PCL
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2018
- Mesaj Privat
Va salut.Dupa o mare greseala constand in schimbarea casetei cu una second,am reconditionat caseta mea,respectiv am inlocuit faimoasa bucsa dreapta la strungar.Din pacate acesta a confectionat-o cam fixa,desii avand vaselina destula,vireaza destul de greu,indeosebi in partea dreapta la iesire axului.Azi dupa un drum de cca 50 de km,preponderent extraurban am constatat ca eps-ul e foarte cald spre fierbinte.Erori nu am in bord,iar la o verificare sumara si rudimentara cu Obd 2,nu mi s-au gasit probleme legate de eps.Intrebare : exista vreo posibilitate ca acesta sa se defecteze ori l-as putea deconecta temporar pana acea bucsa va avea prin rulare spatiul necesar unei manevrari cat de cat normale ?
MODEL: Agila 2001
MOTOR: Z10XE
MODEL: Agila 2001
MOTOR: Z10XE
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
nu stiu daca il poti deconecta , nu este vorba doar de eps , cat si de servodirectie , daca deconectezi servodirectia , vei avea o dacie in toata regula , nu te baza sa se uzeze ca sa-si faca loc , daca se uzeaza asa repede , inseamna ca nici nu va tine, mai bine mai faci efortul sa o mai demontezi odata si sa mai largesti bucsa , trebuie sa mearga usor , atat pentru manevrare cat si sa nu uzezi servodirectia
PCL
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2018
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
EPS are protectie termica, el poate deveni nefunctional temporar pana se raceste dar totul are o limita si atunci pa cu el.
Este foarte periculos sa ramai fara servodirectie in curba sau depasire, volanul se intareste instantaneu si pana realizezi poti fi mort.
Sa spunem ca nu intri in protectie termica sau copac etc. dar roata melcata de pe coloana directie fiind solicitata se va rupe si iti trebuie coloana intreaga care nu este ieftina.
Da jos caseta si fa bucsa ca sa mearga usor, poliamida se va toci la pastele cailor. Neaparat bucsa sa aibe canale astfel incat aerul si vaselina sa circule prin ele.
Este foarte periculos sa ramai fara servodirectie in curba sau depasire, volanul se intareste instantaneu si pana realizezi poti fi mort.
Sa spunem ca nu intri in protectie termica sau copac etc. dar roata melcata de pe coloana directie fiind solicitata se va rupe si iti trebuie coloana intreaga care nu este ieftina.
Da jos caseta si fa bucsa ca sa mearga usor, poliamida se va toci la pastele cailor. Neaparat bucsa sa aibe canale astfel incat aerul si vaselina sa circule prin ele.
PCL
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2018
- Mesaj Privat
Exact cum ati spus s-a intamplat,azi dimineata fiind rece Eps-ul mergea mai usor.Acum am inteles riscurile domnule Dan.I-am pus a dispozitie strungarului,caseta,bucsa veche si materialul,insa clar a lucrat grosolan cu tolerantele.Am convins pe cineva azi noapte sa ma ajute sa o demontez si sa o pun pe cea second azi, deocamdata pana la reconditionarea corecta. Stima&multumesc admin.
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Dany3lLs a scris:nu este vorba doar de eps , cat si de servodirectie
eps = electrical power steering = servodirectie actionata electric
dancuciureanu a scris:dar roata melcata de pe coloana directie fiind solicitata se va rupe
La servodirectia hidraulica, asistarea se face pe cremaliera casetei de directie. La acest sistem, sarcinile pe roata melcata (pinion) sunt relativ mici, echivalente fortei depuse la volan de sofer. Cand sistemul hidraulic cedeaza, soferul trebuie sa-si incordeze muschii mai tare, si va solicita pinionul ceva mai mult. Pana la rupere, trebuie sa fie multa distanta caci, din motive de siguranta, sistemul este proiectat sa reziste si cand partea hidraulica cedeaza.
La eps, subiectul de fata, sarcina pe pinion vine toata prin coloana volanului, ca suma a fortelor electromotorului servo si a bratelor soferului. Daca servo cedeaza (forta = zero) soferul creste forta bratelor, iar sarcina pe pinion ramane ~constanta. Altfel spus, defectarea eps nu duce la cresterea efortului pe pinion si aceasta nu poate fi un motiv de rupere.
PCL
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Calarasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2018
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pinionul de pe coloana ala albastru crapa daca este solicitat de motoras servo, atentie ala o fi mic dar papa lejer 60Amp la bracari, inmultim cu 14V cat are pe circuit si ai o putere de nu crezi.
La EHPS adica servo electro-hidraulic ala papa pe loc la bracare 80Amp.
Atentie ca bucsa trebuie sa aiba canale, sa fie la cota, fara vaselina in plus, coliere care sa nu scape, siguranta la bucsa ca altfel o scuipa afara.
La EHPS adica servo electro-hidraulic ala papa pe loc la bracare 80Amp.
Atentie ca bucsa trebuie sa aiba canale, sa fie la cota, fara vaselina in plus, coliere care sa nu scape, siguranta la bucsa ca altfel o scuipa afara.
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat