- Dani Stefan
- OP
- 2 mesaje
- din 18 Dec 2018
- Corsa 2002 Z12XE
- Dolj
Dani Stefan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2018
- Mesaj Privat
Salut! Detin o Cora C din 2002(1.2 benzina, 155K Km) si am niste nelamuriri la modul de condus. Am luat permisul in vara, iar acum am refacut ITP-ul. La testul de noxe inspectorul a turat-o ceva timp iar de pe teava de esapament ieseau particule de la benzina nearsa(din cate am inteles) si mi-a spus sa o turez mai mult atunci cand schimb treptele. Eu le schimb intre 2500-3000 de ture. E ok? Iar atunci cand schimb de la ~2700 de ture imi scade pe la ~1700-1900 de ture.(Dupa aceea am aflat ca am toba sparta, s-ar putea sa fii fost si de la asta). A doua intrebare este daca pot schimb in treapta 1 din mers(de exemplu din 2 in 1 atunci cand merg extrem de incet cu a 2-a) deoarece am vazut ca nu prea intra in treapta 1. Trebuie sa merg foarte incet ca sa-mi intre sau trebuie sa fie rotile oprite?
Multumesc pentru timpul acordat! Scuzati daca am postat intr-o zona gresita, sunt nou pe forum . Toate cele bune!
Model: Corsa
An fabricatie: 2002
Cod motor: Z12XE
Multumesc pentru timpul acordat! Scuzati daca am postat intr-o zona gresita, sunt nou pe forum . Toate cele bune!
Model: Corsa
An fabricatie: 2002
Cod motor: Z12XE
- pyanystul
- **
- 112 mesaje
- din 05 Jan 2018
- Corsa 2010 A12XER
- Bucuresti
pyanystul
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2018
- Mesaj Privat
De schimbat poti sa schimbi intre 2300-2500 si 3000-3500, o sa te experimentezi in timp sa "simti" motorul...sa nu fie nici subturata...dar nici turata sa se auda motorul tare atunci cand schimbi.Cand zic "simti" vreau sa zic ca trebuie sa o turezi (prinzi ceva viteza) si schimbi, o turezi(prinzi ceva viteza) si schimbi, dar nu o turezi pana se aude foarte turata(peste 3500).
2.Nu poti baga in treapta 1 din mers(are un fel de protectie masina), treapta 1 o folosesti DOAR la plecarea de pe loc!Da stiu, uneori cand mergi prea incet cu a 2-a parca este subturata si ar merge 1, dar nu ai cum, iar daca te chinui si reusesti o sa vezi ca iti face o frana de motor de mai, mai sa te dea cu capul de volan ).Daca esti in trafic, ori incerci sa pastrezi o distanta mai mare incat sa iti permita sa mergi cat de cat cu a 2-a, ori OPRESTI, bagi 1-a si pleci, o turezi(dar nu excesiv), prinzi putina viteza, schimbi, o turezi(dar nu excesiv) pana prizi iar viteza, schimbi...etc.Deasemenea tine minte ca schimbarea intre trepte variaza, adica: schimbul de la 1 la 2 este cel mai scurt, de la 2 la 3 trebuie sa o turezi putin mai mult TIMP nu puternic!, de la 2 la 3 trebuie sa o turezi si mai mult, adica sa mergi mai mult timp cu ea intr-a 2-a nu sa o turezi mai tare!
Exemplu:
1-2...1-2 secunde de mers
2-3...3...4 sec
3-4...4...6 sec
etc.
2.Nu poti baga in treapta 1 din mers(are un fel de protectie masina), treapta 1 o folosesti DOAR la plecarea de pe loc!Da stiu, uneori cand mergi prea incet cu a 2-a parca este subturata si ar merge 1, dar nu ai cum, iar daca te chinui si reusesti o sa vezi ca iti face o frana de motor de mai, mai sa te dea cu capul de volan ).Daca esti in trafic, ori incerci sa pastrezi o distanta mai mare incat sa iti permita sa mergi cat de cat cu a 2-a, ori OPRESTI, bagi 1-a si pleci, o turezi(dar nu excesiv), prinzi putina viteza, schimbi, o turezi(dar nu excesiv) pana prizi iar viteza, schimbi...etc.Deasemenea tine minte ca schimbarea intre trepte variaza, adica: schimbul de la 1 la 2 este cel mai scurt, de la 2 la 3 trebuie sa o turezi putin mai mult TIMP nu puternic!, de la 2 la 3 trebuie sa o turezi si mai mult, adica sa mergi mai mult timp cu ea intr-a 2-a nu sa o turezi mai tare!
Exemplu:
1-2...1-2 secunde de mers
2-3...3...4 sec
3-4...4...6 sec
etc.
- Dani Stefan
- OP
- 2 mesaje
- din 18 Dec 2018
- Corsa 2002 Z12XE
- Dolj
Dani Stefan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2018
- Mesaj Privat