Mar 11 Dec, 2018 10:49 am
Vã salut!
Am un Opel Vectra B hatchback din '96, cãruia i-am schimbat la un service plãcuțele și discurile de frânã fațã, iar la puțin timp dupã aceastã înlocuire a început sã mi se aprindã în mod aleatoriu martorul de la ABS în bord în timpul mersului... Mașina e variantã echipatã simplu, n-are senzori de uzurã la plãcuțele de frânã, nici senzori la rulmenții din butuc, ci doar senzorii tubulari de vitezã, care sunt montați cu fața spre coroana aia dințatã de pe capul planetarei. Pe aceștia i-am verificat ieri cu multimetrul și sunt buni. Au fiecare câte 1500 ohmi la rece, iar rotind butucul, la ieșire e prezentã o tensiune de aprox. 200 mV CA pt. fiecare dintre senzori. Coroanele dințate au fost verificate și ele, și sunt destul de uzate, nu prea se mai vede bine diferența dintre doi dinți succesivi, cea din dreapta are și o crãpãturã... Însã turometrul și vitezometrul din bord indicã corect, și nu prezintã defecte... Dacã, dupã ce mi s-a aprins martorul opresc motorul, el se stinge și la urmãtoarea pornire, dupã o perioadã nedefinitã de timp defectul se manifestã iar... Când pun contactul martorul se aprinde în mod obișnuit timp de 2 secunde și se stinge, ceea ce-mi semnaleazã cã la început totuși ABS-ul intrã... Ce influențã ar putea avea încãlzirea butucilor roților asupra acestei manifestãri? La început roțile la care am schimbat discurile aveau tendința de a se încãlzi destul de tare, dar acum s-au potolit... Întreb cãci, la vreo trei zile dupã ce am schimbat piesele a trebuit sã duc pe cineva cu mașina la o stație de autobuz și am tras mai tare de ea, fãrã sã știu cã s-ar putea supraîncãlzi... Atunci nu s-a aprins nimic, dar dupã ce am ajuns acasã am pus mâna pe roțile din fațã și erau foarte calde... Ce ar trebui fãcut în continuare?
Mulțumesc!