Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Astra H din semnatura, are 190.000km (reali).Vara trecuta (iulie) am schimbat cureaua de accesorii, pentru ca avea una din nervuri rupta (din cele 5), asta dupa 2,5 ani de cand am luat masina (SH)...Auzeam la relanti un "chitait" discret. La fiecare tura de curea, o bucata din fasia rupta atingea ceva si scotea un fel de scartait scurt.
Acum, dupa 7 luni, am vazut intamplator ca si la cureaua noua (Continental), s-a rupt (a disparut) exact pe aceeasi parte (spre motor) nervura de la margine (aceeasi).
Vara trecuta cand am schimbat cureaua (singur), am verificat si rola de la intinzator si celelalte fulii pe care trece cureaua si nu mi s-a parut ca ar fi vreuna cu probleme.
Daca a mai avut cineva experiente de acest fel, rog sa ma sfatuiti ce sa schimb (in afara de curea)...Eu ma gandesc doar la rola intinzatoare...Mentionez ca acum nu se aude niciun zgomot anormal, suspect in timpul functionarii motorului , nu se simte nimic anormal in mers.


MODEL: Astra H
MOTOR: Z14XEP
Skip ads

  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Daca toate fuliie sun Ok, ai grija sa nu ciupesti cureaua cand o pui pe pozitie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Verifica ca fuliile sa fie in acelasi plan. Daca sunt defazate chiar si cu putin, iti va taia cureaua de accesorii.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cum ar putea sa nu fie in acelasi plan, daca n-a umblat nimeni la ele de ani de zile, n-am avut accident si motorul suna si merge normal?
@Acidutzu: fii sigur ca nu am ciupit eu cureaua cand am schimbat-o Smile
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Simplu , se dezaxeaza si apoi freaca cureaua.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
E posibil sa aveti dreptate.Azi dimineata, inainte sa plece sotia cu masina la serviciu, am observat ca pe fulia alternatorului,cureaua era mutata cu un sant spre motor.Adica, pe alternator sta la marginea dinspre motor, iar pe celelalte role, sta la marginea din exterior...Ma gandesc ca ori s-a miscat alternatorul, ori rola intinzatoare are joc mare si a fortat cureaua spre motor...trebuie studiat,sa vad ce s-a intamplat. Pana atunci, sper sa se mai rupa inca o nervura...cureaua e noua, are 7 luni si sub 10.000km.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
verificat complet toate fuliile pentru joc si pentru uzura la rulmenti sau pe flancuri. schimba si intinzatorul (poate sa fie de acolo problema) cu totul
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris: sper sa se mai rupa inca o nervura...cureaua e noua, are 7 luni si sub 10.000km.

Nu mai pot edita...evident, am vrut sa spun ca: sper sa NU se mai rupa inca o nervura pana rezolv problema Smile
Multumesc tuturor pentru sfaturi!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am facut progrese Smile...Azi am vazut ca rola intinzatoare sta stramba (intr-o parte), nu e in plan cu celelalte. N-am timp acum sa demontez...trebuie dat jos suportul motorului. Nu stiu daca se gaseste doar rola separat, ca eu am gasit pana acum numai kit= curea+ rola cu arc si suport impreuna...270 Gates si 280 SKF. Care o fi mai bun?...Banuiesc ca doar rola (rulmentii) e cu problema. Masina merge, fara zgomote suspecte...cine stie de cand merge asa. Daca nu ma uitam nu stiam, decat cand se rupea cureaua sau sarea de pe role...Acum cureaua (cu doar 4 nervuri), sta pe jumatatea dinspre motor a rolei intinzatoare, chiar putin iesita de pe rola (se vede santul de pe mijlocul rolei)...si masina merge Smile
LE: Am gasit rola separat= 66Lei Optimal (n-am auzit de firma asta)...o fi buna?
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Optimal am eu rola intinzatoare si de ghidaj. Sunt zgarcit de fel si refuz sa cumpar cu tot cu intinzator la 3xx RON, am dat undeva la 70 ron doar pe rola. Nu sunt proaste, dar nici nu te astepta sa tina o vesnicie.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 936
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
O rola este 50-70 lei.Exact aceeasi problema a avut fiimea si s-a dovedit a fi rola.Alternatorul nu are cum sa se deplaseze...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
News: Am reusit sa constat ca fortand cu o cheie (E14, cu clichet), se misca tot grupul cu rola, isi schimba planul!...In concluzie, am cumparat curea (Continental) si BRAT complet cu rola INA. Astept o zi mai de primavara, sa le schimb. Am niste neclaritati:
1. Pe surubul (negru) care fixeaza de motor mecanismul cu articulatia, e ceva care seamana cu spuma, moale ca un burete (vedeti poza)...Eu banuiesc ca e pentru blocarea filetului, caz in care nu trebuie sa mai pun si eu Loctite de blocare filete (am), Rog confirmare de la cunoscatori.
2. Pe bratul cu rola nu scrie nicaieri INA, decat pe cutia din carton, care nu era sigilata. Pe brat scrie "Litens" si Germany, iar pe cutia de carton e o eticheta aplicata suplimentar pe care scrie EAC...Ce sa inteleg din asta?
3. Pe capul suruburilor (Torx) e marcat "FAF 10.9" Ce inseamna?
Multumesc!

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
10.9 e clasa de duritate a șurubului.
Litens e un producãtor din Canada pe care, de regula, INA îl distribuie, e considerat printre cei mai buni producãtori de role întinzãtoare sistem crichet sau cu arc.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 301
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Pentru cine vrea sa schimbe doar rola, e ok cea facuta de BTA. Este facuta in Polonia cu rulment NSK.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze ca insist, dar, nu sunt lamurit daca acea "spuma" buretoasa, alba, care e pe surubul (negru) ce fixeaza de motor mecanismul cu articulatia e o solutie de blocat filetul, sau doar ca sa nu iese surubul din gaura la transport si ar trebui indepartata la montare...
Am vorbit cu 2 mecanici auto si fiecare mi-a spus altceva...Pe cine sa intreb?...Dl Dan Cuciureanu? Smile

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 301
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Eu am lasat-o acolo, am strans la cuplu si nu am nici o problema, intinzatorul lucreaza normal, fara joc sau alte minuni.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca nici tu nu esti sigur daca trebuie sau nu, lasat acolo? Smile
La ce cuplu ai strans, ca nici de asta nu sunt sigur? Am gasit in manualul pe care-l am eu, 50Nm...dar nu zice nimic de surubul de jos, care prinde bratul (capatul arcului).
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Sunt curios ce au spus acei mecanici , dar ce vezi acolo este o pasta de fabrica antidesurubare.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 301
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
@danpet surubul de sus l-am strans la 55 Nm, iar cel de jos la 20 Nm, asa gasisem in TIS. Cat despre spuma, la vremea respectiva, nici nu m-am gandit vreodata la asta, sa o las sau sa o curat. Eu cred ca iti faci prea multe probleme Smile Cand strangi se turteste cu totul, nici nu o simti la cheie.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
danpet a scris:Imi cer scuze ca insist, dar, nu sunt lamurit daca acea "spuma" buretoasa, alba, care e pe surubul (negru) ce fixeaza de motor mecanismul cu articulatia e o solutie de blocat filetul, sau doar ca sa nu iese surubul din gaura la transport si ar trebui indepartata la montare...
Am vorbit cu 2 mecanici auto si fiecare mi-a spus altceva...Pe cine sa intreb?...Dl Dan Cuciureanu? Smile

Cu certitudine, nu a fost pusa acolo degeaba.
Cã sã ai ce elimina....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR