Mar 09 Apr, 2019 9:57 pm
DA, chiar este ,,belea,, acest motor atunci cand la modul real ai probleme cu el. Din mai multe puncte de vedere :
- atunci cand se duce naibii ,,absolut orice,, de pe partea de distributie sau axe cu came... mai bine schimbi motorul cu totul, pentru ca nu are niciun fel de rezistenta interna la socuri sau utilizarea lui chiar si pentru scurt timp inafara conditiilor normale de utilizare (personal am ajuns la concluzia ca motorul asta e construit la limita de jos a materialelor existente in componentele motor sau prin chiulasa).
- atunci cand ai probleme cu injectoarele, pai e ,,Dumnezeu cu mila,, La motorul asta nu ai niciun fel de ,,corectie injectoare,, (chiar azi am fost la cineva cu TECH2 si NU EXISTA asa ceva in meniu pentru Astra G cu EDC15C7 pe Z17DTL) asa ca injectoarele astea ori functioneaza CORECT (cat inca sunt in parametri), ori functioneaza INCORECT (cu zgomote aditionale, fum si consum marit) caci ECU nu face absolut nicio corectie (concret, nu exista linii de cod in software-ul prezent in ECU care sa faca aceste corectii, s-au desteptat mai tarziu si au introdus aceasta optiune de corectie ,,partiala,, injector incepand cu Astra H 1.7cdti cu ECU BOSCH EDC16). Cei de la BOSCH pe vremea cand au produs in masa primele injectoare EURO4 au cerut din start ,,o caruta de bani,, pe ele tocmai pentru faptul ca injectoarele de acest tip necesitau o mare precizie in procesul de fabricatie si implicit aveau o rata destul de ridicata de rebuturi. Precizia era pe-atunci cheia (in 2003), cu zero corectii ulterioare, deci injectorul ori functiona corect ori daca nu atunci era considerat defect. Asadar... la concret - daca injectoarele sunt cu probleme, motorul va merge ca naiba pentru ca ECU stie doar de ,,injectia pilot,, la 0,7ms inainte de TDC si de injectia principala atunci cand pistonul e la TDC. Daca injectorul e murdar in interior (motorina cu ,,melci,, asa cum bine scria cineva aici pe forum, doar uitati-va ce e in sorbul de motorina din rezervor) acesta se va inchide mai tarziu asa ca o sa ai zgomote motor si nu vei sti de ce, deasemenea daca s-a uzat piesa/saiba pe care se inchide intern injectorul in urma comenzii electronice de la ECU acesta va continua sa picure/piarda motorina exact atunci cand ar trebui sa fie inchis si de aici pornire grea, fum si zgomote motor anormale.
Asa ca atunci cand afirmi ,,Dumnezeu stie ce-o mai fi... !,, personal as zice ca ai dreptate in ceea ce pe moment doar anticipezi ca ar putea fi.