Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • MIstrate432

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Am fãcut scurt circuit la electromotor când l-am schimbat si când pun contactul nu mai apare "arcul spiral" care bãnuiesc cã sunt martori de bord pentru bujii si nu se învârte motorul, nu face absolut nimic nici mãcar un clic.


MODEL: Vectra
MOTOR: 1.9 16 valve 150 hp

CODURI EROARE: ???
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Verifica sigurantele prima data ,daca ai facut scurt mai mult ca sigur ai vreo sigurata arsa.
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
In general spirala apare doar la temperaturi scazute, dar nu sta mai mult de 2 secunde aprinsa.

Cat despre electrocmotor, daca i-ai facut scurt, primul lucru verifica siguranta din tabloul de sigurante din compartimentul motor, e o siguranta de 25A, cel mai probabil necesita schimbare (nu strica sa le verifici si pe celelalte poate mai gasesti vreuna arsa), iar daca nici asa nu merge nu ramane decat sa dai jos electromotorul si sa-l verifici..

Inainte de-a mai lucra la masina obligatoriu una din bornele bateriei trebuiesc date jos de pe baterie pentru a nu provoca un al lt scurt pe instalatie.
  • MIstrate432

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Practic nu eu am fãcut scurt-ul un mecanic din aia care se bat cu pumnul în piept. Am verificat electromotorul si merge, si nu e nici siguranța de 25A .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
atunci pune-i electromotorul si poate ECU de gat ca margele Smile
ala nu a invatat ca trebuie sa dai jos borna de la baterie inainte sa lucrezi la electromotor/alternator (cel putin atunci cand lucrezi la astea).
verifica toate sigurantele din toate tablourile electrice si firele de legatura de peste tot...
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
😁😁😁
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Pe firul subtire de comanda vine plus cind dai la automat?

Nu mai ai si alte lucruri care nu mai merg de cind ai avut scurtul?

De obicei la un scurt de genul asta se duce una din sigurantele principale -de obicei aflata in tabloul de la motor, cum zic si colegii.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MIstrate432 a scris:Practic nu eu am fãcut scurt-ul un mecanic din aia care se bat cu pumnul în piept. Am verificat electromotorul si merge, si nu e nici siguranța de 25A .
Explica exact unde si cum s-a facut scurtcircuitul...,ce elemente s-au atins accidental...? Ca sa se inteleaga corect,trebuie sa explici corect...!
  • MIstrate432

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Sã explic exact nu prea pot deoarece nu am demontat eu electromotorul ,ceea ce pot sã spun este cã atunci când a scos cablurile a fãcut scurt cu cheia care o folosea "mecanicul".
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu cred ca e o mare vrajeala...! Orice scurtcircuit ai face la electromotor(accidental),nu arde sigurante,pentru ca nu exista pe acel circuit si nu se pot cauza efecte asupra instalatieii,decat eventuala topire locala a papucilor de forta sau solicitarea anormala a bateriei.Pentru incepatori,nu se exclude sperietura suportata...! Firul de comanda nu poate fi afectat deoarece pe acesta,in acel moment,nu exista nici masa(-),nici plus(+)...! Prezentatorul spetei spune ca nu se aprinde martorul bujiilor,dar nu precizeaza daca se aprinde altceva in instrumente(bord),fapt ce ar concluziona ca exista sau nu,12v pe instalatie. Se multumeste sa arunce "pisica" pe mecanic...,pe care tot domnia sa l-a ales...!
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ai probat separat electromotorul ,poate este o problema și din contact încearcã pe direct dupã ce demontezi contactul. , martorii din bord se aprind da vre unul fleșuri
  • MIstrate432

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Cred ca si tu ești la fel ca mecanicul pe care l-am ales pentru cã atunci când ești într-o tarã strãinã nu prea ai e ales decât ce gãsești pe site-uri , nu te mai grãbi sã faci afirmații de rahat. Înainte de a se apuca de treaba chiar l-am întrebat dacã trebuie scoasã borna de la baterie, rãspunsul lui a fost : " Dacã nu întorci cheia în contact electromotor-ul nu primește curent"
Poate ca nu am specificat dar restul martorilor de bord se aprind normal. Rezistentele sunt în regulã. Nu am cum sã testez relele . În final va trebuii sã "aleg" un alt mecanic . Sau poate vi chiar tu Mr. big_electro61 ca vad ca ești în altã țarã.


Ultima modificare făcută de MIstrate432 la Joi 07 Mar, 2019 9:10 pm
  • MIstrate432

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Am probat si electromotor-ul , l-am dat jos de trei ori . Martorii de bord se aprind normal cu excepția celor ai bujiilor dar în continuare mașina nu face nimic când întorci cheia în contact.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am facut eu scurt cu inelara in locul respectiv, a facut o flama... fiind intins pe spate sub masina am scapat cheia de sperietura si imediat m-am autofelicitat ca m-am apucat ca Berila de treaba, fara sa scot borna bateriei (un lucru absolut obligatoriu atunci cand lucrezi la demaror sau alternator). Nu s-a ars nicio siguranta, n-a fost afectat nimic pe partea electrica, doar s-a innegrit inelara unde am facut scurt si a ramas cu ceva urme pe ea, ca sa-mi aduc aminte sa scot borna cand mai lucrez acolo. Mr. Green
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu cred totuși cã problema este tot din contact încearcã sã faci și citeva mãsurãtori la firele care vin direct la electromotor cele groase și cel subțire in timp ce dai la automat poți folosi un bec de 12 v sa vezi daca ajunge curent ,teoretic pe cele groase ar trebui sã ai 12 v permanent iar pe cel suptire 12 v in timp ce este acționat automatul
  • AndreiFanOpel

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Sfaturi si idei a primit destule, ramane la aprecierea lui daca tine cont de ele si le pune in aplicare sau nu. Oricum ceva s-a intamplat in urma acelui scurt din moment ce nu mai reuseste sa porneasca..

Cei care ajung sa citeasca acest topic tineti cont de lectia asta: lucrati mereu cu sau sub protectie, in cazul de fata obligatoriu una din bornele bateriei trebuiesc demontate inainte de-a incepe lucru si orice lucrare am avea la partea electrica trebuie mereu sa ne luam masuri de protectie, niciodata nu se stie in ce fel ne poate afecta.
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 x14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
scurtul a fost intentionat sau accidental?a incercat sa verifice electromotorul pe masina fara sa il demonteze?spirala de la bujii nu are nici o legatura cu electromotorul..incearca o diagnoza,vezi daca mai raspunde ecu.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
MIstrate432 a scris:Cred ca si tu ești la fel ca mecanicul pe care l-am ales pentru cã atunci când ești într-o tarã strãinã nu prea ai e ales decât ce gãsești pe site-uri , nu te mai grãbi sã faci afirmații de rahat. Înainte de a se apuca de treaba chiar l-am întrebat dacã trebuie scoasã borna de la baterie, rãspunsul lui a fost : " Dacã nu întorci cheia în contact electromotor-ul nu primește curent"
Poate ca nu am specificat dar restul martorilor de bord se aprind normal. Rezistentele sunt în regulã. Nu am cum sã testez relele . În final va trebuii sã "aleg" un alt mecanic . Sau poate vi chiar tu Mr. big_electro61 ca vad ca ești în altã țarã.
Vad ca esti unul din cei ce se plang ca e rau in strainatate...! Eu ma straduiesc sa fac afirmatii ce pot fi argumentate.Precizeaza ce informatie ti se pare "de rahat"(termenul iti apartine) si eu o argumentez fara rezerve...! De regula,eu imi aleg persoanele cu care colaborez,iar dumneata nu ai profilul moral(parerea mea) sa te incadrezi in randul colaboratorilor mei. Iti va trebui meserias care e in stare sa urmareasca comanda electromotorului de la contactul cu cheie pana la electromotor,in semnal analog si digital,care trece prin 2 calculatoare...! Bafta...!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

Sint de acord cu @big_electro61, scurtcircuitul s-a produs pe partea de forta a electromotorului cel mai probabil, acolo cablul ala vine direct de plusul bateriei, nu prea vad ce putea sa se intimple rau in afara de o topire a locului unde a facut scurt - eventual cheie fixa...

eu mi-am inchipuit ca mecanicul a facut scurt ca a uitat sa lege comanda de la electromotor si aia a ajuns cumva sa dea la masa.

te-am intrebat daca vine plus pe firul ala daca dai la automat dar vad ca nu am un raspuns....

poti lua un plus de pe baterie si sa il dai direct in comanda electromotorului, bineinteles cu contactul pus ca sa vezi daca asa o ia.

daca asa merge poti presupune ca nu pleaca plus din contact si verifici contactul daca face ce trebuie (vine si pleaca plus din el)

teoretic poti face cam atita - cu minim de cunostinte si dotare, altfel trebuie sa mergi la electrician (asta e parerea mea)

off topic:

Mie mi se pare ca sint oferite foarte putine amanunte - si nu esti singurul - sint o gramada care incep un topic si scriu 3 cuvinte.

ok, probabil nu stii nici tu mai multe- ca nu ai stat linga mecanic, dar nici noi nu sintem mama omida, incercam sa ajutam exact pe baza acelor informatii putine pe care le citim.

masina e la tine nu la noi, cum sa masuram, cum sa vedem ce e acolo? tu ai stii? altii mai meseriasi ca noi au masina sub nas si scule de scule si ajungi sa ceri sfaturi pe net dupa ce-ti umbla la masina - nu esti singurul care o pateste...

asa ca ai si tu intelegere fata de noi si daca-ti cunosti interesul poti schimba putin tonul fata de cei ce incearca sa te ajute.

multumesc.
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Dacã ești din București te pot ajuta cu un numãr de tel unde poți rezolva problema
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR