- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Controlerul de injectie montat pe corpul pompei poate da o serie de manifestari foarte contradictorii in functionarea unui motor diesel,de exemplu:pornire perfecta dar cu intreruperi pe masura ce motorul se incalzeste,pornire greoaie,lipsa putere si altele, toate aceste manifestari sunt simptomele ale unor probleme din interiorul unitatii de comanda si/sau al senzorului de turatie iwz combinate cu probleme ale bobinei de combustibil dintre tevi(de obicei bobina prezinta spire in scurcircuit,mai rar se intrerupe).Pentru a afla starea in care se afla cu adevarat pompa de injectie este nevoie sa ne construim un mic adaptor cu care sa putem citi informatiile din unitatea de comanda.Schema este foarte simpla si nu pune probleme de constructie,iar ca soft cu care putem face citirea propriu zisa ne folosim de meniul din opcom special diesel pump si urmam pasii care ne sunt dati acolo.Ceea ce vreu sa subliniez in mod special este ca aceste erori nu apar la o diagnoza facuta in portul normal obd al masinii decat atunci cand erorile din unitatea de comanda depasesc un anumit numar(in plus linia de comunicatie k-line a controlerului nu este conectata fizic in cablajul masinii);deci, desi pe testarea normala cu opcom-ul nu avem erori totusi controlerul pompei are probleme care se manifesta in diverse moduri in funtionarea motorului iar noi ne punem firesc intrebarea:de ce funtioneaza prost motorul cand nu avem niciun cod de eroare?
Diagnosticarea controlerului direct pe corpul pompei ne ofera posibilitatea ca atunci cand cumparam o pompa second-hand sa stim exact daca si ce probleme are pompa respectiva fara a mai fi nevoiti sa facem o multime de montari/demontari inutile si consumatoare de timp,bani si nervi.
De asemenea prin citirea codului de indentificare al controlerului vom sti sa alegem o pompa cu un controler identic ca cod, evitand astfel probleme de imcompatibiltate cu calculatorul central,sodate in final cu nepornirea motorului.
Am scris aceste randuri din dorinta de a ajuta si alti colegi care au intampinat astfel de probleme,asa cum am avut si eu,si din dorinta de a mai rispi din asa zisul mister:totul e bun dar nu porneste...
Diagnosticarea controlerului direct pe corpul pompei ne ofera posibilitatea ca atunci cand cumparam o pompa second-hand sa stim exact daca si ce probleme are pompa respectiva fara a mai fi nevoiti sa facem o multime de montari/demontari inutile si consumatoare de timp,bani si nervi.
De asemenea prin citirea codului de indentificare al controlerului vom sti sa alegem o pompa cu un controler identic ca cod, evitand astfel probleme de imcompatibiltate cu calculatorul central,sodate in final cu nepornirea motorului.
Am scris aceste randuri din dorinta de a ajuta si alti colegi care au intampinat astfel de probleme,asa cum am avut si eu,si din dorinta de a mai rispi din asa zisul mister:totul e bun dar nu porneste...
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Treaba e foarte simpla(eu nu am construit adaptorul respectiv pentru ca nu ma ocup de servisare auto)de fapt;trebuie asigurata simultan alimentare la modulul de pe pompa si interfata opcom, iar pinul 7 de la interfata opcom se leaga la pinul 9 de pe modulul pompei ca sa stabilim fizic linia de comunicare intre opcom si modul(k-line este o linie de comunicare bidirectionala)
Am folosit pini pentru conectarea pe modulul de pe pompa si crocodili pentru conectarea cu opcom,firul rosu este +12vcc,firul albastru gnd,iar cel negru este k-line.Sigur ca daca faci servisare auto folosesti o mufa la modulul pompei si la opcom cu legaturile corespunzatoare.
In imagini un controler la care lipsesc valvele,senzorul iwz si conectarea cu masina;acelea sunt erorile care au aparut la testare.In orice caz daca vrei sa cumperi o pompa second-hand si care la testare nu da nici o eroare ,parerea mea este sa nu o cumperi;probabil erorile au fost sterse si a fost pregatita pentru vanzare!Fii sigur ca nu exista pompa second-hand fara erori...
Un foarte bun material de studiu este cel din imagine cu explicatii foarte detaliate,recomand sa fie downloadat si listat pe hartie.
In final am observat ca foarte multi au probleme in desfasurarea testarii cu opcom-ul,se blocheaza sau nu se pot accesa diferite module ale masinii.Este perfect adevarat ca fiind niste copii ieftine sa nu aibe performantele unui tester adevarat, dar totusi recomand sa fie verificata linia k-line pentru ca in 99% din cazuri ea este pusa la masa(rezistente cuprine intre 80 si 10ohmi fata de masa) de sistemul audio al masinii!!!In imagine un CDR500 care a pus k-line la masa(27ohmi)prin conectorul de pe pcb.Umiditatea acumulata in timp a dus la corodarea traseelor pana aproape a scurcircuitat k-line la masa.
Inca un aspect foarte important legat de testarea cu opcom;nu introduceti niciodata interfata in conectorul obd al masinii daca nu aveti bateria conectata pe masina,bornele bine stranse si bine incarcata.In lipsa alimentarii de la baterie,pinul 16 din conectorul obd al masinii unde trebuie sa fie 12vcc permanent este tinut la masa(avem 0ohmi fata de masa masinii);deci pe pinul respectiv avem 12vcc cand bateria este cuplata la masina si 0ohmi fata da masa cand bateria lipseste de pe masina!
Am folosit pini pentru conectarea pe modulul de pe pompa si crocodili pentru conectarea cu opcom,firul rosu este +12vcc,firul albastru gnd,iar cel negru este k-line.Sigur ca daca faci servisare auto folosesti o mufa la modulul pompei si la opcom cu legaturile corespunzatoare.
In imagini un controler la care lipsesc valvele,senzorul iwz si conectarea cu masina;acelea sunt erorile care au aparut la testare.In orice caz daca vrei sa cumperi o pompa second-hand si care la testare nu da nici o eroare ,parerea mea este sa nu o cumperi;probabil erorile au fost sterse si a fost pregatita pentru vanzare!Fii sigur ca nu exista pompa second-hand fara erori...
Un foarte bun material de studiu este cel din imagine cu explicatii foarte detaliate,recomand sa fie downloadat si listat pe hartie.
In final am observat ca foarte multi au probleme in desfasurarea testarii cu opcom-ul,se blocheaza sau nu se pot accesa diferite module ale masinii.Este perfect adevarat ca fiind niste copii ieftine sa nu aibe performantele unui tester adevarat, dar totusi recomand sa fie verificata linia k-line pentru ca in 99% din cazuri ea este pusa la masa(rezistente cuprine intre 80 si 10ohmi fata de masa) de sistemul audio al masinii!!!In imagine un CDR500 care a pus k-line la masa(27ohmi)prin conectorul de pe pcb.Umiditatea acumulata in timp a dus la corodarea traseelor pana aproape a scurcircuitat k-line la masa.
Inca un aspect foarte important legat de testarea cu opcom;nu introduceti niciodata interfata in conectorul obd al masinii daca nu aveti bateria conectata pe masina,bornele bine stranse si bine incarcata.In lipsa alimentarii de la baterie,pinul 16 din conectorul obd al masinii unde trebuie sa fie 12vcc permanent este tinut la masa(avem 0ohmi fata de masa masinii);deci pe pinul respectiv avem 12vcc cand bateria este cuplata la masina si 0ohmi fata da masa cand bateria lipseste de pe masina!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Multumesc de aprecieri,sper ca am reusit sa fac un pic de lumina in problema legata de acest controler care asa cum a fost gandit nu are cum sa aiba o viata prea lunga date fiind conditiile de functionare,vibratii si caldura din belsug!Am avut intentia sa mut controlerul de pe corpul pompei undeva in compartimentul motor intrun loc ferit de caldura si vibratii,dar valva de combustibil(cea dintre tevi)necesita pulsuri de curent extrem de mari pentru comanda(20A)si care nu pot fi asigurate la lungimi mari de conductor in plus apar si probleme de interferenta electromagnetica cu diferite echipamente ale masinii...totusi o solutie ar fi fost ca fabricantul sa includa in controler un invertor dc/dc iar comanda bobinei cu pricina sa fie facuta cu tensiune,sa zicem de 48v(cu redimensionarea corespunzatoare a bobinei) scazand proportional curentul de comanda,in felul asta exista posibilitatea sa fie pus la adapost de vibratii si caldura controlerul pompei...in fine sunt masini de serie si trebuie sa nu tina prea mult.
Concluzia este ca daca doriti ca motorul sa mai fie ce a fost, folositi un controler nou si neaparat imperecheat cu pompa de injectie pe care va functiona pe un banc EPS815 de la Bosch;altfel nu e cazul sa aveti pretentii prea multe si nici prea mari,avand in vedere compelxitatea controlerului...
Concluzia este ca daca doriti ca motorul sa mai fie ce a fost, folositi un controler nou si neaparat imperecheat cu pompa de injectie pe care va functiona pe un banc EPS815 de la Bosch;altfel nu e cazul sa aveti pretentii prea multe si nici prea mari,avand in vedere compelxitatea controlerului...
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
De apreciat colegul nostru Opel 2000 tocmai ce am o problema cu aceasta pompa mai precis cu electronicã ei ,pânã sa se strice cel original al mașini la relanti consumul instant la 80\90 grade era de 0.6l la h iar acum cu cel cumpãrat recondiționat este de 0,1 L/h motorul are și un mers mai ciudat se simte o vibrație in caroserie și este mai zgomotos sa fie de la calculator ceva idei sau un service bun ar fi de apreciat mulțumesc sã auzim de bine
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
0,1litri/ora consum nu este real,banuiesc ca este o greseala de citire sau altceva!O sa incerc poate,tot in acest topic sa explic ce se intampla,si de ce este necesar ca partea electronica sa fie imperecheata cu partea mecanica a pompei de injectie la acest model de pompa.Din punctul meu de vedere este o operatie normala si necesara pentru buna functionare a pompei de injectie atata doar ca(asa consider eu)este supraevaluata financiar de cei care o fac,indiferent de ce argumente scot ei in fata!Nici eu personal, nu am facut-o, avand in vedere costurile.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sigur ca este supraevaluata orice reparatie la acest tip de pompa, mai ales acum cand masinile cu acest motor si acest tip de pompa de injectie ,,s-au cam trecut,, Cand a aparut acest tip de pompa de injectie a fost ,,mama pompelor de injectie,, de la BOSCH... un fel de ,,racheta,, raportat strict la pompele de injectie rotative anterioare care erau pur mecanice.
Tocmai de aceea ar trebui sa iasa la lumina toata documentatia disponibila si toate asa zise-le ,,secrete de reparare,, ale acestor pompe de injectie BOSCH VP44.
Tocmai de aceea ar trebui sa iasa la lumina toata documentatia disponibila si toate asa zise-le ,,secrete de reparare,, ale acestor pompe de injectie BOSCH VP44.
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Eu nu am incercat aceasta varianta dar, cred ca s-ar putea merge mai departe cu modificarea acestor controlere de pompa VP44.Am vazut ca multi au reusit sa citeasca continutul memoriei interne in ideea de a modifica de exemplu un modul scris de fabrica pentru Ford intr-un modul pentru Audi prin rescrierea memoriei din controler.Memoria din controler este tip eprom otp care o data scris nu mai poate fi rescris ulterior pana nu este sters continutul memoriei,adica pentru a putea fi rescrisa memoria trebuie golita.Ele din fabricatie au trei bancuri de memorie din care unul este cu softul de injectie pentru modelul respectiv iar celelalte doua locatii libere sunt pentru a putea fi rescrise ulterior atunci cand se face imperecherea controlerului cu alt corp de pompa(pe bancul de injectie).Deci se pot face maxim doua imperecheri cu alte corpuri de pompa dupa care memoria fiind plina nu mai permite nici o rescriere ulteriora.Totusi o data ce am indepartat capacul din plastic negru de pe controler avem acces la circuitul electronic si implicit la memoria respectiva,care acum a devenit un simplu eprom pe care il putem sterge cu lumina UV ca orice alt eprom si apoi poate fi rescris din nou cu softul de care avem nevoie.In imagine incercuita cu rosu/albastru este memoria iar cu verde cele doua puncte sda si scl unde se poate face citirea memoriei.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
Dupã cum am mai spus consumul este de 0,1 dupã ce am schimbat ecu pompei cu unul recondiționat senzorul iwz este al pompei și nu sa demontat de pe pompa la fel și cele douã sonde .masina avea un consum de minim 0,6 l /h cu ecu original. Este o poza recenta cu consumul de 0,1 am testat și cu opcom rezultatul este același ,masina nu merge tocmai ok are o trepidație în caroserie cînd motorul ajunge la 60 _90 grade ,azi dimineațã dupã 5 minute consumul era la 3l/h dar pânã la muncã a ajuns la 0,1 / h sa fie de vina acest ecu?
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:@Opel 2000 - vad ca stii multe despre acest ECU. ai tangenta continua cu el sau l-ai studiat pentru modificari... Oricum felicitari pentru informatiile funizate si spiritul de colegialitate in acest subiect pe forum
L-am studiat in ideea unei modificari,dar intre timp am gasit un controler identic cu cel de pe masina(cod identic 100%) si interesul pentru modificare a scazut la zero.Am fost obligat de situatie sa caut o rezolvare deoarece masina cu toate ca este din 2000(de aici si numele de user OPEL 2000)se prezinta intr-o stare tehnica foarte buna si am considerat ca nu e timpul sa renunt la ea deocamdata.Ceea ce am postat aici este doar din experienta personala si trebuie considerat ca atare.Am incercat sa aflu cum functioneaza acest sistem de injectie de la Bosch ca sa stiu pe mai departe unde si cum trebuie intervenit.Din pacate exista multe informatii contradictorii pe net si daca nu reusesti sa separi informatia tehnica corecta,te adancesti si mai mult in necunoscut.De fapt din toata munca asta de afla o rezolvare a problemei,95% a fost pentru a separa informatia corecta si necesara, de cea inutila,si doar 5%pentru rezolvarea efectiva a problemei!Asta e motivul pentru care am popularizat si pentru altii putina mea experienta poate foloseste cuiva.Multumesc inca o data pentru interes,sa auzim de bine.
- dan costea
- **
- 383 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Asa este,informatiile care se pot culege direct de pe controler sunt foarte utile.Ca o completare pentru cei care vor sa isi repare modulul original(de preferat aceasta varianta)am gasit o firma care dupa parerea mea,are la dispozite toata tehnnologia sa faca acest lucru la standarde de fabrica originale http://deltaelectronique.co...-bosch-vp44-vp30/ Imi pare rau ca nu am aflat de ei mai repede...
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu numai... uite ca invatam si din experienta altora care s-au documentat temeinic (din propria necesitate, sau din ,,NEVOIA DE A STI MAI MULT,,) !
Ce sa vezi... ,,right out from nowhere,, a venit la un moment dat colegul de forum OPEL 2000 care din primele postari aici pe forum ne-a pus ,,direct pe tava,, informatia asta ! Pentru cine e interesat... pai acela VA STI cum trebuie sa o foloseasca !
Exista deja demult un topic dedicat pentru pompa asta de injectie BOSCH VP44 aici pe forum... dar îi cam lipseste informatia asta !
In momentele când citesc aici pe forum problemele celor care au aceasta pompa de injectie pe motor imi dau seama de complexitatea acestei pompe de injectie, si multumita acestui forum am ocolit cu succes acest tip de motorizare de pe OPEL. Si bine am facut...
Ce sa vezi... ,,right out from nowhere,, a venit la un moment dat colegul de forum OPEL 2000 care din primele postari aici pe forum ne-a pus ,,direct pe tava,, informatia asta ! Pentru cine e interesat... pai acela VA STI cum trebuie sa o foloseasca !
Exista deja demult un topic dedicat pentru pompa asta de injectie BOSCH VP44 aici pe forum... dar îi cam lipseste informatia asta !
In momentele când citesc aici pe forum problemele celor care au aceasta pompa de injectie pe motor imi dau seama de complexitatea acestei pompe de injectie, si multumita acestui forum am ocolit cu succes acest tip de motorizare de pe OPEL. Si bine am facut...
- petrescu.robert
- **
- 242 mesaje
- din 19 Jun 2007
- Astra 2001 y20dth
- Bucuresti
petrescu.robert
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
Eu zic cã este o pompa destul de ok cel puțin pe partea mecanica doar 10 la sutã au aceasta problema ((defect mecanic) și asta ținând cont cã românul mai baga și de la bidon filtrul de motorina ia mai ieftin și poate îl schimbã mai pe sãrite ,iar la partea electronicã daca s ar verifica izolația solenoidului din spatele pompei poate multe asemenea pompa ar fi avut viațã lungã dar la o mașinã de 19 ani nu prea ai mari pretenții cel puțin a mea are 400000 km sau Dumnezeu știe câți or fi cei reali ,eu zic cã la. 500000 km sa schimbi un calculator nu este o tragedie la alte mãrci 450 lei este manopera de schimbat consumabile și în afara de asta meseriașii au plecat pe afara sunt mai rari in Romania au rãmas teparii și schimbãtorii de piese nu mai este la moda sa repari ceva in ziua de azi
- deleted-119598
- OP
- 29 mesaje
- din 02 Jul 2017
deleted-119598
- Mesaje scrise: 29
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2017
- Mesaj Privat
Unul din multele motive pentru care am dorit sa aflu cum funtioneaza acest sistem de injectie a fost acela de afla,pe cat posibil, posibilele buguri de proiectare sau realizare.Ai dreptate,pompa a fost bine gandita sub toate aspectele(mecanic si electronic)desi exista o scapare la firele care alimenteaza valva tcv;acolo se putea alege alt traseu sau fire mai rezistenete la caldura.Cauzele defectarii sunt,totusi,vechimea si motorina proasta de la noi.Am sustinut tot timpul ca motorina de la noi este foarte buna,dar dupa ce am observat ca de pe o zi pe alta se evapora ca si cand nu a fost acolo nimic(asta in conditile cand temperatura unde am lucrat la pompa nu depasea +9grade,o incapere neincalzita),mi-am schimbat parerea la180grade.Este intr-adevar foarte ok dpdv al impuritatilor mecanice(care lipsesc) si al lipsei apei,dar atat.Lipsesc din compozitie elemente esentiale care ajuta la sanatatea sistemului de injectie;lipsa majora a motorinei de la noi o reprezinta ungerea deficitara.In opinia mea aceasta duce la distrugerea pompei de injectie.Acum as vrea sa explic pe scurt necesitatea imperecheri pe bancul de injectie a partii mecanice cu partea electronica.Pentru asta am editat o imagine gasita pe netin care se observa mai multe marcaje in diverse culori.Cu sageti de culoare verde este simbolizata miscarea pistonului de avans,implicit prin miscarea piesei cu came se modifica momentul injectiei.Sageata cu albastru reprezinta punctul de unde incepe cresterea presiunii motorinei pana la sageata cu rosu unde avem un maxim de presiune.Sageata cu rosu este incadrata de o dunga galben/portocaliu care reprezinta momentul in care partea electronica comanda deschiderea fuel valve(cea dintre tevi) cu o durata si amplitudine calculata in functie de temperatua motorinei,sarcina motorului,regimul de turatie si altele,iar dunga verde cu galben reprezinta momentul in care fuel valve s-a inchis,respectiv momentul cand ciclul de injectie s-a terminat pentru cilindrul respectiv.S-a presupunem avem un corp mecanic nou si un controler nou pe care dorim sa le imperechem;datorita imperfectiunilor prelucrarii mecanice cat si al tolerantelor mecanice functionale normale, cantitatea de motorina nu va putea fi egala in lipsa unei corectii electronice.Cu alte cuvinte,camele pe care aluneca rolele au mici abateri(multi vor spune ca suprafetele sunt prelucrate oglinda si nu sunt abateri dimensionale.total gresit)care in final vor determina debite diferite catre injectoare.Practic calculatorul de pe banc face o masurare a debitelor pentru fiecare injector in parte si aplica corectiile necesare care vor ramane scrise in controlerul de pe pompa.Sa zicem ca avem nevoie de 5mg/ciclu/injector iar la masuratoarea efectiva avem 4,8mg/ciclu/injector ,atunci va fi aplicata o corectie cu +02,mg/ciclu/injector(care va fi memorata in controlerul pompei) si vom avea debitul corect.La fel se petrec lucrurile pentru toate cele 6 sau 4 injectoare.Deci, daca luam o pompa de injectie si schimbam numai rolele intre ele(datorita uzurii inegale)si o montam la loc, debitele catre injectoare nu o sa mai fie cele corecte,pentru ca corectiile scrise in controler nu mai corespund cu noua pozitionare mecanica din pompa.Aste e ideea pentru care este nevoie de aceatsa imperechere,nu e nimc sf,e doar o necesitate tehnica firesca pentru buna funtionare a sistemului de injectie.Sistemul funtioneza si fara acesta imperechere,dar nu e cazul sa asteptam prea mari performate.La mine inainte sa se defecteze controlerul, motorul avea un sunet foarte moale,placut(un prieten zicea, parca-i un motan care toarce),acum e mai aspru...