IonutAxi
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutari tuturor !
Am un opel zafira din 2003 , motorul este 2.0 DTI . In ultima perioada cand mergeam cu ea si o turam in treapta a4a si a5a peste 2500-2700 ture nu ma trage motorul si se aprinde masina cu cheita . Astazi mi-a stat cam toata ziua aprinsa cheita si nu mai trage dupa 2500 turatii , iar ca sa mearga iau contactul si il pun din nou in timpul mersului ( autoaprindere ) si mai merge o perioada , si din nou se aprinde . Am fost la service si mi-a spus un mecanic ca s-ar putea sa fie toba infundata ( nu cred ca are treaba ) mi sa mai spun ca e posibil sa fie din injectoare , am mai auzit ca e posibil sa fie de la poma de vacuum sau din debitmetru. Si cam scoate fum negru ( cam exagerat fata de alte modele similare ) .
Astept niste pareri de la voi ce ar putea sa fie . Luni am programare cu ea la service sa o pun pe tester sa vede , dar astept si niste pareri ! Va multumesc !
Am un opel zafira din 2003 , motorul este 2.0 DTI . In ultima perioada cand mergeam cu ea si o turam in treapta a4a si a5a peste 2500-2700 ture nu ma trage motorul si se aprinde masina cu cheita . Astazi mi-a stat cam toata ziua aprinsa cheita si nu mai trage dupa 2500 turatii , iar ca sa mearga iau contactul si il pun din nou in timpul mersului ( autoaprindere ) si mai merge o perioada , si din nou se aprinde . Am fost la service si mi-a spus un mecanic ca s-ar putea sa fie toba infundata ( nu cred ca are treaba ) mi sa mai spun ca e posibil sa fie din injectoare , am mai auzit ca e posibil sa fie de la poma de vacuum sau din debitmetru. Si cam scoate fum negru ( cam exagerat fata de alte modele similare ) .
Astept niste pareri de la voi ce ar putea sa fie . Luni am programare cu ea la service sa o pun pe tester sa vede , dar astept si niste pareri ! Va multumesc !
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
IonutAxi
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2013
- Mesaj Privat
RDana792
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2019
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
DRadu743
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2019
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
DRadu743
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2019
- Mesaj Privat
pai am verificat suporti stinga dreapta fața si erau rupte membranele alea depe cauciuc si am loat azi îmi ajung suporti si îi pun sus și mis curios dacã asta ie motivul pentru ca am depistat doar la turatile motorului se aude ori ca meeg cu 90 100 km pe orã ori cã turez în gol tot asa se aude cineva mia zis sa ma uit la tobã cot flexibil dar am verificat si ie ok tot acolo acuma mis curios azi dupã schimbarea suportilor o sa pun si o pozã cu cei vechi si cei noi poate va veni cineva cu o solutie
DRadu743
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2019
- Mesaj Privat
IonutAxi salut cheia se mai poate aprinde si din cauza contactului de frina dela picior dar si ieu am avut problena asta si am remediato ieftin era fisurat furtunasul cel subtire si pierdea vidul din iel lam schimbat si nam probleme dar mai ie o varianta daca nu ie furtunasele sparte fisurare crapate sa fie supapele stricate înfundate etc debitmetrul daca pica nu mai trage deloc abea ajungi cu ia la 80 km ora am pãțit si ieu asta
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
DRadu743
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2019
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-96220
- *
- 21 mesaje
- din 29 Sep 2014
deleted-96220
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2014
- Mesaj Privat
- dan costea
- **
- 383 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
Alcoor
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Bunã ziua, intervin si eu cu o problemã întâmpinatã în prezent, nu reusesc sã îmi dau seama...
Opel Vectra C, 2003, motor y20dth.
Mã bate gândul sã o turez putin pentru a „curãta funinginea”. Ies în afara orasului, pe un drum liber, merg cu treapta a 3-a la 3000 rpm cca 5 km. Deodatã masina tâsneste de sub mine, ajunge brusc la peste 4-5000 rpm, un imens fum negru în spate.
Bag în a 5-a, iau contactul, frânã si debreiez, opresc motorul (autoaprindere).
În vasul de expansiune clocotea lichidul, curgea din el, busonul era slãbit.. Poate îl uitasem eu asa....
Las sã se rãceascã, completez cu apã si pornesc motorul. La relanti stãtea cuminte. La demarare din nou autoaprindere, de data asta un si mai imens fum alb. Imens. Opresc iar motorul, stau iar sã se rãceascã. Verific furtunul mare ce merge de la turbinã spre admisie, curat. Nici picãturã de ulei, nimic. Scot EGR, destul de curat, dau cu WD40 totusi pe supapã, sã nu zic cã l-am demontat degeaba. Pun la loc, completez apa, plec.
Nu am mai întâmpinat nici un fel de probleme, se tura lejer la 3-4000. A doua zi deodatã intrã în regim de avarie, nu se mai tura nici pânã la 2000... Fum alb, tremura ca o dacie care merge în 2-3 bujii, putere zero, abia miscam cu a 1-a. O las în parcare, seara cobor sã vãd ce mai face, mã pune necuratul sã dau borna plus jos sã vãd - poate îsi revine.
Am reusit sã nu mai simtã nici cheia acum, adicã deschid usile, pun contact, toate ok, nu miscã demarorul.
Nu reusesc sã înteleg nici de ce a fãcut autoaprindere, nici apoi de ce a mers si ce s-a întâmplat...
Mentionez cã apa e curata în vas, nu a scazut de la semn, desi am mers cateva zeci de km dupa autoaprindere, uleiul e poate chiar prea mult, dar nu are motorina in el...
Am pus un op-com al meu, nu e performant, mi-a dat urmãtoarele erori:
P0115 - Senzor temperatura antigel motor ºi senzor temperatura ulei motor: corelaþie
(FA) - Prezent
P0380 - Circuit sistem preâncãlzire - tensiune prea micã
(0B) - Nu e prezent
P1600 - <cod necunoscut>
(FA) - Nu e prezent
P1622 - Tensiune de referinþã prea mare
(07) - Prezent
P0149 - Circit control timp de injecþie - defect
(5A) - Prezent
P0606 - <cod necunoscut>
(FD) - Prezent
P0615 - Circuitul releului demarorului este deschis
(04) - Prezent
Solutia simplã este sã chem meserias, da, problema imensã este cã sunt într-o situatie extrem de grea, am avut niste dureroase probleme de familie si nu mi-am revenit nici material nici sufleteste.
De aceea, vã rog ori o explicatie, ori o estimare, orice sfat e cu drag primit.
Multumesc mult.
Opel Vectra C, 2003, motor y20dth.
Mã bate gândul sã o turez putin pentru a „curãta funinginea”. Ies în afara orasului, pe un drum liber, merg cu treapta a 3-a la 3000 rpm cca 5 km. Deodatã masina tâsneste de sub mine, ajunge brusc la peste 4-5000 rpm, un imens fum negru în spate.
Bag în a 5-a, iau contactul, frânã si debreiez, opresc motorul (autoaprindere).
În vasul de expansiune clocotea lichidul, curgea din el, busonul era slãbit.. Poate îl uitasem eu asa....
Las sã se rãceascã, completez cu apã si pornesc motorul. La relanti stãtea cuminte. La demarare din nou autoaprindere, de data asta un si mai imens fum alb. Imens. Opresc iar motorul, stau iar sã se rãceascã. Verific furtunul mare ce merge de la turbinã spre admisie, curat. Nici picãturã de ulei, nimic. Scot EGR, destul de curat, dau cu WD40 totusi pe supapã, sã nu zic cã l-am demontat degeaba. Pun la loc, completez apa, plec.
Nu am mai întâmpinat nici un fel de probleme, se tura lejer la 3-4000. A doua zi deodatã intrã în regim de avarie, nu se mai tura nici pânã la 2000... Fum alb, tremura ca o dacie care merge în 2-3 bujii, putere zero, abia miscam cu a 1-a. O las în parcare, seara cobor sã vãd ce mai face, mã pune necuratul sã dau borna plus jos sã vãd - poate îsi revine.
Am reusit sã nu mai simtã nici cheia acum, adicã deschid usile, pun contact, toate ok, nu miscã demarorul.
Nu reusesc sã înteleg nici de ce a fãcut autoaprindere, nici apoi de ce a mers si ce s-a întâmplat...
Mentionez cã apa e curata în vas, nu a scazut de la semn, desi am mers cateva zeci de km dupa autoaprindere, uleiul e poate chiar prea mult, dar nu are motorina in el...
Am pus un op-com al meu, nu e performant, mi-a dat urmãtoarele erori:
P0115 - Senzor temperatura antigel motor ºi senzor temperatura ulei motor: corelaþie
(FA) - Prezent
P0380 - Circuit sistem preâncãlzire - tensiune prea micã
(0B) - Nu e prezent
P1600 - <cod necunoscut>
(FA) - Nu e prezent
P1622 - Tensiune de referinþã prea mare
(07) - Prezent
P0149 - Circit control timp de injecþie - defect
(5A) - Prezent
P0606 - <cod necunoscut>
(FD) - Prezent
P0615 - Circuitul releului demarorului este deschis
(04) - Prezent
Solutia simplã este sã chem meserias, da, problema imensã este cã sunt într-o situatie extrem de grea, am avut niste dureroase probleme de familie si nu mi-am revenit nici material nici sufleteste.
De aceea, vã rog ori o explicatie, ori o estimare, orice sfat e cu drag primit.
Multumesc mult.