Mie 12 Dec, 2018 12:18 am
Am pãtit si eu acelasi lucru ieri, pe autostradã, însã cred ca doar din vina mea. Am tot o insignia din 2009.
Dupã un drum de vreo 300 de km eram pe autostradã si i-am dat forjã, aveam in bord cam 240 km/h. Motorul era deja foarte cald, mergand tot drumul destul de tare, iar cand am accelerat si mai mult s-a aprins engine overheat...am tras pe dreapta, am asteptat sa se rãceascã dar degeaba...cand am incercat sa pornesc, dupa ce apa a scazut sub 90°, mi-a dat din nou engine overheat, motorul facea ca un tractor si se oprea. A trebuit sa o iau pe platforma.
Cand am ajuns cu ea la un service, dupa ce s a racit de tot, nu mai pornea deloc, insa nici nu mai dadea eroarea engine overheat. Facea de parca nu avea combustibil.
Pe tester nu dadea nimic, nici macar senzorul de temperaturã.
Am testat senzorul sa vad daca e bun si era ok, functiona normal.
Mai din gresealã, mecanicul i-a dat reset din tester la filtrul de particule (dpf), si dupa reset masina a pornit la sfert de cheie ca si cum nimic nu s ar fi întâmplat. Am scos o apoi la un test pe autostradã si totul pãrea normal.
Ideea este ca sunt slabe sanse sa ai daune la motor, vibrochen sau altceva, pentru ca nu ai mers cu ea dupã ce ti a aparut engine overheat. Si cel mai probabil a luat o senzorul razna (este o problemã comuna la opel insignia, stiutã. S-a vrut rezolvata printr un update de soft dar se pare ca a fost cam fail iar fabrica nu îsi asumã).
In principiu trebuie verificat senzorul de temperaturã, presiunea de ulei, termostatul, nivelul lichidelor (ulei, antigel), functionarea ventilatoarelor.
In cazul meu nu inteleg de ce a pornit doar dupa resetarea dpf-ului. Totusi suspectez ca mi-a aparut engine overheat pt ca am fortat masina prea tare (ea fiind limitatã din fabrica la 190 km/h) si exista posibilitatea ca atunci cand mergeam foarte tare sa fi inceput si o regenerare de filtru si sa i fi crescut temperatura foarte mult, datorita injectiei suplimentare cu motorinã, iar atunci senzorul i-a zis calculatorului ca el renuntã ca moare de cald, iar calculatorul mi-a taiat si injectia pe viitor, si de aia nu mai pornea. Este doar o presupunere. Am mai întrebat si alti mecanici dar n am primit inca un rãspuns elocvent.
Vineri o scot la un drum de 600 km si revin cu detalii daca apar ceva probleme.
Sa ne spui cum ai rezolvat si tu.