nu vreau sa intru in polemici si dispute.
imi pare rau ca nu am avut cum sa fac poze cand a venit omul cu electromotorul blocat (eram prea murdar pe maini si era seara tarziu omul ne fiind din zona) si blocarea a facut-o unul dintre carbuni (s-a rupt bucata din el si restul a intrat intre rotor si ghidajul de tabla in care culiseaza impins fiind de arcul din spate). Dar daca voi mai avea ocazia sa intalnesc asa ceva chiar voi face poze.
Si eu am fost foarte mirat ca asa ceva s-a putut intampla (sunt inginer mecanic si meserie si lucrez in proiectare de mai bine de 15 ani) dar uita ca totusi exista si aceasta posibilitate. Tresele la toti carbunii din acel electromotor erau suficient de lungi incat sa iasa cu totul carbunii de pe ghidaje (si nu se vedea sa fi fost schimbati vreodata carbunii, prinderile erau de fabrica facute).
Oricum eu cred ca odata la 75-100.000 km nu strica desfacut electromotorul si verificat (curate canalele dintre elementele colectorului de pe ax unde asa cum spunea cineva se adupa mizerie in care se aduna pilitura fina de cupru si grafit), uns si pus la loc daca nu trebuie schimbate piese (carbuni, rulmenti, bucsi sau alte elemente).
Succes la toata lumea