Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut , mie temperatura la.motor îmi stã pe la 100-103 grade , mi a spus mecanicul la care am fost cã a.ar putea sã.mi porneascã ventilatorul târziu . Deci când am fost la mare pe cãldurã aia mare in plina zi tot așa , pe la 100-103 , acum la fel . Nu știu , merge setat ventilatorul ãla sã porneascã mai devreme ? Mã gândesc la.cineva cunun tester ceva sã poatã facã asta .. ?
Skip ads

  • ionym

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut, mie-mi ajunge pe la 108 cand merg pe drum de tara (rau ) cu viteza 1 si 2. ventilatorul porneste automat la mine dar la temp amintita mai inainte...

Toate bune,
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
scosmyn a scris:Salut , mie temperatura la.motor îmi stã pe la 100-103 grade , mi a spus mecanicul la care am fost cã a.ar putea sã.mi porneascã ventilatorul târziu . Deci când am fost la mare pe cãldurã aia mare in plina zi tot așa , pe la 100-103 , acum la fel . Nu știu , merge setat ventilatorul ãla sã porneascã mai devreme ? Mã gândesc la.cineva cunun tester ceva sã poatã facã asta .. ?

Este normal, nu inteleg de ce vrei sa stea temperatura mai jos, motorul functioneaza mai bine la temperatura mai mare si consumul scade.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
@svasile , omul unde am schimbat unele chestii mi a spus cã nu e normal , cã trebuie sã stea pe la 90 , și mai toatã lumea mi a spus cã nu e ok cu temperatura aia .. are și fratemiu o Skoda Fabia 2001 tot benzinã și nu ii sare acul mai mult de 90.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
La 90 de grade statea la dacia 1300, la motoarele acestea unde lichidul este sub presiune, termostatul deschide undeva la 100-106 grade, punctul de fierbere este pe la 120 de grade.
Tu crezi ce vrei si faci ce vrei cu masina ta.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
La Z16XEP ventilatoarele pleaca asa:
Treapta 1 la 108 C
Treapta 2 la 112 C
Treapta 3 la 116 C.( la 118-119 deschide supapa din capac).
Aaa... si tot la 119 C se aprinde si becul in bord ( care indica vezi ca a fiert motorul)
Intr-adevar pornesc cam tarziu ventilatoarele comparativ cu multe alte masini. Adica toate z16xep vara miros a incins si trosnesc tablele pe motor de la temperatura, daca mai ai ghinionul se se arda treapta 1 ai pus-o (si se va arde ca e un cacat ceramic).
P.S. Daca masina e "nemteasca" nu inseamna ca e perfecta
P.S 2 Toate masinile au sistemele de racire sa tina temperatura catre 90 grade si DOAR in anumite conditii mai deosebite sa sara de 105 grade ... si totusi Astra H Z16XEP nu este vreun monopost de F1 ca sa fie probleme cu controlul temperaturii lichidului de racire.
P.S.3 Am avut Astra H Z16XEP , vara la mers agresiv in oras 115 grade si abia facea fata sa raceasca. Daca porneau ventilatoarele mai devreme era alta chestie.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Acelasi lucru l-am spus si eu, dar mai pe scurt. Un rol important il are si termostatul care poate fi electric sau termic si la care difera temperatura de deschidere. Pana nu deschide termostatul, apa nu circula prin radiator si ventilatoarele nu pornesc.
Cel putin asa stiu eu, poate gresesc!
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Vã mulțumesc pentru rãspunsuri , deci e normalã temperatura asta .
Eu fiind mai necunoscãtor logic cã m am luat dupã omul ãla , a lucrat și el în service , repara la.masini zilnic și automat te ghidezi dupã unul care cunoaște meserie.
Hmm , treabã e cã în mers nici nu îmi dau seama când pornește ventilatorul , chiar nu mi dau seama.
Și cã o ultimã întrebare , merge 'setat' ventilatorul sã porneascã mai repede ? Gen cum ajunge la 100 de grade sa porneascã în treapta 1 , deci sa nu se înțeleagã greșit , am înțeles cã mașinile astea lucreazã la temperaturi mai mari dar totuși vreau sã știu și acest lucru.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca merge setat ventilatorul sa plece mai repede, dar daca nu se deschide termostatul, ventilatorul porneste degeaba.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Și asta cum aflu , daca se deschide termostatul ?
Apropo , din ce am mai citit pe aici merge sa verific cu op com daca îmi pleacã ventilatorul in toate treptele și exact la cate grade , este bun asta la 150 lei de ceva https://www.carmedic.ro/interfete-diagnoza/opel/
? Îmi trebuie strict pentru mașina mea , sa nu mai stau sã mã rog de x și de y cã ãștia cu testere rãspund când vor ei la telefon.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Este bun, vezi sa aiba cip PIC18F458. Eu am unul identic si il folosesc cu softul lui, merge foarte bine, sa nu ii faci update, risti sa nu mai mearga corect sau sa-l strici. Cauta ca o sa gasesti si mai ieftin.
Si da poti porni ventilatorul cu op com - ul. Poti face multe cu el, gasesti tutoriale pe youtube.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am gasit tot pe la 150 lei , oricum mi se pare super ok pretul , m am uitat pe yt merge sa modifici km foarte usor si multe chestii.
Treaba e sa gasesti tutoriale ca altfel e greu cu el din cate vad, multumesc mult Svasile Smile
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Cu placere!
Spor la,, studiu"😉
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Eu am a16xer. Si la mine termostatul deschide la 105 (ma rog, deschidea, ca se pare ca tre sa-l schimb fiind blocat pe deschis). Ventilatorul pleaca la 106-108 grade. Asta in trafic greu de oras. La drum intins imi sta temperatura in jur de 87-90 grade.
Inainte am avut un focus mk1 1.6 16v. Si la ala temperatura in self test arata intre 98-102 grade, iar pe ceasul din bord acul statea o idee mai jos de 90 grade. Termostatul era clasic, fara electronica,de 87 grade. Ventilatorul pleca la 106 grade.
Deci mai sunt si alte marci cu motor care functioneaza la temperaturi ridicate.
Din ce stiu eu, punctul de fierbere al antigelului porneste sub presiune de la 120 grade.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Off topic .

Am o problema cu un mitsubishi motor 1,6 benzina. De ce va cer ajutorul aici..? pentru ca pe forum mitsubishi oamenii nu raspund si din cate am observat sunt foarte nepriceputi, aici am vazut de-a lungul timpului oameni care chiar se pricep.!

Problema cu motorul este ca dupa 25-30 minute de condus prin Bucuresti se incalzeste foarte rau si nu mai trage. Am pus testerul si in mers(Centura Bucuresti) la 100-110 km/h apa ajungea la 104-105 grade. Am scos termostatul si aceleasi simptome, ce-i drept dupa un timp mai mare de condus (1 h). Radiatorul nu se incalzea(era ''gheata'') pana sa scot termostatul chiar daca temperatura crestea( asa cum v-am spus am scos termostatul) si acum se incalzeste tot radiatorul. Am schimbat antigelul (50-50), tot degeaba. Am schimbat uleiul si la fel face. Ventilatoarele pornesc.

Ulei in vas nu am, nivelul lichidului nu scade, spuma pe buson ulei nu am, caldura in masina imi baga ,deci pompa nu poate fi.( suspectam pompa care intr-adevar la schimbul distributiei nu a fost schimbata dar altfel nu baga caldura).

Singurul lucru pe care l-am depistat de cand au inceput problemele este ca imi mustaceste ulei pe langa capacul distributiei(curea) la nivelul fuliei de la arbore.


Va rog un sfat sau poate aveti pe cineva priceput pe masini japoneze sa ma ajute.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Revin la acest topic,dupa cateva discutii cu mecanicul care mi-a mai rezolvat masina cu unele probleme a spus ca vara este o problema destul de mare treaba asta cu temperatura.Mai exact imi arde chiloasa , mie la 113 grade imi porneste ventilatorul.
Am vorbit cu cineva de pe olx si imi trimite prin posta 2 rezistente (70 de lei) , mai stiti unde pot gasi astfel de rezistente ? Am tot cautat prin magazine de piese auto (exclus dezmembrari) si n am gasit.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Problema la motoarele astea este doar daca se circula cu apa chioara in radiator,fierbe mult mai devreme decat antigelul (130-140 gr.) si de aici garnituri arse sau fiert agregatu.Mare atentie la calitatea si mai ales concentratia antigelului.
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Din cunostintele mele punctul de fierbere este pe la 120 de grade pentru ca este sub presiune instalatia.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
La 120 de grade știam și eu .
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
@scosmyn,

Tu trebuie sa rezolvi cu treptele de pornire la ventilatorul de racire. Prima trebuie sa porneasca la 107-108 grade. La mine vara f rar imi trece de valoarea asta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR