tdcristi
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut ! Mama mea are un Opel Astra G pe benzina , motorul z14xep. Dupa ce a ramas cu el in pana pe autostrada am dus masina in service si la o examinare rapida concluzia a fost ca lantul de distributie e rupt. Apoi am fost sunat si mi s-a spus ca nu exista compresie pe niciun cilindru si deci cel putin supapele sunt praf. Totul are sens pana aici. Nu pricep totusi ce s-a intamplat in motor inainte de ruperea lantului. Iata cum au evoluat lucrurile. La plecarea de acasa masina a pornit abia la a treia incercare. In 10 ani a pornit de fiecare data la prima cheie. Apoi dupa 50km de mers ma suna maica-mea sa-mi spuna ca aerul conditionat nu raceste bine. Mai merge inca 50km dupa care masina incepe sa piarda putere. Se aprind in bord ceva avarii (nu stie care) si desi ar fi trebuit sa opreasca mai merge inca 1km pana intr-o parcare. Acolo masina nu mai are deloc putere si opreste motorul. Sub masina a curs in partea stanga (spre sofer) niste ulei care nu pare de motor deoarece e curat.
Pentru mine e clar ca lantul nu a cedat de la uzura. Mai degraba a cedat din cauza altui defect. Daca masina avea curea de distributie as fi zis ca s-a dus vreun dinte de la curea si incet incet sau defazat supapele dar la lant mi-e greu sa concep asa ceva. Problemele de la pornire ar explica usoara defazare. E posibil asa ceva la lant. Apoi legatura cu aerul conditionat chiar nu o vad.
Orice idee e binevenita. Marti vor desface motorul si revin si eu cu detalii.
Pentru mine e clar ca lantul nu a cedat de la uzura. Mai degraba a cedat din cauza altui defect. Daca masina avea curea de distributie as fi zis ca s-a dus vreun dinte de la curea si incet incet sau defazat supapele dar la lant mi-e greu sa concep asa ceva. Problemele de la pornire ar explica usoara defazare. E posibil asa ceva la lant. Apoi legatura cu aerul conditionat chiar nu o vad.
Orice idee e binevenita. Marti vor desface motorul si revin si eu cu detalii.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
posibil lant intins si defazat... partea cu uleiul pe partea stanga si care este curat (daca era si rosu este mai mult decat clar) poate sa fie de la cutie. Partea cu aerul conditionat poate sa fie o simpla coincidenta dar trebuie verificat, sa nu se fi dus bobina de la compresor...
pana nu desfaci totul sa vezi exact despre ce este vorba nu se poate sti. Daca se rupea lantul lovea direct in supape si apoi se oprea brusc nu mai apuca sa mearga inca 1km pana in parcare...
dupa ce se desface motorul revino cu concluziile sunt chiar curios ce descopera...
pana nu desfaci totul sa vezi exact despre ce este vorba nu se poate sti. Daca se rupea lantul lovea direct in supape si apoi se oprea brusc nu mai apuca sa mearga inca 1km pana in parcare...
dupa ce se desface motorul revino cu concluziile sunt chiar curios ce descopera...
tdcristi
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
Dupa ce am citit serios si am inteles si eu cum functioneaza motorul am sunat la reprezentanta si am cerut mai multe informatii. Lucrurile stau cam asa : S-a desfacut doar capacul de la culbutori. Axele cu came sunt acolo (nerupte), se invart cand dai cheie, dar nu se face compresie in cilindri. Cel mai probabil , asa cum ai spus si tu, distributia este sarita de la punct. Avand in vedere ca motorul se invarte este clar pentru mine (acum) ca lantul inca e pe pozitie. Ieri prima reactie a mecanicului cand a dat cheie a fost ca motorul nu se invatye si deci lantul e rupt. Apoi am fost sunat si mi s-a comunicat ca nu are compresie si ca trebuie desfacut motorul. Cum la momentul respectiv nu aveam habar legat de functionarea mototrului am pus cap la cap cele doua informatii si am ajuns la concluzia din titlu.
Tot nu reusesc sa ma impac cu uleiul curs. Ce legatura ar avea distributia cu cutia de viteze ? De ce ar ceda simultan amandoua ? Ma oftic ca ieri nu stiam nimic despre cum functioneaza motorul si nu am pus mecanicului intrebarile corecte. Apoi cu masina ridicata pe elevator ar fi trebuit sa vada de unde a curs ulei.
Revin cu un update dupa ce se desface motorul.
Tot nu reusesc sa ma impac cu uleiul curs. Ce legatura ar avea distributia cu cutia de viteze ? De ce ar ceda simultan amandoua ? Ma oftic ca ieri nu stiam nimic despre cum functioneaza motorul si nu am pus mecanicului intrebarile corecte. Apoi cu masina ridicata pe elevator ar fi trebuit sa vada de unde a curs ulei.
Revin cu un update dupa ce se desface motorul.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
tdcristi
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- RMarius707
- *
- 3 mesaje
- din 23 Oct 2018
RMarius707
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2018
- Mesaj Privat