mililaur
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am cãutat prin discutiile de pe forum, dar nu am gãsit dezbatutã problema mea. Am schimbat distributia pe lant la corsa mea de curând , iar la primul drum în afara localitãtii, dupã 10 km, mi s-a aprins martorul de la ulei. Am oprit imediat si am verificat nivelul uleiului care era ok. Nu era nicio scurgere de ulei dar uleiul era destul de încins. Temperatura apei era aproape de 90 grade. Am sunat la service-ul unde schimbasem distributia si mi-au spus cã sigur e senzorul defect. M-am dus la service, s-au uitat la senzor si au zis cã e bun deoarece nu sunt scurgeri pe lângã el si mufa e ok. Au spus cã de vinã e uleiul prea fluid (5w40) bãgat tot de ei la schimbarea distributiei. Mi-au dat un aditiv pt. ulei dar la plecare martorul s-a aprins iar dupã 10 km. La schimbarea distributiei au gãsit mizerie foarte multã asa cum vedeti si în poze. Au curãtat mizeria cu spray de curãtare frâne si le-am spus sã dea si baia de ulei jos si sã spele si motorul dacã e necesar dar nu au fãcut nici una din cele douã.
Eu cred cã este sorbul înfundat sau canalele de ungere. Ce pãrere aveti? De ce se aprinde martorul doar dupã încãlzirea motorului? [imglb=https://www.clubopel.co m/8080/uploads/2019-
06/78583_rnnvuydli.jpg][/imglb]
MODEL: Corsa C 1.2 2003
Eu cred cã este sorbul înfundat sau canalele de ungere. Ce pãrere aveti? De ce se aprinde martorul doar dupã încãlzirea motorului? [imglb=https://www.clubopel.co m/8080/uploads/2019-
06/78583_rnnvuydli.jpg][/imglb]
MODEL: Corsa C 1.2 2003
- lupan bogdan
- **
- 233 mesaje
- din 18 Mar 2016
- Astra 2004 Z14xep
- Brasov
lupan bogdan
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2016
- Mesaj Privat
Salut.. pui matale in locul la senzorul de presiune ulei manometrul presiune ulei este ieftin se gaseste cu 70lei de la yato, apoi lasi pana ajunge la 90° sau mai mult apa... urmarind pe manometru evolutia presiunii incepand cu motor rece pana la cald.. si daca presiunea este mai mica de 1.5bar la cald atunci ai cam pus-o... te paste rectificare arbore cotit cu cuzinetii de reparatie aferenti... cuzineti noi la biela... ca sa nu mai spun de suruburi noi... vre-o 30bucati... la 1.3euro bucata.. sau mai scump... unde mai pui iara toate garniturile... baie distributie.. egr... chiulasa...cu suruburi noi... dar de dat motor jos nu scapi... acuma in cazul tau daca ai z12xe... mai ieftin alt motor.. daca este z12xep... se schimba un pic distractia... costa mai mult
succes!
Ultima modificare făcută de lupan bogdan la Lun 10 Jun, 2019 7:15 pm
succes!
Ultima modificare făcută de lupan bogdan la Lun 10 Jun, 2019 7:15 pm
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
mililaur
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
Multumesc pentru "incurajari" ! Am fost azi la service si mi-au verificat presiunea exact în modul descris mai sus. Este între 2 si 6 bari. La rece. Deci pompa de ulei este în regulã. Concluzia lor, senzor de presiune defect. Schimbat senzor, plecat în probe, dupã ce ajunge apa la 90 grade, martor ulei aprins din nou. M-am întors la service si au verificat din nou presiunea uleiului. Aceiasi parametrii. Au pus testerul pe maºina ºi au gasit o eroare la senzorul de temperaturã lichid racire. Au ºters eroarea ºi martorul de la ulei s-a stins. Au schimbat uleiul (5 W 40) cu Castron Magnatec 10W40, au schimbat filitrul de ulei si am plecat iar în probe. Am mers 40 km si în afarã si în oras si martorul nu s-a mai aprins. Am observat în schimb un zgomot la motor, ca si cum ar bate din nou lantul de la distributie. M-am dus iar la service si i-am pus sã asculte. Bineînteles cã mi-au spus cã e doar o pãrere a mea. Poate am devenit paranoic în urma evenimentelor recente. Rãmâne de vãzut dacã se mai aprinde martorul de la ulei. Si în acest caz , cred cã o sã schimb senzorul de temperaturã a lichidului de rãcire. Zgomotul care se aude la motor mã îngrijoreazã mai rãu. Dar cred cã îmi fac griji degeaba, deoarece lucrarea este în garantie.
- dan costea
- **
- 383 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
- lupan bogdan
- **
- 233 mesaje
- din 18 Mar 2016
- Astra 2004 Z14xep
- Brasov
lupan bogdan
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2016
- Mesaj Privat
Ma bucur pentru dvs. legat de presiune ulei... totuºi la cate posturi is pe aici nu sa sesizat ca mobil1 este uleiul potrivit? si ce face-m cu 10w40 ala? E un pic cam mult... vara as merge pe 5w50 de la mobil1 fx este doar 180lei la 4l ramane si de completare... legat de senzor temperatura mai de Doamne Ajuta de pe la 25lei in sus
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
mililaur a scris:Am cãutat prin discutiile de pe forum, dar nu am gãsit dezbatutã problema mea. Am schimbat distributia pe lant la corsa mea de curând , iar la primul drum în afara localitãtii, dupã 10 km, mi s-a aprins martorul de la ulei. Am oprit imediat si am verificat nivelul uleiului care era ok. Nu era nicio scurgere de ulei dar uleiul era destul de încins. Temperatura apei era aproape de 90 grade. Am sunat la service-ul unde schimbasem distributia si mi-au spus cã sigur e senzorul defect. M-am dus la service, s-au uitat la senzor si au zis cã e bun deoarece nu sunt scurgeri pe lângã el si mufa e ok. Au spus cã de vinã e uleiul prea fluid (5w40) bãgat tot de ei la schimbarea distributiei. Mi-au dat un aditiv pt. ulei dar la plecare martorul s-a aprins iar dupã 10 km. La schimbarea distributiei au gãsit mizerie foarte multã asa cum vedeti si în poze. Au curãtat mizeria cu spray de curãtare frâne si le-am spus sã dea si baia de ulei jos si sã spele si motorul dacã e necesar dar nu au fãcut nici una din cele douã.
Eu cred cã este sorbul înfundat sau canalele de ungere. Ce pãrere aveti? De ce se aprinde martorul doar dupã încãlzirea motorului? [imglb=https://www.clubopel.co m/8080/uploads/2019-
06/78583_rnnvuydli.jpg][/imglb]
MODEL: Corsa C 1.2 2003
Eu cred cã este sorbul înfundat sau canalele de ungere. Ce pãrere aveti? De ce se aprinde martorul doar dupã încãlzirea motorului? [imglb=https://www.clubopel.co m/8080/uploads/2019-
06/78583_rnnvuydli.jpg][/imglb]
MODEL: Corsa C 1.2 2003
Atentie ca n-ai presiune de ulei! La cald uleiul devine mai putin vascos, trece mai usor prin toate orificiile/canalele si astfel scade presiunea. Daca la cald se aude distributia, exact asta e dovada: lipsa presiune=intinzatorul nu-si face treaba eficient. S-a pus garnitura distributie noua sau se vede silicon la imbinari? Daca da, atunci ai gasit problema. Sorbul trebuie neaparat curatat. Daca mergi cu ea asa risti sa nu ai ungere corecta si sa se distruga motorul.
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ei, aș, de unde...la cum aratã motorul ãla de în-glodat, el are o problemã cu ”încurajãrile” colegilor...râșnița aia probabil a funcționat cu ulei de cocos, la cum aratã...și nici ãla schimbat, doar completat...mi-ar fi jenã sã și postez poze cu mlaștina aia hidrocarburicã...am întâlnit 1 singurã datã, în urmã cu vreo 30 de ani, la o trompetã de motor de Dacia 1300, așa ceva...dar omu” n-avea nicio treabã cu mecanica, doar completa ulei, cu ce apuca...cã era crizã...nu gãseai pe toate drumurile uleiuri satisfãcãtoare, dar cocârț gãseai și degeaba
mililaur
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
Vã multumesc tuturor pentru pãreri! Dupã cum reiese din postarea mea initialã, si eu tot la înfundarea sorbului si a canalelor de ungere m-am gândit. Chiar dacã cei de la service sustin cã au curãtat inclusiv baia de ulei, eu nu sunt convins cã au avut acces fãrã sã o demonteze. O sã îmi fac curaj si o sã fac singur acest lucru, chiar dacã nu mã pricep foarte bine. Îmi este putin teamã de accesul la baia de ulei, mai ales cã nu prea gãsesc rampã si o sã suspend masina pe butuci. Dacã a mai fãcut cineva aceastã operatiune, ceva sfaturi ar fi mai mult decât binevenite. În legãturã cu postarea colegului bibu16v, cred cã ar fi fost de bun simt sã se abtinã de la comentarii dacã nu are un sfat de dat. "Râºnita" o am de mai putin de 2 ani. E luatã din Germania si nu am de unde sã stiu ce fel de ulei de "cocos" a fost bãgat în ea. De când am luat-o, nu am fãcut decât sã bag ulei de calitate la timp si sã schimb pivoti, rulmenti, bielete amortizoare, ce credeam cã facem cu totii când luãm o masinã second. Dacã toti colegii de pe acest forum le demontati pânã la cel mai mic surubel pt. a vedea ce gãsiti înãuntru, îmi cer scuze! Înseamnã cã am gresit forumul. Eu credeam cã scopul forumului este de a ne ajuta între noi prin experienta sau experientele noastre.
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
Chiar nu conteaza de cand ai tu masina. Intretinerea anterioara a fost jalnica sau a lipsit cu desavarsire.
Poza postata este elocventa.
Vai de mama lui de motor ca viata grea a avut.
Acum beneficiaza de ulei ok? este ca si cum ai vitaminiza un muribund sau ai hrani porcul cu portocale.
No offence, dar cam asta este adevarul.
Poza postata este elocventa.
Vai de mama lui de motor ca viata grea a avut.
Acum beneficiaza de ulei ok? este ca si cum ai vitaminiza un muribund sau ai hrani porcul cu portocale.
No offence, dar cam asta este adevarul.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
mililaur
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
Sunt conștient de acest lucru. Dar asta nu înseamnã cã am vreo vinã legatã de întreținerea anterioarã. Eu nu vreau decât sã prelungesc viața acestei mașini cu câțiva ani,pânã îmi voi permite s-o schimb. Dacã mai aveți sfaturi legate de problema mea, le aștept cu interes. Dacã nu, vã rog sã închidem aceastã discuție pt. cã nu duce nicãieri. Vã mulțumesc!
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
mililaur
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema! Am dat baia jos, și am curãțat sorbul de ulei care era foarte îmbâcsit. Baia era destul de curata. Am demontat și capacul de chiulasa și am pus ulei în canalul de retur al uleiului pt. a verifica dacã ajunge în baie. Era înfundat complet. Cu ajutorul unei sârme și cu mult ulei am reușit sã îl curãț. Am scos foarte multã mâzga din el. Am plecat în probe și nu s-a mai aprins martorul de la ulei. Nici lanțul de distribuție nu mai face zgomot. Vã mulțumesc tuturor pentru sfaturi!