Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
mikyboy a scris: sa blocheze chiar tot axul
Aceasta informatie,ce se vrea tehnica,nu-i reala si nu-i posibila tehnic...


nu vreau sa intru in polemici si dispute.
imi pare rau ca nu am avut cum sa fac poze cand a venit omul cu electromotorul blocat (eram prea murdar pe maini si era seara tarziu omul ne fiind din zona) si blocarea a facut-o unul dintre carbuni (s-a rupt bucata din el si restul a intrat intre rotor si ghidajul de tabla in care culiseaza impins fiind de arcul din spate). Dar daca voi mai avea ocazia sa intalnesc asa ceva chiar voi face poze.
Si eu am fost foarte mirat ca asa ceva s-a putut intampla (sunt inginer mecanic si meserie si lucrez in proiectare de mai bine de 15 ani) dar uita ca totusi exista si aceasta posibilitate. Tresele la toti carbunii din acel electromotor erau suficient de lungi incat sa iasa cu totul carbunii de pe ghidaje (si nu se vedea sa fi fost schimbati vreodata carbunii, prinderile erau de fabrica facute).
Oricum eu cred ca odata la 75-100.000 km nu strica desfacut electromotorul si verificat (curate canalele dintre elementele colectorului de pe ax unde asa cum spunea cineva se adupa mizerie in care se aduna pilitura fina de cupru si grafit), uns si pus la loc daca nu trebuie schimbate piese (carbuni, rulmenti, bucsi sau alte elemente).
Succes la toata lumea
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu am nici o retinere de a intra in polemici si sa le zicem dispute,pe teme tehnice,cu argumente,cu dialog civilizat...! Dintotdeauna contradictiile au generat progres...! Revenind la discutia noastra,afirm ca atita timp cit pe rotor va fi carbunii vor fi presati,blocati,etc.,curentul electric va fi asa de mare,incit vor fi 2 situatii posibile: 1-rotorul se va roti,pina ce nu va mai fi contact ferm intre carbuni si rotor(circuit intrerupt,situatie pe care o consider posibila); 2-Prin absurd,acceptind ca rotorul se blocheaza datorita interpunerii carbunilor intre suportii portperii si rotor,valoarea curentului capata valori extraordinar de mari,situatie in care circuitul se incinge pina ce se va intrerupe in punctul cel mai nevralgic.Precizez ca a 2-a situatie,e de domeniul absurdului,in realitate poate fi simulata,oarecum prin incercarea de a porni un motor,in trapta 5,ambreiaj liber si frina calcata...,adica electromotor blocat...! A se constata ca aici blocarea are drept cauza,blocarea motorului,implicit a electromotorului,care va "fierbe" in suc propriu...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sincer iti spun ca nu stiu cum s-a intamplat exact. Omul era in trecere prin sibiu, a avut probleme si a mers la un service care i-a pus electromotorul in brate sa mearga sa il repare si asta fiind sambata pe la amiaza spre seara.. Din pacate nu a gasit unde sa faca acest lucru si din mai multe telefoane a ajuns la mine eu fiind dispus sa il ajut avand si ceva piese pe stoc ramase de cand am facut personal niste schimbari de carbuni, rulmenti si bucsi la niste electromotoare personale (mai mult o intretinere). Asa ca l-am ajutat sa fie functional (platoul de carbuni ce i l-am pus era cu carbunii pe la jumate dar mai mergeau inca cel putin 10.000km daca nu mai mult) si restul uns, curatat si i-am recomandat sa isi caute alt electromotor ca ala nu mai ducea prea mult. Oricum a fost multumit de rezultat si cred ca si acum tot cu acelasi electromotor merge ca nu parea genul care sa aiba grija de masina decat pe principiul: cat merge e bine.
asa ca dupa cum spuneam, cand a venit axul nu se putea roti deloc cu mana libera... poate am fost eu mai "norocos" sa intalnesc asa ceva... Smile
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,651
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Montajul asta functioneaza ? Ca l-am facut si nu cred ca se comporta cum trebuie,adic releul imi cupleaza direct de pe NC pe NO si acolo ramane. Am gresit eu ceva ?Plusul presupun ca trebuie pe contact sa fie.


  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:sincer iti spun ca nu stiu cum s-a intamplat exact. Omul era in trecere prin sibiu, a avut probleme si a mers la un service care i-a pus electromotorul in brate sa mearga sa il repare si asta fiind sambata pe la amiaza spre seara.. Din pacate nu a gasit unde sa faca acest lucru si din mai multe telefoane a ajuns la mine eu fiind dispus sa il ajut avand si ceva piese pe stoc ramase de cand am facut personal niste schimbari de carbuni, rulmenti si bucsi la niste electromotoare personale (mai mult o intretinere). Asa ca l-am ajutat sa fie functional (platoul de carbuni ce i l-am pus era cu carbunii pe la jumate dar mai mergeau inca cel putin 10.000km daca nu mai mult) si restul uns, curatat si i-am recomandat sa isi caute alt electromotor ca ala nu mai ducea prea mult. Oricum a fost multumit de rezultat si cred ca si acum tot cu acelasi electromotor merge ca nu parea genul care sa aiba grija de masina decat pe principiul: cat merge e bine.
asa ca dupa cum spuneam, cand a venit axul nu se putea roti deloc cu mana libera... poate am fost eu mai "norocos" sa intalnesc asa ceva... Smile
Cit de curind o sa vin in Sibiu...,in portbagaj o sa am un electromotor,pe care sunt dispus sa-l aduci in starea de blocaj presupusa(polizarea carbunilor,pentru ai aduce in starea de a bloca rotorul)! O sa sacrific un electromotor,pentru a ma convinge de acel adevar,de care eu ma indoiesc! Voi filma aceasta experienta inedita...! E bine ca niciodata sa nu zici,"niciodata",,,.dar important va fi rezultatul final!
  • MAlex840

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Se mai gaseste la cineva acel releu pacalici ? am aceiasi problema discutata aici la un astra h 2005 si as dori sa il cumpar. Multumesc.
  • MAlex840

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Eu as fi ales varianta cu modificare in soft dar nu am gasit pe nimeni in apropiere de targu jiu.
  • gillbertto

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2017

  • Mesaj Privat
MAlex840 a scris:Se mai gaseste la cineva acel releu pacalici ? am aceiasi problema discutata aici la un astra h 2005 si as dori sa il cumpar. Multumesc.

https://www.ebay.com/itm/Hot...ine-/201241772674 Very Happy
  • Lvy
  • *
  • 2 mesaje
  • din 15 Jul 2018
  • Zafira 2001 Y20DTH
  • Mures
  • Lvy

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2018

  • Mesaj Privat
În Mureș este cineva care face resoftare la Opel Zafira A.diesel,y20dth..Vreau sã modific temperatura la care sã intre bujiile incandescente .
  • florinf33

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2006 Z1.9 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Pentru cei care inca sunt interesati, eu am folosit un releu cumparat de pe Aliexpress, care functioneaza foarte bine...



  • Lvy
  • *
  • 2 mesaje
  • din 15 Jul 2018
  • Zafira 2001 Y20DTH
  • Mures
  • Lvy

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Am vândut opelul fraților,am cumpãrat vw sharan.nici nu se comparã opelul cu vw.m-am sãturat de atâta umblat la service, și numai nu pornea mașina..Un sfat prietenesc fraților: vindeți opelul și cumpãrați vw.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nici o sansa aici suntem oameni hotarati sa cheltuim bani,sa ne murdarim pe maini sa ne mancam nervii ....asta e viata traita la maxim,dragoste cu nabadai ....VW e prea plictisitoare pentru noi ,ce-i aia o masina sa mearga si atat? unde mai e neprevazutul ?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Se strica si VW si costa piesele dublu fata de Opel.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
fiecare cu durerea lui....

baba tinara io n-am prea vast si sa stii ca nici mertanu nu mai ii ce-o fost!

altfel...la tati ni-i greu...

noi am ales opelul, matale cu vw is curios tare cit timp va trece pina vei deveni membru fidel pe forumul lor...aici vaz ca numa citeva postari ai, acuma nu-i musai sa postezi numa la ananghie.

drumuri bune si cu vw si poate ne mai vizitezi !
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Toti cei ce au probleme cu orice model de masina si se pricep putin in ale tehnicii,intotdeauna dau vin pe masina cand se defecteaza.Ei nu au nici o vina,sunt imaculati...! Nu pot sa nu-mi amintesc urmatoarele...,"Desteptul cind face pe prostul,e o situatie hazlie,dar cand prostul face pe desteptul,se lasa cu consecinte...!"
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Forumul VW e la fel de ,,grozav,, pe cât de bune cred ei ca sunt masinile lor. Mr. Green
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, am ris cu pofta la postul tau, asa ii!
  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
La mine problema cu pornirea dificila(exact cum e prezentata in acest topic) a aparut dupa ce am schimbat controlerul(calculatorul) de pe pompa de injectie impreuna cu senzorul de avans atasat de el,fara sa fac nici un fel alte modificari sau altceva.Cu calculatorul original al pompei pornirile au fost la sfert de cheie chiar daca bujiile intrau in actiune numai la temperaturi sub zero grade si atunci pentru scurt timp.Intradevar la -12grade timpul de preincalzire a crescut la cateva secunde,dar pornirea era tot la sfert de cheie.Acum pot doar sa banuiesc ca debitul pe care il livreaza pompa nu este cel corect din cauza ca nu am facut imperecherea(calculator+partea mecanica)pe bancul de injectie de la Bosch;tot la fel cred ca se petrec lucrurile si cu o pompa de injectie care are partea mecanica uzata.Deocamdata,am inseriat pe unul din fire un ntc de 700ohmi,sa falsez un pic informatia despre temperatua reala si este ok;bujiile primesc comanda si la temperatura de +7grade si porneste bine(nu la sfert de cheie,totusi).Am pus un ntc si nu o rezistenta fixa din considerentul de a exista totusi si o corectie in functie de temperatura(ntc-ul este langa chiulasa si preia cat de cat temperatura).As avea totusi o intrebare,in regimul asta de folosire nu se defecteaza mult mai repede bujiile incandescente,fiind mult mai des utilizate?
LE:stiu ca intr-un alt topic am recomandat imperecherea calculatorului cu partea mecanica pe care va functiona,dar la preturile cerute de cei care au astfel de bancuri,mia trecut repede Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Depinde strict de bujii. Daca sunt ceramice tip creion... alea sunt mai rezistente si duc fara probleme 4-5ani de folosire in acel regim de lucru.

Raspunsul meu vine din experienta mea cu Vectra B 1.7TD 1997, cu bujii ceramice tip creion NGK D-Max CY53. La mine imediat dupa ce pornesc motorul, indiferent ca-i vara sau iarna bujiile sunt alimentate cu curent in mod permanent pâna ce lichidul de racire motor din circuitul mic ajunge la 55grade C, apoi releul le decupleaza. Conteaza FOARTE MULT sa ai un termostat perfect functional in acest caz, preferabil unul original cu care s-a livrat masina de noua. La mine, în functie de cât de frig este afara... bujiile sunt alimentate imediat dupa pornire pe functia de ,,postîncalzire motor,, pâna la 6minute de la prima pornire.
  • deleted-119598

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns;eu ma gandeam ca durata de folosinta se reduce la vreo 2-3luni,dar asa e foarte bine.Termostatul la mine este functional 100%,dar nu este original.Am montat de Dacie in furtunul care pleaca spre radiator si isi face treaba chiar foarte bine.Mentine apa la 90grade fara probleme;probabil ca nu este asa fiabil ca cel din fabrica,dar este ieftin si se schimba foarte usor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR