danpet a scris: ahappyuser a scris:De ce? Ca asa vrea ,,Mutti Merkel,, ?
Nu stiam asta,dar am alte motive,sa fiu impotriva masinilor diesel:
-poluarea mare
-motor mai complicat,mai dificil de reparat
-mai scump la intretinere,reparatii
-tendinta la nivel cel putin european e de a fi interzise in viitor,mai intai in unele orase,apoi...
In acest moment,diesel renteaza (ca si costuri),doar daca faci peste 30.000km/an si nu in oras.
Pot compara Corsa B a mea din '94,benzina,pe care o am din 2010 si nu am bagat bani in reparatii (putini,fleacuri),cu Corsa C diesel a unui vecin,care a bagat in ea cateva mii de euro,mergand putini km si majoritatea in oras.Eu merg cam 10-12.000km/an
Nu cred ca e relevanta comparatia ta.
Era diesel-ul ,,se incheie,, pentru ca :
- a avut grija Germania prin VW/AUdi sa minta o intreaga omenire cum ca diesel-ul nu e poluant... in loc sa gaseasca solutii tehnologice sa reduca poluarea s-au complacut in a deturna adevarul si a vinde iluzii tuturor iubitorilor/potentiali iubitori de motoare VAG diesel.
- America are o gramada de titei,. deci vrea sa exporte titei inclusiv in Europa, doar ca in general este pretabil preponderent pentru benzina. Asa ca Europa va trebui sa cumpere titei de la ei, ca asa-i filmul prezent (interese economice/militare/etc). Deci Europa o sa spuna ,,pas,, la diesel pe viitor. Si asta in conditiile in care motorul pe benzina a evoluat prea putin pe partea de optimizare a consumului, iar motorul electric... e inca departe de a fi capabil de a-l inlocui cu succes.
Personal anticipez o singura cale prin care motorul diesel va fi ,,retras,, voluntar de catre toata lumea : ,,Free Energy,, implementat la toate masinile electrice, fie ele mici medii sau de mare tonaj. Dar nu cred ca se vrea asta, nici macar acum la 125+ ani de la inventiile lui Tesla... inca ne folosim de combustibili fosili si facem asta ,,cu o frenezie legata economic de un fals succes,, de peste 100 de ani deja.