AlexG123
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Vivaro 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua. Am si eu un Opel Vivaro 1.9 CDTI din anu 2004 cu, cutie de viteze in 6 trepte.As dori sa aflu unde este pozitionat busonul/surubul pentru a putea introduce uleiul in cutie?. Ce fel de ulei ar trebui sa bag in cutie ?
Va rog un raspuns urgent deoarece in 2 zile plec din tara si trebuie sa ma asigur ca am ulei.Va multumesc
P.S: Scuzati daca am pus unde nu trebuia articolul dar sunt nou pe site
Va rog un raspuns urgent deoarece in 2 zile plec din tara si trebuie sa ma asigur ca am ulei.Va multumesc
P.S: Scuzati daca am pus unde nu trebuia articolul dar sunt nou pe site
AlexG123
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Vivaro 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2013
- Mesaj Privat
CCata515
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2018
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
CCata515
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Contrar a ceea ce recomandã producãtorul, schimbarea uleiului din c.v. este recomandatã (mai ales la un numãr considerabil de km rulați și dacã ții la ferul tãu!). Este aceeași prostealã servitã cu nonșalanțã de mulți producãtori(sã nu zic toți...) ptr c.v. automatice și al lor magic ulei ”life-time”(my ass!)...
Numai o gândire (foarte) limitatã poate sã conceapã cã acel ulei (minunat!) de transmisie, indiferent care o fi el, nu se uzeazã/contamineazã, indiferent de numãrul de km rulați...cine înghite aceastã ”vrãjealã de producãtor”, n-are decât, o face strict pe buzunarul lui, nu al producãtorului...deci, succes!
Numai o gândire (foarte) limitatã poate sã conceapã cã acel ulei (minunat!) de transmisie, indiferent care o fi el, nu se uzeazã/contamineazã, indiferent de numãrul de km rulați...cine înghite aceastã ”vrãjealã de producãtor”, n-are decât, o face strict pe buzunarul lui, nu al producãtorului...deci, succes!
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu cu mintea mea limitata,am cautat in documentatii specifice si nu am gasit nimic ,in ceea ce priveste inlocuirea uleiului la cutiile mecanice. Or fi specialistii(inginerii) limitati,in cadrul unui brand sau cateva,dar nu toti de pe Terra. Recunosc ca fiecare poate face la masina proprie,tot ce doreste,dar e bine sa le tina pentru el si sa nu faca un act de bravura din acest lucru. Cum e regula pe forumurile tehnice,orice afirmatie se argumenteaza tehnic cu documente...,asta e!
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Maestre, dacã îmi arãți un singur document oficial dela un producãtor consacrat de lubrifianți, în care scrie negru pe alb cã are în portofoliu un ulei de transmisie, ptr aplicații auto, care nu se uzeazã indiferent de km, mile sau ore de funcționare ( deci e realmente pe viațã, dar nu cu condiția sã nu trãiești prea mult, și nu costã cât un sejur la Amara) atunci consider cã ai dreptate și-mi torn cenușã în cap...pânã atunci...eu zic cã bați câmpii...așa, fãrã documente.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu as aprecia daca ai folosi apelativul "colegule"...! Daca ar depinde inlocuirea uleiului dupa consideratiile producatorilor de ulei,probabil nota tehnica ar preciza inlocuire anuala(am exagerat intentionat)! Probabil bat campii si specialistii in cutii de viteza,uitand sa faca precizari tehnice exprese cu km sau anii,la care se inlocuieste uleiul la cutiile manuale. In schimb sunt foarte constiinciosi in cazul cutiilor automate unde fac precizari imperative. Nota tehnica prevede in cadrul reviziilor la fiecare 30000km ca printre celelalte operatiuni sa se faca si verificarea nivelului la cutia de viteza manuala si la nevoie sa se completeze.Nota tehnica prevede operatiunile pana la 600000km...
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
”colegule”, asa parcã mai (re)venim la lumea realã!
Despre cutiile manuale ai dreptate: pare a fi o ”scãpare” de detalii tehnice (foarte) importante ( o fi oare posibil sã ai scãpãri de-astea?!) a tehnicienilor din domeniu, sã zicem... Ideea schimbãrii uleiului tot se insinueazã și-atunci vin și zic: mai bine mai devreme decât mai târziu...mai ales cã, în general, nu este nici dificil, nici costisitor...
Dar la cele automate, șãd și cujet: dacã pânã la 600k km doar se verificã nivelul și se completeazã(!), de ce mama lu” Sebi crapã o roabã de c.v. automate dupã ”decât” 200-300k km (uneori și mai repede)?! Și mã refer la modul general, nu la Opel, în special, deși dacã rãsfoiești forumul te lãmurești repede...Pe aceastã idee, cam toți cei care au habar de c.v. automate recomandã schimbarea uleiului, unii mai devreme, alții mai tîrziu, deși e o acțiune destul de costisitoare și puțini știu și pot s-o facã ca la carte...chiar dacã mulți producãtori avanseazã cu ”nonșalanțã” nãucitoarea sintagmã ”life-time” ptr uleiul acestor cutii....
Ca și concluzie:
Cine vrea sã doarmã liniștit (și fãrã gãuri în buzunarul bugetului) pe perna proprie, ar trebui sã schimbe uleiul, iar cine vrea sã doarmã pe ”laurii gloriei” autodeclarate a unor ”specialiști” care au descoperit ”izvorul tinereții veșnice” a uleiurilor de cutii de viteze, n-au decât s-o facã...e la liber, da” pe bugetul lor!
În rest, minte limpede și agerã!
Despre cutiile manuale ai dreptate: pare a fi o ”scãpare” de detalii tehnice (foarte) importante ( o fi oare posibil sã ai scãpãri de-astea?!) a tehnicienilor din domeniu, sã zicem... Ideea schimbãrii uleiului tot se insinueazã și-atunci vin și zic: mai bine mai devreme decât mai târziu...mai ales cã, în general, nu este nici dificil, nici costisitor...
Dar la cele automate, șãd și cujet: dacã pânã la 600k km doar se verificã nivelul și se completeazã(!), de ce mama lu” Sebi crapã o roabã de c.v. automate dupã ”decât” 200-300k km (uneori și mai repede)?! Și mã refer la modul general, nu la Opel, în special, deși dacã rãsfoiești forumul te lãmurești repede...Pe aceastã idee, cam toți cei care au habar de c.v. automate recomandã schimbarea uleiului, unii mai devreme, alții mai tîrziu, deși e o acțiune destul de costisitoare și puțini știu și pot s-o facã ca la carte...chiar dacã mulți producãtori avanseazã cu ”nonșalanțã” nãucitoarea sintagmã ”life-time” ptr uleiul acestor cutii....
Ca și concluzie:
Cine vrea sã doarmã liniștit (și fãrã gãuri în buzunarul bugetului) pe perna proprie, ar trebui sã schimbe uleiul, iar cine vrea sã doarmã pe ”laurii gloriei” autodeclarate a unor ”specialiști” care au descoperit ”izvorul tinereții veșnice” a uleiurilor de cutii de viteze, n-au decât s-o facã...e la liber, da” pe bugetul lor!
În rest, minte limpede și agerã!
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Uleiul într-o cutie manuala nu se înlocuiește din simplul motiv ca nu este supus unor temperaturi și presiuni ridicate. Verifici uleiul și este suficient sa fie la nivel. Schimbam uleiul dacã facem intervenții în interiorul cutiei.
Citez de pe un alt site:
"La masinile cu o transmisie manuala, asa cum sunt majoritatea in Romania, specialistii in domeniu spun ca pe toata durata de viata a unei masini poti lasa transmisia cu uleiul venit din fabrica. Adica nu este nevoie sa schimbi uleiul la o cutie manuala. De ce? Pentru ca uleiul de cutie este mult mai gros, iar temperatura de functionare este mult mai mica decat cea a unui motor, adica maxim 90 de grade.
Un ulei de cutie incepe sa-si piarda din proprietati numai cand este supus unui stres termic. Adica atunci cand cutia de viteze incepe sa aiba o temperatura foarte mare, ba din cauza ca exista o frecare, ba din cauza motorului incins si asa mai departe. Insa, daca totul merge cum trebuie, o cutie manuala merge mereu la o temperatura joasa, cam de 60-70 de grade Celsius, iar in cazuri extreme, de aglomeratie si canicula uriasa, poate ajunge si la 80-90 de grade. Insa chiar si asa, este cu mult sub limita la care uleiul isi pierde din proprietati."
Citez de pe un alt site:
"La masinile cu o transmisie manuala, asa cum sunt majoritatea in Romania, specialistii in domeniu spun ca pe toata durata de viata a unei masini poti lasa transmisia cu uleiul venit din fabrica. Adica nu este nevoie sa schimbi uleiul la o cutie manuala. De ce? Pentru ca uleiul de cutie este mult mai gros, iar temperatura de functionare este mult mai mica decat cea a unui motor, adica maxim 90 de grade.
Un ulei de cutie incepe sa-si piarda din proprietati numai cand este supus unui stres termic. Adica atunci cand cutia de viteze incepe sa aiba o temperatura foarte mare, ba din cauza ca exista o frecare, ba din cauza motorului incins si asa mai departe. Insa, daca totul merge cum trebuie, o cutie manuala merge mereu la o temperatura joasa, cam de 60-70 de grade Celsius, iar in cazuri extreme, de aglomeratie si canicula uriasa, poate ajunge si la 80-90 de grade. Insa chiar si asa, este cu mult sub limita la care uleiul isi pierde din proprietati."
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris: Nota tehnica prevede in cadrul reviziilor la fiecare 30000km ca printre celelalte operatiuni sa se faca si verificarea nivelului la ''... cutia de viteza manuala...'' si la nevoie sa se completeze.Nota tehnica prevede operatiunile pana la 600000km...
Reiau pentru cei ce cugeta mai greu si citesc pe sarite informatiile...!Nota tehnica se referea la cutiile MANUALE,a caror verificare de nivel se face in cadrul reviziilor din 30 in 30 de mii km,pana la 600000km,dupa care probabil,se poate continua procedura sau,Dumnezeu cu mila...! In cadrul cutiilor automate precizarile sunt imperative(obligatorii fara discutii) si sunt scrise explicit la fiecare masina cu asemenea dotare. @bibu16v,nu pot concepe ideea ca la o cutie automata sa nu se schimbe uleiul conform notelor tehnice,dar pot concepe ca o cutie manuala sa functioneze asa cum au proiectat-o,fabricat-o si recomandat-o(fara schimb de ulei) producatorii...! Sunt destui care se cred mai catolici decat Papa si nu-i chiar asa...!
- claudiu_ss
- **
- 74 mesaje
- din 13 Nov 2010
- Astra 2007 1.9dt
- Alba
claudiu_ss
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2007 1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat