozitiei foarte proaste, dar si datorita faptului ca stutul s-a sudat in teava datorita oxidarii si a trebuit sa le demontez impreuna. Mentionez ca nu am dat bara jos si nici nu am avut un prelungitor flexibil, poate era mai usor.
Deci: prima data am dat antigelul jos (mi s-a parut putin, cam 1,5-2l), dar diferenta a curs abia dupa ce am slabit surubul de sus al termostatului (cred ca era blocat si si-a revenit cand am desfacut surubul). Apoi m-am chinuit sa desfac teava impreuna cu termostatul (cum am zis mai sus, cu mare risc de deteriorare a tevii jojei, deoarece am scos-o fortand in ea). Dupa aceea am prins termostatul vechi in menghina si am scos teava prin rotire si bataie usoara. Apoi am curatat si mutat garniturile rotunde de cauciuc pe stutul nou (le-am pus si ceva sub ele sa le mai inalt putin deoarece mi s-au parut cam aplatizate). Atentie: termostatul cel nou nu avea filet pt surubul ce tine teava (a trebuit sa ii dau eu cu tarod de 6), dar avea si stutul putin mai lung (1-2mm), parea ca e putin in afara (dar a fost ok, l-am bagat la mana).
Dupa ce am curatat bine locasul din pompa unde intra termostatul (se vede in poze in ce hal era), am pus totul la loc, am pus antigel pe la buson si am facut aerisirea, la throttle body (a incaput vreo 2,5l asa), dar si la furtunul ce intra din incalzirea auxiliara Webasto inapoi in motor (am un stut prelungitor cu 2 coliere pe furtun, asa a mai incaput vreo 500ml de antigel), in total cam 3l. Am umplut borcanul, am pornit motorul si am asteptat sa se incalzeasca motorul, dar mai mult de 80 grade nu a ajuns deoarece era frig afara. Eram bucuros deoarece aveam caldura, totul parea ok.
Azi dimineata am plecat cu masina, iar nu aveam caldura si dupa aproximativ 4-5km, acul de la temperatura a urcat destul de brusc (15-20 secunde) de la prima dunga la dunga de 90 grade, apoi a cazut iar brusc la prima dunga. A mai urcat usor in timp, am avut ceva caldura, dupa un timp iar a facut faza cu urcarea si coborarea brusca, dar nu a mai apucar sa ma urce mult deoarece am ajuns acasa. Am verificat borcanul, era pe trei sferturi gol si am completat iar cu antigel.
E ceva normal sau nu? Sa mai astept si sa completez daca e cazul sau e vreo problema?
Mai mentionez ca, uneori, se aude un scartait din zona curelei sau a pompei de apa, dar care dispare dupa ce o turez putin si o deturez la relanti (daca las motorul la relanti nu dispare).
Multumesc.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)