Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Partnoi Marcel

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2016

  • Mesaj Privat
OK.asa voi face. Pe subiect o sa revin cu concluzii dupa noul tratament . Legat de consum ulei,zgomote si curatirea motorului. Apropo : la primul schimb de ulei ,( dupa ce am cumparat masina ),filtrul vechi de ulei nu mai era cilindric ci arata ca o clepsidra cu baza f.indoita . Este posibil ca uleiul sa fi circulat nefiltrat ,pe linga filtru ? Eu personal cred ca filtrul sa mai lasat o tura,iar mizeria din toaleta a ajuns in bucatarie.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Crezi bine, eu sunt satul de cate magarii vad.
  • Partnoi Marcel

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Ca o concluzie,avind in vedere experienta ta, Ce ulei este mai bun pentru motoarele noastre? Sintetic sau semisintetic? Nu vreau sa vorbim despre grupe sau brenduri.Doar care mentine cel mai curat motorul,nu face depuneri,fiindca am vazut multi dintre noi ce patim cind gresim uleiul.Daca este deja o discutie pe subiect ,da-mi o adresa.Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Evident sintetic, 0W40, dupa ani de probe castigator este Mobil1 0W40, il gasesti ieftin la emag facut in Europa sau uleidemotor facut in SUA pentru Europa.
  • dj.12.lwv

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Am si eu o mica intrebare se poate desface clapeta de acceleratie la un opel astra z16 se la motorasul de relanti ,sau a incercat cineva sa desfaca capsularea .Si cu ce rezultate .Multumesc.
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! Am o intrebare legata de Z16XEP de pe astra g (an 2008). Acest motor are Motoras Pas cu Pas/IAC? Am probleme cu masina la rece, la ralanti - porneste ok, plec de pe loc, dar dupa 1-2km, daca abas ambreiaj (sa opresc la semafor sau pur si simplu sa schimb viteza si il tin mai mult apasat), motorul da sa moara - masina nu reuseste sa tina relantiul, coboara foarte jos si de multe ori moare. Problema se intampla DOAR la rece, dupa ce apa a ajuns la 90 de grade, masina merge perfect. In special se intampla daca apas ambreiaj din sarcina (accelerez brusc pana la 80, o tin acolo in a IV timp de 2 minute si apoi apas ambreiaj si il tin apasat, turometrul pica pana sub 500 RPM si de multe ori moare daca nu o accelerez). Repet, cum s-a incalzit, totul merge perfect (uneori daca opream motorul si il reporneam, chiar daca nu s-a incalzit, nu mai aveam probleme).


Am curatat si apoi anulat EGR, am curatat MAF, Bujii, verificat furtunele. Am si 2 coduri de eroare:P0170 si P0300. Bobina este ok.

Ceva idei? Ma gandesc sa nu fie de vina IAC insa citeam ca acest motor nu are IAC.

Multumesc!
Bogdan
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z16XEP nu are IAC, treaba o face throttle body=clapeta acceleratie.
Nu are MAF, pe furtun ai IAT=senzor temperatura aer aspirat, asta ai curatat tu.
Cantitatea de aer este masurata de MAP care este infipt in admisie.
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc mult! Atunci manputeti ajuta cu ceva sugestii? Ce sa mai verific/ curat? Daca stau cu masina 5 min in parcare inainte sa plec, nunmai face probleme (iar in 5 min nu se incalzeste foarte mult, dar se pare ajuta).

Multumesc mult!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curata throttle body pentru inceput.
Cum ai si gaz montat nu cumva face numai pe benzina?
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 154
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos! Voi merge in weekend la curatare. De principiu face numai pe benzina, pentru ca pana trece pe gaz deja se incalzeste, insa mi s-a intamplat sa imi faca si pe gaz deoare, din nu stiu ce motiv, mi se parea ca trece mai repede pe gaz decat in mod normal, incepea sau continua sa mearga prost si daca opream motorul si il reporneam, mai mergea pe gaz o perioada, fara sa treaca imediat pe benzina (cum s-ar intampla daca motorul ar avea temperatura de trecere pe GPL). Asta ma face sa ma gandesc ca temperatura nu este citita cum trebuie si trece pe gpl mai repede decat ar trebui sa treaca.
Dar ca sa raspund la intrebare, in principal pe benzina, insa mi s-a intamplat de multe ori sa se opreasca si pe gpl, in special daca imediat dupa ce a trecut pe GPL accelerez puternic masina si merg cu ea turata o perioada de 1-2 minute, daca apas ambreiaj bursc si il tin apasat, se opreste motorul sau ajunge la 200-300 ture si daca nu accelerez merge asa in 200-300 dar "merge" e mult spus. La inceput, daca opream si porneam motorul, isi revenea si nu mai facea dar in ultima vreme, daca plec imediat de pe loc dimineata, la inceput merge bine, cat este socul activ peste 1000 RPM insa cum scade sub 1000 incepe sa mearga in suturi pana se incalzeste pe la 60-70 grade - dupa isi revine singura sau trebuia sa opresc motorul si sa repornesc.

Acum, toata saptamana aceasta, am lasat-o max 5 min sa mearga dimineata, cand am pornit, fara sa apas acceleratie sau ceva, si nu am mai avut nici un fel de problema. Ma gandesc sa nu fie problema cu tijele de la galeria de admisie care se slabesc/rup?

Multumesc frumos de ajutor!
  • costi1976

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salutare, tuturor. Încep prima mea postare cu mii de mulþumiri ,tuturor celor care aveþi bunãvoinþa de a ne împãrtãºii din experienþa ºi priceperea voastrã ºi nouã celor mai puþin pricepuþi. În special domnului dancuciureanu ,pentru postãrile sale, care pe mine personal m-au ajutat enorm. Astãzi am curãþat ºi eu clapeta de acceleraþie dupã indicaþile gãsite aici. Dancuciureanu are mare dreptate, e o diferenþã enormã dupã aceasta curãþare.Iatã ºi câteva poze înainte ºi dupã.
  • costi1976

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2012

  • Mesaj Privat
ªi tot dupã indicaþiile voastre am descoperit cã si supapa egr este dusã. Sunt foarte curios sã vad cum merge dupã ce schimb ºi supapa egr. Vã mulþumesc încã odatã cã existatþi! Respect!
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,197
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salutare, am curatat si eu corpul de la clapeta (z14xe) dar nu am reusit sa desfund gaurica aia mica. Am incercat cu un ac de siguranta dar nu merge. Ati mai intalnit problema asta?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ac de seringa
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,197
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am incercat si cu acul de seringa si degeaba. Eu ma gadesc ca ori a incercat cineva mai inainte sa o desfunde si s-a rupt o bucata in gaura, ori cineva a blocat intentionat gaura (un fel de anulare) dar nu stiu care ar fi avantajul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Foloseste acul de seringa pe post de burghiu, daca este rupt ceva inauntr bagi burghiu.
  • CrazyPilot_RO

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
O intrebare va rog.
Am curatat si eu clapeta de acceleratie si de atunci la pornirile la rece turatia se duce cam pana la 1900 unde sta cam 1 secunda dupa care scade usor la normal. Asta se intampla doar la pornirile la rece!

S-a mai intalnit cineva cu problema aceasta?

Masina e un Opel Astra G din 2003, cu motor z16xe.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Este normal.
  • CrazyPilot_RO

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Mi se pare ciudat pentru ca inainte de a curata clapeta nu se intampla asa ceva. Pornea la rece si turatiile urcau undeva pe la 1300-1400 maxim.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si pe unde sa mai treaca aerul, prin jeg ?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR