cata_zay
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut am si eu o problema cu opelul meu.
in primul rand este vorba de o vectra b z18xe din 2001 care are urmatoarea problema: atunci cand e in sarcina indiferent de treapta din cand in cand mi se taie acceleratia ,daca accelerez in continuare nu mai raspunde ramane in frana de motor , daca ridic piciorul de pe acceleratie si o calc iar merge de parca nu s-ar fii intamplat nimic.Atunci cand se intampla minunea motorul nu se opreste daca o scot din viteza sau calc ambreiajul doar ca nu vrea sa mai accelereze.
Mentionez ca am fost la mecanic si pe tester nu apare nici o eroare .
in primul rand este vorba de o vectra b z18xe din 2001 care are urmatoarea problema: atunci cand e in sarcina indiferent de treapta din cand in cand mi se taie acceleratia ,daca accelerez in continuare nu mai raspunde ramane in frana de motor , daca ridic piciorul de pe acceleratie si o calc iar merge de parca nu s-ar fii intamplat nimic.Atunci cand se intampla minunea motorul nu se opreste daca o scot din viteza sau calc ambreiajul doar ca nu vrea sa mai accelereze.
Mentionez ca am fost la mecanic si pe tester nu apare nici o eroare .
cata_zay
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut
Revin cu problema mea care pe care e posibil90/100 sa o fi rezolvat-o
Primul lucru pe care m-am gandit azi sa il verific singur a fost senzorul de la axa cu came si surpriza izolatia din senzor pina la iesirea de sub capacul de la distributie coapta pana la lita de la fire .
Am izolat firele si proba :
Masina are ceva mai multa viata si acceleratia merg ok se pare ca asta a fost problema o sa revin dupa mai multi km cu un rezultat sigur.
Revin cu problema mea care pe care e posibil90/100 sa o fi rezolvat-o
Primul lucru pe care m-am gandit azi sa il verific singur a fost senzorul de la axa cu came si surpriza izolatia din senzor pina la iesirea de sub capacul de la distributie coapta pana la lita de la fire .
Am izolat firele si proba :
Masina are ceva mai multa viata si acceleratia merg ok se pare ca asta a fost problema o sa revin dupa mai multi km cu un rezultat sigur.
- scorpion67
- **
- 107 mesaje
- din 04 Feb 2010
- Zafira 2001 z18xe
- Buzau
scorpion67
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2010
- Mesaj Privat
cata_zay
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2013
- Mesaj Privat
imi pare rau ca raspund asa tarziu ...problemele au revenit dupa doua zile in drum spre valcea.
Raspunsul la problema l-am gasit tot pe clubopel si anume butonul de sub pedala de frana .
Se pare ca masina are o functie de care eu nu stiam si anume ca atunci cand intra in frana de motor si apesi putin frana opreste carburantul pentru a micsora consumul presupun se vedea si pe consumul instant care atunci cand faceam lucrul de mai sus arata 0.0 L/100km dar nu m-am prins de prima data.
idea finala este ca butonul de sub pedala pe prima treapta ramanea activ si insela ECU ca si cum asi avea piciorul pe frana si este in frana de motor masina
asta e concluzia trasa de mine cert este ca problema nu a mai aparut de aproape o luna
pe tester se vedea ca butonul are treapta 1 activa dar nu am luat in serios problema prima data
Raspunsul la problema l-am gasit tot pe clubopel si anume butonul de sub pedala de frana .
Se pare ca masina are o functie de care eu nu stiam si anume ca atunci cand intra in frana de motor si apesi putin frana opreste carburantul pentru a micsora consumul presupun se vedea si pe consumul instant care atunci cand faceam lucrul de mai sus arata 0.0 L/100km dar nu m-am prins de prima data.
idea finala este ca butonul de sub pedala pe prima treapta ramanea activ si insela ECU ca si cum asi avea piciorul pe frana si este in frana de motor masina
asta e concluzia trasa de mine cert este ca problema nu a mai aparut de aproape o luna
pe tester se vedea ca butonul are treapta 1 activa dar nu am luat in serios problema prima data
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
cata_zay a scris:
Se pare ca masina are o functie de care eu nu stiam si anume ca atunci cand intra in frana de motor si apesi putin frana opreste carburantul pentru a micsora consumul presupun se vedea si pe consumul instant care atunci cand faceam lucrul de mai sus arata 0.0 L/100km dar nu m-am prins de prima data.
idea finala este ca butonul de sub pedala pe prima treapta ramanea activ si insela ECU ca si cum asi avea piciorul pe frana si este in frana de motor
Se pare ca masina are o functie de care eu nu stiam si anume ca atunci cand intra in frana de motor si apesi putin frana opreste carburantul pentru a micsora consumul presupun se vedea si pe consumul instant care atunci cand faceam lucrul de mai sus arata 0.0 L/100km dar nu m-am prins de prima data.
idea finala este ca butonul de sub pedala pe prima treapta ramanea activ si insela ECU ca si cum asi avea piciorul pe frana si este in frana de motor
N-are nicio treaba switch-ul de la pedala de frana ... Asa zis-a "taiere de combustibil" sau mai tehnic spus fuel cutoff se realizeaza cand ECU primeste informatia de la pedala de acceleratie precum ca aceasta este pe 0 % (adica libera) . In momentul ala ECU activeza fuel cutoff (parametru vizibil pe tester ca activ/inactiv in functie de situatie) mai pe scurt opreste alimentarea injectoarelor ( exact cum face un ECU GPL).
-ECU mentine Fuel cutoff-ul activ pana in momentul cand ajunge la o turatie prestabilita ( in functie de treapta de viteza cam pe la 1300 rpm) moment in care se dezactiveaza...
Teoria ta cu switch-ul pedalei nu sta in picioare din cele 2 motive expuse de mine...
Switch-ul ala este un simplu intreruptor care aprinde lampile de frana sau cu functie dubla pentru tempomat.
Intr-adevar switch-ul de frana capata functii multiple la masinile noi dar crede-ma ca nu este cazul nostru.
Ca un sfat... verifica toata instalatia motor la Z18XE... pur si simplu toata are o izolatie de toata jena/execrabila si cam in 80 % din cazuri da defecte nebanuite.
manY.R.
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
Fratilor intervin si eu cu o problema legata de acest subiect. Sunt de acord cu Op3l deoarece la Zafira mea (Z18XE) am descoperit cateva probleme la instalatie mai exact la inbinarile de la usi jos(unde intra firele pentru geamuri si inchidere din praguri in usi)-erau pur si simplu rupte.
Azi am mai descoperit o mufa scoasa aflata undeva intre farul stang si radiator. M-am tot zgait pe acolo si tot nu stiu unde vine introdus. se vede ca este de mult timp iesit si eu abia am vazut azi. Incerc sa-i dau de cap si sper sa-mi dati si voi o mana de ajutor.Numai bine!
Azi am mai descoperit o mufa scoasa aflata undeva intre farul stang si radiator. M-am tot zgait pe acolo si tot nu stiu unde vine introdus. se vede ca este de mult timp iesit si eu abia am vazut azi. Incerc sa-i dau de cap si sper sa-mi dati si voi o mana de ajutor.Numai bine!
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Switch-ul de la frina,are 2 contacte a caror functionare corecta este facuta de calculatorl motorului,un contact aprinde intredevar becurile pe spate,a 2-lea transmite informatia ABS-ului ca este calcata pedala(prin intermediul ECM).Cind cele doua contacte nu sunt active simultan,ECM "vede" ca ceva nu-i in regula la frina(ABS)... Eu zic sa inlocuiesti(posibil sa-l repari) acel switch de la pedala frina si mai comunicam...
cata_zay
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2013
- Mesaj Privat
eu nu contrazic pe nimeni ideea este ca atunci cand am rezolvat switch-ul de la frana am mai schimbat inca doua piese care le aveam in plan sa le schimb si anume : senzorul de temperatura de sub bara din fata care indica in timpul verii -20 grade si electrovalva de recirculare a vaporilor din rezervor (nu stiu daca ii zic corect este prinsa pe filtrul de aer si imi cazuse pe cureaua de accesorii care tocase putin din ea si trebuia schimbata)
acestea au fost schimbate impreuna cu switch-ul una di cele trei au fost problema acceleratiei cred pentru ca a trecut destul de mult timp din acea zi si masina a mers ok
Uitasem mutumita uni tutorial pe care l-am vazut pe club opel am rezolvat si calculatorul de abs chiar singur
Mi-a luat vrea 4 luni sa imi fac curaj timp in care ABS-ul mergea pe toane
acestea au fost schimbate impreuna cu switch-ul una di cele trei au fost problema acceleratiei cred pentru ca a trecut destul de mult timp din acea zi si masina a mers ok
Uitasem mutumita uni tutorial pe care l-am vazut pe club opel am rezolvat si calculatorul de abs chiar singur
Mi-a luat vrea 4 luni sa imi fac curaj timp in care ABS-ul mergea pe toane
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
cata_zay
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2013
- Mesaj Privat
am rezolvat switch-ul de la frana in aceeasi zi cu electrovalva si termometrul care din aceste trei piese au fost problema nu stiu dar este clar ca s-a rezolvat pentru ca inainte imi facea figuri acceleratia zilnic aproape si dupa reparatie (acum doua luni)niciodata
Cu ABS-ul acelasi lucru el chiar se aprindea zilnic dupa ce se incalzea masina pe tester imi dadea eroare calculatorul la care chiar s-a vazut fisura la una din lipituri aceea care era incercuita in poza din tutorial
si acesta dupa reparatie nu s-a mai aprins si a trecut o luna clar asta era problema
Cu ABS-ul acelasi lucru el chiar se aprindea zilnic dupa ce se incalzea masina pe tester imi dadea eroare calculatorul la care chiar s-a vazut fisura la una din lipituri aceea care era incercuita in poza din tutorial
si acesta dupa reparatie nu s-a mai aprins si a trecut o luna clar asta era problema
- BPopoviciAndrei
- *
- 2 mesaje
- din 27 Nov 2017
BPopoviciAndrei
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2017
- Mesaj Privat
Salutare grup.am o problema la un z18xe.am asteptat cam mult sa ma inscriu in grup crezand ca mecanicul care se ocupa de vectra me nu va avea vreodata probleme in a rezolva mecanica la motorul meu.am facut si eu o proba mai fortata cu ea.eram in a 3 la 4000rpm cand deodata nu mai trage.a ramas turata timp de 2.3 secunde la 4000 in gol.eram cu piciorul la fund cu acceleratia.dupa 2.3 secunde a smucit si iar a crescut in ture.insa sa oprit undeva pe la 95/100 km la ora si nu mai vroia sa creasca.eram pe deal cu panta de 7%
- MLucianCostea
- *
- 2 mesaje
- din 04 Feb 2020
MLucianCostea
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2020
- Mesaj Privat
Salut grup, am un opel vectra c 2.2 benzina... Masina e ochei merge bine doar in mare parte din timpul sarcinei imi apare semnul "masina cu cheia" dupa care imi taie acceleratia pur si simplu pedala la fund si nu merge..... Sau apare martorup de la Limp mode si merge mult mai mult dar aceelasi efect imi taie pedala am pus tester pe ea si nu imi da nici o eroare ma poate ajuta cineva?
- Acidutzu
- **
- 365 mesaje
- din 22 Apr 2015
- Astra 2004 Z16XEP
- Iasi
Acidutzu
- Mesaje scrise: 365
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2015
- Mesaj Privat
- MLucianCostea
- *
- 2 mesaje
- din 04 Feb 2020
MLucianCostea
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2020
- Mesaj Privat
Salutare referitor la problema care am avut-o la opelul meu 2.2 benzina am schimbat toate filtrele, ulei, clapeta acceleratie, injectoare, pompa combustibil, debitmetru de aer, bujii, bobina inductie, toate fiind noi originale opel care au costat mai mult de o gramada problema cu mi se taie acceleratia in mers nu a disparut (merge bine.. Dupa care incepe sa sughite ca si cum ar merge in 3 pistoane) si in final se taie acceleratia, precizez ca am pus 5 testere diferite si foarte scumpe si nu apare absolut nici o eroare dar ea nu merge in parametri... Stie cineva vreo explicatie concreta? Multumesc!