- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Salut , mie temperatura la.motor îmi stã pe la 100-103 grade , mi a spus mecanicul la care am fost cã a.ar putea sã.mi porneascã ventilatorul târziu . Deci când am fost la mare pe cãldurã aia mare in plina zi tot așa , pe la 100-103 , acum la fel . Nu știu , merge setat ventilatorul ãla sã porneascã mai devreme ? Mã gândesc la.cineva cunun tester ceva sã poatã facã asta .. ?
ionym
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2015
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
scosmyn a scris:Salut , mie temperatura la.motor îmi stã pe la 100-103 grade , mi a spus mecanicul la care am fost cã a.ar putea sã.mi porneascã ventilatorul târziu . Deci când am fost la mare pe cãldurã aia mare in plina zi tot așa , pe la 100-103 , acum la fel . Nu știu , merge setat ventilatorul ãla sã porneascã mai devreme ? Mã gândesc la.cineva cunun tester ceva sã poatã facã asta .. ?
Este normal, nu inteleg de ce vrei sa stea temperatura mai jos, motorul functioneaza mai bine la temperatura mai mare si consumul scade.
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
La Z16XEP ventilatoarele pleaca asa:
Treapta 1 la 108 C
Treapta 2 la 112 C
Treapta 3 la 116 C.( la 118-119 deschide supapa din capac).
Aaa... si tot la 119 C se aprinde si becul in bord ( care indica vezi ca a fiert motorul)
Intr-adevar pornesc cam tarziu ventilatoarele comparativ cu multe alte masini. Adica toate z16xep vara miros a incins si trosnesc tablele pe motor de la temperatura, daca mai ai ghinionul se se arda treapta 1 ai pus-o (si se va arde ca e un cacat ceramic).
P.S. Daca masina e "nemteasca" nu inseamna ca e perfecta
P.S 2 Toate masinile au sistemele de racire sa tina temperatura catre 90 grade si DOAR in anumite conditii mai deosebite sa sara de 105 grade ... si totusi Astra H Z16XEP nu este vreun monopost de F1 ca sa fie probleme cu controlul temperaturii lichidului de racire.
P.S.3 Am avut Astra H Z16XEP , vara la mers agresiv in oras 115 grade si abia facea fata sa raceasca. Daca porneau ventilatoarele mai devreme era alta chestie.
Treapta 1 la 108 C
Treapta 2 la 112 C
Treapta 3 la 116 C.( la 118-119 deschide supapa din capac).
Aaa... si tot la 119 C se aprinde si becul in bord ( care indica vezi ca a fiert motorul)
Intr-adevar pornesc cam tarziu ventilatoarele comparativ cu multe alte masini. Adica toate z16xep vara miros a incins si trosnesc tablele pe motor de la temperatura, daca mai ai ghinionul se se arda treapta 1 ai pus-o (si se va arde ca e un cacat ceramic).
P.S. Daca masina e "nemteasca" nu inseamna ca e perfecta
P.S 2 Toate masinile au sistemele de racire sa tina temperatura catre 90 grade si DOAR in anumite conditii mai deosebite sa sara de 105 grade ... si totusi Astra H Z16XEP nu este vreun monopost de F1 ca sa fie probleme cu controlul temperaturii lichidului de racire.
P.S.3 Am avut Astra H Z16XEP , vara la mers agresiv in oras 115 grade si abia facea fata sa raceasca. Daca porneau ventilatoarele mai devreme era alta chestie.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Vã mulțumesc pentru rãspunsuri , deci e normalã temperatura asta .
Eu fiind mai necunoscãtor logic cã m am luat dupã omul ãla , a lucrat și el în service , repara la.masini zilnic și automat te ghidezi dupã unul care cunoaște meserie.
Hmm , treabã e cã în mers nici nu îmi dau seama când pornește ventilatorul , chiar nu mi dau seama.
Și cã o ultimã întrebare , merge 'setat' ventilatorul sã porneascã mai repede ? Gen cum ajunge la 100 de grade sa porneascã în treapta 1 , deci sa nu se înțeleagã greșit , am înțeles cã mașinile astea lucreazã la temperaturi mai mari dar totuși vreau sã știu și acest lucru.
Eu fiind mai necunoscãtor logic cã m am luat dupã omul ãla , a lucrat și el în service , repara la.masini zilnic și automat te ghidezi dupã unul care cunoaște meserie.
Hmm , treabã e cã în mers nici nu îmi dau seama când pornește ventilatorul , chiar nu mi dau seama.
Și cã o ultimã întrebare , merge 'setat' ventilatorul sã porneascã mai repede ? Gen cum ajunge la 100 de grade sa porneascã în treapta 1 , deci sa nu se înțeleagã greșit , am înțeles cã mașinile astea lucreazã la temperaturi mai mari dar totuși vreau sã știu și acest lucru.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Și asta cum aflu , daca se deschide termostatul ?
Apropo , din ce am mai citit pe aici merge sa verific cu op com daca îmi pleacã ventilatorul in toate treptele și exact la cate grade , este bun asta la 150 lei de ceva https://www.carmedic.ro/interfete-diagnoza/opel/
? Îmi trebuie strict pentru mașina mea , sa nu mai stau sã mã rog de x și de y cã ãștia cu testere rãspund când vor ei la telefon.
Apropo , din ce am mai citit pe aici merge sa verific cu op com daca îmi pleacã ventilatorul in toate treptele și exact la cate grade , este bun asta la 150 lei de ceva https://www.carmedic.ro/interfete-diagnoza/opel/
? Îmi trebuie strict pentru mașina mea , sa nu mai stau sã mã rog de x și de y cã ãștia cu testere rãspund când vor ei la telefon.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
Este bun, vezi sa aiba cip PIC18F458. Eu am unul identic si il folosesc cu softul lui, merge foarte bine, sa nu ii faci update, risti sa nu mai mearga corect sau sa-l strici. Cauta ca o sa gasesti si mai ieftin.
Si da poti porni ventilatorul cu op com - ul. Poti face multe cu el, gasesti tutoriale pe youtube.
Si da poti porni ventilatorul cu op com - ul. Poti face multe cu el, gasesti tutoriale pe youtube.
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 161 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
Eu am a16xer. Si la mine termostatul deschide la 105 (ma rog, deschidea, ca se pare ca tre sa-l schimb fiind blocat pe deschis). Ventilatorul pleaca la 106-108 grade. Asta in trafic greu de oras. La drum intins imi sta temperatura in jur de 87-90 grade.
Inainte am avut un focus mk1 1.6 16v. Si la ala temperatura in self test arata intre 98-102 grade, iar pe ceasul din bord acul statea o idee mai jos de 90 grade. Termostatul era clasic, fara electronica,de 87 grade. Ventilatorul pleca la 106 grade.
Deci mai sunt si alte marci cu motor care functioneaza la temperaturi ridicate.
Din ce stiu eu, punctul de fierbere al antigelului porneste sub presiune de la 120 grade.
Inainte am avut un focus mk1 1.6 16v. Si la ala temperatura in self test arata intre 98-102 grade, iar pe ceasul din bord acul statea o idee mai jos de 90 grade. Termostatul era clasic, fara electronica,de 87 grade. Ventilatorul pleca la 106 grade.
Deci mai sunt si alte marci cu motor care functioneaza la temperaturi ridicate.
Din ce stiu eu, punctul de fierbere al antigelului porneste sub presiune de la 120 grade.
- geeeorge23
- **
- 220 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
geeeorge23
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
Off topic .
Am o problema cu un mitsubishi motor 1,6 benzina. De ce va cer ajutorul aici..? pentru ca pe forum mitsubishi oamenii nu raspund si din cate am observat sunt foarte nepriceputi, aici am vazut de-a lungul timpului oameni care chiar se pricep.!
Problema cu motorul este ca dupa 25-30 minute de condus prin Bucuresti se incalzeste foarte rau si nu mai trage. Am pus testerul si in mers(Centura Bucuresti) la 100-110 km/h apa ajungea la 104-105 grade. Am scos termostatul si aceleasi simptome, ce-i drept dupa un timp mai mare de condus (1 h). Radiatorul nu se incalzea(era ''gheata'') pana sa scot termostatul chiar daca temperatura crestea( asa cum v-am spus am scos termostatul) si acum se incalzeste tot radiatorul. Am schimbat antigelul (50-50), tot degeaba. Am schimbat uleiul si la fel face. Ventilatoarele pornesc.
Ulei in vas nu am, nivelul lichidului nu scade, spuma pe buson ulei nu am, caldura in masina imi baga ,deci pompa nu poate fi.( suspectam pompa care intr-adevar la schimbul distributiei nu a fost schimbata dar altfel nu baga caldura).
Singurul lucru pe care l-am depistat de cand au inceput problemele este ca imi mustaceste ulei pe langa capacul distributiei(curea) la nivelul fuliei de la arbore.
Va rog un sfat sau poate aveti pe cineva priceput pe masini japoneze sa ma ajute.
Am o problema cu un mitsubishi motor 1,6 benzina. De ce va cer ajutorul aici..? pentru ca pe forum mitsubishi oamenii nu raspund si din cate am observat sunt foarte nepriceputi, aici am vazut de-a lungul timpului oameni care chiar se pricep.!
Problema cu motorul este ca dupa 25-30 minute de condus prin Bucuresti se incalzeste foarte rau si nu mai trage. Am pus testerul si in mers(Centura Bucuresti) la 100-110 km/h apa ajungea la 104-105 grade. Am scos termostatul si aceleasi simptome, ce-i drept dupa un timp mai mare de condus (1 h). Radiatorul nu se incalzea(era ''gheata'') pana sa scot termostatul chiar daca temperatura crestea( asa cum v-am spus am scos termostatul) si acum se incalzeste tot radiatorul. Am schimbat antigelul (50-50), tot degeaba. Am schimbat uleiul si la fel face. Ventilatoarele pornesc.
Ulei in vas nu am, nivelul lichidului nu scade, spuma pe buson ulei nu am, caldura in masina imi baga ,deci pompa nu poate fi.( suspectam pompa care intr-adevar la schimbul distributiei nu a fost schimbata dar altfel nu baga caldura).
Singurul lucru pe care l-am depistat de cand au inceput problemele este ca imi mustaceste ulei pe langa capacul distributiei(curea) la nivelul fuliei de la arbore.
Va rog un sfat sau poate aveti pe cineva priceput pe masini japoneze sa ma ajute.
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Revin la acest topic,dupa cateva discutii cu mecanicul care mi-a mai rezolvat masina cu unele probleme a spus ca vara este o problema destul de mare treaba asta cu temperatura.Mai exact imi arde chiloasa , mie la 113 grade imi porneste ventilatorul.
Am vorbit cu cineva de pe olx si imi trimite prin posta 2 rezistente (70 de lei) , mai stiti unde pot gasi astfel de rezistente ? Am tot cautat prin magazine de piese auto (exclus dezmembrari) si n am gasit.
Am vorbit cu cineva de pe olx si imi trimite prin posta 2 rezistente (70 de lei) , mai stiti unde pot gasi astfel de rezistente ? Am tot cautat prin magazine de piese auto (exclus dezmembrari) si n am gasit.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- scosmyn
- OP
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 161 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat