- MIstrate432
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Mar 2019
MIstrate432
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2019
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
In general spirala apare doar la temperaturi scazute, dar nu sta mai mult de 2 secunde aprinsa.
Cat despre electrocmotor, daca i-ai facut scurt, primul lucru verifica siguranta din tabloul de sigurante din compartimentul motor, e o siguranta de 25A, cel mai probabil necesita schimbare (nu strica sa le verifici si pe celelalte poate mai gasesti vreuna arsa), iar daca nici asa nu merge nu ramane decat sa dai jos electromotorul si sa-l verifici..
Inainte de-a mai lucra la masina obligatoriu una din bornele bateriei trebuiesc date jos de pe baterie pentru a nu provoca un al lt scurt pe instalatie.
Cat despre electrocmotor, daca i-ai facut scurt, primul lucru verifica siguranta din tabloul de sigurante din compartimentul motor, e o siguranta de 25A, cel mai probabil necesita schimbare (nu strica sa le verifici si pe celelalte poate mai gasesti vreuna arsa), iar daca nici asa nu merge nu ramane decat sa dai jos electromotorul si sa-l verifici..
Inainte de-a mai lucra la masina obligatoriu una din bornele bateriei trebuiesc date jos de pe baterie pentru a nu provoca un al lt scurt pe instalatie.
- MIstrate432
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Mar 2019
MIstrate432
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2019
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
atunci pune-i electromotorul si poate ECU de gat ca margele
ala nu a invatat ca trebuie sa dai jos borna de la baterie inainte sa lucrezi la electromotor/alternator (cel putin atunci cand lucrezi la astea).
verifica toate sigurantele din toate tablourile electrice si firele de legatura de peste tot...
ala nu a invatat ca trebuie sa dai jos borna de la baterie inainte sa lucrezi la electromotor/alternator (cel putin atunci cand lucrezi la astea).
verifica toate sigurantele din toate tablourile electrice si firele de legatura de peste tot...
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
MIstrate432 a scris:Practic nu eu am fãcut scurt-ul un mecanic din aia care se bat cu pumnul în piept. Am verificat electromotorul si merge, si nu e nici siguranța de 25A .
Explica exact unde si cum s-a facut scurtcircuitul...,ce elemente s-au atins accidental...? Ca sa se inteleaga corect,trebuie sa explici corect...!
- MIstrate432
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Mar 2019
MIstrate432
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2019
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu cred ca e o mare vrajeala...! Orice scurtcircuit ai face la electromotor(accidental),nu arde sigurante,pentru ca nu exista pe acel circuit si nu se pot cauza efecte asupra instalatieii,decat eventuala topire locala a papucilor de forta sau solicitarea anormala a bateriei.Pentru incepatori,nu se exclude sperietura suportata...! Firul de comanda nu poate fi afectat deoarece pe acesta,in acel moment,nu exista nici masa(-),nici plus(+)...! Prezentatorul spetei spune ca nu se aprinde martorul bujiilor,dar nu precizeaza daca se aprinde altceva in instrumente(bord),fapt ce ar concluziona ca exista sau nu,12v pe instalatie. Se multumeste sa arunce "pisica" pe mecanic...,pe care tot domnia sa l-a ales...!
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
- MIstrate432
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Mar 2019
MIstrate432
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2019
- Mesaj Privat
Cred ca si tu ești la fel ca mecanicul pe care l-am ales pentru cã atunci când ești într-o tarã strãinã nu prea ai e ales decât ce gãsești pe site-uri , nu te mai grãbi sã faci afirmații de rahat. Înainte de a se apuca de treaba chiar l-am întrebat dacã trebuie scoasã borna de la baterie, rãspunsul lui a fost : " Dacã nu întorci cheia în contact electromotor-ul nu primește curent"
Poate ca nu am specificat dar restul martorilor de bord se aprind normal. Rezistentele sunt în regulã. Nu am cum sã testez relele . În final va trebuii sã "aleg" un alt mecanic . Sau poate vi chiar tu Mr. big_electro61 ca vad ca ești în altã țarã.
Ultima modificare făcută de MIstrate432 la Joi 07 Mar, 2019 9:10 pm
Poate ca nu am specificat dar restul martorilor de bord se aprind normal. Rezistentele sunt în regulã. Nu am cum sã testez relele . În final va trebuii sã "aleg" un alt mecanic . Sau poate vi chiar tu Mr. big_electro61 ca vad ca ești în altã țarã.
Ultima modificare făcută de MIstrate432 la Joi 07 Mar, 2019 9:10 pm
- MIstrate432
- OP
- 5 mesaje
- din 05 Mar 2019
MIstrate432
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2019
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am facut eu scurt cu inelara in locul respectiv, a facut o flama... fiind intins pe spate sub masina am scapat cheia de sperietura si imediat m-am autofelicitat ca m-am apucat ca Berila de treaba, fara sa scot borna bateriei (un lucru absolut obligatoriu atunci cand lucrezi la demaror sau alternator). Nu s-a ars nicio siguranta, n-a fost afectat nimic pe partea electrica, doar s-a innegrit inelara unde am facut scurt si a ramas cu ceva urme pe ea, ca sa-mi aduc aminte sa scot borna cand mai lucrez acolo.
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
Eu cred totuși cã problema este tot din contact încearcã sã faci și citeva mãsurãtori la firele care vin direct la electromotor cele groase și cel subțire in timp ce dai la automat poți folosi un bec de 12 v sa vezi daca ajunge curent ,teoretic pe cele groase ar trebui sã ai 12 v permanent iar pe cel suptire 12 v in timp ce este acționat automatul
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Sfaturi si idei a primit destule, ramane la aprecierea lui daca tine cont de ele si le pune in aplicare sau nu. Oricum ceva s-a intamplat in urma acelui scurt din moment ce nu mai reuseste sa porneasca..
Cei care ajung sa citeasca acest topic tineti cont de lectia asta: lucrati mereu cu sau sub protectie, in cazul de fata obligatoriu una din bornele bateriei trebuiesc demontate inainte de-a incepe lucru si orice lucrare am avea la partea electrica trebuie mereu sa ne luam masuri de protectie, niciodata nu se stie in ce fel ne poate afecta.
Cei care ajung sa citeasca acest topic tineti cont de lectia asta: lucrati mereu cu sau sub protectie, in cazul de fata obligatoriu una din bornele bateriei trebuiesc demontate inainte de-a incepe lucru si orice lucrare am avea la partea electrica trebuie mereu sa ne luam masuri de protectie, niciodata nu se stie in ce fel ne poate afecta.
- dan costea
- **
- 383 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
MIstrate432 a scris:Cred ca si tu ești la fel ca mecanicul pe care l-am ales pentru cã atunci când ești într-o tarã strãinã nu prea ai e ales decât ce gãsești pe site-uri , nu te mai grãbi sã faci afirmații de rahat. Înainte de a se apuca de treaba chiar l-am întrebat dacã trebuie scoasã borna de la baterie, rãspunsul lui a fost : " Dacã nu întorci cheia în contact electromotor-ul nu primește curent"
Poate ca nu am specificat dar restul martorilor de bord se aprind normal. Rezistentele sunt în regulã. Nu am cum sã testez relele . În final va trebuii sã "aleg" un alt mecanic . Sau poate vi chiar tu Mr. big_electro61 ca vad ca ești în altã țarã.
Vad ca esti unul din cei ce se plang ca e rau in strainatate...! Eu ma straduiesc sa fac afirmatii ce pot fi argumentate.Precizeaza ce informatie ti se pare "de rahat"(termenul iti apartine) si eu o argumentez fara rezerve...! De regula,eu imi aleg persoanele cu care colaborez,iar dumneata nu ai profilul moral(parerea mea) sa te incadrezi in randul colaboratorilor mei. Iti va trebui meserias care e in stare sa urmareasca comanda electromotorului de la contactul cu cheie pana la electromotor,in semnal analog si digital,care trece prin 2 calculatoare...! Bafta...!
Poate ca nu am specificat dar restul martorilor de bord se aprind normal. Rezistentele sunt în regulã. Nu am cum sã testez relele . În final va trebuii sã "aleg" un alt mecanic . Sau poate vi chiar tu Mr. big_electro61 ca vad ca ești în altã țarã.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Sint de acord cu @big_electro61, scurtcircuitul s-a produs pe partea de forta a electromotorului cel mai probabil, acolo cablul ala vine direct de plusul bateriei, nu prea vad ce putea sa se intimple rau in afara de o topire a locului unde a facut scurt - eventual cheie fixa...
eu mi-am inchipuit ca mecanicul a facut scurt ca a uitat sa lege comanda de la electromotor si aia a ajuns cumva sa dea la masa.
te-am intrebat daca vine plus pe firul ala daca dai la automat dar vad ca nu am un raspuns....
poti lua un plus de pe baterie si sa il dai direct in comanda electromotorului, bineinteles cu contactul pus ca sa vezi daca asa o ia.
daca asa merge poti presupune ca nu pleaca plus din contact si verifici contactul daca face ce trebuie (vine si pleaca plus din el)
teoretic poti face cam atita - cu minim de cunostinte si dotare, altfel trebuie sa mergi la electrician (asta e parerea mea)
off topic:
Mie mi se pare ca sint oferite foarte putine amanunte - si nu esti singurul - sint o gramada care incep un topic si scriu 3 cuvinte.
ok, probabil nu stii nici tu mai multe- ca nu ai stat linga mecanic, dar nici noi nu sintem mama omida, incercam sa ajutam exact pe baza acelor informatii putine pe care le citim.
masina e la tine nu la noi, cum sa masuram, cum sa vedem ce e acolo? tu ai stii? altii mai meseriasi ca noi au masina sub nas si scule de scule si ajungi sa ceri sfaturi pe net dupa ce-ti umbla la masina - nu esti singurul care o pateste...
asa ca ai si tu intelegere fata de noi si daca-ti cunosti interesul poti schimba putin tonul fata de cei ce incearca sa te ajute.
multumesc.
Sint de acord cu @big_electro61, scurtcircuitul s-a produs pe partea de forta a electromotorului cel mai probabil, acolo cablul ala vine direct de plusul bateriei, nu prea vad ce putea sa se intimple rau in afara de o topire a locului unde a facut scurt - eventual cheie fixa...
eu mi-am inchipuit ca mecanicul a facut scurt ca a uitat sa lege comanda de la electromotor si aia a ajuns cumva sa dea la masa.
te-am intrebat daca vine plus pe firul ala daca dai la automat dar vad ca nu am un raspuns....
poti lua un plus de pe baterie si sa il dai direct in comanda electromotorului, bineinteles cu contactul pus ca sa vezi daca asa o ia.
daca asa merge poti presupune ca nu pleaca plus din contact si verifici contactul daca face ce trebuie (vine si pleaca plus din el)
teoretic poti face cam atita - cu minim de cunostinte si dotare, altfel trebuie sa mergi la electrician (asta e parerea mea)
off topic:
Mie mi se pare ca sint oferite foarte putine amanunte - si nu esti singurul - sint o gramada care incep un topic si scriu 3 cuvinte.
ok, probabil nu stii nici tu mai multe- ca nu ai stat linga mecanic, dar nici noi nu sintem mama omida, incercam sa ajutam exact pe baza acelor informatii putine pe care le citim.
masina e la tine nu la noi, cum sa masuram, cum sa vedem ce e acolo? tu ai stii? altii mai meseriasi ca noi au masina sub nas si scule de scule si ajungi sa ceri sfaturi pe net dupa ce-ti umbla la masina - nu esti singurul care o pateste...
asa ca ai si tu intelegere fata de noi si daca-ti cunosti interesul poti schimba putin tonul fata de cei ce incearca sa te ajute.
multumesc.
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat