ISica
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2019
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Da, exact asa este... si cred ca eu sunt exemplul perfect de ,,asa NU!,,. Cu o Vectra B 1.7TD din 1997, la care la un moment dat a aparut presiune pe instalatie (nu cred ca mai conteaza motivul de ce, il stiu dar nu mai are rost sa il mai enumerez aici). Deci am mers asa... cu presiune in circuitul de racire apa ani de zile... vre-o 50.000km. Am facut inclusiv un drum pâna in DE de 4.000km in luna August 2015 cu aproximativ un an inainte de interventia la motor. La mine motorul a mers fara probleme majore... doar ca-mi arunca ceva apa afara atunci cand motorul se incalzea in sarcina sau il turam mai mult... furtunele fiind in permanenta tari si mie intr-un final mi-a cedat pâna si radiatorul din fata desi In general nu prea am trecut de 2.500rpm la drum intins cu masina, altfel cred ca fara voia mea ajungeam ,,obligatoriu,, sa-i schimb garnitura de chiulasa. Probabil ca radiatorul meu de pe masina deja avea un por iar cineva la un moment dat i-a bagat vreo solutie de etansare circuit racire... iar eu la un moment dat am considerat ca e nevoie de o solutie de curatire circuit racire si cred ca i-am dat fix in cap cu asta, ca a inceput sa curga. In fine... din lenea mea de a schimba garnitura de chiulasa... am ajuns in 6 ani de zile sa schimb 10 furtune ce au cedat pe rand si 1buc conducta de pe circuitul mic de apa in fata blocului motor, conducta asta fiind una din metal. Si desigur un radiator principal de apa, pe original (cumparat de pe eBay, stare ,,new old stock,,). Asadar, pot doar sa va sfatuiesc sa NU faceti ca mine sa amanati interventia la motor ! Daca devine imperios necesar de schimbat garnitura de chiulasa e mai bine sa o faceti la momentul cand se cere interventia, pentru ca altfel o sa schimbati o gramada de furtune... eventual chiar radiatorul principal de apa si intr-un final costurile vor fi mai mari, overall.
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Da, exact asa este... si cred ca eu sunt exemplul perfect de ,,asa NU!,,. Cu o Vectra B 1.7TD din 1997, la care la un moment dat a aparut presiune pe instalatie (nu cred ca mai conteaza motivul de ce, il stiu dar nu mai are rost sa il mai enumerez aici). Deci am mers asa... cu presiune in circuitul de racire apa ani de zile... vre-o 50.000km. Am facut inclusiv un drum pâna in DE de 4.000km in luna August 2015 cu aproximativ un an inainte de interventia la motor. La mine motorul a mers fara probleme majore... doar ca-mi arunca ceva apa afara atunci cand motorul se incalzea in sarcina sau il turam mai mult... furtunele fiind in permanenta tari si mie intr-un final mi-a cedat pâna si radiatorul din fata desi In general nu prea am trecut de 2.500rpm la drum intins cu masina, altfel cred ca fara voia mea ajungeam ,,obligatoriu,, sa-i schimb garnitura de chiulasa. Probabil ca radiatorul meu de pe masina deja avea un por iar cineva la un moment dat i-a bagat vreo solutie de etansare circuit racire... iar eu la un moment dat am considerat ca e nevoie de o solutie de curatire circuit racire si cred ca i-am dat fix in cap cu asta, ca a inceput sa curga. In fine... din lenea mea de a schimba garnitura de chiulasa... am ajuns in 6 ani de zile sa schimb 10 furtune ce au cedat pe rand si 1buc conducta de pe circuitul mic de apa in fata blocului motor, conducta asta fiind una din metal. Si desigur un radiator principal de apa, pe original (cumparat de pe eBay, stare ,,new old stock,,). Asadar, pot doar sa va sfatuiesc sa NU faceti ca mine sa amanati interventia la motor ! Daca devine imperios necesar de schimbat garnitura de chiulasa e mai bine sa o faceti la momentul cand se cere interventia, pentru ca altfel o sa schimbati o gramada de furtune... eventual chiar radiatorul principal de apa si intr-un final costurile vor fi mai mari, overall.
Interesanta expunerea...! Eu cred ca: 1-e corect a invata,in ideea de a face ceva,fiind pregatit; 2-e bine sa inveti din greselile altora; 3- e bine sa inveti si din greselile tale,dar e cel mai putin recomandat!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Furtunele le-am schimbat toate noi si pe original. Nici nu cred ca ar fi rezistat altfel... Masina asta are 14 furtune de apa, din care cele 10buc noi pe care le-am schimbat de-a lungul timpului m-au costat undeva la 200EUR toate, fara nicio exagerare. Radiatorul mic de apa din habitaclu a scapat, trebuie ca a fost proiectat sa fie foarte rezistent inca din stadiul de proiect.
Asta a fost chestiunea si deci am trait experienta asta pâna la capat, stiu acum cum se comporta o masina care are o astfel de problema in toate stadiile ei de evolutie si am tras toate concluziile necesare. Asadar, ce am avut de invatat... am invatat (dând cu capul, asa cum se invata din propriile greseli).
Asta a fost chestiunea si deci am trait experienta asta pâna la capat, stiu acum cum se comporta o masina care are o astfel de problema in toate stadiile ei de evolutie si am tras toate concluziile necesare. Asadar, ce am avut de invatat... am invatat (dând cu capul, asa cum se invata din propriile greseli).
SPuscau- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2019
- Mesaj Privat
- scosmyn
- **
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca pot sa fac o analogie la ce am trait eu in atatia ani si km cu garnitura de chiulasa cu probleme, as vrea sa scriu aici ca niciodata nu am avut bule de aer in borcanul de apa. Singurul simptom a fost ca furtunele erau in permanenta tari cand functiona motorul, si daca de exemplu veneam astazi cu masina dupamasa sau pe seara, a doua zi daca desfiletam busonul de la vasul de expansiune se auzea imediat cum s-a eliberat presiunea din el. Da, si acum ca tot mi-am amintit... vasul de expansiune se murdarea in timp cu o depunere maronie-rosiatica, doar pe peretii lui. N-am avut niciodata ulei in vasul de expansiune, sau gaze pe joja de ulei sau maioneza in capacul motor decat astea ultimele doua ambele intr-o ultima faza, cand deja imi intra apa motor in cilindrul 4 si motorul pornea greu in sensul ca demarorul se chinuia sa porneasca motorul acesta avand apa intr-unul din cilindrii.
Cred ca un test concludent se poate face la service, se baga in apa motor o substanta care automat se coloreaza intr-un anumit fel atunci cand in circuitul de apa exista gaze de evacuare sau amestec aer-carburant.
Cred ca un test concludent se poate face la service, se baga in apa motor o substanta care automat se coloreaza intr-un anumit fel atunci cand in circuitul de apa exista gaze de evacuare sau amestec aer-carburant.
- scosmyn
- **
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- scosmyn
- **
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Nup.. am gãsit pe cineva la care sã mã duc sã mi o verifice , an vorbit deja cu el .. și dacã e garnitura de chiuloasa rãmâne la el sa mi o facã . Dureazã 10 minute sa mi o verifice , dar la mine nai mult cã sigur e garnitura deoarece stau prea tari furtunurile alea , nu mi.l da afarã antigelul dar prea e tare așa..