Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
E exact problema initiala plecata din productie.. discul de ambreiaj ramane lipit de volanta pentru ca nu s-a pus vaselina pe canelurile discului la montaj. E un "Remedy field" pentru asta, e problema cunoscuta, dar la schimbare era de așteptat sa puna vaselina acolo. Tine pedala de ambreiaj apasata 3 secunde inainte sa bagi in viteza, asa o sa aibe timp sa se desprinda discul.
Skip ads

  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pai asa fac ... Interesanta problema in sensul ca apare doar la schimbarea ambreiajului (sa fie legata de trecerea de la 190 la 200?). Cel vechi sigur n-avea vaselina prin caneluri...
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
N-are treaba diferenta de la 190 la 200mm, oricum cele de 200 sunt mai mari in diametru pentru o amprenta la volanta mai mare, dar sunt mai subtiri ca cele de 190. Stiu asta pentru ca le-am masurat si comparat.
Ideea e ca la schimbare se curata de praf si mizerie canelurile axului cutiei de viteze cu peria de sarma si se ung fin canelurile discului cu vaselina. In timp poate-si da drumu', dar in iarna sigur o sa-ti faca probleme. Inca ceva, dupa 10000-12000km o sa vezi ca musca mai sus ambreiajul, tocmai pentru ca e mai subtire discul si se asaza si saibele arc dintre straturile de frictiune.
  • Chitu Razvan

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare corsari!Buburuza mea face ceva ce nu am mai observat sa faca pana acum si anume: daca tin ambreajul calcat si turez la 3000 se simte in pedala de ambreaj o batai ca de masina de cusut,cum ridic turatia peste 3000 acea bataie dispare.Ce sa fie si ce masuri pot aplica la aceasta problema?multumesc
  • pyanystul

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Va salut!
Nu sunt mecanic, sa zicem ca as avea doar cunostiinte in mare si aptitudini.Vreau sa bag masina in curte, fara rampa, si cu o trusa profesionala (de 700 lei)+ 1..2 cricuri, de unul singur, am sanse sa schimb ambreiajul la corsa mea 1.0 (Z10XE)?Este necesara rampa/elevator/2 oameni, etc.?
Va multumesc!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Șanse ai, dar muncești câteva ore...
  • pyanystul

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Nu ma grabesc, o fac la mine in curte...muncesc si 2 zile, le demontez incet cu grija, numai sa nu demontez tot si dupa aceea sa imi dau seama ca nu pot pentru ca nu este masina suspendata, de ex.Multumesc pentru raspuns.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
La x10xe este spațiu mult în compartimentul motor, ai loc sã învârți cutia pe toate direcțiile.
Atenție la conectica ambreiajului. Este o garniturã gen butoiaș. Aerisire este facilã, gravitaționalã. Lichidul de frânã NU se refolosește!
Spor la treabã!
  • pyanystul

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Pai tocmai din acest motiv ma si incumet, am vazut ca este loc acolo sa ma bag si eu Smile).Multumesc pentru sfaturi.
  • pyanystul

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Revin cu o intrebare, daca nu contravine regulamentului.Imi poate recomanda cineva un mecanic "de bloc" ieftin din Bucuresti, pentru schimbarea ambreiajului?
  • georgevoinea

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am un Opel corsa c 2001/z12xe ,astazi cand am plecat cu masina am constatat ca nu mai intra in viteze,dar daca opresc motorul intra,plus ca de cava vreme se aprindea becul rosu cu semnul intrebarii,am reusit sa ajung la un mecanic care mi a zis ca ca este rulmentul de presiune si trebuie sa schimb cu tot cu ambreaj ,momentan i am pus lichid de frana si merge ,ce parere aveti ?are dreptate mecanicul ?
  • pyanystul

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2010 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Este posibil sa nu mai fi fost suficient lichid de frana!
Verifica sa nu ai scurgeri
  • kxz
  • **
  • 98 mesaje
  • din 15 Jan 2011
  • Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Botosani
  • kxz

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1995 B, Motor: x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Din cauza ambreiajului poate vibra toata masina?
Simptomele sunt fix ca la cauciuc deformat, din cauza asta prima data am ajuns la echilibrat roti, dar degeaba.
Jocuri nu par sa fie, cat am tras io de roti.
Problema a aparut brusc, am facut un drum de vreo 20km, a mers perfect, cu varfuri si de 140, oprit, coborat cineva, la plecare deja de la 60 tremura masina si schimbatorul.
Pana la urma m-am prins ca daca apas pedala de ambreiaj dispare tremuratul, totul perfect. La relanti totul perfect, problema pare sa se manifeste dupa 2000 de ture. Masina trage normal, am tras de ea ieri si schimbam cand intra limitarea, am invartit rotile pe loc, totul in regula.
Poate fi ambreiajul, sau altceva? Stiu eu, suport, tampon, etc...?
  • Damedeo

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2019

  • Mesaj Privat
am cumparat o corsa d benzina 1.4 in primavara acestui an.la o verificare in service a reiesit ca toate sunt bune mai putin un telescop stanga spate care trebuia inlocuit.am facut schimbul de ulei(gm 5w30...o prostie din partea mea de care mi-am dat seama ulterior)si de filtre bucurandu-ma de comfortul acesteia si de masina in general pâna astazi...acum 2 zile la revenirea din concediu am mers in service cu gandul de a înlocui uleiul cu mobil1 0w40,telescoapele spate si un rulment stanga spate care a fost gasit necorespunzator de catre mecanic.am comandat toate aceste piese in service iar astazi când am plecat catre service la primul semafor(un necaz nu vine niciodata singur)am ramas fara ambreiaj.sa mai intre in vreo treapta de viteza cu motorul pornit nici vorbã...am oprit motorul am cuplat treapta a 2 a am pornit si am plecat pe avarii catre service(ca acolo era si destinatia).mecanicul spune ca ar fi rulmentul de presiune sau placa(pedala fiind tare in continuare si schimbatorul de viteze neavând joc).pe lânga tot ce aveam de schimbat am mai adaugat si un kit de ambreiaj(sper sa nu mai apara nimic).stau si ma intreb de ce nu a dat nici un semn ca s-ar defecta(zgomote,functionare anormala si a crapat asa deodata).masina are 189.000 si am luat-o cu 186.000 si nu stiu daca a fost inlocuit vreodata caci in catrea de service nu vad acest lucru.as dori sa aflu si parerile voastre(asta daca ati trecut prin asa ceva).multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am o problema cu ambreiajul.
Imi creste turatia la motor in mers, brusc de la 2000 roatii la 3000. Chiar si la trepte mici, comportamentul este identic. Nu miroase a ambreiaj ars, intra perfect in viteze, trage bine la plecare de pe loc si in panta.
Coincide oarecum cu momentul in care intra mai agresiv turbo.
As vrea sa mentionez ca vara trecuta am facut o schimbare de soft si s-au adaugat vreo 25CP.
As vrea sa stiu daca schimb kitul de ambreiaj, exista vreo diferenta la montaj intre cel care este pentru motor 1,3/75CP si cel 1,3/90/CP?
Al meu este 1,3 DTJ/75CP
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Patineaza ambreiajul,nu de la uzura ci de la faptul ca nu face fata cuplului la anumite turatii de aia in rest merge bine,in timp materialul de frictiune se va arde si vor aparea si mirosurile si probleme in celelalte trepte de viteza.Teoretic intre cele doua kituri nu trebuie sa fie diferente decat de diametre discuri care intra in carcase sigur,sa nu fie dubii cel mai bine verifici pe siturile comerciantilor pentru cele doua variante de motoare daca au piesele acelasi cod.
Ca un sfat cand mergi la service roaga-i sa degreseze foarte bine carcasa ambreiajului si volanta plus blocul motor in zona aia,de folosit vaselina,alifii si alte cacaturi acolo e bine de evitat,pentru ca in timp toate astea de la umezeala ajung pe materialul de frictiune,nu trebuie nimic uns in exces decat foarte ,foarte putin zona unde culiseaza rulmentul de ambreiaj,si lagarele furcii acolo unde exista.
Alege locul unde ti se garanteaza ca se face ce ceri nu unde ti se spune cat de repede gateaza ei lucrarea,ca au aparut noile vrajeli cu e gata boss in 3 ore...cand dracu speli usuci si degresezi ?
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc! Acum am oprit pe drum, ca sa raspund mesajului tau.
Saltul de la 2000 la 3000 e cu mult mai evident in treapa 3,4 si 5. Ma asteptam sa faca asta in viteze inferioare.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cu frana de mana trasa, o fortez de pe loc cu ziteza 1*si nu urca mai mult de 2000. Nu patineaza gram.
La drum face asta si in viteze superioare.
Teoretic o crestere aproape brusca de 1000 de turatii ar trebui sa se reflecte si in acul kilometrajului.
Poate reusesc sa fac si o filmare
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sunt cazuri si cazuri,alunecarile datorita uzurii placilor de frictiune sunt la turatii joase pana cand nu mai poti pleca de pe loc ,alunecarile datorita unei uzuri minime dar cuplu mare peste cat poate suporta ambreiajul sunt in treptele superioare mai ales la motoarele turbo in treptele 3 si 4 la turatii cand turbina este cam la presiunea maxima,daca continui asa o sa vezi ca in timp o sa alunece din ce in ce mai mult.Culmea este ca poate functiona asa daca nu este fortat prea mult inca ceva mii de km.asa ca e timp de gandire dar in cazurile alunecarilor de lunga durata la unele kituri de ambreiaj se deformeaza si volanta asa ca se maresc costurile reparatiilor.Orice crestere de turatie fara sa se vada si in viteza masinii este doar alunecare de ambreiaj sau inceput de sfarsit.Oricum tine cont de sfatul meu cu degresarea perfecta in carcasa ambreiaj,se foloseste vaselina in cantitate nejustificata si gasesc discuri imbibate care incep sa alunece cand inca mai au 50% material dar aluneca prea devreme fiind imbibate cu uleiuri.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Iti multumesc mult pentru sfaturi!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR