Buna ziua dragi colegi,
Va supun atentiei masinuta mea, Opel Corsa C Z14XEP , 2004, 140000 km.
Din nefericire, incepand cu luna August a anului trecut (2016), intampin urmatoarea problema:
La relanti, motorul nu mege rotund, indiferent de temperatura de lucru, ori de temperatura exterioara. Cand spun ca nu merge rotund , ma refer la faptul ca pentru cateva secunde acesta merge normal, pentru ca mai apoi sa para ca se inneaca , mergand pentru cetava secunde balbait, pentru ca mai apoi sa mearga iar normal, si tot asa.
Odata apasata acceleratia, motorul raspunde prompt si merge normal. Nu am sesizat scaderea puterii acestuia.
In acest moment nu exista coduri de eroare stocate.
De asemenea turatia motorului (pe turometru) nu pare sa fluctueze si se situeaza undeva pe la 700 RPM
Ce am facut in incercarea de remediere a probelemei:
1. Inlocuire lant, patine, intinzator ditributie + pompa de apa HEPU - era oricum programata inlocuirea aceasta, la 120000km - mai ales ca se si auzea putin lantul zornaind
2. Inlocuire bujii
3. Inlocuire senzor temperatura apa
4. Inlocuire senzor turatie motor
5. Inlocuire mansoane izolatoare bujii (acele tuburi de cauciuc de pe bobina de inductie), deoarece erau usor crapate si 2 dintre ele aveau deja bucatele lipsa la capete
6. Inlocuire sonde lambda 1 si 2 ca urmare a testarii cu OP-COM care indica o functionare defectuoasa a acestora
7. Testat comportamentul motorului cu o bobina transplantata de pe un motor similar care functiona ok - rezultat: face la fel
8. Testat comportament cu debitmetru de aer nou: - rezultat: face la fel
9. Facut test de compresiepe fiecare cilindru - toti cilindrii au aceeasi rata de compresie si sunt in parametrii
10. Testat si reparat alternator - avea mici probleme la incarcare - problema cu balbairea motorului tot nu s-a remediat
11. Verificat fiecare furtun de aer - sunt toate intregi si nu trage aer fals
12. Verificat clapeta de acceleratie - este curata, fara depuneri, doar o usoara afumare pe spatele ei. De asemenea lucreaza in parametrii - mai ales ca motorul trage bine si raspunsul la apasarea acceleratiei este prompt
13. Verificat motor cu EGR decuplat - face la fel
14. Am scos furtunasul care se duce spre valva de purjare a vaporilor de benzina (la Z14XEP se afla in spatele blocului clapetei de acceleratie) si se aude cum trage aer intemitent, deci valva functioneaza
15. Era sa uit: am schimbat si garnitura capacului culbutori, deoarece pe alocuri aparea foarte putin ulei. Cu aceasta ocazie, am verificat toate suruburile care fizeaza cele 2 axe, prin strangere cu cheia dinamometrica - toate erau ok
16. Am inlocuit tamponul motor - cel de langa cutia de viteze, fiind uzat.
Sincer sa fiu, nu mai stiu ce sa mai verific si ce anume as putea sa-i mai fac. Postez mai jos si un link catre filmuletul in care se poate vedea , sau mai degraba, se poate auzi in ce hal face motorul
https://youtube.com/watch?v=F_X0WzkOLRc
Poate aveti voi vreo idee - sunt deschis la sugestii.
Odata ajunsi la acest rand, va multumesc pentru rabdarea de a citi povestea aceasta fara final.
O zi faina tuturor