- dexter82
- OP
- 220 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 2007 Z14XEP
- Prahova
dexter82
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
Salutare.Dupa cum spunaem ,am masina din semnatura.Are 286.000 km , reali ca o am de noua.Din astia vreo 203,000km sunt facuti in Gpl.Ultima oara , adica pe la 260000km compresia era de 10 pe fiecare cilindru.Problema este ca mamanca ulei si cred ca si mai nou si pierd(am gasit ceva pete sub ea).Din experienat voastra, se merita sa incerc o segmentare sau sa schimb motorul. Daca merg pe segmentare unde pot gasi documentatie? sa schimb si distributia? mentionez ca lantul e bine intins.
MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z14XEP
MODEL: Astra 2007
MOTOR: Z14XEP
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut !
Daca ai de gand sa mai tii masina , eu zic sa repari motorul , daca iei SH nu stii cat mai tine - desi suna ca un cliseu , asa e adevarul .
Documentatia o poti gasi mai mult ca sigur in topicul " Documentatii Opel Astra" -cauta pe forum .Ai nevoie de manualul de reparatii , nu cel de utilizare .
Sincer cu manualul in fata , cu sculele necesare si ceva aptitudini nu cred ca ai cum sa dai gres ( am facut si eu asta in decembrie , masina e un passat 1.6 8v , a unui prieten .Rezultatul a fost cel OK . Nu sunt mecanic , ci software developer .)
Later edit :
Inainte de orice , eu as demonta motorul si as face masuratori , ca sa vad daca merita reparat ( ma refer sa nu fie uzura la vibrochen , cilindri etc ) . Abia apoi cumperi piese daca decizi ca il repari.
Bafta , tine-ne la curent !
Daca ai de gand sa mai tii masina , eu zic sa repari motorul , daca iei SH nu stii cat mai tine - desi suna ca un cliseu , asa e adevarul .
Documentatia o poti gasi mai mult ca sigur in topicul " Documentatii Opel Astra" -cauta pe forum .Ai nevoie de manualul de reparatii , nu cel de utilizare .
Sincer cu manualul in fata , cu sculele necesare si ceva aptitudini nu cred ca ai cum sa dai gres ( am facut si eu asta in decembrie , masina e un passat 1.6 8v , a unui prieten .Rezultatul a fost cel OK . Nu sunt mecanic , ci software developer .)
Later edit :
Inainte de orice , eu as demonta motorul si as face masuratori , ca sa vad daca merita reparat ( ma refer sa nu fie uzura la vibrochen , cilindri etc ) . Abia apoi cumperi piese daca decizi ca il repari.
Bafta , tine-ne la curent !
- dexter82
- OP
- 220 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 2007 Z14XEP
- Prahova
dexter82
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In primul rand motoarele astea nu rezista la gaz, vorba romanului cu mere si pere.
Un motor bun e greu de gasit si te costa cat refacerea celui existent plus riscul de ceva defecte ascunse, de aici evident riscul daca ai pe ce lucra.
Investigarea se poate face cu un endoscop pe la bujii, se verifica cilindri, cap piston, supape si scaun.
In locul tau as opta sa reconditionez cel existent.
Documentatie gasesti pe net sau torente, ceva gen tis 2000.
La scule iti trebui doar o cheie dino de 40-240Nm, restul sunt uzuale, un raportor scolaresc gasesti pentru unghi.
Un motor bun e greu de gasit si te costa cat refacerea celui existent plus riscul de ceva defecte ascunse, de aici evident riscul daca ai pe ce lucra.
Investigarea se poate face cu un endoscop pe la bujii, se verifica cilindri, cap piston, supape si scaun.
In locul tau as opta sa reconditionez cel existent.
Documentatie gasesti pe net sau torente, ceva gen tis 2000.
La scule iti trebui doar o cheie dino de 40-240Nm, restul sunt uzuale, un raportor scolaresc gasesti pentru unghi.
- dexter82
- OP
- 220 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 2007 Z14XEP
- Prahova
dexter82
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Distributia daca trebuie si se poate numai anumite repere.
La chiulasa obligatoriu refacere scaun supape, sigur vei gasi cateva arse si le schimbi pe toate, plan numai daca se impune.
Cu endoscopul am explicat, zgaraieturi la cilindri, supapele ca au sau nu fisuri oricum se schimba, chiulasa pe scaune sa nu aiba arsuri adanci, trebuie scula si experienta.
Cuzinetii se vad sau se simpt la mana.
La chiulasa obligatoriu refacere scaun supape, sigur vei gasi cateva arse si le schimbi pe toate, plan numai daca se impune.
Cu endoscopul am explicat, zgaraieturi la cilindri, supapele ca au sau nu fisuri oricum se schimba, chiulasa pe scaune sa nu aiba arsuri adanci, trebuie scula si experienta.
Cuzinetii se vad sau se simpt la mana.
- dexter82
- OP
- 220 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 2007 Z14XEP
- Prahova
dexter82
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
Când am schimbat garnitura de la capacul de culbutori, am tras de lant si era intins tun.Ce elemente ar trebui pe distributie schimbate, oricum când ma apuc o sa fac poze si le pun aici si discutam, voi documenta procesul. Chilulasa cred ca o voi duce la un atelier dedicat.Apropos am vazut la niste magazine online de piese supape de Glp?sa existe oare sau e numai marketing. Sa vad cum gasesc si tis-ul 2000,
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pe distributie schimbi intinzator, ce pare uzat si obligatoriu garnituri.
Chiulasa obligatoriu la un atelier de competenti.
Supape si ghiduri+simeringuri tot ei le rezolva, tu taccheti si culbutori.
Exista supape mai dure italiene si ceva german, franceze nu am gasit pana acum desi cele de golan merg la taxi de arunca aia masina direct la fier vechi.
Mai trebuie o trusa calare distributie, o cumperi chinezarie ca o tura merge dupa care o vinzi, mai este varianta inchiriere dar sa fie calitate ca de fier mort mai bine lipsa.
Chiulasa obligatoriu la un atelier de competenti.
Supape si ghiduri+simeringuri tot ei le rezolva, tu taccheti si culbutori.
Exista supape mai dure italiene si ceva german, franceze nu am gasit pana acum desi cele de golan merg la taxi de arunca aia masina direct la fier vechi.
Mai trebuie o trusa calare distributie, o cumperi chinezarie ca o tura merge dupa care o vinzi, mai este varianta inchiriere dar sa fie calitate ca de fier mort mai bine lipsa.
- dexter82
- OP
- 220 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 2007 Z14XEP
- Prahova
dexter82
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat
Desfac motorul si verific uzurile. Mai am ceva intrebari Ș Uzura cilindrilor o verific clasic cu un segment nou si cu lera pe fanta acestuia in 3 punce ale cilibdrului sau propuneti alta metoda. Culbutori si tachetii se înlocuiesc oricum sau numai daca sunt uzati?. Automat daca umblu voi curat Egr. E ok de pastrat sau sa il anulez?
SA fac si o curatare la galeria de admisie.Am observat acum ca actionarea clapetei de Twinport de pe cilindru 1 este rupa, se poate repara sau trebuie alt agalerie?
SA fac si o curatare la galeria de admisie.Am observat acum ca actionarea clapetei de Twinport de pe cilindru 1 este rupa, se poate repara sau trebuie alt agalerie?
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Tachetii trebuie sa ii golesti de ulei doar .
Eu la acel motor de VW(despre care am vorbit in primul post ) am verficat fanta conform manualului : se introduce segmentul in cilindru cca 1.5 cm cu ajutorul pistonului ( sa fie curat ) si se verifica fanta cu o lera.
Dan Cuciureanu e mai in masura ca mine sa dea sfaturi .
Eu la acel motor de VW(despre care am vorbit in primul post ) am verficat fanta conform manualului : se introduce segmentul in cilindru cca 1.5 cm cu ajutorul pistonului ( sa fie curat ) si se verifica fanta cu o lera.
Dan Cuciureanu e mai in masura ca mine sa dea sfaturi .
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dexter82
- OP
- 220 mesaje
- din 04 Nov 2014
- Astra 2007 Z14XEP
- Prahova
dexter82
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2014
- Mesaj Privat